Jump to content
FAS Goran
viktorparacin

Fiat Punto mk.2 1.2 8v - variranje obrtaja / leptir

Recommended Posts

Pozdrav za sve sa foruma. Imam jedan problem sa puntom 1.2 8v , 2002 godiste. Naime auto pali normalno ali kada je hladan cim upali drzi obrtaje na oko 1100( automatski sauh)samo nekih 2,3 sekunde i odmah nakon toga ih spusti na nekih 800 tj. na onoliko koliko bi trebalo da budu kada je motor zagrejan, tako da pritom hladan motor radi dosta lose sa tako niskim obrtajima a cak i pri svakom dodavanju gasa on se odmah ugasi. To se tako ponavlja dok se auto malo nezagreje kada radi normalno na tih recmo 800 obrtaja, s tim da se desava da mu obrtaji padaju ispod normale pa se onda vracaju.

Tako da se meni cini da taj automatski sauh neradi, odnoso nesto sto mu kontrolise obrtaje, a mislim da je to zbog nekog senzora ( mozda senzor za vazduh) mada nisam siguran. Imam obd i fiat ecu scan program ali u greskama mi jedino prijavljuje gresku smese goriva nista drugo. Moram i da napisem da sam primetio malo vecu potrosnju goriva.

Da li neko mozda ima neko misljenje sta bi moglo da bude lose ili je imao neko slicno iskustvo. Na svakoj vrsti pomoci se unapred zahvaljujem.

Edited by neshaoct
spojena tema

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na mom Puntu 2 1.2 8v 2001g sam promenuo klapnu motora (tj lepir i step motor zajedno)ali mi motor i dalje trza na malom gasu, i zuta lampica (sa znakom motora) mi i dalje trepce. Da li treba tu klapnu na neki nacin treba reprogramirati tj kompjuterski ucitati novi program?

Share this post


Link to post
Share on other sites

mozes pokusati sam da ugasis lampicu.ne zezam se -tri puta od lera obrtaje do kraja i trebalo bi da ti ugasi to treptanje ako ne postoji jos neki problem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav za sve sa foruma. Imam jedan problem sa puntom 1.2 8v , 2002 godiste. Naime auto pali normalno ali kada je hladan cim upali drzi obrtaje na oko 1100( automatski sauh)samo nekih 2,3 sekunde i odmah nakon toga ih spusti na nekih 800 tj. na onoliko koliko bi trebalo da budu kada je motor zagrejan, tako da pritom hladan motor radi dosta lose sa tako niskim obrtajima a cak i pri svakom dodavanju gasa on se odmah ugasi. To se tako ponavlja dok se auto malo nezagreje kada radi normalno na tih recmo 800 obrtaja, s tim da se desava da mu obrtaji padaju ispod normale pa se onda vracaju.

Tako da se meni cini da taj automatski sauh ne radi, odnoso nesto sto mu kontrolise obrtaje, a mislim da je to zbog nekog senzora ( mozda senzor za vazduh) mada nisam siguran. Imam obd i fiat ecu scan program ali u greskama mi jedino prijavljuje gresku smese goriva nista drugo. Moram i da napisem da sam primetio malo vecu potrosnju goriva.

Da li neko mozda ima neko misljenje sta bi moglo da bude lose ili je imao neko slicno iskustvo. Na svakoj vrsti pomoci se unapred zahvaljujem.

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imam problem sa Puntom 1.2 2001g 8v.Motor mi trza na malom gasu i ponekad se i ugasi.Terao sam ga u servis i tamo su mi rekli da je neispravna klapna motora.Zamenuli su mi klapnu (cak tri puta)ali rezultata nije bilo,pa su na kraju konstatovali da je greska u ECU racunaru.

Danas sam isao u servis gde rade elektroniku i tamo su posle dijagnostike zakljucili daje sa racunarom i ostalom elektronikom sve u redu i da je uzrok trzanja najverovatnije u pogresnom uzubljenju (menjao sam zaptivac na glavi motora, karike i letece lezajeve).

Pre toga sam menjao svecice, kablove i bobine.

Voleo bih da cujem misljenje srucnjaka jer me ovo naprosto izludjuje (o troskovima i da ne pricam).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pri svakom paljenju motor se trese i gasi se,padaju obrtaji,ukoliko se ne dodaje gas i drzi na 2000-3000 obrtaja 5,6 sekundi,nakon toga u voznji se ponasa normalno..zna li se otprilike do cega moze biti problem??hvala unapred

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

evo ovko,prvo uradi dijagnostiku i sve ce biti reseno(mislim da ljudima to deluje malo cudno i kao da se plase da odvezu auto na dijagnostiku/ne znam zasto)

Drugo,verovatno su dizne zaprljane ili zeza step motor,koji je nzalost sve sa kucistem(senozorom leptir gasa)...moze biti i do davaca(senozra temperature vode,ali to je najmanji procenat.

ja pucam na senozr leptira i dizne.to ocisti i videces promenu,senozr mozes samo da skines i ocistis,a dizne ne,moras u servis,kod majstora ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ goxxxy

jesi nasao resenje?

Meni se desava slicno. Upalim auto sve ok 1 sekund i onda se snizi broj obrtaja na 400 bude tu 2 sec uz tresku i ako se ne ugasi vrati se na 1200 sto je normalno. Kada dodam gas opet padne na 400 na 1 sekund i opet ako se ne ugasi skoci na 2000 i od tog trenutka vise ne pravi problem... Kada je zagrejan pali odlicno... Jel neko ima neku sugestiju? I pre se desavalo ali redje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@bane23

Kažeš da se ljudi kao plaše dijagnostike... Ne radi se o tome, nego dijagnostika je izgleda uspešna samo ako očita kvar, tj ako ga ECU prijavi... Problem je kad ECU ne prijavi kvar, a kvar postoji... Problem je kad ECU prijavi kvar samo tog trenutka, kad se desi problem, a ne zapamti ga.. Tada su majstori nemočni, a to je izglda čest slučaj...

Meni se dešavalo da se auto gasi, što u toku vožnje, što kad sam hteo da ga upalim, nakon kraćeg stajanja.... Prijavi grešku tog trenutka i onda ništa... Odem do majstora on ga priključi na komp, isturira ga kao nezdrav - ništa... Ja krenem od njega, na pola puta do kuće, ugasi se... Vratim se - NIŠTA... Radi!

E sad, majstor je meni predložio neko ultra giga mega čišćenje dizni i njihovo ispitivanje, ima neku aparaturu, cena 40 €... Što i nije neki problem, jer ću ja to i uraditi, kad primim platu, pošto mi nije hitno, ne vozim toliko, a imam još jedan auto, jer bolje da dam 40 €, nego da me zayebe kad pođem na more...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pre 2000km sa radio servis plina,otisao na more i kad sam se vracao osetio da slabije ide,ali se nisam previse nervirao jer sam mislio da je zbog loseg plina.e par dana nakon toga ostanem bez plina i na benzin odem da sipam i posle sipanja jedva upalim kola,onako dugo vergla i malo je puckao na auspuh,i kad se napokon upalio upalila se i check engine lampica,odmah odem na dijagnostiku i neka greska P0170 (ako sam dobro zapamtio),kaze majstor ocisti klapnu i step motor.

Ja to uradim i sada je katastrofa,na benzin ne ide nikako,ne prima gas,varira ler ali ne onak odo 2000 pa do 400,nego radi i padne skoro do gasenja pa skoci i tako...a na plin vuce dobro,ali opet na leru ne radi bas dobro,radi radi pa padne isto skoro do gasenja...probao sam danas i sa carbon cleanerom i nista se nije promenilo...svecice i kablove sam menjao pre par hiljada km...da li je neko ima slicnih problema i sta prvo uraditi?hvala

Otisao sam kod plindzije gde sam ugradjivao i kaze mapa je super...

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

to sam i ja mislio pa sam opet skinuo i ocistio i opet i opet...klapna je kao nova sada a bila je crna...i kad kolega prska carbon cleaner ne mogu da mu zadrzim gas da se ne ugasi.kontam da cu morati komplet klapnu sa step motorom da promenim :wallbash:

Share this post


Link to post
Share on other sites

da li posle ciscenja klapne i step motora treba neka kalibracija da se odradi?

Share this post


Link to post
Share on other sites

imam sličan problem kod mene na puntu,na plinu radi ok,ponekad obrtaji variraju,a na benzinu variraju uvek i to u opsegu od 400,500 o/min (samo što se ne ugasi) do 900 o/min,i neću da preduzimam ništa po tom pitanju pa šta mu bog da,već sam se i navikao.A čini mi se da je problem počeo kada sam čistio klapnu gasa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

da li posle ciscenja klapne i step motora treba neka kalibracija da se odradi?

Da , treba da se odradi. Mislim da ima neka caka sa obrtajima.da se drzi gas na 3000 obrtaja 30sec, pa pustis ili tako nesto. ako nadjem, postavicu ovde.

Motore 1.2 8V: Portate il motore in temperatura, accelerate fino a 5.000 giri per circa 2 secondi, tornate al minimo per altri 2 secondi, riaccelerate a 5.000 giri per 2 secondi ancora e così via per 3 volte, in questo modo avrete effettuato l’auotapprendimento. (Questa procedura è consigliata, solitamente, nel momento in cui andate a smontare il corpo farfallato, altrimenti, dato che viene comandato attraverso il cavo acceleratore, non è necessaria)

Dovesti motor na radnu temperaturu,dignite obrtaje na 5000 u toku 2 sekunde, pa pustite na minimum 2 sekunde. tako uraditi 3 puta. Kaze da je ova procedura potrebna samo ako se demotira leptir gasa, inace nije potrebno.

Ako nisi dosad probao, probaj, mozda upali.

Share this post


Link to post
Share on other sites

postovanje imam problem sa puntom 1 1.2 44kw 96 god. kada ga palim moram drzati nogu na gasu drugacije se gasi,sve dok se ne zagreje malo onda radi normalno. hvala unapred .gogo

Share this post


Link to post
Share on other sites

pozdrav svima na forumu. samo da podelim sa vama da sam izvadio step motor ocistio ga i kuciste koliko sam mogao,i za ne poverovati sve radi kako treba. nadam se da ce i potrajati ... hvala na savetima poz

Share this post


Link to post
Share on other sites

DSC_0735.jpg

Punto mk1 55ks
Da li ovo moze da bude uzrok problema sa variranjem obrtaja? ova bela emulzija mi govori da je negde voda ušla u ulje, mada ne gubi vodu iz sistema za hladjenje.
Idu do 2000 kada je motor vruć. Step skidan i očišćen. Klapna gasa treba da se čisti,ali nije katastrofalno prljava.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav citao sam malo po forumu ali nigde nisam nasao na isti problem. Desava se sledece auto dok je hladan radi ok, kada se zagreje na radnu temperaturu varira ler gas razlika bude od 900 pa na 1200 iritirajuce je. Probao sam i da ga na leru stisnem dva tri puta na 4000 obrtaja ali nije se nista odcepilo :D. Takodje imam kabl za dijagnositku izbacio mi je dva puta gresu. E sad koilko sam poludeo zaboravio sam tacan naziv greske. Nesto je bilo o2 u konteksu i kao losa smesa goriva. Sipam gorivo na eko pumpi 98 oktana kao bolje je. Potrosnja je 5.5 l. Zaboravih da napomenem da je u pitanju punto mk2 2001 1.2 8v. Gledao sam ali mi nije jasno kako da skinem taj step motor da ga ocistim malo sam krpicom i wd cistio leptir gasa ali isto se desava.

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

A kako da ga skinem zagledao sam ga ako ima neko slicice ili neki snimak bio bih zahvalan. Takodje znam da ima da se odradi ona kalibracija sa multiscan-om ako je neko radio da mi napise tacno postupak ja znam od prilike ali video sam tamo da imaju neka dva resetovanja pa ne bi da sjebem nesto

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...