Jump to content
FAS Goran
viktorparacin

Fiat Punto mk.2 1.2 8v - variranje obrtaja / leptir

Recommended Posts

Kablove menjaj ODMAH da ti ne bi stradao komp!

Od kablova ili uzmi original za 6,7 ljada ili Bosch, NGK. Facet su nekima pa i meni pravili problem pa ih izbegavaj, Bosch znam jedan slučaj, Tesla su isto OK za te pare (oko 30 eur).

Menjaj odmah i svećice, kablovi i svećice u paru.

To što ti sad drži obrtaje, verovao ili ne, tako treba :) to te čeka da promeniš brzinu glatko...ne zezam, ozbiljno ti kažem.

Ja kad sam očistio step motor, dizne i leptir, nisam verovao koliko dugo drži i kako polako padaju sa pauzama na određenim obrtajima...

Share this post


Link to post
Share on other sites
To što ti sad drži obrtaje, verovao ili ne, tako treba to te čeka da promeniš brzinu glatko...ne zezam, ozbiljno ti kažem.

Ja kad sam očistio step motor, dizne i leptir, nisam verovao koliko dugo drži i kako polako padaju sa pauzama na određenim obrtajima...

Voleo bi da neko ovo potvrdi ili demantuje. Malo mi je cudno da drzi obrtaje, zasto Z10 ne drzi obrtaje?

Kablove i svecice cu promeniti cim pre. To drzanje obrtaja pocinje samo kad je motor vruc, cak ponekad ode i na 3-4000 obrtaja pa padnu. Znaci kad je hladan nista, sve normalno ali kad se ugreje...

Share this post


Link to post
Share on other sites

jel drži ili ode na 3,4 ljade, sad mi nije jasno?

pod drži ja sam mislio na sledeće, krećeš prvom, na 2200 npr šaltaš u ler, obrtaji padaju ali polako, staju na 2000 sekundu, pa nastavljaju da padaju tj sačekao te da ubaciš u drugu...voziš drugom, na 3000 u ler, padaju polaaaako, na 2500 staju, nastavljaju polaaaako, na 2000 staje, zatim pada na ler gas...

otprilike tako treba.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije tako kod mene. To kako kazes je ok. Sve kako ti kazes samo ne padaju polako nego odu gore za recimo 500-1000 o/ min na sekundu dve i onda padnu. Ako ga saltam na 2500 odu na 3000 , ako ga saltam na 3000 odu na 3500 i sve tako. Interesantno koliko ga god turiram u mestu uvek padnu vrlo brzo! Kako krenem pocne ovako kako sam ti rekao. Cak nekad pri promeni brzine kad pustim kvacilo uvek sam povuce pa onda uspori. Pri gradskoj voznji ponekad mogu da pustim gas i da ide na 2000-3000 sam. Kao na yugu sa saugom, bez diranja papucice.

Nekad se desi stojim na semaforu i obrtaju setaju od 900-1000-1100. Mislim da pocne zezati sa prvim ukljucenjem ventilatora do tada je kako si ti napisao. Mislim da je u pitanju leptir. Jednom nikako nije hteo da vrati ler, stoji u mestu na 1500-2000 ne znam tacno u rukom drzim plastiku oko koje ide sajla i kako pritisnem rukom da ga skroz zatvorim i tada se obrtaju smire. Cak kad zeza, naglo sklonim nogu sa gasa, onako da sklize sa noge i tada nema problema sa vracenjam gasa ne idu gore nego odma padne na ler. Ma ko ce ga znati.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ljudi izludi me variranje obrtaja na puntu 1.2 8v. Ugradio sam sekvent pre godinu dana, zadnjih par meseci je poceo auto da spusta broj obrtaja. Spusti na 600 pa 800 i tako gore dole ne prelazi preko 800. Bio sam u servisu gde sam ugradio plin kod njih je sve u redu na kompijuteru za plin nista ne pokazuje. Obicno se desi kad ga upalim a pocelo je da se javlja i kad je auto zagrejan. Jedino sto sam primetio prilikom, testiranja plina na njihovom racunaru, da mi je broj obrtaja na plinu 750 . Moze li mi neko reci koliki treba ler gas da bude, cinimi se da sam na nekom sajtu video da je 850. Pa razmisljam da nije do toga kad ukljucim grejanje, svetla da ne spusti broj obrtaja jos manje od 750. Inace u voznji nemam nikakvih problema . Molim vas ako imate neki savet dajte ga.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Punto mk.1 Cult 1999.god. sa plinom(sistem koji prebacuje na 2000 obrtaja).

Slican problem sa mojim autom poslednjih mesec-dva.

Motor ne radi tako tecno kao ranije,narocito na plin.

Pripisujem to hladnoci ali to se desava i kada je auto zagrejan.

Skorasnja situacija:

prebacim na benzin,predjem 30-50km,na leru prikaze 900-1000 obrtaja,sve ok.

Ugasim auto na 10 min,vratim se pa upalim,on kao traktor: 500-700 obrtaja uz stalno variranje,haos!

Vozim ga pola sata,ne menja nista.Opet ga parkiram na pola sata ili sat,vratim se,palim,on radi normalno...

Ovo sve vozeci na benzin-nikad me ranije nije zezao na benzin!

Posle opet zeza i stalno tako ukrug...

Inace,proverio sam akumulator,svecice i kablovi su menjani pocetkom godine,alterantor nedavno servisiran(ne znam za tu diodu koju pominju).

Ne znam sta mu je,odlepicu!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neka ti majstor ocisti klapnu i regulator ler gasa. Jos jedna opcija je "fals vazduh" negde. Takodje na dijagnostici proveri rad lambda sonde na benzin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imam veoma interesantan problem sa brojem obrtaja na leru.

Elem, radi se o autu Zastava 10, 2008. godište, 1.2, 8v.

Ugrađen je autogas odmah nakon kupovine.

Prešao sam 60.000 km i redovno sam radio servise prema uputstvu.

Uglavnom, ler gas je počeo da divlja i da se kreće od 1200 do 1800 (problem sa javlja i na benzinu i na gasu).

Prvi majstor mi je rekao da treba da se zameni klapna gasa (180E) drugi mi je rekao da je u pitanju motor gasa (40E) a kada sam auto oterao kod trećeg on je rekao da je u pitanju senzor nečega (bregaste osovine? - ne mogu sada da se setim) i onda je on to zamenio i nešto pročistio i naplatio mi 50 E.

Par dana je radio OK ali nekoliko dana kasnije, kada auto upalim kada je hladan, broj obrtaja je 1200 u leru. Nekada posle nekog vremena vožnje broj obrtaja padne na normalu - 800, a nekada ostane na 1200 iako se motor zagreje.

Nekada se desi da kada ga upalim broj obrtaja osciluje 400-1000 i da se ugasi, ali retko.

Primetio sam da kada ga prvi put palim posle duže vremena, (motor je hladan), ako je auto bio na suncu onda zna da radi OK tj. broj obrtaja posle kraćeg vremena spadne na 800, ali kada ja spoljna temperatura niža onda se javi problem sa brojem obrtaja tj. ostane na oko 1200.

Kakvo je vaše mišljenje o ovom problemu?

Edited by neshaoct
spojena tema

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najbolje da odes u servis koji ima dobrog dijagnosticara.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zanima me kako se cisti leptir gasa,jel komplikovano da se dodje do njega i gde se nalazi? ako moze i neka slika.

Edited by neshaoct
spojena tema

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam pre skoro 2 god, zapoceo ovu temu, evo nadam se da cu i da je zavrsim, bar sto se tice mog problema.

Sve sam postupao kako je pisalo po ovoj temi, i po raznim drugim temama na ovom forumu. I cistio leptir gasa, i step motor, i menjao svecice, i kablove,i sipao aditive u rezervoar, i "300 cuda i cudesa" ali je sve to nesto kao bilo malo bolje ili na psiholoskoj osnovi bolje.

Medjutim kroz par dana voznje sve se vracalo na isto.

Meni je auto i dalje tresao lagano na leru, sto bih ja rekao "drhtao" i po malo mu je varirao broj obrtaja.

Obratite paznju dalje: pre 20 dana sam isao za Bugarsku i kako mi se vec lampica skoro palila za rezervu svratim na prvu pumpu koja mi je bila uz put. Bio je to OMV (ne reklamiram ga, nego pricam samo situaciju na terenu), odusevim se jeftinim cenama goriva, pogledam sta imaju od vrsti goriva i namerno sipam najskuplji njihov bezolovni od 95, koji je 15tak din jeftiniji od naseg, i sipam http://www.omv.bg/portal/01/bg/!ut/p/c5/04_SB8K8xLLM9MSSzPy8xBz9CP0os3hzA0sTI2MDI0uD0EBnA89Qd0cnM9cAY38XI6B8pFm8r4Glh5tnqFGoo4mRgbepd5ijoQEEENAdnJSu7-eRn5uqX5AbUQ4AAZw2Mg!!/dl3/d3/L2dJQSEvUUt3QS9ZQnZ3LzZfNzA5NDIzMDI5MFVRQzBJVUdBQjZFUDNPTDM!/

sto sam primetio prvo, primetio sam drugaciji miris benzina kada je tocio, a na auspuhu kada auto radi mirisalo je nekako kao na alkohol, a tvrdim i da sam dobio koju konjsku snagu vise. Potrosio sam po Bugarskoj ceo taj rezervoar i kada sam krenuo nazada za srbiju, svratim i sipam opet pun taj isti Maxx motion 95.

Rezime ukratko:

kada sam dosao pred dvoriste da otvorim kapiju, ostavim auto da radi, i ja zapanjen!!@@@ Punto radi ,bolje reci zuji, obrtaljka stoji na mestu, radi mirno, ne drhti sve ok. Jutros ga upalim, bogami bilo je bas hladno, upali sa duplo manje verglanja, i i dalje radi u mesto normalno.

Zakljucak izvedite sami.

Generalno nama je gorivo lose, ma koliko se bilo koja pumpa klela da je sve ok i extra po kvalitetu. Mogu samo da na osnovu mog primera, svima nama koji smo imali taj probl, kazem da jeste da su nam bili prljavi i leptiri i step motori, ali garantujem da je 80% problema zbog zaprljanih i zapusenih dizni.

Izneo sam svoje iskustvo, i svoj stav. NE mora da bude da sam u pravu, ali eto kod mene je probl resen.

Dokle ce da tera tako , ne znam, verovatno dok opet ne zamazem dizne nasim gorivom....

Hvala na citanju...

Share this post


Link to post
Share on other sites

cini mi se da kad prestane automatski saug da radi auto pada ler gas skoro do gasenja. prvo nije hteo da se upali posle je palio al na malom broju obrtaja radi i kad upalim svetla skoro da se ugasi, kad dam gas normalno radi, kad pustim naglo ugasi se

da napomenem da je auto presao 25.000 km

Edited by neshaoct
spojena tema

Share this post


Link to post
Share on other sites

Proveriti klapnu gasa,step moror i vakum crevo na usisnoj grani da nisu zaprljani za nesto konkretnije je tesko napamet

Share this post


Link to post
Share on other sites

I ja sam imao taj problem na jednom autu,doduse ne Fiatu ali sve je to slicno.

Dijagnostika pokazuje da nema nikakvih gresaka,ocistio sam step motor i nista,pregledali vakum creva jer kad stisnem kocnicu auto se gasio.Menjali smo i bobinu i kao nesto malo bolje proradi ali kratkorocno tj sve do prve krivine kad stisnem kocnicu i on se ugasi.

Kablovi provereni i majstor kaze ne zna sta dalje.Vrati on meni stare svecice a ja nazovem servis gde masinski obradjuju gle=ave i blokove i kaze mi gazda koji mi je i drugar da je verovatno izgoreo ventil ili je upalo nesto ispod i da izmerimo kompresiju.

Dva cilindra su imala 14 a dva 10 tako da je odmah potvrdio da se glava mora skidati i kad je skinuta a ono dva usisna ventila izgorela i ne zatvaraju kako treba tako da je auto tu gubio kompresiju. Kompletna zezancija oko obrade glave,novih vodjica ventila,teflona,stelovanja ventila jer nema samostelujuce ventile :realmad: a 2003 godiste je (1,4 zetec Ford) sa novim dihtungom i montazom me je kostalo skoro 200 eura.

Posle toga na prvo paljenje je odmah radio ki "Singerica" i eto sta moze da napravi jedan mali ventil.

Da ne zaboravim da su me svi pitali da lije na plinu jer plinasima se to redovno dogadja ali ovaj moj nije bio.

Eto malo informacije kad niko ne zna sta je gde da se pita i sta otprilike moze da bude.

Share this post


Link to post
Share on other sites

cini mi se da kad prestane automatski saug da radi auto pada ler gas skoro do gasenja. prvo nije hteo da se upali posle je palio al na malom broju obrtaja radi i kad upalim svetla skoro da se ugasi, kad dam gas normalno radi, kad pustim naglo ugasi se

da napomenem da je auto presao 25.000 km

Jel to nov auto?Presao 25000?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imam jedno pitanje na Puntu 1,2 8v sa 50.000km, mogu da uocim ulje kada se pogleda ispod klapne vazduha, verovatno isparenja koje povlaci preko ibera. Sve se onako cakli od ulja.

Ima li smisla da se to cisti sa Carbon Cleanerom, inace sama klapna je relativno cista...

Share this post


Link to post
Share on other sites

cini mi se da kad prestane automatski saug da radi auto pada ler gas skoro do gasenja. prvo nije hteo da se upali posle je palio al na malom broju obrtaja radi i kad upalim svetla skoro da se ugasi, kad dam gas normalno radi, kad pustim naglo ugasi se

da napomenem da je auto presao 25.000 km

Jel to nov auto?Presao 25000?

2009 godiste

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cole iste takve simptome sam imao na mom autu ali potpuno iste i kao sto sam opisao u predjasnjem postu-izgorela su dva ventila.

Najbolje sto mozes da uradis je da izmeris kompresiju na cilindrima i ako se bude razlikovala budi ubedjen da je ventil u pitanju. Meni je na dva bila 10 a na dva 14 kompresija i kad sam zamenio te ventile sad je na svim cilindrima 14.

A da bi majstor bio siguran da je ventil treba da sipa u problematicni cilindar ulje posle prvog merenja i ako opet bude ista kompresija onda je ventil a ako se poveca onda su karike za koje cisto sumnjam da su s obzirom na godiste i kilometrazu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ne znam da li je ovo tema za moje pitnje...meni punto radi na 750-800 obrtaja,da li je to normalno ili ne?na sportskom auspuhu mi se bas cuje da varira ler.radi se o puntu sa 8v.pozz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...