Jump to content
FAS Goran
obelix

Fiat Punto 1.9D - Lucas pumpa

Recommended Posts

ko god hoće neka dođe kod mene u Niš ili neka mi pošalje skinut senzor i biće mu problem rešen. Naravno ako niste elektroničar nemojte rasklapati sami senzor. evo za 70e će vam moj elektroničar rešiti problem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sve sam radio po savetima iz tvojih postova i nema sanse izvaditi tu elektroniku iz senzora a i sam senzor ne mozes odvojiti od pumpe a da ne preseces kabal pa kad sam tako upropascenu pumpu odneo u BT servis kod hipodroma koji su jedini ovlasceni da rade te pumpe kod nas ljudi su se krstili i cudili kako nekom moze pasti napamet da radi tako nesto na pumpi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kontaktirao sam servis popesku u južni bulevar 11 bgd i najeftinija varijanta je kada dođete kolima kod njega a ne da se donese samo pumpa, popravka je oko 200€ i daju godinu dana garanciju na popravku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sve sam radio po savetima iz tvojih postova i nema sanse izvaditi tu elektroniku iz senzora a i sam senzor nemozes odvojiti od pumpe a da nepreseces kabal pa kad sam tako upropascenu pumpu odneo u BT servis kod hipodruma koji su jedini ovlasceni da rade te pumpe kod nas ljudi su se krstili i cudili kako nekom moze pasti napamet da radi tako nesto na pumpi.

verujem,oni joj baju ne otvaraju senzor! Pa naravno da si morao da odsečeš kabli,trebao si da pošalješ i ja bih ti rešio. Iz najbolje namere sam ponudio da pomognem svakom koliko mogu i ništa ne tražim za uzvrat a da te oderu u BT nije kasno nikada. Imaš br pa ako te put nanese u Niš dođi kod mene u garažu i pokazaću ti moj auto kome sam reparirao senzor onako kako sam i tebi objasnio da vidiš ima li ikakvih problema pa im objasni u BT da prestanu da se krste. I ja bih se krstio da neko ukapira kako da mi ne da 300-400e koliko oni uzimaju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

a da li može da se to uradi na licu mesta a da se ne seku ti kablovi?

ne. ali to su obične licnaste žice,ja sam ih posle vraćanja i produžio,nema razloga da se plašiš da ih isečeš.ustvari može da se ne seče ali da skidaš celu pumpu a to je posao koji nije neophodan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U pitanju je Punto 1,9D 2003.godište,

Kod pojave kvara auto upali na nekom srednjem gasu, drži obrtaje i do 4500-5000 i onda polagano se gasi uz paljenje lampice na tabli. Inače auto je pre toga normalno radio sve dok jedno jutro nije hteo da se pokrene. Prvo je majstor poslao senzor rotora čiju je grešku pokazala dijagnostika a kada nisu mogli u jednom servisu u BGD da reše senzor skinuo je celu pumpu i poslao u drugi servis. Pumpa stigla iz servisa kod mog majstora kao ispravna sa papirom na kojem su ispisani rezultati testova iste. Kada je nameštena motor se pokrene ali nemirno radi i dešava se da se ugasi. Na dijagnostici ponovo prikazuje grešku senzora pumpe. U servisu koji je reparirao pumpu tvrde da je u pitanju kompjuter od kola te da je na njemu greška. Ima li neko da zna da li je moguće da zbog "neispravnog" kompjutera, koji ne prijavljuje nikakvu grešku niti je ikada prijavljivao, auto ne može normalno da radi, odnosno da možda pumpa nije dobro urađena iako u servisu tvrde suprotno. Veliki pozdrav svima!!!

Edited by randrej

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dal je moguće da ujutru zbog navodno ne ispravnog kompjutera crkne pumpa koja nije pravila nikakve probleme i da kada stigne reparirana auto ne radi kako treba a da dijagnostika prikazuje ponovo grešku na pumpi?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja kad sam stavljo drugu pumpu koja je pokazivala gresku ugla pumpe,majstori prvo sto su radili je bilo prebacivanje oba kompijutera sa ispravnog auta da se uvere da mozda nije do njega.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A kako si rešio kvar? Jel bila pumpa u pitanju ili nešto drugo? Jesu ti stavljali tvoju sređenu pumpu ili neku drugu repariranu? Veliki pozdrav

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imao sam na mojoj pumpi problem sa senzorom rotora kao i većina pa sam probao sam da nameštam senzor i polomio ga,onda sam u jednom fiatovom servisu stavio drugu polovnu pumpu koja je posle montaže pokazivala gresku ugla pumpe koju majstori nisu mogli da otklone a sa tom greškom je zvučao kao golf 2. pa su majstori sumnjali na kompijuter i sa drugog ispravnog punta prebacili oba kompijutera na moj ali nije bilo do njih nego do pumpe.Na kraju sam otišao u BT servis kod hipodruma i tamo stavio njhovu remontovanu pumpu koja je koštala 450e i sad sve radi normalno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovako, čitajući vaš forum došao sam do zaključka da pokušam skinuti senzor uz vaš opis kako se to radi. Međutim, nisam dirao elektroniku jer sam išao logikom da je nešto do materijala koji očitava brzinu rotora, a taj senzor tomu i služi. Kad sam skinuo senzor vidio sam da sa nutarnje strane senzora postoji bakreni prsten koji je naslonjen na rotor. Dobar dio prstena je imao na sebi filc koji sam finim šmirglom odstranio toliko da je dobio svjetlu boju. Vratio senzor nazad i sve radi bez problema. Hvala vam na pomoći te se nadam da ću ovime i ja nekome pomoći.

Edited by Antun

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jesi li imao problema sa pumpom kao i vecina nas da kad upalis auto on trokira i neprima gas pa moras da ga ugasis pa ponovo upalis da bi radio normalno pa onda posle ove popravke radi normalno da pali bez problema iz prve i da vise ne sija lampica.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, simptomi su bili slijedeći: Paljenje po dva puta, iz prvi puta nikad (ostane upaljena lampica pumpe).

Ako vozim velikom brzinom i naglo oduzmem gas opet se upali lampica pa ga moram ugasiti pa upaliti.

Ako ga vozim brzo i otpustim gas treba mu po 2 sekunde da reagira na otpuštanje gasa (ostane pod

gasom)

Ako ga vozim u 1. (prvoj) brzini nemoguće dodavati i oduzimati gas a da ne trza

Ponekad tako dimi da žalim ljude iza sebe ;)

Zaletavanje u leru, malo digne obrtaje....malo spusti

Evo u subotu ga skinem ponovno pa bacim sliku ovdje. Sad radi kao sat i ima potpuno miran rad...užitak za vožnju (miran rad bez promjene obrtaja)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako si na taj nacin popravio pumpu svaka ti cast i ostali mogu da probaju,sad mi krivo sto ranije nisi pisao da probam ovako ode 450e.

Edited by zoran rakita

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ako si na taj nacin popravio pumpu svaka ti cast i ostali mogu da probaju,sad mi krivo sto ranije nisi pisao da probam ovako ode 450e. Ako si na taj nacin popravio pumpu svaka ti cast i ostali mogu da probaju,sad mi krivo sto ranije nisi pisao da probam ovako ode 450e.

Evo sutra ću slike da stavim. Ma ja sam 6 mjeseci visio na internetu jer ni jednome mehaničaru nisam vjerovao. A nisam vjerovao jer sam imao slučaj sa senzorom radilice. Kad se auto zagrijao jednostavno se ugasio i morao sam čekati po pola sata da se ohladi pa da bih ga mogao upaliti. Mehaničari odmah sve svalili na elektroniku i pumpu. Međutim, kolega imao benzinca pa mi rekao kako je imao isti problem i da je to senzor radilice. 250 kuna senzor i sam ga promijenio i nikad mi se više nije desilo da se ugasi.

Isti dan kad sam popravio senzor rotora pumpe to sam i objavio na vašemu forumu jer ste vi 70% zaslužni što sam se usudio ići na taj način riješiti problem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovdje je vidljiv rotor pumpe sa kojega sam skinuo senzor.

05082012400.jpg

Senzor sa zadnje strane gdje je vidljiva elektronika koju nisam dirao odnosno odustao sam od rastavljanja.

05082012398.jpg

A ovo je prednji dio....onaj koji nasjeda na gornji rotor pumpe.

05082012399.jpg

Kao što se vidi sada je pločica (mesingana ili bakrena ili nešto drugo) sada sjajna - zlatne boje, ali kada sam skinuo senzor bila je smeđe boje sa malo tragova zlatne. Uzeo sam fini brusni papir i lagano pobrusio. Kada sam ga vratio auto radi kao novi. Dakle, nikakvo ulaganje i sve možete napraviti sami pa možda bude od pomoći.

Već je prije opisano da kabel senzora morate presijeći i produžiti sa žicama. Sve ostalo ide lako, par viličastih i torx ključeva. Vrijeme rada cca 2 sata.

Pozdrav.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav svima...ja imam slican problem na FIAT DOBLO 1.9 D...sad vec neovisno o temperaturi zraka, kod paljenja upali kao benzinac pod saugom, ne prima gas i radi sa povecanim okretajima i ostane gorit lampica grijaca koja se pogasi nakon pola minute...sad vec moram nekoliko puta palit-gasit da upali normalno...sad se to dogadja i kod ugrijanog motora...postupio sam po savijetu sa foruma, dam kontakt, izvadim kljuc i odma zaverglam bez grijanja...upali uvijek u redu...za sada sam ulio na rezervar aditiv za ciscenje sistema...mislim da vec pali normalno ali jos nisam siguran jer je proslo tek oko 100 km...

Share this post


Link to post
Share on other sites

a sto niko jos nije probo da zamijeni to biiip od lucasa sa boshom.to jest pumpom koja odgovara.

u ovom slucaju odgovara od golfa 3 1.9d,T4 1.9d, to jest pumpe kod kojih se remenica steze sa 3 vijka na kojim se steluje.

ja sam vec montiro tu pumpu na auto i mogu rec da je to najbolje rijesenje.

:smoke: :smoke:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...