Jump to content
FAS Goran
zoki becejac

Fiat Punto mk.2 1.2 8v - problem sa paljenjem

Recommended Posts

Meni se na 1,6 dešava da prvo paljenje npr ujutro neće iz prve..Moz da verglaš kolko oćeš a neće..Na drugo gašenje pumpe upali nekad čak i treći put..Dok vruć pali što kazu na pola ključa.

Cenim al nisam baš siguran da mi ne radi pumpa kako treba..Gladajući jedan video o tome ona  ne sme vraća gorivo nazad u rezervoar već da uvek ima neki pritisak..Znači samo smer ka motoru.

To ću uskoro da proverim..Inače u radu je ok ide prima gas ..Pumpa za benzin treba da ima na izlazu jednu kuglicu sa oprugom koja sprečava da vraća gorivo nazad jednosmerni ventil.Kad ona propadne posle više sati pritisak 

u sistemu oslabi pa neće da upali..Treba joj vremena da nagura gorivo do dizni.

Probaj prvo dal pumpa drzi gorivo..Skineš crevo pa duneš kroz njega u smeru rezervoara ..Ako vreća onda je to..Ako ne onda trazi nešto drugo..

Edited by kreator

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo mali update.

Akumulator sam proverio, stavili smo ga na opterecenje od 210A i kazu u akumulator servisu da je aku odlican, i da ima dovoljno snage i kapaciteta.

Sistem napajanja gorivom je izgleda problematican. Na samom railu, gde su dizne, ima mali izlaz sa iglom, za proveru pritiska goriva. U toku rada pumpa nabije pritisak i do 3.5 bara, tako je izmerio manometar, medjutim. Ako ostavim auto 2 minuta a da ne radi, ugasen je, pritisak odmah padne. Jednostavno ne zadrzava pritisak u sistemu.

Ovo se lako proveri sa burgijom ili srafom. Samo pritisnes iglicu na otvoru na railu, sa strane ka remenicama, i kod mene jedva da kapne malko goriva, a trebalo bi pod pritiskom da sprica.

Probao sam i metodom koju je kreator naveo, i tu osetim da polako pritisak opada, kada duvek u njega, ka smeru pumpe. Pritisak opada polako, ali opada.

Sad, mislim da je pumpa dobra, jer ona nabije 3.5 bara, sto je dovoljno, ali da je regulator pritiska problem.

Da li se kod 1.2 16V moze regulator zasebno menjati ili moram celu pumpu vaditi iz rezervoara i stavljati drugu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Radi se o fiat punto 2002 1.2 8v problemi su sledeci. Ne mogu da startujem automobil, na instrument tabli mi stoji kod kljuc, to je prvi problem. Drugi problem jeste kada dam kontakt pumpa se cuje kao da sam uklkucio zmigavac ali jedno 100 puta brze cakće, po pravilu bi ona trebala nakon nekoliko sekundi da se iskljuci ali nece. To mi se sve desilo kada sam auto oterao kod autodiagnosticara i on mi je rekao kako ja sam ti sve greske izbrisao. Ja kasnije da upalim automobil kad oces djavola ne moze. On je opet hteo da mi prikljuci diagnostiku ali uopste nema napajanja na izlasku gde dolazi OBD2 a akumulator ispravan. Izvinjavam se ovo sam napisao sve zbrda zdola jer sam veoma nervozan. Ako je neko imao isti problem neka odgovori. Hvala na razumjevanju.

 

 

Edited by neshaoct
prebačeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Vasilije

 

Nema na čemu...jer vreme se ne računa po tebi (kažu da je bio jedan lik pre 2019. godina, pa vreme ipak računamo po njemu).

Pošto se vreme ne računa po tebi, onda pogledaš i šta je pisano pre nego si ti rešio da pišeš...naročito nakon što sam tvoje pitanje prebacio u temu gde treba, tj. gde se o tome već pisalo.  :thumbup: 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imam jedan problem sa punto 1.2 8v 2000 godina proizvodnja. Auto ima 270k km. 
kad je motor hladan auto pali i mozes ga voziti bez problema, ali kad postigne radnu temperaturu i ako slucajno ugasis auto onda nema palenja sve dok se motor na ohladi ( neki 3-4 sata) . Kad se to dogodi na tabli se upali check engine lampica i motor radi na 2 cilindra ( samo auto kao da iskluci 1vi i 4ti cilinder). Kad bi izvukao kablbod svecice na 1vi i 4ti cilinder auto ostaje da radi. Nosio na dijagnostiku ostanoveno da je bobina .. zamenjene komplet bobine, kablovi i svecice ali problem opet ostaje ..

autoelektricar kaze da je mehanicki kvar, automehanicar kaze da je problem sa strujom. 
jel neko imao slican problem i kako je to sredio .. 

 

 

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Punto mk obično bude senzor radilice, imao sam taj problem da neće da upali kad je vruć, zamenio taj senzor radilice i nikakav problem više nije bio. Jedino ne znam sto se kod tebe javlja problem sa nemirnim radom motora, to se meni nije dešavalo. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kad je bio na dijagnostici nije izbacio gresku senzora tek gresku bobine 1 ili kako i da je .. ona bobina koja je za 1vi i 4ti cilinder . Ispitacu instalaciju na senzora da nije pukla izolacija ili slicno i probacu ga ocistiti. Ako i to ne pomogne Promenicu senzor polozaja radilice pa cemo videti .. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Forumasi imam problem sa punticem, a desava se sledece: dok je bilo hladnije vreme ako auto ne palim tipa 5 dana tesko je palio, punio sam akumulator i slicno. Sad kad je vreme toplo auto pali bez problema prvi put (kad je hladan), medjutim ako auto ugasim pa za nekih 5-10 minuta treba da upalim auto jedva vergla ali nekako se namuci da upali. Cudo je to sto se ovo ne javlja uvek nego na primer, drugo paljenje super provozam se stanem nesto na 5 minuta, trece paljenje jedva, muci se. Sta moze da bude problem?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Marko_016

 

Koliko sam razumeo, nemaš problem sa paljenjem (startovanjem motora), nego sa verglanjem zbog akumulatora...auto odstoji neko vreme i nema snage da zavergla?

Ako nije odstojao zavergla kako treba, upali bez problema...ali onda voziš, staneš...i kad treba opet da zavergla to ili radi kilavo ili uopšte neće. Tako? 

 

Voziš li retko i kratke relacije (1-2-3 km)?

 

 

Edited by neshaoct

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kod mene je bio akumulator problem,ne stigne da se dopuni,a i pre prvog starta nije bio baš pun.
Probaj da dopuniš akumulator i da ne pališ potrošače,pa proveri....
Verovatno je alternator za zamenu
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 7/25/2020 at 6:39 PM, neshaoct said:

@Marko_016

 

Koliko sam razumeo, nemaš problem sa paljenjem (startovanjem motora), nego sa verglanjem zbog akumulatora...auto odstoji neko vreme i nema snage da zavergla?

Ako nije odstojao zavergla kako treba, upali bez problema...ali onda voziš, staneš...i kad treba opet da zavergla to ili radi kilavo ili uopšte neće. Tako? 

 

Voziš li retko i kratke relacije (1-2-3 km)?

Da kratke su relacije, gradska voznja, vozim na primer jednom u 3 dana i to malu kilometrazu.

Evo da ti opisem situaciju od danas: vozio sam do majstora za auspuh da sredim nesto, auto u dvoristu upalio odlicno, ugasio sam ga ispred kapije kod majstora pa upalio opet i sve super, u razmaku od 5 minuta. Nakon toga, udjem u dvoriste kod majstora stanem ispred njegove garaze i ugasim auto na pet minuta, da upalim auto da udjem u radionicu on se muci dok vergla ali upalio je nekako.

On 7/25/2020 at 6:45 PM, neshtry said:

Kod mene je bio akumulator problem,ne stigne da se dopuni,a i pre prvog starta nije bio baš pun.
Probaj da dopuniš akumulator i da ne pališ potrošače,pa proveri....
Verovatno je alternator za zamenu

Vazi, probacu i to, samo da nadjem punjac za akumulator :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam mučio sa punjačem,pozajmljivao i jednog dana presečen i odem i kupim...I hvala Bogu da jesam,nije toliko skup koliko je koristan

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problem je resen kupovinom novog akumulatora (varta blue dynamic), prethodno je elektricar proverio alternator i rekao da dobro puni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav ljudi, treba mi pomoc vezana za problem koji imam sa automobilom. U pitanju je Fiat Punto 1.2 8v 2003 god., imao sam paljenje, majstor mi je rekao da je detonirao plin da ne duzim mnogo. , sredio sam sta se trebalo srediti u tom trenutku i u pocetku je sve bilo dobro, medjutim poceo je da se cuje kao "traktor" zamenio sam bobine,bio je bolji zvuk motora sve je bilo bolje. Nakon toga sam krenuo do prodavnice i auto se ugasio kao da je gubio snagu, prakticno u voznji izgubi snagu i nakon toga ponovo dobije snagu i obrtaji se podignu, pa padnu a kada se auto ugreje nece da se upali tacnije nece da povuce, upali se i kada dam gas obrtaji padnu i ugasi se, zamenio sam senzor temperature rashladne tecnosi i nista. Da li neko ima iskustva sa ovakvom vrstom problema.. Pozdrav

 

 

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav,

 

Imam Zastavu 10, 2007. godište, 1.2 motor 8V, benzinac sa potapajucom pumpom.

Ne razumem se skoro apsolutno nista pa bi svaka pomoc dobro dosla pre majstora.

 

Uglavnom kad ga palim prvi put u danu nema sanse da upali iz prve, ili da ga palim 2 3 puta pa tek onda upali ili da pustim da vergla sigurno 10 sekundi pa tek onda upali, ali posle kad se provoza malo pa ga ugasim onda pali iz prve, moguce da je do struje nesto.

 

Evo ga i video gde se cuje kako vergla:

VIDEO ZASTAVA 10

(klik na link)

 

Hvala puno svaka pomoc ako mogu ja nesto sam ds proverim da vidim sta i kako pre majstora, ili bar da znam otprilike sta mu je bilo bi super :)

 

 

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

@cofili

 

Kada je motor hladan troši do 30% više goriva nego kad dođe na radnu temperaturu. Taj benzin mora da prođe kroz dizne.

Kada su dizne dosta zapušene, onda kroz njih ne može da prođe toliko goriva i eto problema sa paljenjem. Kada ugasiš motor koji je na radnoj temperaturi (svejedno, samo da nije skroz hladan), i hoćeš opet da ga upališ posle nekog vremena, trebaće manje goriva i ta manja količina može da prođe kroz dizne (koje su u određenoj meri zapušene) i zato tada pali bez problema.

Dakle, kada god postoje problemi sa paljenjem kada je auto hladan, a istih problema nema kada je motor zagrejan - mogući razlog su dizne. Skidanje i čišćenje benzinskih dizni na 1.2 8v nije skupo. Ali, može da bude problem i sa pumpom goriva, jer ona mora da potera tu veću količinu benzina kada je motor hladan... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

hvala, takodje mi se desilo juce, vozio sam ga mozda sat vremena, i stanem na semafor radi na leru super, i ja da krenem na semafor u prvoj ugusi se… dam mu ja i gas opet se ugusi.. ubacim u rikverc probam da vidim jel ide, ide bez problema… i posle rikverca ubacio u prvu opet i krenuo bez problema….

 

i da li je istina da automobili sa potapajucom pumpom moraju da se voze na pola rezervoara, jer nju hladi benzin? 

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minutes ago, cofili said:

i da li je istina da automobili sa potapajucom pumpom moraju da se voze na pola rezervoara, jer nju hladi benzin? 

KLIK OVDE

Share this post


Link to post
Share on other sites

hvala, isto da napomenem, smrdi mi benzin iz auspuha, jel to mozda isto zbog dizni? ili to ukazuje da je ipak pumpa problem

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites

hvala!!! bas smaram izvinjavam se… ali totalni sam pocetnik pa me sve zanima :)

 

rekli su mi da mozda i losije pali jer ne baca svecica struju kako treba, i sad ovo i rekli mi da te svecice nisu skupe i da ih ima valjda cetri komada….

 

jel mogu ja to da zamenim sam?

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...