Jump to content
FAS Euroauto Goran
obelix

Fiat Punto 1.9D - Lucas pumpa

Recommended Posts

Da li je iko uspeo da resi problem sa pumpom?

Ja sam pisao ovde i rekao da imam problem..Problem nisam resavao,jer sam skontao kako da ga palim iz prve..

 

par meseci mi pali iz druge ili trece,i jednom slucajno nabrzinu zaverglam odma cim sam ubacio kljuc i on upali iz prve,i tako vozim vec par meseci..Cim sednem u kola,stavim kljucim i odma zaverglam bez davanja kontakta i cekanja grejaca da odrade svoje..To radim kad je vruc motor,a kad ga prvi put palim onda dam kontakt sacekam grejace,vratim kljuc nazad i onda brzo odma zaverglam i svaki put do sada upali tako iz prve!Dokle ce to da traje tako ne znam..

 

Inace auto mi trza prilikom prebacivanja brzina ili pustanja gas u manjim brzinama..A desava mi se da mi gas ostaje povecan i pusta tek nakon jedne sekunde kada sklonim nogu sa gasa..da me neko gleda sa strane,mislio bih da u nekim situacijama stisnem kvacili i gas istovremeno,kada smanjujem brzinu i prebacujem u nizu..

I u zadnje vreme sam primetio da mi izlazi crni dim iz auspuha kada stojim u mestu i dam jace gas..Samo kad jace dam onda ide crni dim,ovako u voznji ne primecujem...

Da li je to sve povezano ili imam vise problema?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stize mi sutra taj nepovratni ventil sto stoji na filteru. Danas sam skinuo taj koji je bio kod mene i koji je lokalni majstor premostio, odnosno uzeo je parce plasticne cevcice i spojio oba kraja i tako ga stavio totalno van funkcije, a redovan povratni vod je parcetom creva direktno spojio visak goriva na povrat u rezervoar.

 

Inace kada sam skinuo taj ventil i obrisao ga krpom nisam mogao produvati vazduh u smeru nacrtane strelice kroz njega, dok je hteo nazad. Onaj deo sa gumicama sto ulazi u filter kao da je totalno blokiran, ni u jednom smeru ne mogu da produvam vazduh (u filter ili obratno) te smatram da je taj ventilcic bio u kvaru i delom odgovran sto mi se auto gasio jer dok je bio blokiran povrat, gorivo se nije moglo vracati pa smatram da je to gusilo pumpu ili sta vec i ometalo normalan rad. Trenutno je takva situacija da mi i dalje bezi gorivo iz filtera (ostane suv) i onda muku mucim dok ga ponovo izluftiram i upalim.

 

Poslednje nade polazem u taj ventilcic pre nego sto ga oteram na zamenu pumpe. Drzite mi palceve, sutra posle posla ga montiram.

koji je krajnji rezultat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav svima,

Nov sam ovde i registrovao sam se da bih podelio svoje iskustvo sa vama.

Drugar ima punta 1.9 sa lukasovom pumpom. Auto je teško palio, trzao u toku vožnje, gasio se se sam od sebe,  a kada je on gasio auto, čak i kad izvuče ključ auto još malo odradi.

Zamenio je i grejače, očistio dizne, stavio nov akumulator, ali problem i dalje isti. Većina majstora mu je rekla da je problem u pumpi i da mora da se remontuje ili zameni drugom.

Nakon prelistavanja foruma,  juče smo rešili da očistimo senzor položaja rotora na pumpi i da očistimo sito u rezervoaru. Senzor se lako skida, žice nismo otkačinjali ( sekli ), nego onako povezanog na pumpu smo isprali benzinom za zippo upaljace, ošmirgrali bakarni prsten na senzoru ( vodena šmirgla ), onda opet isprali i izduvali, takođe smo i ležište senzora na samoj pumpi isprali i lepo prebrisali. Kad smo iz rezervoara izvukli plovak sa sitom, bio je pun nekog mulja (smeđe želatinaste mase), sve smo lepo isprali i vratili nazad.

Auto je upalio iz drugog puta (dok je povukao gorivo koje je iscurelo prilikom skidanja plovka), bez trzanja, ostavili da radi uleru par minuta. Kad smo gasili auto, ugasio se odmah nakon okretanja ključa bez dodatnog rada kao što je bilo pre čišćenja. Ponovo smo ga upalili i to iz prve, vozili ga po kraju bez trunke cimanja, štucanja itd. Sad radi kao sat. Nadam se da smo rešili problem bez remontovanja pumpe.

 

Valjda sam nekome pomogao ovim postom.

 

 

Pozdrav,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posle svih simptoma spomenutih u ovoj temi moj 1.9d se sam ugasio i vise nisam mogao da ga upalim.

Zamenio sam filter nafte i ocistio senzor

 

 

Vodenom smirglom sam ocistio bakarni prsten , montirao nazad, malo teze je upalio , ali posle toga problema sa paljenjem vise nije bilo.

Malo sam provozao auto i nisam osetio trzanje ,ali i dalje ne spusta gas prilikom saltanja iz prve u drugu. Nadam se da sam resio problem , ostaje mi jos da ocistim sito u rezervoaru za svaki slucaj. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gde se nalazi ovaj senzor i može li malo detaljnije šta i kako treba uraditi da se ovo dovede u red. Kod mene na Doblu sa istim motorom se oseća trzanje na blagom gasu u 4 i 5 brzini dok u prve tri nikada. Kada počne trzanje i potopim gas isto momentalno prestaje i auto ubrzava bez problema. Pređe tih 1700~2000 obrtaja i u kojima se javlja i nastavi da radi odlično. Ne dešava se uvek ovo! Probao bih da očistim taj senzor pa daj malo pomozi!

Edited by Markobgd

Share this post


Link to post
Share on other sites

U tom slucaju ne mora da znaci da je do senzora. Takvo ponasanje motora mogu da prouzrokuju i dizne koje su se malo zaprljale pa kontrola otvaranja i dobro ispiranje na aparatu za proveru moze da pomogne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na pumpi sa desne bocne strane, imas 4 metalne cevi koje guraju naftu ka diznama ,izmedju njih je uglavljen ovaj senzor.

Dva srafa , nije problem da se skine, jedino sto ces sa pumpe morati da raskacis bar jednu metalnu cev , da bi  senzor mogao   napolje.

Nadam se da sam ti malo razjasnio , ako treba mogu da napravim ovih dana neku fotografiju .

Koliko vidim clan beli_punto je u svojoj temi pisao da mu auto teze pali , tako je bilo i kod mene , da li vruc ili hladan , sve jedno , ali sam morao duze da verglam , dok se sam nije ugasio i vise nisam mogao da ga upalim.

I ja sam pomislio na nepovratni na filteru , ali nisam uspeo da nadjem drugi , vec samo filter (mada mi je bilo cudno da kad ugasim auto i odmah zaverglam , opet mu duze treba da upali) sad od kad sam ocistio senzor ,pali normalno .. 

Na tom ventilu kad se iscupa nalaze se dve gumice za dihtovanje i njih planiram da promenim , samo da uhvatim vremena da ih skinem i nadjem istih dimenzija

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Wlock: Hvala! Mislim da ću se snaći i bez slika mada ako stigneš baci neku jer će možda još nekome pomoći!

@Martini: Hvala za info. Probao bih prvo ovo ako mogu sam da nešto rešim pa onda kod majstora!

Već sam napisao ranije čini mi se da mi se ovo dešava od kad sam kupio auto i da nije konstantno pa nisam mnogo ni pridavao značaju. Čak mi se čini da se nije ni intezitet promenio za ovih 5+ godina koiko je kod mene i 130k koliko sam sa njim pregazio.

Čim stignem da probam da se pozabavim senzorom i vidim rezultate naposaću iskustvo.

Hvala obojici još jednom!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Citam i ja temu, moj auto pali malo duze od onog idealnog, mozda sekundu dve vise nego sto bih ja voleo, ali sad kad sam promenio grejace, mogu da probam ovo sa pumpom, pa ako i to ne pomogne, da vidimo da neki majstor lizne dizne :)

Wlock, kad je auto zagrejan, a nece da upali, to je onda obicno do senzora radilice ... ali dijagnostika to pokaze.

Kod mene na Doblu sa istim motorom se oseća trzanje na blagom gasu u 4 i 5 brzini dok u prve tri nikada. Kada počne trzanje i potopim gas isto momentalno prestaje i auto ubrzava bez problema. Pređe tih 1700~2000 obrtaja i u kojima se javlja i nastavi da radi odlično. Ne dešava se uvek ovo!

Ovo se i kod mene desava, ali resavam ga vracanjem u nizi stepen :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav za sve forumase.
Imam punta 1.9d 2001 sa lukas pumpom vec duze vrijeme imam problem slican vasem,otezano paljenje kad je hladan i kada upali onda radi na dva cilindra,lamlica na tabli se ne gasi takodje zna da trza u voznji.Upalim ga kad ne cekam kontak vec ga zaverglam odmah.Grijaci su novi,akumulator ,sipao dvotaktol da se podmaze filter novi to je stl su me savjetovali majstori.Na dijagnostici pokazuje senzor plolozaja rotora ,citajuci vase postove odlucih se ja na taj korak.Postavicu neke od slika nadam se da ch nekom pomoci kako se ovo skida:
 
cxcv980000.jpg
 
Ovdje sam oktkinuo zice
 
cxcv980001.jpg
 
Ovako izgleda poslije tog zahvata ima dva sarava i mora se odviti gornja cijev na bosh pumpi kako bi se mogao izvuci

cxcv980002.jpg
 
Posto je utopljen u neki silikon otporan na temper. mora se sve skinuti pazljivo najbolje skalperom okolo nikako odozgo jer se moze ostetiti ploca
 
cxcv980003.jpg  cxcv980004.jpg  cxcv980005.jpg
 
Evo ovako kad oslobodite plocu od silikona ona je zaletovan na tri tacke morate uz pomoc lemilice i pumpice vakum osloboditi kako bi izvukli plocu ja sam to kasno vidio la sam pokidao.Na dvije tacke su vezane licne zice debljine vlasi od kose a treca je distanca da ploca ne moze dolje
 
cxcv980006.jpg

Na kraju sam sve uspio da povezem preletujem i vratim nazad znam da sam prskocio dosta toga ali pitajte ako vam nesto nije jasno.Rezultat je da je auto upalio i ako mu se nisam nadao ,prvi dva tri puta duze vergla jer povuce zrak.
Auto je radilo i palilo bez gore navedenih problema svega dva dana i ponove se vratilo isto.
Mozda ovo nekom od vas rijesi problem kada se preletuje ali u mom slucaju nije ili mozda je spremno za zamjenu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma bre ljudi svasta ste ovde napisali u vezi ovog senzora i cackao sam sve po tome sto ste pisali ali nista od toga nema veze sa PRAVOM popravkom

nakon dosta sati provedenih pored senzora pronasao sam kvar ali to mora da odradi neko strucan odnosno neko ko se bavi autoelektronikom(NE ELEKTRICAR)

 

1 PRVO NE CACKAJTE NISTA OKO SENZORA I NE SKIDAJTE TAJ SILIKON (nema veze sa hladnim lemovima)

2. Problem je u eepromu koji se nalazi na senzoru i potrebno ga je ponovo rekalibrisati(reprogramirati)

3. Da bi to uradili morate da nadjete nekoga ko to zna da uradi,vase bi bilo samo da skinete senzor ali to reprogramiranje eeproma mora da uradi neko ko ima program i

    ko zna kako i sa cime(programator)

   

Znaci

NEMAJU  VEZE HLADNI LEMOVI I SMIRGLANJE 

Pozdrav

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ko ti moze da odradi?

Jesi li ti to odradio i vise nemas problema?

Kako si dosao do tog resenja?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam to odradio i problema vise nemam (odnosno ne ja nego musterija)

A resenje .. hmm ... palo mi sa neba u glavu...

 

""" nakon dosta sati provedenih pored senzora pronasao sam kvar """

Edited by ubistvo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa izgleda da nemoze, vise mu odgovara ovako i sada koga zanima posalje njemu pp, i onda mu on kaze cenu.....dobar marketing sve u svemu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

punto 1.9 d mi je palio lampicu i nemirno radio  ne primajuci gas kada se to desi.to je senzor rotora lukasove pumpe.

ljudi ne bacajte pare na servisiranje cele pumpe,jer je resenje popravka tog senzora.za tu uslugu su mi trazili bosisti 120-150 evra .

servis fiata Goran na Altini to radi za 10000 dinar.

meni je to uradio elektronicar za 80 evra sto je otprilike isti i nemam vise tog problema.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisam siguran da je vezano za ovu temu ali mi je komsija ( bivsi automehanicar ) rekao da bi mogao biti problem sa pumpom.

 

U pitanju je mk2 1.9d  2001 ( bio van) presao oko 230k
U zadnjih nedelju dana i malo vise , kada pokusam da upalim ( inace ga zagrejem 3 puta pre nego sto palim)  treba mu duze nego inace da zavergla ( oko 5 sec vergla dok ne upali , pre je trebalo tipa 2-3sec )  i kada upali radi jedno 5 sekundi i odmah se ugasi sam.
Posle toga kada pokusam opet da ga upalim onda vergla duze tipa 6-7 sec dok ne upali i onda radi normalno. ugasim ga posle 10min, ostavim da se ohladi jos 10min i onda  pali normalno ( posle 2 sec verglanja) i tako do kraja dana. Sutra ujutru opet isti problem. Za vikend mi se od silnog verglanja akumulator ispraznio pa sam morao da ga punim...  ( ako je potrebna i ta informacija, akumulator je Varta od 60Ah)

Na tabli pogasi sve lampice kada se upali auto , tako da ne izbacuje nikakvu gresku ( osim airbag to mi stoji od kako sam promenio celu  tablu )

 

Komsija mi rece da moze biti da je pumpa ili taj senzor koji mnogi ovde u temi pominju. Jos jedan predlog koji mi je rekao je da moze biti da je filter ili kako on rece neko sace u rezervoaru puno mulja pa zato nece da povuce lepo kada pali prvi put.

Da li je neko imao ovakivh problema i da li mislite da je ovo problem sa pumpom ili nesto drugo?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Banko Baci pogled na ranije napisamo u temi na kojoj smo, videćeš da su ljudi pominjali slične simptome na svojim autima. :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pogledao sam sada temu celu iscitao sve , ali nisam nasao na nekoga ko ima isti problem kao ja. Dakle kod mene je samo problem sa prvim paljenjem i to kad je hladno, ne pali lampicu, ne trza na 60km u cetvrtoj, ne dimi , nema problem sa dodavanjem gasa, zvuk motora je normalan, lepo vuce....

I procitao sam u vezi sa tim senzorom sto je dosta clanova ovde imalo problem, pa me interesuje da li je to ovaj senzor?
http://www.ap-sport.rs/prodavnica/index.php?dispatch=products.view&product_id=31920

 

On 3/1/2016 at 11:38 PM, Markobgd said:

Nepovratni ventil na filteru goriva najverovatnije. Krenuo bih od njega.

 

da li je to ovo?
http://www.autoricambi.co.rs/web-prodavnica/auto-delovi/sistem-goriva/ventil-nepovratni-filtera-goriva-fiat-punto-1-9-d-9037-8050-detail

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ovaj senzor sto sam postavio link, jel to taj sto pravi problem na lukasu?

Evo danas sam snimio ceo proces paljenja da se vidi / cuje u cemu je tacno problem.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ventil je ipak resio problem , evo pali  na prvu vec 3 dana bez problema.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...