Jump to content
FAS Goran

Recommended Posts

Ovo je klasično pravilo u brendiranju i marketingu!. Prepoznatljiv i uspešan znak se ne menja nikada! Nažalost naši ljubimci su mnogo zla nanenili sami sebi, manje ili više i Fiat i Lancia su nekoliko puta menjali logoe, i to nikad ne rezultuje na dobro. Prva stvar koja potencijalnom kupcu nekog novog vozila koje je promenilo zaštitni znak padne na pamet je: Da li se ova firma odriče tradicije? Da li u ovoj firmi do sada nije valjalo, a sa novim logoom će da im krene bolje? Ovo su samo inicijalna razmišljanja, da bi usledio logični silogizam izvučen iz predhodnih premisa: More, ako oni sebe i svoju tradiciju ne poštuju, neću ni ja njih!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nesho, ne pratis forum ;)

Bila je vec prica o tome

Tom prilikom sam napisao:

Istina, kada je logo izmisljen, 1917. godine, nisu uopste imali ideju o propeleru, vec je logo bio samo redizajniran stari amblem firme "Rapp Motorenwerke" iz koje je nastao BMW i zaista je plavo bela sredina predstavljala detalj bavarske zastave. Ali 1929. godine, kada je prvi put pomenuta asocijacija na propeler, tadasnjim zvanicnicima BMW-a se to svidelo, pa su prihvatili, te se moze reci da on zaista i ima znacenje propelera.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zato sam i napisao da nema veze sa propelerima, jer se sećam da je i to bilo tada spomeuto u temi... :thumbup:

Sad smo dobili info da je to poređenje sa propelerima nastalo slučajno, jer je korica jednog njihvog pisanog izdanja o aviomotorima imala sliku dva aviona, na kojoj je to izgledalo ovako:

 

32.jpg

 

 

Edited by neshaoct
postavio sliku na FLCS server

Share this post


Link to post
Share on other sites

U tome i jeste stvar! Marke (brendovi) koji nisu menjali svoj prvobitni "LOGO" imali su više sreće kod onih koji su i predhodno kupovali vozila te marke, a ulivali poverenje onima koji su bili namerni da ih kupe.

Ako pogledamo naš omiljeni FIAT, najuspešniji zak je bio upravo onaj na kome je pisalo samo FIAT sa okrenutim uglom slova "a" i ništa više. Dodavanjem lovorika, štitova, dinamiziranjem slova. FIAT ništa se nije postiglo, čak mislim i suprotno. Vrhunac lutanja svakako je pretstavljala zamena fabričkog slovnog naziva od četori slova sa četiri crte pomerene za 75 stepeni udesno: ////

sa Lančom i da ne pričam. Od početnog potpisa Vićenca Lanče (pisano Lancia) od pre 100 godina, došlo se do štita sa kopljem i zastavom, slovima u formi rimske kapitale LANCIA na zastavi koja prekriva točak ili volan do sadašnjeg znaka koji pretpostavljam pretstavlja dva očnjaka koji su namerni da zagrizu naziv brenda na štitu.

Ipak to ne ide tako. Odista sam zapanjen da Italijani koji toliko drže do starina i očuvanja nasledja ovako olako prepuštaju zaštitne znake transformacijama. Svetli primer je Alfa, koja uprkos vrlo komplikovanom znaku ne odstupa ni za pedalj promenama. Zato im skidam kapu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vrhunac lutanja svakako je pretstavljala zamena fabričkog slovnog naziva od četori slova sa četiri crte pomerene za 75 stepeni udesno: ////

mala ispravka 5 crta

sTkLA.jpg

polja izmedju crta oznacavaju FIAT

t85vr.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

100 godina BMW-a:

 

 

 

-----------------------------------------------

Prvih 100 godina BMW-a

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW dobio tužbu protiv BMN-a

 

bmw-2-series-cabriolet.jpg

 

Vlasnici modne marke BMN, čiji logo neodoljivo podseća na BMW-ov, moraće da nadoknade štetu Bavarcima. Kina je ima dugu ''tradiciju'' kopiranja razno-raznih brendova i suočavanja sa tužbama. Uglavnom im to prolazi, ali ovoga puta je sud u Šangaju presudio u korist BMW-a, koji je vodio spor sa dve kineske kompanije, koje su registrovale logo vrlo sličan čuvenom plavo-belom propeleru. U svojoj presudi, Šangajski sud za zaštitu intelektualnih prva je saopštio da je izvesni Žu Legin regisstrovao kompaniju Deguo Baoma Group Holdings Limited in China, još 2008. godine. Naziv se prevodi kao German BMW Group Holdings Limited. Žu je zatim kupio i registrovao naziv ''BMN'', kao i logo sličan BMW-ovom. Sud je rekao da su Žu, Deguo Baoma i Čuangđija povredili BMW-ova prava u Kini i iskoristili reputaciju. Zbog toga će morati da plate nadoknadu od 3 miliona juana (oko 432.000 dolara) BMW-u. Ranije u toku godine, Jaguar Land Rover je takođe pokrenuo kampanju protiv Jiangling Motora, čiji je Land Wind X7 SUV ''bezobrazna'' kopija Range Rover Evoquea. BMW i od ranije ima iskustva sa kineskim kopijama, kada je lansiran Minijev klon Lifan, 2008. godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li znate šta prikazuje BMW-ov logo?

 

bmw 5555.jpg

 

Prošlo je više od veka otkako je u Bavarskoj osnovana kompanija koja će stvoriti neke od najboljih automobila svog vremena. Koreni sežu u 1913. godinu kada je Karl Rapp osnovao kompaniju Rapp Motorenwerke koja se bavila proizvodnjom vazduhoplovnih motora. Zbog toga se BMW i njegov logo povezuju sa vazduhoplovnom industrijom, a posebno propelerom. Ali to je pogrešno...

 

BMW je nedavno odlučio da ide u detalje i da jednom za svagda razreši to pitanje. BMW ili duže Bayerische Motoren Werke nastaje 1917. godine na pre pomenutim osnovama. Zahvaljujući velikoj potražnji za motorima vojnih aviona, dolazi do rapidne ekspanzije, a BMW punih pet godina nema nikakav logo. ''BMW jednostavno nije bio u svesti javnosti'', kaže Fred Jakobs, šef BMW-ovog Classic odeljenja. Ekspanzija je bila toliko brza da u kompaniji izgleda nisu stigli da razmišljaju o amblemu. BMW 1917. godine od Rappa preuzima amblem i uz dodatak imena i dva zlatna kruga nastaje prvi logo. A plavo-bela polja dolaze kao zvanične boje Bavarske. Postavljena su u naopakom položaju jer tada nije bilo dozvoljeno da se zvanične državne oznake koriste u komercijalne svrhe.

 

rapp bmw.jpg

 

Nakon toga je u nekoliko reklama iznad vazduhoplovnog propelera stajao natpis kako bi se firma povezala sa korenima u vazduhoplovnoj industriji. Neki su u tome videli i logo marke, a BMW jednostavno nije želelo da to menja. ''BMW je dugo malo toga preduzimao da ispravi mit da je BMW-ov logo propeler'', kaže Jakobs.

 

bmw flug.jpg

 

BMW-ov logo je u nekoliko navrata modernizovan, a poslednja promena se dogodila 1997. godine. U očekivanju novih dizajnerskih izleta BMW nas trenutno zabavlja stalnim rastom prednje maske i prepoznatljivih ''bubrega''.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW predstavio novi logotip

 

i4 logo.jpg

 

Jeste li primetili da je BMW zajedno sa električnim i4 predstavio i novi logo? Umesto tradicionalnog logotipa BMW je predstavio simbol kompanije sa transparentnim krugom oko plavo-belog propelera;

 

i4 logo 02.jpg

 

Stvari sada izgledaju ovako:

 

i4 logo 03.jpeg

 

Promenjen je i M logotip za sportska vozila i sportske nivoe opreme. On je sada dvodimenzionalan, odnosno nema više 3D efekta:

 

i4 logo 04.jpg

 

Takođe, BMW ima i novi logotip za ''i'' električne automobile:

 

i4 logo 05.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novi BMW logo za sada samo u promotivne svrhe

 

bmw logo 2020.jpg

 

Bavarski auto-gigant i zvanično je predstavio novi amblem, za koji kaže da će koristiti u promotivnim aktivnostima brenda, ali ne i u fizičkom obliku na vozilima. Ranije ove sedmice imali smo priliku da vidimo novi, delimično transparentni amblem BMW-a koji je osvanuo na električnom i4 Conceptu. Nakon premijere ovog konceptnog vozila, međutim, nije bilo do kraja jasno da li će novi logo krasiti i buduće serijske modele BMW-a, piše B92.

 

U petak je bavarski proizvođač razrešio dilemu saopštivši da amblem koji smo videli na konceptu BMW-a i4 u stvari predstavlja ''novi korporativni identitet dizajniran za potrebe promotivne komunikacije putem Interneta i van njega''. Kako se navodi, ''novi dizajn je izraz revidiranog identiteta marke, sa idejom da kupca stavlja u središte svih aktivnosti''. BMW dalje tvrdi da novi logo bolje odražava ''vizuelni stil današnjice''. Ipak, značajnija informacija od marketinških fraza je to da, barem za sada, novi amblem nećemo videti na produkcijskim automobilima ovog brenda, ali ni na fasadama prodajnih salona BMW-a.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW promenio logo za potrebe društvenih mreža

 

bmw lgbt.jpg

 

BMW promenio logo za potrebe društvenih mreža: na ovaj način daju do znanja da kod njih nema mesta za mržnju. Reč je o načinu na koji se bavarska marka povezuje sa svim ljudima bez obzira na etničko poreklo, boju kože, nacionalnost, seksualnu orijentaciju...

''U BMW-u živimo raznolikost. Verujemo u otvorenu kulturu u kojoj niko neće biti u nepovoljnom položaju, favoriziran ili maltretiran zbog etničkog porekla, boje kože, nacionalnosti, pola, religije, invaliditeta ili dobi. Svi smo ljudska bića, povezana Sheer Driving Pleasure. Ni unutar naše kompanije, ni na našim kanalima za društvene medije nema mesta za mržnju ili nepoštovanje. Rečeno je ''ohrabrujemo sve da komentarišu i deluju na pošten i prijateljski način.'' Na ovaj način su u BMW-u svim svojim fanovima na društvenim mrežama objasnili novu promenu loga koju su odradili, naravno, samo za potrebe društvenih mreža.

 

Ipak, odmah su krenuli i brojni komentari. I dok su neki oduševljeni ovom idejom, deo njih ne podržava ovakav način povezivanja sa grupama. Tako je neko čak stavio screenshot u kome je pokazao da je ''unlike-ao stranicu''. Brojni su i komentari u kojima korisnici ispituju BMW zašto nije promenjen logo na svim sajtovima - budući da primera radi BMW Russia i BMW Middle East i dalje imaju klasični logo.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW M automobili će u 2022. imati doterane ambleme za godišnjicu

 

bmw m logo 02.jpg

 

U 2022. će biti obeležena i 50-godišnjica BMW M divizije što naravno neće proći bez odgovarajućih aktivnosti.

Za početak, BMW je najavio da će M modeli koji će se prodavati sledeće godine dobiti drugačije ambleme. Naime, kupci koji naruče BMW M ili BMW model sa M Sport paketom mogu da imaju logo inspirisan originalnim oznakama ''BMW Motorsport'' postavljene na prednji i zadnji deo vozila, kao i na točkovima.

 

bmw m logo 01.jpg

 

Prema BMW-u, taj znak predstavlja strast prema trkama i istoriju brenda BMW M kao alternativu tradicionalnom BMW logotipu. Od kraja januara 2022. ova jedinstvena ponuda za BMW M modele će biti dostupna za naručivanje. Pored amblema, u jubilarnoj 2022. godini, 50 klasičnih i istorijski značajnih BMW M boja će biti dostupno za odabrana vozila. Dakar Yellow, Fire Orange, Daytona Violet, Macao Blue, Imola Red i Frozen Marina Bay Blue su boje koje definišu stil i odgovaraju mnogim epohama 50-godišnje istorije BMW M. ''Sa klasičnim amblemom ''BMW Motorsport'' želimo da podelimo našu radost povodom godišnjice BMW M GmbH sa fanovima brenda'', kaže Franciscus van Meel, predsednik Upravnog odbora BMW M GmbH.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...