Jump to content
FAS Goran
Sign in to follow this  
Man-Wolf

Kupovina prvog automobila - Fiat Punto 1.2, 2006. god

Recommended Posts

Pozdrav svima,

Kao sto naslov teme kaze - planiram da uzmem Fiat Punto-a 1.2, 60ks, 2006 god.

Ovo mi je prvi auto u karijeri (nadam se da nece biti i poslednji :-D), tako da, koristili bi mi neki saveti starijih i iskusnijih clanova :-)

Malo info-a:

Budzet mi je bio do 4000e i naletim na gore pomenuti auto. Cena - 4000e. Pogledao sam auto i relativno se cini ok - cena i godiste mi se cine super.

Naime, auto je od 2.og vlasnika. Prvi vlasnik je bio Nelt d.o.o. (mislim da se tako pise) i prvobitno je bio Punto Van (pretpostavljam da je zato niza cena). Presao 110.000, ima ugradjen plin (sto je po mom misljenju - odlicno, jer sam inace planirao da ugradim isti).

Vlasnik tvrdi da auto nikada nije udaran i vidi se da je u poslednje vreme koriscen kao porodicni auto.

Inace, u utorak bi trebalo da ga teramo kod majstora nekog (bivsi sef mi ga preporucio, neki majstor Toma, iz Resnika - kaze da je opste poznat, pa ga mozda i znate :-)) i ako sve bude ok, bicu i ja u prilici da okacim sliku svog auta na profil :-D

Ok, da ne pisem vise (dosta sam se raspisao :p), zanimaju me vasa misljenja ? Na sta obratiti paznju, itd ... Imajte u vidu da i nemam nesto preterano iskustva pri kupovini automobila hehe :-)

Pozdrav i sorry za dugacak post ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pre nego sto odes do Tome trazi br. sasije i sa njim u Deltu jer ga je ona prodala i odrzavala u garantnom roku. Tamo ih zamoli da ti iscitaju servisnu istoriju automobila. Tek ako tu prodje teraj kod majstora. Prvenstveno obrati paznju na kilometrazu koja je zapisivana prilikom svake intervencije i ucestalost kvarova ako ih je bilo. Tako ces znati da li je kilometraza prava. Toma iz Resnika nije los majstor, bio je sef Deltinog servisa na Banovom brdu. Na putu do Resnika, na Vidikovcu imas i servis TIM, blizi je od Tominog, a majstor Miki pregleda auto detaljno kao ginekolog. Inace, ta vozila se nisu vozila samo kao sluzbena vec i kao licna komercijalista koji su ih zaduzivali, a valjda si svestan koliko se pazi i voli sluzbeni auto. Bila su im na raspolaganju 24 sata. I da znas da su ti Puntici novi kostali oko 9.000 evra plus plin oko 800. Govorim o ceni bez PDV-a jer Nelt na iste nije placao porez. Sto se tice tehnickih karakteristika i pouzdanosti prelistaj ovaj podforum, na nekoliko mesta je vec pisano o Puntu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

... imaš 4000 eura i kupuješ van od drugog vlasnika? Da li je taj vlasnik sa ovlašćenjem ili "vlasnik lično"? To što ima ugrađen plin je po MOM mišljenju loše. Plin se ugrađuje da bi se vozio mnogo a jeftino. Nisi naveo koliko je taj punto prešao, mada ni ne moraš, sigurno je cifra velika (mada ovo proveri po prethodnom uputstvu). Šteta je da se ograničavaš sa 4000 eura. Dodaj još oko 500 i pozajmi još po potrebi (za registraciju i servis) i posle se vozi bezbrižno.

Ja bih gledao auto od 1. vlasnika (u Srbiji) ili placeve. Tamo, u silnom kukolju može da se nađe i zrno žita. Pogledaj bar 7-8 puntića pre nego što se odlučiš na kupovinu. Mnogi su kupili izakan auto, na brzinu, a posle su se natenane kajali. Slobodno možeš da gledaš i 2002. godište ali metalik boju i 5/4 vrata. To što je tvoj 2006. ništa ne ide u prilog.

Inače TIM servis i ja preporučujem. Kada sam prodavao moj auto potencijalni kupac je tražio pregled u pomenutom servisu. Na moje iznenađenje pregled je bio stvarno temeljit (možda i previše) tako da bih ja, da kupujem polovan auto, insistirao na pregled kod pomenutog.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Šteta je da se ograničavaš sa 4000 eura. Dodaj još oko 500 i pozajmi još po potrebi (za registraciju i servis) i posle se vozi bezbrižno.

:wallbash: :wallbash: :wallbash: :wallbash: :thumbdown: :thumbdown: :thumbdown:

Stavi sebi omcu oko vrata i vozi se bezbrizno. :unworthy: :unworthy: :unworthy:

Bane,izvini,ali ti savet uopste nije na mestu.

1.Nikada ne pozajmljuj pare za auto

2.Polovan auta je finansijska rupa bez dna.

3.Nikada neces biti bezbrizan sa polovnim autom sem ako imas love da te nije briga i da sutra izgori na parkingu,pa prekosutra kupis drugi.

4.Nikada ne daji sav novac za auto.Neka ti posle registracije ostane par stotina evra za servis.

5.NIKADA,ALI NIKADA ne pozajmljuj pare za kupovinu auta

Toliko koliko imas se protegni,po mogucstvu i manje jer ce ti trebati novca za kvarove kojie ce doci ubrzo,jer je to FIAT.

Kriza je velika,imas puntica i za manje novca, i koju godinu starije.

Taj van iz NELTA je verovatno "izdrndan",ali verujem da je na njemu sve sto se pokvarilo promenjeno na vreme i sa originalnim delovima.Ali opet,ti komercijalisti te aute koriste kao licna vozila,ne brinu o njima kao sto mi brinemo za svoje ljubimce.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislim da bi trebao da pogledas nekoliko auto placeva i automobila sa oglasa, da bi stekao utisak sta se nudi za koje pare.

Odmah smanji svoj budzet na 3700 da ti ostane nesto para da promenis sve ono sto bi bilo pametno zameniti.

Cini mi se da se za ovaj auto koji ti hoces trazi previse novca.

Auto je bio sluzben, presao je verovatno dosta. Pitanje je kako ga je i gde odrzavao drugi vlasnik, a vrlo je moguce da ga prodaje zato sto ima problema sa plinom ili je isti prosto pojeo tu malu masinicu.

Proveri ti to dobro, a i moja preporuka je TIM servis. Tamo ce to uraditi jako detaljno i strucno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

...Toliko koliko imas se protegni,po mogucstvu i manje jer ce ti trebati novca za kvarove kojie ce doci ubrzo,jer je to FIAT.

Dok se naravno, svi drugi automobili ne kvare... :whistle:

Evo...ti i ja imamo isti auto...Stilo 1.6 sa 5 vrata. Moj je 03/2002. godište, tako da ne verujem da je tvoj stariji.

Kod mene je skoro 2,5 godine. Za to vreme sam imao 2 kvara. Oba puta je bila bobina, za koje se zna da kod njega riknjavaju. Ona je oko 35-40 eura, ima ih 4 komada. Dve sam zamenio, što znači da me ove godine verovatno čeka bar još jedna...a, kad će riknuti...videćemo. Ako je po dosadašnjoj praksi, onda verovatno oko nove godine... :whistle: ..ili nekog praznika.

Pre toga sam imao Bravu 1.6..ona je bila 06/1998. godiše...bila kod mene tačno 2 godine...i imao sam 2 kvara. Neki otpornik na hladnjaku (ili nešto tako) koji je palio ventilator hladnjaka u 1. brzinu. On je riknuo pa je komp. palio direktno drugu brzinu ventilatora. Nov je bio nešto oko 1.500 dinara.

Drugi kvar je bio automat za žmigavce (neka mala plava kutija poput kutije šibica, nalazi se ispod plastike volana), i ona je bila negde oko 2.000 dinara.

To je sve.

I, ae sad da krenem da pričam ljudima na osnovu ovih iskustava kako je Fiat veoma, apsolutno pouzdan automobil...Naravno da takva priča ne bi imala veze sa realnošću.

Ali isto tako...tvoje muke sa Stilom nikako nisu pokazatelj na osnovu kojeg može da se napiše ''jer je to FIAT''. Pa i moj je Fiat..isti kao tvoj...i šta ćemo sad? :whistle:

Kao što ja ne mogu na osnovu svojih iskustava da pišem to je Fiat, pouzdan automobil...tako ni tvoja iskustva nisu merilo...

Kad god je priča o pouzdanosti Fiat automobila, uvek se setim dva podatka iz ADAC statistika.

U svojoj kategoriji, Fiat Panda je manje pouzdana jedino od Audija A2 i Toyote Aygo. Ta dva automobila su na prvom, odnosno drugom mestu, dok je Panda odmah treća.

Na listi je i Punto...

JEJ.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uff, nisam ocekivao ovoliko opsirnih odgovora hehe :-)

A pogotovo nisam ocekivao toliko negativnih :crybaby: Ali eto, kao sto rekoh - prvi auto je u pitanju i bio sam ubedjen da je "odlicna prilika" za kupovinu :-) Naravno, svima zahvaljujem na iscrpnim odgovorima i savetima koji su mi vise nego korisni :-)

E sad, nazalost, "upao sam u problemcic", tj. dogovorio sam se sa likom da ga oteramo sutra u servis pa da ga pogleda majstor jbg ... Tako da, glupo mi sad iskreno da ga iskuliram tek tako ... Mada, ko zna, mozda ispadne i ok auto :-)

Takodje, da se nadovezem na prethodni pasus - pominjali ste neki "TIM" servis ako se ne varam, negde na Vidikovcu ? Pa ako bi mogao neko da mi da neki kontakt ili bilo sta, da se cujem sa njima ujutru i vidim da li moze da se svrati sutra ? Primetio sam da ih hvalite po forumu, pa, sto bi rekli - "kud svi turci, tu i mali Muja" :-D

Btw, napisao sam u prvoj poruci da je kilometraza 110.000km, ali evo, jos jednom hehe :-)

Pozdrav i hvala svima jos jednom !

Share this post


Link to post
Share on other sites

@neshaoct - Hvala puno, duznik sam ti :-))

Prvu temu sam procitao (nisam bas celu :-D) i video sam da se pominje ovaj servis, ali nisam nasao kontakt :-)

Inace, nadam se da ce imati vremena sutra da pogledaju auto, inace ostade ja bez glave iz vise razloga :-D

Hvala jos jednom @neshaoct ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kad god je priča o pouzdanosti Fiat automobila, uvek se setim dva podatka iz ADAC statistika.

U svojoj kategoriji, Fiat Panda je manje pouzdana jedino od Audija A2 i Toyote Aygo. Ta dva automobila su na prvom, odnosno drugom mestu, dok je Panda odmah treća.

Na listi je i Punto...

JEJ.jpg

Neso ajde pls pojasni ovu listu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Treba da je gledaš naopako...tj. najbolji su na dnu liste... ;)

Npr. Fiat Panda, godište 2004. ima 14.9 kvarova na 1.000 automobila

Isti auto, godište 2005. ima 8.8 kvarova na 1.000 automobila

Zatim, goište 2006. ima 6.7 kvarova na svakih 1.000 Pandi, dok godište 2007. ima samo 2.5 kvara na 1.000 automobila.

Na kraju, Panda godište 2008. ima 1.5 kvarova na svakih 1000 automobila Panda tog godišta. :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

jedino mi nije jasno sto bi u zivotu dao tolike pare za punto???

1. i moja draga je pre par godina imala istu ideju i uspeo sam da joj objasnim da je bolje da uzme za iste pare bravo i dan danas mi se zahvaljuje i samo joj je zao sto nije uzela mareu.

2. znajuci nekoliko komercijalista u svom okruzenju, oni sa tim automobilima prelaze 50-70.000km godisnje, tako da je realna kilometraza verovatno preko 200.000 km sto je za taj motor mnogo.

3. motor 1,2 je za punta mali i slab i jedino je dobar za penzose. svaki mladji vozac mu izvadi dusu brzo jer mora stalno da se drzi u visokim obrtajima da bi iole pristojno isao.

4. auto se ne kupuje po godistu nego po stanju. bolje je da kupis auto star 10 godina koji je presao 150.000 km, nego auto star 5 godina koji je jahan non stop i presao 250.000km

5. kupi bravo. imas ih gomilu oko 3.500e i sto rekose ostali, taman ce ti ostati malo para za servis i evntualne sitnije kvarove. moja preporuka za benzinac 1,6 - motor je neunistiv i ne trosi puno

http://www.polovniautomobili.com/putnicka-vozila-26.php?category=26&tags=&brand=109&model=1262&price_to=&tag_218_from=0&tag_218_to=0&tag_142=0&tag_36=0&selectedRegion=0

http://www.polovniautomobili.com/oglas406648/fiat_bravo_16/

http://www.polovniautomobili.com/oglas471215/fiat_bravo_hgt/

http://www.polovniautomobili.com/oglas470811/fiat_bravo_16_16v/

6. NIKADA ne kupuj beli auto sa crnim branicima, bivsi van, sa razlicitim dezenom enterijera napred i nazad. nikada auto sa osnovnom opremom. sto vise dodatne opreme to bolje. ako je i bio sluzbeni, bar ga je vozio neko iz menadzmenta. nadji auto sa sto vise dokumentacije, sa servisnom knjizicom, sa aftermarket opremom jer je to siguran znak da nije bio sluzbeni. kad u italijanskoj servisnoj knjizici vidis da je auto redovno odrzavan, da su ugradjene alu felne u ovlascenom servisu i da je kilometraza na cajgeru blizu one u servisnoj knjizici - kupuj!

Edited by djape1977

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav svima,

Izvinjavam se sto nisam stigao ranije da odgovorim (pos'o, fax, .... :-(). Uglavnom, ne znam zasto i kako, ali sam se jednostavno zaleteo za pomenuti auto i oterasmo ga u TIM servis, gde ga je dr. Miki pregledao :D. Posto Miki rece da je auto generalno u dobrom stanju (jedino sto je trebalo menjati diskove i plocice pod hitno i eventualno menjati gume), na kraju uzeh ovaj auto. E sad, nakon ovoliko negativnih komentara (naravno, znam da su dobronamerni i zahvaljujem se svima koji su ostavili iskustva i/ili savete), moram priznati da nisam vise siguran da li mi je drago sto sam ga uzeo :-) Imao sam raznorazne planove oko sredjivanja, ali, polako padam u dilemu da nema vajde :s

E sad, malo utisaka (koliko sam mogao da steknem otkad sam ga uzeo, znaci, u zadnjih 3 nedelje otprilike) - generalno, sve mi je manje vise ok za sad. Naravno, odmah sam ga terao u TIM da mi srede kocnice, pa sam i taj problem preboleo. Sad cekam platu pa da uzmem nove gume, pa i taj problem da resim :-D

Jedini "problemcic" koji mi se javio, desio se juce kad sam isao ka faxu. Kad sam krenuo od kuce, upalila mi se lampica od volana. Nazalost, nisam bio siguran sta bi tacno trebala da predstavlja ista, pa sam izvukao iz gepeka uputstvo od njega. Nazalost, kako je uputstvo bilo na italijanskom, nisam imao mnogo srece sa "otkrivanjem" uzroka problema :-D Generalno, sve je bilo ok dok nisam dosao do grada i upao u guzvu. Polako, volan mi je postajao sve tvrdji i tvrdji, da bi na kraju dosao do situacije da nisam mogao da se prestrojim. E sad, i ja sam malo preterivao i vozio sam ga brat bratu jedno 5-6 dana non-stop na city-servo-u (laik jbg, nisam znao da to moze i da skodi :-D). Uglavnom, stanem ja, upalim sva cetri, ugasim auto, pa ga upalim opet, pali se lampica, pali se city-servo i bese sve ok par min. Medjutim, nakon par min., opet isti problem - volan postaje sve tvrdji (visoko-intelektualnom matematickom analizom ustanovim da mi je servo otisao u k.... :p), gasi ce city-servo (ona lampica od njega) i opet ista prica :p Poucen nekim prethodnim iskustvom kad sam imao Daciu (da ne ulazim sad u tu pricu :p), ugasim ja auto, izvadim kljuc, vratim ga, iskljucim city-servo i onda je sve bilo ok. Stignem do faxa, vratim se kuci posle, otisao uvece do grada da gledam utakmicu sa nekim drugarima, bla bla truc truc i sve je bilo ok. Jutros ga oteram u TIM, Miki ga bacio na examiner onaj i utvrdi da je otisao neki senzor za poziciju volana (cini mi se da se tako zove :-D). E sad, malo me oraspolozio kad je rekao da nije nista urgentno i da generalno moze da se vozi tako (tacnije - nece mi volan otkazati skroz :-D), al opet, ~170e novi taj senzor .... Tako da cu morati da vidim i to da sredim kad budem malo pri parama ... Btw, izvinjavam se za ovolko dugacak pasus, al, jednostavno imam obicaj da detaljno objasnim sta mi se desavalo :-D Nadam se da mi necete uzeti za zlo :p

Osim toga, moram priznati da me sluzi dobro (kolko moze :p) ... Predjoh nekih 1000km do sad, malo trosi (istina, jos uvek nisam merio/racunao tacno koliko trosi, al, cinjenica je da je ekonomican :-D).

E sad, definitivno planiram dalje sredjivanje istog (osim ako ne puknem i ne resim da ga prodam :PP), ali, povodom toga cu postaviti novu temu na forumu "predstavljanje automobila clanova", posto mi definitivno trebaju neki saveti kako i sta :-DDD

Jos jednom, hvala svima na ucescu na temi i odvojenom vremenu za iznosenje komentara :-))

Share this post


Link to post
Share on other sites

E sad, i ja sam malo preterivao i vozio sam ga brat bratu jedno 5-6 dana non-stop na city-servo-u (laik jbg, nisam znao da to moze i da skodi :-D).

To je zamišljeno kao asistencija prilikom parkiranja. Za to prvenstveno služi city... :whistle:

Ali, kao što si rekao...nisi to znao u tom trenutku... :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

welcome to ex-van Punto klub :thumbsup::thumbup::welcome: - i naravno dalju diskusiju ćemo nastaviti kad lepo islikaš i predstaviš makinu u posebnoj temi ili uživo na skupovima :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma polako....Da ga se navozas i zdravlju i veselju :thumbup:

I avioni padaju,a kamoli da se nesto pobuni na autu.Sredi taj senzor za city i uzivaj :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

To je zamišljeno kao asistencija prilikom parkiranja. Za to prvenstveno služi city... :whistle:

Ali, kao što si rekao...nisi to znao u tom trenutku... :thumbup:

Heheh, da, skontao sam to na "tezi" nacin nazalost hehe :-) I da, nazalost, laik sam jbg, sta da radim :-D

welcome to ex-van Punto klub :thumbsup::thumbup::welcome: - i naravno dalju diskusiju ćemo nastaviti kad lepo islikaš i predstaviš makinu u posebnoj temi ili uživo na skupovima :whistle:

Hihihi, fala fala :-DD A za dalju diskusiju, naravno, nisam stigao juce/danas, ali sutra ga perem i postavljam slicice :-D Pa onda, da vidim sta cu i kako dalje :-DD

pa druze samo polako,najbolje da prvo istudiras forum,dosta doga ces nauciti i nek te dobro sluzi tacka :welcome:

Hvala na lepim zeljama hehe :-) Forum sam krenuo da studiram i pre nego sto sam uzeo auto i naravno, dosta toga saznah ... A i saznajem iz dana u dana hehe :-)) Hvala jos jednom ;)

Ma polako....Da ga se navozas i zdravlju i veselju :thumbup:

I avioni padaju,a kamoli da se nesto pobuni na autu.Sredi taj senzor za city i uzivaj :thumbup:

Slazem se :-) E sad, kako mi Miki rece da nije nista ozbiljno, pricekacu malo sa tim, za sad me sluzi volan (jos uvek :-D).

Hvala jos jednom i pozz svima, vidimo se na drugoj temi :-DDD

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...