Jump to content
FAS Goran
obelix

Fiat Punto 1.9D - Lucas pumpa

Recommended Posts

Pozdrav ljudi, kupio sam polovni Punto 1.9D 2000 godiste, posle nedelju dana (700km od mene, ukupno 144000km ukupno) auto se ugasio i ne prima gas. Odneo sam ga u ovlasteni servis u Pancevo, rekli su mi da je to pocetak velikok kvara, da me moram da nosim Tadicu u Beograd da ce to da me kosta 50000 dinara. Ocisili mi greske na kompu i taj daj sam stigao na posao i nazad bez problema, medjutim sutradan posle 10ak kilometara se auto ugasio i nece da radi. Javlja gresku ugla pumpe imao je EEPROM/EEEPROM greske i neki ODM za komp. Koliko sam ovde video, najjeftinije i najefikasnije resenje mi je da bacim tu pumpu u polni organ, i da stavim mehanicku pumpu sa golfa trojke. Interesuju me iskustva ljudi koji su to radili, gde su radili, koliko ih je izaslo i tako to. Meni je auto odslepan do lokalnog majstora koji to nikada nije radio, tako da moram da imam sto vise informacija pre nego sto mu dozvolim da radi nesto na tome. Svaki savet je pozeljan, unapred hvala.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imas ovde iskustva sa pumpom onih koji imaju ili su imali isti problem kao ti. Savetovao bih ti da ne bacas pumpu jer na osnovu rezultata sa dijagnostike, mozda bi pomoglo jedno ciscenje bakarnog prstena rotora pumpe. Ja sam slao moju pumpu na remont kod Tadica sa istom greskom na Examineru i izaslo me 330e sa remontom dizni sta god to znacilo. Sipam maxmotion na omv i nemam problema. Mada za iste pare moze da se nabaci neka mehanicka varijanta sa sajlom ali se onda ukida elektronska kontrola ubrizgavanja i cini mi se da ni obrtomer ne radi u tom slucaju. Da sam na tvom mestu nasao bih dobrog mehanicara da je skine, sam bi ocistio taj prsten i dao doticnom da je ponovo namontira. Ljudi koji pisu na ovu temu ovde su i sami skidali taj bakarni prsten bez skidanja cele pumpe, pa procitaj prvo.


 

 

I mene muči isti problem na Puntu 2 1.9D 2002god.Preko leta ne ali kad zahladi mora dva tri puta da ga palim gasim da bi " proradio " kako treba.

 

Upali lako ali odmah prijavi grešku i sija pumpa na tabli. Naravno gas ne prima,Ponovim još jednom,dvaput paljenje i sve je ok ali u zadnje vreme je počeo da trza u vožnji i trza sve više ( filter menjao ),

 

Odlagao sam popravke ali ću morati sada da se pozabavim sa tim zajedno sa burazerom koji je dobar dijagnostičar i koji ide redovno u Novo Miloševo u Bosch na predavanja i polaganja.Nisam hteo da ga masiram do sada ali ću sada morati.

 

Javi ću rezultate našeg majstorisanja a poslužićemo se i predlozima od kolega koji su predhodno opisivali svoje kvarove i popravke.

Pozdrav, Jeste uspeli da nesto uradite na pumpi? Mene je bogme kostala 300e remont pre 4godine pisao sam ovde na forumu ali evo sada su ljudi razradili ovaj problem sto je za svaku pohvalu. Da ne baksuziram sebi i drugima kuc,kuc,kuc........ali svi koji voze dizele sa lukasima ovde verovatno znaju da dosta zavisi i od kvaliteta goriva koje se sipa, jedine nade ako se nesto desi sa pumpom je ciscenje senzora na vratilu pumpe, a dizne mogu i same da se ociste sipanjem boljeg dizela. Max Motion na OMV pumpi je blagodat za dizne-provereno.

 

Rešio sam trzanje. Posuda u kojoj se nalazi plovak bila je začepljena muljom i nekim djubrom zato da sam to očistio i sredio i sad ne trza.

Ali problem sa jutarnjim prvim paljenjem jos nisam stigao da pogledam pa ako nesto uskoro uradim naravno javljam. :)

 

To sa prvim paljenjem se jedino resava remontom anlasera. Pumpa ne mora da ima sa tim veze. Investicija od nekih 50e ali...vraca osmeh na lice.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imas ovde iskustva sa pumpom onih koji imaju ili su imali isti problem kao ti. Savetovao bih ti da ne bacas pumpu jer na osnovu rezultata sa dijagnostike, mozda bi pomoglo jedno ciscenje bakarnog prstena rotora pumpe. Ja sam slao moju pumpu na remont kod Tadica sa istom greskom na Examineru i izaslo me 330e sa remontom dizni sta god to znacilo. Sipam maxmotion na omv i nemam problema. Mada za iste pare moze da se nabaci neka mehanicka varijanta sa sajlom ali se onda ukida elektronska kontrola ubrizgavanja i cini mi se da ni obrtomer ne radi u tom slucaju. Da sam na tvom mestu nasao bih dobrog mehanicara da je skine, sam bi ocistio taj prsten i dao doticnom da je ponovo namontira. Ljudi koji pisu na ovu temu ovde su i sami skidali taj bakarni prsten bez skidanja cele pumpe, pa procitaj prvo.

 

 

I mene muči isti problem na Puntu 2 1.9D 2002god.Preko leta ne ali kad zahladi mora dva tri puta da ga palim gasim da bi " proradio " kako treba.

 

Upali lako ali odmah prijavi grešku i sija pumpa na tabli. Naravno gas ne prima,Ponovim još jednom,dvaput paljenje i sve je ok ali u zadnje vreme je počeo da trza u vožnji i trza sve više ( filter menjao ),

 

Odlagao sam popravke ali ću morati sada da se pozabavim sa tim zajedno sa burazerom koji je dobar dijagnostičar i koji ide redovno u Novo Miloševo u Bosch na predavanja i polaganja.Nisam hteo da ga masiram do sada ali ću sada morati.

 

Javi ću rezultate našeg majstorisanja a poslužićemo se i predlozima od kolega koji su predhodno opisivali svoje kvarove i popravke.

Pozdrav, Jeste uspeli da nesto uradite na pumpi? Mene je bogme kostala 300e remont pre 4godine pisao sam ovde na forumu ali evo sada su ljudi razradili ovaj problem sto je za svaku pohvalu. Da ne baksuziram sebi i drugima kuc,kuc,kuc........ali svi koji voze dizele sa lukasima ovde verovatno znaju da dosta zavisi i od kvaliteta goriva koje se sipa, jedine nade ako se nesto desi sa pumpom je ciscenje senzora na vratilu pumpe, a dizne mogu i same da se ociste sipanjem boljeg dizela. Max Motion na OMV pumpi je blagodat za dizne-provereno.

 

Rešio sam trzanje. Posuda u kojoj se nalazi plovak bila je začepljena muljom i nekim djubrom zato da sam to očistio i sredio i sad ne trza.

Ali problem sa jutarnjim prvim paljenjem jos nisam stigao da pogledam pa ako nesto uskoro uradim naravno javljam. :)

 

To sa prvim paljenjem se jedino resava remontom anlasera. Pumpa ne mora da ima sa tim veze. Investicija od nekih 50e ali...vraca osmeh na lice.

Mozda nisi dobro razumeo. Upali lako i vergla veselo tako da je anlaser ok a i kakve veze ima anlaser sa greskom pumpe na tabli?

Share this post


Link to post
Share on other sites

:realmad:  Steta sto je konverzacija stala jer imam slican problem.Pregedao sam svih 3478698  :blink:  post-ova ali me je drugar (majstor) zamolio da mu pronadjem (ako postoji) sema povezivanja bosch pumpe... 'naci citava instalacija da bi mogli da pocnemo "from scrap" sto bi rekli ameri, dok ne dodjemo do onih golemih, skupih problema.Pa ako jos uvek neko baca oci na ovu temu jako bih mu bio zahvalan na semi.  :help:

 

Aj uzdravlje!  :cheers:

Share this post


Link to post
Share on other sites

jeli neko od vas koji ste imali problem dosao kraju problemu...ja jos nisam, palim tako da cekam da se pogase grijaci, izvadim kljuc i ponovo ubacim kljuc i odma zaverglam...sve radi ok evo vec oko 20000km

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav narode, ovako mislim da imam nekakav problem usko vezan za ovu Lukas pumpu na Puntu mk2 1.9D, naime simpromi su sledeci.

 

Ponekad mi prijavi gresku CODE key odnosno nakon davanja kontakta CODE se ne ugasi te ne mogu upaliti, ako izvadim i vratim kljuc, greska se resetuje pa upalim normalno.

Medjutim...

U Januaru mesecu mi se auto ugasio u voznji, da bi nakon duzeg verglanja pri tom se javljala CODE greska par puta uspeo upaliti ali nikako nije imao snage da vuce, ipak nekako se dovukoh do prvog parkinga i ostavim auto.

Posto je bilo izuzetno hladno pomislio sam da je zaledilo gorivo ili filter goriva. Ispostavi se da sam i akumulator istrosio od silnog verglanja, pa sam kupio nov akumulator i filter goriva.

Montiram sve to i nakon nekoliko verglanja auto upali bez problema.

Islo to tako do nekih mesec dana u nazad kada su mi se javili ovi problemi:

Auto upali normalno iz prve ujutru ali u podne kada se vracam sa posla nece da upali, nema sanse. Okrenem par puta, kao malo uhvati, pusti dim i ugasi se.

Odslepam auto do kuce, sednem u njega on upali bez problema...

I tako vec nekoliko puta, nikad se ne zna kada ce upaliti a kad nece...

Jednom sam bio kod majstora da mi uradi dijagnostiku i video dve greske za EGR ventil koji mi je majstor otkacio odmah, jedna greska je bila vezana za neki leptir protoka, ne znam tacno cega i bila je greska za CODE

Trenutno motor veoma nemirno radi na leru i to ne uvek, na nekih 60km/h ume da zatrza nista strasno, nekad ako zelim da izadjem iz tih obrtaja (dodam gas) gde trza 4-ta pri 60km/h slabo prihvata pa ga spustim u 3-cu i onda zajurim predjem bez problema, dimi onako (kad turiram u mestu) ima i crnog a ponekad se pojavi belicast dim, kao da rad nije konstantan, nije ranije toliko dimio. Greska sa CODE se povremeno pojavi ali ne uvek.

Auto nije pouzdan jer cas upali pa odem negde a onda nece da upali kada se vracam, strasno nervira.

Ovih dana cu otici na dijagnostiku opet pa cu zapisati tacno sta prijavljuje.

Jedan majstor kaze da je mozda pumpa otisla, pominjao promenu na mehanicku, drugi kaze mozda me CODE zeza, te kao to moze da premosti, verovatno reprogramira.

 

Elem, meni treba vase misljenje, da li imam problem sa pumpom ili sa ECU ili sa CODE greskom.

Vidim da vecina ovde ima Check Engine gresku i gresku sa pozicijom senzora. Ja Check Engine nemam ili se bar jos uvek nije javio a za ovu poziciju senzora cu javiti kad ponovim dijagnostiku.

 

Hvala svima.

 

Pokusao bih ono sa ciscenjem bakra na senzoru, deluje mi da mogu sam uraditi a mislim da ne bi naskodilo autu.

 

Inace da pomenem, auto je radio kao singer dok nije prijavio da neki grejac ne radi. Posle zamene grejaca i ponistavanja greske kod lokalnog mehanicara ja ne mogu da prepoznam auto verovali ili ne, sve neke greske se pojavile i auto poludeo.

Edited by Hoka Hey

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala, upravo sam malo osmirglao prsten od bakra na senzoru i rad motora se ponasa normalnije, odnosno ne zaigrava na leru, u test voznji auto se ponasao fluidnije nego od ranije, u smislu da nije trzao pri 60km/h i da nije imao trzaj prilikom naglog oduzimanja gasa kada se vrsi promena prenosa brzine. Kad nadjem vremena odradicu dijagnostiku a do tada cu citati ovu temu sa CODE problemom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ljudi opet ja, situacija je ovakva, opet imam te sindrome da auto nekada nece da upali, ali otkrio sam da svaki put kada nece da upali filter od goriva bude prazan odnosno suv od gore, kad napunim filter gorivom auto upali i tada opet radi neko vreme (dan dva) normalno pre nego sto opet ne zeli da upali jer ostane bez goriva u filteru. Stvara mi se vakuum u rezervoaru pa sam izvadio sito sa plovkom ispod sedista i oprao od nekakve crne i gumenaste mase, produvao sam kompresorom creva za gorivo. Nigde nisam primetio da curi gorivo, filter je relativno nov i cist, onaj ventil na filteru je prespojen lokalni majstor ga prespojio.

 

Zbog cega gorivo preko noci (bukvalno) ode iz filtera u rezervoar jer ne znam gde bi otislo jer nema tragova curenja nigde a vakuum u rezervoaru je cini mi se jaci nego normalno, mislim da uvek malo vakuuma u rezervoaru ali ovaj kod mene je bas jak. Mozda malo pitanje nema veze sa pumpom a mozda i ima, elem postavih pitanje da se nadovezem na prethodne postove.

 

Zahvalan puno.

Edited by Hoka Hey

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vidi,ne znam kakav je nosač filtera na 1.9D,ali na JTD-u sam imao slučaj (veoma redak),da usled kvara na nepovratnom ventilu (koji se nalazi unutar nosača filtera),auto ponekad neće da upali jer se gorivo vrati u rezervor. Problem sam našao,kad sam bio već na kraju živaca,jer sam sistemom eliminacije sve drugo izmenjao (imao sreće,pa sve što sam menjao nisam plaćao,već uzimao na par dana,na probu,od prijatelja).

Pokušaj auto da parkiraš nizbrdo (tada gorivo ne može da se vrati u rezervoar) ili uzmi nosač filtera goriva na probu, na nekoliko dana!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoka Hey, imao sam sličan problem radi se o Puntu II 2002 1,9 D isčitao ovde 90% postova :coffee:  i skapirao da je lucas pumpa, na prvo paljenje vergla duže, alnaser izlete preko haube, pa ako se ne pali narednih 5 - 6 sati isto se dešava. Spremao ja da izdvojim par stotina eurića za lucas pumpu lokalni majstori mi tako rekli da ovaj tip auta ima problem sa njom i da je ona riknula. Kad gle čuda došao prijatelj koji se ‚‚malo ‚‚ razume u tu ‚‚ matematiku ‚‚ zamenio je na nepovratnom ventilu gumicu kojom on dihtuje u filter goriva i zadnjih desetak dana nemam problema. Ja i prijatelj sada :cheers: a ove lokalne majstore  :2guns:

 Ej par stonina EUR-a za gumicu od 5 din  :realmad: i sve im ostalo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

e svaka ti cast kako ste odradili,pa objasni malo to detaljnije i slikaj kakva je i gde se nalazi ta gumica dal je to samo problem za sve,a ne samo tvoj slucaj

ja sam imao punta sa tim motorom i za 6 godina nikad nisam imao problema za Lucas pumpom

Edited by silenci

Share this post


Link to post
Share on other sites

to je bio slučaj kod mene ne mogu pričati generalno da je to kod svih. možda vredi probati pre nego se daju par stotina evrica zameniti gumicu od par dinara na nepovratnom ventilu ili kupiti nov 1200 din

 

ps33.jpg

http://www.autoricambi.co.rs/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=1675&category_id=85&option=com_virtuemart&Itemid=29

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stize mi sutra taj nepovratni ventil sto stoji na filteru. Danas sam skinuo taj koji je bio kod mene i koji je lokalni majstor premostio, odnosno uzeo je parce plasticne cevcice i spojio oba kraja i tako ga stavio totalno van funkcije, a redovan povratni vod je parcetom creva direktno spojio visak goriva na povrat u rezervoar.

 

Inace kada sam skinuo taj ventil i obrisao ga krpom nisam mogao produvati vazduh u smeru nacrtane strelice kroz njega, dok je hteo nazad. Onaj deo sa gumicama sto ulazi u filter kao da je totalno blokiran, ni u jednom smeru ne mogu da produvam vazduh (u filter ili obratno) te smatram da je taj ventilcic bio u kvaru i delom odgovran sto mi se auto gasio jer dok je bio blokiran povrat, gorivo se nije moglo vracati pa smatram da je to gusilo pumpu ili sta vec i ometalo normalan rad. Trenutno je takva situacija da mi i dalje bezi gorivo iz filtera (ostane suv) i onda muku mucim dok ga ponovo izluftiram i upalim.

 

Poslednje nade polazem u taj ventilcic pre nego sto ga oteram na zamenu pumpe. Drzite mi palceve, sutra posle posla ga montiram.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoka hey, i kod mene je filter bio suv dok nisam zamenio gumicu nabedjeni majstori tvrdili da je ``lucas`` sada je sve ok. kada staviš nepovratni napiši koju reč da vidimo štaje u pitanju. nadam se da je ventil od par stotina dinara a ne pumpa od par stotina evra.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobro vece, Uros je iz Beograda.Posedujem beli fiat punto 1.9d...obican dizel i imam standardan problem sa Lucas pumpom, trza u 4. od 50-60, malo i u 3. na 40 kn/h.Da li neko radi prepravku na obicnu bosch pumpu? hvala.
Svaki savet-resenje je dobrodoslo...
...neko kaze da je moguci problem i u kompjuteru..
Posebno trza kada je hladan.

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Isti motor i isti problem imam na Doblu ali mu nešto ne pridajem značaj i ne znam šta je u pitanju. U trenutku trzanja potopim gas i brzo prestane. Meni se trzanje dešava u 4 i 5 brzini na manjim obrtajima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

...meni bas trza u 4. od nekih 55 - 65 km/h..ne pomaze ni kada mu stisnem gas do kraja...primetio sam da kada vozim 3 ili 4. konstantnom brzinom takodje trza, lagano..:-(..ne znam sta moze da bude??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...