Jump to content
FAS Goran
Xepoj

Bravo 1.6 / 1.2 / Marea JTD - kazaljka za temperaturu

Recommended Posts

Evo ovako, kazaljka mi s vremena na vreme dobije tikove i skoci do crvenog, naravno posle udarca se vrati na normalu, ponovi istu stvar 3-4 puta i odustane (pametniji popusta)

Sad ja vas pitam, koliki je posao skinuti kontrolnu tablu i pogledati/ocistiti/cacnuti dzekove koji dolaze do kontrolne table i da li cu time uopste moci da resim ovaj problem. Meni se nekako cini da tamo negde ima neki spoj, jer, primeticete/primetili ste da prilikom udaranja i lampica vazdusnog zmigne...

sta mislite, u cemu je stvar? do kontakata ili do neceg treceg? :question:

I da, samo prvih 30 sec snimka se desava pomenuta stvar, bilo mi mrsko da secem smile.gif:thumbsup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije neki problem skinuti sat i na konektorima malo pokriviti pinove u stranu da bolje nalegnu.Po zvuku udarca vidim i zasto je jadna kazaljka popustila.Pre skidanja table proveri da li ti se to slucajno ne desava u trenutku kad se upali ventilator na hladnjaku,jer onda znaci da ti je glavna masa slaba na akumulatoru.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mogu da te zezaju dve stvari:

-obrati paznju,ako ti kazaljka skace kad ti se upale ventilatori,onda ti je losa masa od akumulatora kakaroseriji ili menjacu,negde su ti kontakti mase oksidirali,i kad se upali ventilator,kazaljka umesto da pada pocne da divlja(o tome vec nasiroko pisano na forumu :coffee: )

-i drugi slucaj da su ti losi kontakti u tabli,a takodje mislim da na forumu ima i o tome kako se skida tabla i sta se radi u tom slucaju,sto bi rekli u Politikinom Zabavniku :unworthy: -procitaj,proskitaj :whistle: ,po forumu.

ja i moj drug Bokija :welcome: ,napisasmo ovo u isto vreme,tek sad videh :geek:

Edited by mik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni se to desava vec skoro 6 god od kad sam kupio auto,u pocetku sam tripovao kako mi nabija temp pa sam stajao sa strane non stop :wallbash:

Ali pored toga imam jos jedan problem,kad mi auto stoji dugo na suncu ono bas kad je toplo obrtaljka i ona za brzinu povilene skroz, u jednom trenutku padnu skroz dole pa u sledecem ako vozis 60 ona ce ostati na 60, obrtaljka recimo ostane na 2-3 hiljade.ostanu tako zakocene i kad ugasim auto onda malo lupim odozgo i one padnu dole,bas ume da smara...

Share this post


Link to post
Share on other sites

momci, a posebno Niksha, hvala :)

odo da ga razhebem :)

@mik, kazaljka skace sama, a vraca se usled udaranja :) tako da je 60% do kontakata :)

a i ako nije, nema veze, ocu da je rastavim :) pa kud puklo-puklo, a puci ce nesto garant :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja opravio :) a nije bilo viska delova :)

Konacno i kod mene na autu kazaljka stoji na "pola"! :)

@koskabgd sto i ti ne probas? samo prati Nikshino uputstvo, nema da omanes! :):thumbsup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliki je posao rastaviti tablu i namestiti pinove? Da li se skidaju i kilometar sat i obrtaljka, ili se pinovi namestaju sa zadnje strane sata bez skidanja icega?

Share this post


Link to post
Share on other sites

skini uputstvo sa linka gore iznad, imas sve uslikano redom sta se radi i kako se radi. ako sam ja (bosanac) skont'o i rastavio/popravio/sastavio, onda ti nemas frke :)

pinovi se namestaju sa zadnje strane, kazaljke se ne skidaju, skidaju se prednja i zadnja plastika... u sustini, skini uputstvo (prvo ti pokaze kako da izvadis tablu iz auta) kad to uradis, donesi tablu pred monitor i opleti, korak po korak, sve ce ti se samo "kasti" :)

meni je trebalo oko 20ak minuta za sav posao... znaci i vracanje kontrolne na mesto :)

e da, jedan savet, gledaj da ti volan bude spusten dole, jer drugcije neces moci izvaditi onu zastitnu plastiku. ja sam svoj volan digao da bi lakse prisao nekom od srafova i kad sam odvrnuo, muke isusove al nece plastika napolje... bio poceo skidati onu plastiku oko volana, jer vidim, ona smeta... i na kraju, jedva nekako saberem 2 i 2, spustim volan i izvadim tu prokletu plastiku. btw, i plastiku i kontrolnu vadis tako sto otvoris svoja vrata i izvuces je u levu stranu, drugcije ne moze (bar kod mene nije moglo) :)

i da, ako ti slucajno (prilikom davanja kontakta (kad sve zavrsis)) brzina ili obrtaji ne budu na nuli (a trabali bi) slobodo skini ponovo plastiku (onu prednju - providnu), bez nje ukljuci oba dzeka i namesti ih na nulu.

ovo ti kazem jer sam ja prilikom sastavljanja ili rastavljana pomerio obe kazaljke (gorivo i temp nisam)... eto nadam se da sam ti bar nekako pomogao... :thumbsup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probao sam dana da ga rastavim, ali nisam mogao da skinem prvu plastiku. Jer treba da se cimne, ili kako se skida, posto sam odvio sve srafove, ali otvor za ventilaciju me zeza, nisam smeo da cimnem da nesto ne polomim?

Share this post


Link to post
Share on other sites

moraces da cimnes, mislim nemoj cimati, malo jace potegni slobodno, jer plastiku drze zabice bas tu kod ventilacije...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sto se tice 'prve plastike' iliti maske table, da li si odsrafio i onaj sraf do koga se prilazi iz one kutije sa osiguracima. Dakle, odsrafis poklopac te kutije (levo dole od volana), i onda ces videti jos jedan sraf koji ide na gore, on je vezan za masku instrument table. E kada i njega skines, onda slobodno mozes da cimas.

Jos par saveta oko ovoga. Obavezno pratite upustvo koje je gore postavljeno. Izvadite tablu iz kola i lepo natenane na stolu je rastavite. Kada sklapate tablu NEMOJTE NIKAKO na silu, da ne biste kao ja polomili konektore tog cajgera za temperaturu. Ako ne udje laganim pritiskom, nesto ne valja.

I nemojte drzati kljuc u bravi dok spajate ili skidate kontakte sa table. Ja sam slucajno drzao kljuc na kontaktu i spojio nazad tablu i upalila mi se lampica za airbag i nece da se ugasi, koliko vidim morace 'dijagnostikom' da se obrise greska da bi se lampica ugasila.

Samo polako, ucite na mojoj gresci, ako polomite konektore trazicete kao ja na 15 otpada tablu (ako je ona nova tabla sa skroz okruglim cajgerima i digitalnim kilometar satom). Eto, ja na dizelu sada imam tablu od benzinca, crveno mi pocinje na 6.500 umesto na 4.500 :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gledao sam, nema srafa iznad table sa osiguracima, tj postoji mesto za sraf, ali je neki strucnjak koji je skidao tablu pre mene zaboravio da vrati sraf..... Ako ne uspem, teram kod rodjaka da mi skine tablu..

Share this post


Link to post
Share on other sites

hehe, to po sistemu, bolje da on bude kriv sto je puklo nego ti :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

:rofl:

@Dusan

Sve sto drzi tu tablu su tri srafa iznad instrumenata (kod mene ih nije bilo kada sam kupio auto), dva komada odmah iznad volana i jedan koji ide od osiguraca. U stvari, drze je jos i zabice kod ventilacije. Onaj deo sa ventilacijom izlazi sve sa maskom, mozda te to buni? Povuci ga slobodno, uhvati odmah ispod rupe za ventilaciju i povuci, nemas sta da polomis. Prvi put je tesko, posle ide lakse :) I to ces da uvezbas, s obzirom da ces ponovo za godinu-dve da ga rastavis. Osim BLAGOG savijanja onih kontakata, preporucujem i da ga natopis WD-om.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo i kod mene operacija uspela, pokazivač stabilan i penje se ravnomerno kako se motor zagreva, samo meni stoji milimetar iznad sredine i tu je zakucana, ali meni ne smeta, jedino ako ima neki način da se kalibriše preko kompa?

A usput sam sredio i lampicu grejača, u stvari to je led dioda koja je imala hladan lem, prelemio i radi :thumbsup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ipak ću morati, desna strana brzinomera mi je tamnija od leve što nije bilo pre, ili kontakt ili je sijaličica otišla. Jel se one prodaju sa ležištem ili samo sijalica pa se bocka u staro ležište?

Share this post


Link to post
Share on other sites

E vidis,to sam se i ja isto pito.Ima koje idu sa sve fasungom i one koje se cupaju.coffee.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

i kod burazera na marei bila ista stvar, leva strana obrtaljke bila "tamnija" :)

uzeli smo one male picajzlice, iste kao i u piksli... mozes da kupis sa lezistem, ali isto tako nije problem izvaditi staru picajzlu iz lezista i staviti novu... nista se ne lemi samo se ubode u leziste :thumbsup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kad već pričamo o tabli, imam sličnu na Bravu 1.6 sa pokazivačem nivoa goriva kada upalim auto, pokaže pravu vrednost (valjda) i posle nekog vremena kazaljka padne ispod minimuma i upali se lampica za rezervu. Zaprljani kontakti ili plovak u rezeorvaru vrisnuo? Inače, mislim da je ovo počelo da se dešava nakon zamene pumpe za gorivo (ili je slučajnost) što bi indiciralo problem sa plovkom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozz meni na marei skazaljka stoji na prvoj beloj tačkici iznad sredine (u vožnji je tu i zakovana) na leru se popne na drugu belu tačku i onda se upali ventilator koji je spušta nazad na prvu tačku Može li se kalibrisati skazaljka da stoji na sredini sa nekim otpornikom na davaču ili nešto što meni nije palo na pamet?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@endbringer-verovatno ti gubi kontakt na plovku i moguce je da je pri zameni malo pomeren,desava se nista strasno lako za resiti

@medenjaca-nisi napisao koji ti je motor u marei,jer kod nekih isti je davac i za cajger i za motorni racunar pa dodavanjem otpornika moze napraviti drugu zezanciju.postoje servisi koji mogu skalu da ti podese.taj malo vise podataka o kolima i iz kog si kraja

Share this post


Link to post
Share on other sites

kazaljka temperature ne radi...bravo radi super.ler gas na 1000,pod sauh 1200,300 kako kad..

da li je stop davac ili termostat?

i kolika je cijena termostata i da li ga je tesko promijeniti...

na moju fiestu je lagano...a bravo nisam nikad prstom takao u motor.

:thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...