Jump to content
FAS Goran
Dejan55

Lancia Lybra - problem sa ventilacijom

Recommended Posts

U toku voznje radila mi je ventilacija i odjednom je prestala da radi

tj nesto zakrljalo i poceo je da izlazi dim kroz ventilacione otvore.

Da li neko ima predstavu sta moze biti u pitanju?

Nisam dugo menjao filter klime i nisam cistio ventilacione kanale

pa mozda je i to uzrok prestanka rada ventilatora tj blokiranja sto bi moglo

izazvati pregrejavanje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam skidao ventilator klime odnosno grejanja na mojoj Lybri,i osim ako ti nije crkao motor ventilatora,stvarno ne znam sta bi moglo tu da ti se zadimi :question:

Mozda je u nekoj neverovatnoj situaciji :huh: nesto proslo kroz filter klime i upalo u ventilator i tako ga blokiralo :X ,mada je to poprilicno nemoguca situacija :o .

Da bi sam proverio neke stvari,prvo izvadi filter klime :yes ,to je posao od dva minuta bukvalno,i malo dete moze da ga odradi :p .

Otvori haubu,ispod suvozacevog brisaca,na plastici spazices dva manja srafa u koje ide krstasti srafciger,odvrni ih i lagano skini taj plasticni poklopac koji su srafovi fiksirali,sa donje strane taj pokolopac je fixiran plasticnim zabicama,njih polako oslobodi.

kad skines poklopac,napred ka soferci ispod njega videces nesto rebrasto i papirno to je filter klime,kad je nov beo je kao sneg,a kad je prljav ne lici ni nasta,nadam se da ti nije busan :( ,jer to znaci da je nesto moglo da proleti kroz njega do ventilatora,najludja varijanta je da ga uopste nemas :blink: .

da bi skinuo taj filter sa njegove obe strane imas dve plasticna osiguraca,koja lagano otvoris i onda mozes da izvuces filter i da ga pogledas sa svih strana.

A sto se tice skidanja ventilatora kabine i to mozes zsam da uradis ali ti treba dosta strpljenja i malo majstorskog umeca,

Skida se vrlo lako,ali trik je u vracanju :whistle: ,ako ga skines za 15-ak minuta :thumbup: ,trebace ti sat vremena da ga vratis :wallbash: .A evo i uputstva za njegovo skidanje :coffee:

http://lancialybra.mlemo.gr/doityourself/clima/clean/clean.htm

a da bi to preveo,ubaci text ovde :yes

http://translate.google.com/?hl=sr&tab=wT#el|sr|

Znaci ukratko iz mog iskustva :smoke: ,obrati paznju na ove fotke,skidanja ventilatora kabine,koji ti se nalazi,bukvalno ispred suvozacevih stopala,a ispod kasete,

lako ces skinuti donji poklopac ispod ventilatora,onda ti treba gedora 10 ili 13,ne secam se tacno koja,dva srafa ventilatora do tebe ces lako odviti,ali treci ka motoru je zezanje samo takvo,ali se i on moze odviti.

Da bi izvukao ventilator i njegov motor,prvo izvuci njegov konektor,a onda skini plastiku koja se nalazi ispod suvozacevih nogu(to je ona siva,kao patosnica,na cicak je),jel ce ti trebati svaki milimetar mesta :unsure: .

Onda izvuci ventilator na dole zajedno sa njegovim elektromotorom,koji ti je verovatno riknuo :no .

Slobodno povuci malo jace i u stranu ka vozacu,ventilator je malo elastican i ima izgled kao malo bubanj od ves masine :lol: ,u tome je i problem kod izvlacenja i vracanja jer je visok :angry: .

Kad izvuces ventilator,odvij tri ili cetiri srebrne srafa koji se nalaze unutar valjka na plastici i tako ces ga odvojiti od motora,pritom pazi da ti neki od tih srafova ne upadnu u motor i ne zalepe se za magnete :unsure: .

sa donje strane kucista imas tri osiguraca(zegera)koja svuces i tako potpuno oslobodis elektromotor iz kucista.

Onda odnesi taj motor kod autoelektricara ili majstora za usisivace ili elektro motore da ti ga pregeleda i vidi da li moze da se popravi ili kupi polovan ispravan i zameni ga :thumbup: .

Sve vracas obrnutim redom,s tim da nema sanse da vratis ventilator u rupu ,ako stavis donji deo kucista na njega(onaj koji je oricvrscen zegerima)vec prvo moras da ubacis motor i ventilator,a kad si njih ubacio,onda odozdo stavljas taj plasticni deo kucista i vracas osigurace (zegere)pa tek onda srafis sve nazad na mesto.

Pre svega ovoga naravno prvo isprobaj nov ili popravljen elektromotor prikljuci ga na konektor i pusti da vidis da li radi :geek: .

I kad vec sve to vadis ,kupi neki sprej za ciscenje klime,i naprskaj u rupu,prostor iza pixle,tu ti se nalazi mali hladnjak klime,koji zna da bude prekriven bakterijama i budji i da pravi neprijatne mirise,a kad izvadis ventilator napolje,zavuci ruku u rupu ka vozacu i tamo iza pixle napipaces taj mali hladnjak,osetices njegovo aluminijumsko sace pod prstima,a sa sprejem za ciscenje klime bi trebao da dobijes plasticno crevo duzine 30 do 50 cm,pa da lepo mozes da isprskas taj mali hladnjak klime.Zbog toga sam ja sve i ovo radio :p .

Srecno i imaj strpljenja,nadam se da ce ti se isplatiti i da ces popraviti ventilaciju u svojoj Lybri.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taj dim mi se čini da ti se upalio motor od ventilatora... Nešto je bilo u spoju, a prejak osigurač da onesposobi spoj..eto belaja. Mada sam zadivljen Mikovim opisom skidanja ventilatora ( Miče postao si pravi "LIBRISTA thumbup.gif ), ali bih ja voleo neka "pipalica" da se tu umesa, pa jedan kraj na masu, drugi na osigurač, pa da se vidi ima li napon - nema, pa tako da se ustanovi nastanak i uzrok kvara. Posle je lako skinuti. Hoću da kažem da bi dobro bilo da to vidi autoelektričar (a znam i jednog mehaničara...sa foruma čovek). Ima tu mnoge veze sa senzorima spoljnim, unutrašnjim...mnogokoje žice!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

U pravu ste Gosn.Damjanovicu :welcome:

Pre cele ove operacije skidanja elektromotora ventilatora kabine,treba proveriti uzrok kvara kod autoelektricara

to jest da li je kvar do instalacije :veryangry: ili do samog elektromotora :X

jel nikako ne bi valjalo stavljati :no drugi ili popravljen el.motor na pokvarenu instalaciju :thumbdown:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Puno hvala na odgovorima, nadam se da cu uspeti sam da odradim sve, naravno nakon sto mi

elektricar potvrdi u cemu je kvar. Javljam cim popravim!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam skidao ventilator klime odnosno grejanja na mojoj Lybri

E ovo se zove odgovor na postavljeno pitanje :thumbsup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Svaka cast na opisu !!! :thumbsup::clap::thumbsup: taman i ja na svojoj da proverim ima li gremlina :rambo: ....

@Mik

koje je sredstvo najefikasnije za klimu tj ciscenje?

Edited by nestor

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije nista cudno. Lybre imaju probleme sa ventilatorom. Namotaji ciknu. Par ljudi je pokusavalo premotavanje ali je kratkog veka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lancia :welcome:

Hvala na pohvali,nadam se da ce nekom moje iskustvo koristiti :whistle: ,jesu braca Grci lepo to slikali na onom sajtu i objasnili,ali u praksi se javilo par problemanarocito kod vracanja cele skalamerije nazad u kola :no , na koje sam ja pokusao da skrenem paznju,da bih olaksao svakom sledecem ko to bude radio :yes .

Nestore :thumbup:

ja sam koristio bas onaj Wurth,za ciscenje klime,velika limenka,imas ga na Petlovom brdu,iznad TIM srvisa,na ibarskoj,900 din,jedino je cimanje sto ne prodaju za gotovinu,nego samo firmama,ali ako nemas varijantu da uzmes kod njih,onda imas te sprejeve sa plasticnim crevcetom i u verziji holandskog proizvodjaca proizvidjaca Motip,

http://www.takolako.rs/user/tehnicki-sprejevi/airco-cleaner-cistac-klime/44_956_10026_1_0_0/item.jsp

a to vec ima po radnjama,ista prica kao Wurth,ubija budj i bakterije,jedino sto je Wurth bez mirisa a Motip ima prilicno lep i osvezavajuc miris :rolleyes:

Koji god da uzmes neces pogresiti,ova procedura ciscenja klime moze da se obavi i bez skidanja ventilatora-mnooogo je lakse :whistle: prskati samo sprejem kroz otvore venntilacije i ukljuciti ventilator,ali mislim da je i efekat ciscenja mnogo slabiji :unsure: ,nego kda se to uradi kako samo Grci :unworthy: i ja uradili :rolleyes:

Zaboravih da kazem :coffee: da kad sam odsrafio plasticni deo ventilatora(peraja)od elektromotora morao sam cetkicom i sapunom da ih operem u lavorcetu :lol: ,jer su peraja nakupila prilicno prljavstine na sebi :X ,ali se ona sa cetkom lako skida jer su peraja od jako glatke plastike.Naravno posle toga se to sto je oprano mora lepo osusiti pre montaze i vracanja :yes ,posto stoji bas iznad el.motora.

Edited by mik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najzad sam izvadio ventilator i nisam imao nekih problema. Medjutim kad sam odneo elektromotor kod majstora nije znao kako da skine plocu da bi mogao da vinkluje el.motor pa je morao zvati jos nekog elektricara kako bi zajedno uspeli to da srede, i traze za njihov trud 50 e sto mi deluje veoma skupo.

Interesuje me koliko realno kosta ta vrsta servisa, i gde moze da se uradi servis ukoliko je dosta jeftinije.

Share this post


Link to post
Share on other sites

drzim ja el.servis ali ne viklujem tako male snage...sticajem okolnosti sam nosio par takvih malih zajebancija na viklovanje kod ljudi koji rade rucne masine...to mu dodje slicno...iskreno da ti kazem ta cena je po mom misljenju tu negde ali ovo je sve napamet receno...sve zavisi od karakteristika motora! ako ti nije hitno da se to uradi, ja sam planirao ovih dana da rasturim moju ventilaciju zbog ciscenja pa se mogu raspitati ako te interesuje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Resio sam da sam popravim elektromotor od ventilatora.Morao sam prvo skinuti elektronsku plocu

i skinuo sam rotor koji ide preko statora uz pomoc radapcigera.

Nakon toga sam odmotavao zicu i crtao i pisao odakle sta ide i u kom smeru pa sam sve namotavao unazad.

Moram napomenuti da je zica debljine 0.85, i da je pozeljno prelakirati zice kad se postave sa lakom za camce.

Morao sam promeniti i jedan tranzistor marke IRFP064N.

Ostalo mi je jos da vratim plocu na svoje mesto, medjutim posto sam je morao odvaliti, moram prvo napraviti navoje.

Inace sve ovo me je kostalo manje od 500 din ( sa mojom zicom ), jos samo da proradi :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

do 00 sad ako proradi (drzim paceve :thumbsup: ) znamo gde cemo da remontujemo nase motore od ventilacije :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nazalost nemam dobre vesti. Kad sam vratio plocu na mesto otisao sam kod majstora samo da mi vrati rotor

( metalni poklopac na koji se srafi ventilator ) sto nije posao od pola minuta, i covek mi je slomio plocu.

Za sad odustajem od popravke dok ne obavim neke obaveze pa cu pokusati da popravim plocu.

U svakom slucaju popravka je veoma laka. Koraci popravke su:

1) skinite plocu - ploca je na 4 mesta pricvrscena za kuciste i taj deo aluminijuma se otkine, i ima 17 kontakata da se odleme ( posao od desetak minuta)

2) skinite tranzistore (IRFP064N) kojih ima 4 i svaki kosta po 155 din ( meni je otisao samo 1) - tranzistori su pricvrsceni pomocu zabica

3) skinite rotor - uz pomoc radapcigera

4) skinite stator - sa dve strane podbocite srafcigerom i izbite ga napolje (lako se skida)

5) zamenite zice na statoru ( viklujte)

6) vratite stator

7) vratite rotor !!!!!!!!!! ( da ne bi prosli kao ja sa puknutom plocom)

8) napravite navoje na kucistu gde cete srafiti plocu

9) vratite tranzistore

10)vratite plocu

Nadam se da cete imati vise srece nego ja...

Ukoliko neko ima pokvaren ventilator sa ispravnom plocom za prodaju nek se javi na dejan_kurtovic@hotmail.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa ovom mojom novom Lybrom samo problemi. Danas mi prestao da radi ventilator u kabini. Ne javlja se uopšte ,bez obzira na brzinu. Kako je već pala noć nisam mogao pogledati osigurače,ali u uputstvu nisam ni našao o kojem je osiguraču riječ. Nisam našao ni onaj pipak za vađenje osigurača. Da li se kome dešavalo isto?

Share this post


Link to post
Share on other sites

^^^ onaj pipak za vađenje osigurača kod mene se nalazi u kutiji na akumulatoru. ima lep nosač na koji je nasađen i teško se može izgubiti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Par zapažanja:

Ujutro sve radi,međutim u toku dana odjednom prestane i to nikad u vožnji(bar nisam primijetio),poslije 20-ak minuta nprekidne vožnje ponovo proradi i ne gasi se dok se ne ugasi auto. Šta može biti?

Dakle nije osigurač.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav svima!!! Nisam se dugo javljao iz opravdanih razloga....

Ventilator sam popravio i sad je sve OK!

Medjutim iskreno da vam kazem ne bih ga nikad radio za cenu ispod 40, 50 e,

Preporucujem svakom da pokusa pa ako prodje prodje....

Vinklovanje mogu ja uraditi bilo kome ako treba...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Par zapažanja:

Ujutro sve radi,međutim u toku dana odjednom prestane i to nikad u vožnji(bar nisam primijetio),poslije 20-ak minuta nprekidne vožnje ponovo proradi i ne gasi se dok se ne ugasi auto. Šta može biti?

Dakle nije osigurač.

Šta može biti ako nije osigurač!!! Hajdemo kviz. Motor radi, osigurač nije, ali ventilacija radi kako hoće! Šta to može biti. Reč sedam slova, počenje samoglasnikom. A.....A...., automat! Možda se vozilo stalno vozi pod automatom. hajde da ga isključimo i pustimo "ECON". Jel se i onda gasi?. Ako se gasi, neki spoj nije dobar. Autoelektričar!. Pipalica, skidanje srednjeg stuba, pa redom žice sve koje su od prekidača do ventilatora... Možda u prvi momenat proveriti osnovno napajanje...Možda je i prekidač zaprljan i tu ima nesigurni kontakt. Oko bentilatora i u centralnom stubu kojekakve nečistoće deceniske se talože što polen filteri nisu mogli da progutaju, ali su spojevi sigurno.

Edited by Damjanović

Share this post


Link to post
Share on other sites

I meni lici na Auto mod rada :question:

ali ako je i dugme ECON ukljuceno i ako ne radi automatski :unsure:

onda je u pitanju neki glup kvar :wallbash: ,tipa prekida u nekom konektoru,mozda ladan lem ili los kontakt u samom klima racunaru ili cak neki prekid u instalaciji zbog kojeg sistem grejanja/klime cas radi a cas ne.

Sto znaci da poravka moze biti i kontakt-sprejem ili i mnogo komplikovanija u trazenju mesta prekida,sto se nadam da nije slucaj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lokalizovano je oko konektora sa 5 žica koji ulazi u kućište ventilatora. Kad se malo pomjeri ,sve proradi. Stezali smo konektor,ali i dalje negdje gubi vezu. Sutra ću sve da prelemim direktno pa ćemo vidjeti. Ako i dalje bude zezalo,ne gine mi novi motor.

Hvala svima.

Javim šta napravim.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dijagnoza je vec pola resenja :thumbup:

moguce da je konektor popustio od vibracija ventilatora :blink:

probaj pre lemljenja da ga mozda naprskas sa KONTAKT SPREJEM,

i verujem da ces pre lemljenja da dobro pogledas konektor na strani zice to jest instalacije da slucajno neka zica nije ispala iz svoje buksne pa gubi kontakt

Srecno :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...