Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Poskupljenje putarina u Srbiji

Recommended Posts

Država odustala od vinjeta

 

153877-vinjete.jpg

 

Da li će se naplata putarine po pređenom kilometru kod nas menjati u dogledno vreme. Uvođenje ''nalepnica'' donelo bi manje prihoda. Podeljenja mišljenja stručnjaka. 

Vinjete, iako ranije nekoliko puta najavljivane kao mogući model naplate putarine u Srbiji, definitivno će sačekati neka nova vremena. U Ministarstvu saobraćaja tvrde da se ovaj sistem ''nalepnica'' pokazao kao nepravedan prema vozačima koji povremeno koriste kraće delove auto-puta i onima koji su u tranzitu. Jer, vinjete se u većini zemalja koje su ih uvele kupuju za vožnju tokom nedelju dana, što onima koji samo jednom prolaze određenom destinacijom na putu do odredišta nikako ne odgovara. Uvođenje vinjeta se ne isplati ni državi, jer bi ubirala manje prihoda, ali bi od njih imali korist vozači koji često ili svakog dana koriste auto-put.

Za putovanje kroz Srbiju, od Subotice do Preševa, vozači u jednom smeru moraju da izdvoje 1.480 dinara, odnosno oko 12 evra, dok, na primer, u Sloveniji vinjeta za vožnju auto-putem za nedelju dana košta 15 evra. U Slovačkoj je cena 10 evra, a u Austriji 8.7 evra za neograničen broj prolazaka tokom sedam dana. Nadležni u Srbiji su se opredelili za naplatu po pređenom kilometru, a da će tako i ostati, svedoče najave iz ''Puteva Srbije'', da će tokom ove godine biti otvoreno 11 novih naplatnih rampi. ''U drugim zemljama koje su ih uvele, vinjete nisu opravdale prvobitne planove i očekivanja'' - tvrde, za Novosti, u Ministarstvu saobraćaja. ''Pokazao se gubitak u prihodu u odnosu na zatvoren sistem naplate putarine. Model naplate po pređenom kilometru koji se primenjuje u Srbiji se po smernicama EU tretira kao pravedan model.''

 

07-1.jpg

 

Ministarka Zorana Mihajlović predlagala je pre dve godine uvođenje vinjeta, a u međuvremenu je bilo najava da će pre toga biti urađena analiza. Međutim, rezultati tog istraživanja nikada nisu objavljeni, pa se ne zna koji model naplate izdašnije puni kasu. Ali u resornom ministarstvu za Novosti je rečeno da uvođenje vinjeta više nije na ''dnevnom redu''.

Putarina se prodajom vinjeta naplaćuje, pored ostalih zemalja, u Bugarskoj, Mađarskoj, Sloveniji, Austriji, Slovačkoj, dok su među zemljama koje imaju isti sistem naplate kao Srbija Makedonija, Grčka, Bosna i Hercegovina... U tom ''košu'' je i Hrvatska, ali se tamo poslednjih meseci rasplamsala debata o tome koji je model bolji. Britanska kompanija koja na zahtev EBRD-a kao kreditora koncesionara hrvatskih auto-puteva pravi studiju o restrukturiranju hrvatskih kompanija koje upravljaju auto-putevima ne preporučuje uvođenje vinjeta. Umesto njih, predlaže postupno uvođenje tzv. free flow, slobodnog protoka sistema naplate, prema kojem bi se naplata obavljala pomoću uređaja koji bi se očitavao bez zaustavljanja vozila, poput ENP-a koji se koristi na našim putevima. Razlika je u tome što bi ovi aparati očitavali registracije vozila, izračunavali putarinu i vozaču slali račun na kućnu adresu. Pojedini stručnjaci smatraju da država treba upravljanje auto-putevima da posmatra kao opštu korist, a ne kao profitabilnost samih koncesionara, pa bi se ''uvođenjem vinjeta povećao promet auto-putevima''. 

 

Naplata vinjetama podrazumeva kupovinu ''nalepnice'' na ulasku u zemlju koja najčešće traje nedelju ili dve. Upotreba vinjete ne pravi razliku između onog ko auto-putem vozi 10 puta nedeljno od korisnika koji prolazi 10 puta dnevno. U nekim državama vozači prilikom registracije plaćaju godišnju vinjetu, koja im garantuje neograničeni broj prolazaka. Takva ideja postojala je i kod nas, a predlagana je još 2009. godine. Na našim auto-putevima je sve popularnija elektronska naplata putarine. Ovaj model plaćanja upotrebom TAG uređaja značajno skraćuje vreme putovanja, jer omogućava vozilima prolazak bez zaustavljanja u posebnim naplatnim trakama koje postoje na svim većim naplatnim stanicama. U sistemu za elektronsku naplatu putarine trenutno je aktivno 86.298 TAG uređaja. Broj korisnika je u 2016. godini porastao za 40 odsto.

 

preuzeto sa - novosti.rs

 

 

Edited by neshaoct
tehnički edit

Share this post


Link to post
Share on other sites

Planirano povećanje cene putarine na auto-putevima u Srbiji

 

157555-put.jpg

 

Putarina na autoputu Ljig - Preljina počeće da se naplaćuje 1. januara 2017. i iznosiće oko 140 dinara za automobile, najavila je danas potpredsednica vlade i ministarka građevinarstva, saobraćaja i infratrukture Zorana Mihajlović. Mihajlović je rekla da je planirano povećanje cene putarine na autoputevima u Srbiji i da će Vlada Srbije do kraja ove godine razmatrati zahtev Puteva Srbije da se putarina poveća do 10 odsto. ''Mi smo imali najavu i neki okvirni dogovor da će u toku godine biti povećanja putarine. Dobili smo od Puteva Srbije zahtev za povećanje putarine do 10 odsto'', kazala je Mihajlović i dodala da će se taj zahtev razmatrati u Ministarstvu finansija. ''Očekujem da će i doći do povećanja putarine'', rekla je Mihajlović. Kada je reč o putarini na novom autoputu Ljig - Preljina dugom 40.3 kilometra, cena od 140 dinara je planirana prema sadašnjem cenovniku za putarinu. ''Putarina će se naplaćivati od 1. janura 2017. i za sada je to oko 140 dinara za automobile'', kazala je Mihajlović. Ona je istakla da je otvaranje te deonice Koridora 11, pre svega, znak da se projekti u Srbiji završavaju i da je otvoreno više od 40 kilometara odjednom. ''Mislim da je taj autoput vrlo značajan ne samo po pitanju bezbednosti nego i kao znak za investitore da ćemo završiti Koridor 11. Nama je to važno za investitore koji će ulagati u razne fabrike, ali i za razvoj turizma pošto je to jedan od strateških pravaca ove vlade'', rekla je Mihajlović dodajući da ćemo imati autoput ka Zlatiboru.

 

Putevi Srbije su više puta tražili da putarina poskupi za 10 odsto ističući da cena nije menjana od 2008, a da su uprkos tome rasle cene materijala, energenata i opreme koji se koriste za održavanje autoputeva i ostalih puteva. V. d direktora Puteva Srbije Zoran Drobnjak je u januaru 2016. izjavio da bi to povećanje cene putarine tom javnom preduzeću donelo 1.6 milijardi dinara više za održavanje puteva u 2016. Tolika je procena povećanja prihoda od naplate putarina koji za 2015. godinu iznosi 16.6 milijardi dinara. Procena je da će priliv od putarine u 2016. iznositi 19.1 milijardi dinara uključujući i prihode sa novoizgrađenih naplatnih stanica Preševo i deonice autoputa od Siriga do Subotice.

 

Predlog novog cenovnika

U novom cenovniku koji Putevi Srbije predlagali vladi na deonici Beograd-Niš bi se umesto sadašnjih 730 dinara naplaćivalo 800 dinara, umesto dosadašnjih 340 dinara za Beograd-Šid vozači bi morali da izdvoje 370 dinara, dok će na primer za deonicu Beograd-Subotica putarina sa sadašnjih 290 dinara koštati 320. U Putevima Srbije su ranije naveli da Srbija za putnička vozila ima najnižu cenu putarine po pređenom kilometru u odnosu na ostale evropske zemlje koje koriste isti sistem naplate putarine. Dok je putarina za deonicu Beograd-Niš dugu 240 kilometara oko 6.5 evra, a nešto duža kilometraža od graničnog prelaza Batrovci do Zagreba od oko 300 kilometara vozače košta 16.5 evra. Oni koji samo prolaze kroz Sloveniju moraju kupiti nedeljnu vinjetu od 15 evra za bilo koju kilometražu, dok bi ih prolazak kroz Austriju putničkim vozilom koštao 8.7 evra, kažu u Putevima Srbije dodajući ističući da dnevna vinjeta za prolazak bugarskim putevima košta 10 evra.Tako je Srbija sa 0.03 evra po kilometru putarina duplo jeftinija u odnosu na Bosnu i Hercegovinu, Hrvatsku i Portugaliju gde iznosi 0.06 evra.U Turskoj to iznosi 0.039 evra, Grčkoj 0.045 evra, Italiji 0.05 evra, Španiji 0.085 evra, Francuskoj 0.095 evra. Putevi objašnjavaju da su kao mogući model naplate Srbiji ranije pominjane vinjete, ali da se toga odustalo, jer se taj sistem pokazao kao nepravedan prema vozačima koji povremeno koriste kraće delove autoputa i one koji su u tranzitu. U Republici Srbiji ima oko 700 kilometara autoputeva na kojima se naplaćuje putarina.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Do kraja godine poskupljuje putarina

 

putarine%20novosti.jpg

 

Kako prenosi Beta, preduzeće Putevi Srbije dobiće do kraja novembra, a najkasnije u decembru, odobrenje Vlade Srbije za poskupljenje putarine za 10 odsto, pišu Večernje novosti. Kako navodi taj list, za vožnju od Beograda do Niša umesto 730 dinara vozači će morati da izdvoje oko 800 dinara. Putovanje od Beograda do hrvatske granice koštaće 375 umesto 340 dinara, dok će cena putarine od Beograda do Novog Sada biti 210 dinara. Ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović je izjavila da će putarina poskupeti vrlo brzo, možda čak i do kraja meseca i to za 10 odsto, koliko su Putevi Srbije tražili. Putevi Srbije su još u januaru poslali zahtev Vladi Srbije sa konkretnim predlogom za korigovanje cena i planom da od 1. februara korišćenje puteva poskupi, ali su tada odbijeni. Cene korišćenja auto-puteva nisu menjane od februara 2008. godine, iako ovo preduzeće godinama traži skuplju vožnju auto-putem. U međuvremenu su, kako navode u Ministarstvu saobraćaja, rasle cene materijala, energenata i opreme koji se koriste za održavanje auto-puteva i ostalih 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naplata putarine: Od juče skuplje do Makedonije

 

153877-vinjete.jpg

 

''Putevi Srbije'' u ponedeljak počinju da naplaćuju putarinu na naplatnoj stanici ''Preševo''. Deonica od Beograda do granice koštaće 990, a za teretna vozila 5.960 dinara.

Vozači će putarinu od Beograda do makedonske granice od ponedeljka plaćati 70 dinara više, jer počinje sa radom naplatna rampa Preševo. Umesto 920 dinara, ceh za vožnju auto-putem iznosiće ukupno 990 dinara. Od januara sledeće godine počinje i naplata na novootvorenoj deonici od Ljiga do Preljine, a ''Putevi Srbije'' su objavili da će za korišćenje ove trase vozači koji se isključe u Takovu plaćati 70, a u Preljini 140 dinara. Pošto u Ljigu ne postoji naplatna rampa, vozači koji idu iz Čačka putarinu će plaćati na ulasku na auto-put u Preljini. Kako na rampi neće moći da utvrde da li vozači idu samo do Takova ili sve do Ljiga, tarifa će za sve biti 140 dinara. U idealnim uslovima, šoferima koji se isključuju u Takovu, putari bi trebalo da vrate 70 dinara.

- JP ''Putevi Srbije'' su u ponedeljak, 12. decembra 2016. godine od 12 časova, počeli sa naplatom putarine na deonici auto-puta, od mesta Levosoje do granice sa Makedonijom, u dužini od 22 kilometra - stoji u saopštenju ''Puteva Srbije''. - Naplata putarine za navedenu deonicu će se vršiti na novoizgrađenoj naplatnoj stanici Preševo, na osam naplatnih kanala. Cena putarine za putnička vozila je 70 dinara, a za teretna vozila 440 dinara. To su cene koje, po svemu sudeći, neće biti dugo u opticaju, jer se posle Nove godine očekuje poskupljenje putarine na svim deonicama. ''Putevi Srbije'' su još 1. februara ove godine tražili od Vlade Srbije odobrenje da podignu cene za 10 odsto. Na jednoj od narednih sednica Vlade očekuju se da će im ta molba, koju ponavljaju poslednjih osam godina - biti uslišena. U tom slučaju će i računica troškova korišćenja puteva prve kategorije izgledati nešto drugačije. Do makedonske granice će plaćati blizu 1.100 dinara. I tek otvorena deonica Ljig - Preljina, možda će novu tarifu dočekati pre početka naplate. Korišćenje tog dela puta bi umesto predviđenih 140, koštalo 154 dinara.

 

Cene za kamione

Autobuse i kamione će vožnja od Ljiga do Preljine koštati 800 dinara, a ako se isključe u Takovu moraće da plate 400 dinara. Na novoj naplatnoj rampi u Preševu očekuje ih izdatak od 400 dinara. Od Beograda do makedonske granice teretna vozila će ovaj put koštati 5.960 dinara.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Od sutra naplata putarine od Ljiga do Preljine

 

157555-put.jpg

 

Kako prenosi Beta, javno preduzeće ''Putevi Srbije'' počeće naplatu putarine na novoj deonici autoputa od Ljiga do Preljine prvog dana Nove 2017. godine, u devet časova, saopšteno je danas iz tog preduzeća. Od 1. januara u 09:00 naplata putarine na autoputu E763 obavljaće se na novoizgrađenim naplatnim stanicama Takovo i Preljina. Putarina od Ljiga do Preljine za putničke automobile iznosiće 140 dinara, a za teretna vozila 800 dinara. Deonica autoputa između Ljiga i Preljine, koja je nedavno otvorena, dugačka je oko 40 kilometara.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobro, ako uopšte koristim autoputeve to bude najčešće samo od NS do BG, a to ide gore za 20 dinara. Međutim, radije koristim obične, ne zbog putarine, nego mi je tako interesantnije. Volim da razgledam okolinu, ponekad i stanem da nešto uslikam i tako.

Nisam protiv toga da se daje više novca za puteve, ali kad bi to stvarno išlo za tu namenu. Međutim, kod nas često biva drugačije.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pogotovu put od indjije do NS preko s.karlovaca.....veoma interesantan put......za isteravanje kamena iz bubrega 

Share this post


Link to post
Share on other sites

O.K je sada taj put, loše je samo parče kada od Inđije kreneš da se penješ uzbrdo na Banstol, to je ostalo staro (s tim da su ispeglali par najlošijih tačaka) i traje nekih 3-4 km (možda i manje) dok se ne počneš spuštati prema Karlovcima, a onda je već mnogo bolje. Kako je bilo ranije ovo je sada prva liga i kome se ne žuri i hoće da uštedi - ne treba uopšte izbegavati taj put. :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kad krenes da se spustas prema Karlovcima, ima samo dva veca "lezeca policajca" , njih lepo obidjes tako sto predjes skroz u drugu traku i do Karlovaca nema problema.

 

S'tim da izmedju ta dva lezeca u desnoj traci ima i jedan u levoj, tako da treba slalom:D

 

Kroz Banstol mislim da je losiji put u smeru prema Indjiji, nego prema NS.

 

 

Edited by aleksa_indjija

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo sad su objavili na radiju da veća cena kreće od 7.1.

To valjda kao božićna čestitka. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ruku na srce u odnosu na države u okruženju  cena po Km autoputa je niska ali je sasvim ok s obzirom na samo stanje autoputa i svega ostalog.

Nemam ništa protiv bilo kakvog plaćanja ako ću za svoje pare i nešto drugo videti osim pokrpanih bunara nakon malo snega!

Plaši me samo da taj višak para opet ne završi negde drugde kao i sa poskupljenjem osiguranja.

Vozači su nepresušan izvor prihoda.

Da ovoga trenutka apsolutno svi prestanemo koristiti bilo kakve motore ili vidove goriva odmah bi nam uveli iste ako ne i veće namete na korištenje bicikla kao prevoznog sredstva!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako ona lopina Drobnjak kooooonačno bude smenjen sad u Januaru, možda i vidimo ubuduće veći kvalitet radova, tj. da se ne radi ista deonica na svakih par godina, da uvek postoji nezavisni nadzor radova, da se ne stvore kolotrazi na autoputu posle 2 godine, itd, itd. Ako lopina ostane, ili bude posle lopova opet lopov, nema od tih para koje dajemo ništa...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Putarina poskupljuje tri odsto

 

putarina

 

Putarina će u toku 2018. godine poskupeti, bar za stopu inflacije što je oko tri odsto. Ovo je navedeno u Memorandumu sa Međunarodnim monetarnim fondom, koji je posle osme revizije aranžmana Srbija potpisala sa tom finansijskom institucijom. U ''Putevima Srbije'' nisu odgovorili na Politikino pitanje da li je njihovim planom poslovanja za 2018. godinu planirano povećanje putarina i za koliko. Mada je u Memorandumu sa MMF-om jasno navedeno da će od februara 2018. godine, zajedno sa Svetskom bankom, biti analiziran stepen naplate, te da će putarine poskupeti najmanje za stopu inflacije. Početkom 2017. godine korišćenje autoputeva je poskupelo za deset procenata. Tako, posle osam godina, vožnja auto-putem od Niša do Subotice umesto 1.020 dinara košta 1.100 dinara. Na pitanje zašto Srbija ne uvodi vinjete za naplatu korišćenja puteva, kao što to na primer čini Mađarska, ministarka Zorana Mihajlović je nedavno objasnila da se u Mađarskoj, kroz vinjete, putarina ne naplaćuje samo na auto-putevima, nego i na svim regionalnim putevima.

 

''Zamislite da naplaćujemo Ibarsku magistralu, to ne bi bilo u redu. Koncentrišemo se na auto-puteve. Još ne možemo da naplatimo ni dinar za regionalne puteve, zbog toga imamo zatvoren sistem naplate putarine. Ne bi bilo korektno prema građanima da naplaćujemo regionalne puteve'', rekla je ministarka Mihajlović. Ipak, sistem naplate korišćenja auto-puteva sa vremenskim ograničenjem pokazao se, za vozače, kao najisplativiji. U Austriji desetodnevna vinjeta košta 8.90 evra, u Češkoj 12 evra, a u Slovačkoj 10 evra. Dok u Sloveniji sedam dana korišćenja auto-puteva vozači automobila plaćaju 15 evra. Kada je u pitanju dilema uvesti vinjete ili ne, nadležni u Srbiji imaju argument da je uvođenje takozvanih vinjeta isplativo samo u zemljama koje imaju izgrađenu dobru mrežu auto-puteva. Kod nas bi to značilo da bi nekom stanovniku, koji živi daleko od auto-puta, na primer u Boru, i koji ga koristi samo jednom u više meseci, naplatili vinjetu čija cena u takvim slučajevima ne bi bila realna. Da bi se naplata putem vinjeta isplatila, potrebno je imati izgrađenu dobru mrežu auto-puteva. Putarinu bi trebalo naplaćivati u što je moguće dužem vremenskom periodu.

Inače, ''Putevi Srbije'' prihoduju oko 140 miliona evra od naplate putarine, što je nedovoljno za održavanje puteva.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Memorandum sa MMFom?

Čija je država Srbija kada nam MMF odeđuje cenu struje prouzvedene u Srbiji od uglja kojeg Srpski radnici iskopavaju iz Srpske zemlje i cenu putarine na Srpskim autoputevima....?

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Putarina skuplja za vozače iz Srbije, jeftinija za strance

 

182056-putarina.jpg

 

Na naplatnoj rampi u Preševu ukoliko vozite automobil sa srpskim tablama platićete jednu cenu putarine a vozači sa inostranim tablicama imaju privilegiju da plate jeftinije. Vozači koji ovom trasom često prolaze već su navikli na ovu pojavu, ali oni koji prvi put vide istaknute dve različite cene putarine budu zatečeni i zbunjeni. Dakle, cena u domaćoj valuti iznosi 80 dinara dok u evropskoj staje 0.50 evra, što kada preračunate u dinare izađe nekih dvadeset dinara jeftinije. Jedan od vozača, koji je sa porodicom krenuo u Grčku na letovanje, nam se požalio: ''Generalno to nije skupo ali jeste nepravedno. Zašto da mi plaćamo skuplje od stranaca, čak iako je u pitanju samo 20 dinara razlike u ceni, uostalom ako uzmete u obzir koliko automobila ovuda prođe tokom dana to i nije baš malo, zar ne? Pa 1 evro ne košta 160 dinara koliko ja znam''.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Drobnjak traži veće cene putarine, vozačima je ionako skupa

 

auto put putarine.jpg

 

Iako je v.d. direktora ''Puteva Srbije'', Zoran Drobnjak izjavio da bi putarine naredne godine trebalo povećati za 10 odsto, ministarka saobraćaja Zorana Mihajlović poručuje da država to, za sada, nije razmatrala. Vozači kažu da su cene i bez povećanja visoke. Da li putarine u Srbiji treba da budu veće? Odgovor zavisi od toga koga iz državnog vrha pitate. Vršilac dužnosti direktora ''Puteva Srbije'', Zoran Drobnjak smatra da cene za sve koji putuju srpskim autoputevima treba da se povećaju od naredne godine. O tome će, kaže, lično sa predsednikom države. ''Od državnog vrha tražiću povećanje cene putarine za 10 odsto od sledeće godine. O tome ću razgovarati sa predsednikom Srbije Aleksandrom Vučićem. Radi se o planiranom povećanju na svim auto-putevima u Srbiji'', naveo je Drobnjak.

 

Na takvu ideju Drobnjaka, oštro je reagovala resorna ministarka Zorana Mihajlović. Njegovu izjavu je osporila i za RTS poručila da država za sada ne razmišlja o povećanju cena na naplatnim rampama. Drobnjaka podseća šta je njegov posao.

''Direktor Puteva zna šta je njegov posao, nadam se da će da radi svoj posao, što znači da sve ovo što se tiče održavanja, rehabilitovanja puteva, radi u roku. To je njegov posao, što se tiče visine putarine - to je posao Ministarstva finansija i Vlade Srbije (…) Nismo o tome za sada razmišljali'', objasnila je ministarka.

 

Na kritike ministarke iz "Puteva Srbije" ne odgovaraju. Na pitanja N1 da li v.d. direktora tog javnog preduzeća i dalje stoji pri svom predlogu za povećanje putarina - bez konkretnog odgovora. Kao ni na to zašto je predsednik države adresa za razmatranje cena putarine? Iako je pitanje putarina podelilo mišljenja pojedinih državnih funkcija, vozači sa kojima je razgovarala ekipa TV N1 na naplatnoj stanici ''Beograd'' u Vrčini, jedinstveni su u su u oceni da su putarine već sada visoke i da cene ne treba menjati. A aktuelni cenovnik putarina izgleda ovako:

 

hrthrdth.jpg

 

U 2016. godini cena putarine je podignuta, a Vlada je takav potez opravdavala rečima da cene korišćenja auto-puteva nisu menjane od februara 2008. Sve zbog - kako je tada rečeno - naophodnog održavanja puteva.

 

preuzeto sa - n1info.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Drobnjak ne odustaje od poskupljenja putarine - ''Godišnje nam nedostaje 100 miliona evra za održavanje puteva''

 

osudjeni lopov.jpg

 

V.d. direktora Puteva Srbije Zoran Drobnjak izjavio je da se ne odustaje od poskupljenja putarine jer godišnje nedostaje 100 miliona evra za održavanje puteva. ''Naše je da tražimo od vlade, odnosno od predsednika, poslaćemo dopis i Ministarstvu finansija i Ministarstvu građevinarstva'' - kazao je Drobnjak za Prvu TV. Na pitanje da li su dopisi poslati ili će tek biti, Drobnjak je odgovorio: ''Ovih dana podnećemo zahtev, recimo u septembru, da bude od januara, februara''. Drobnjak je potvrdio da je svake godine sve više vozila ne srpskim auto-putevima, ove godine će ih biti 54.5 miliona vozila, a prošle godine je bilo 49 miliona. Na konstataciju da više vozila znači i više prihoda od putarine, Drobnjak je kazao da je to tačno, ove godine će po tom osnovu biti 20 miliona evra više. Ali, navodi Drobnjak, to nije dovoljno jer svake godine Putevima Srbije za održavanje mreže puteva nedostaje od 80 do 100 miliona evra.

 

preuzeto sa - blic.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Od sutra skuplja putarina za vozila sa stranim tablicama

 

184198-rampa.jpg

 

Nove cene za vozila sa stranim tablicama se uvode zbog usklađivanja deviznog cenovnika putarine sa važećim kursom evra, saopštili su ''Putevi Srbije''.

Tako će putarina za automobil od Beograda do Niša, koja je iznosila 6.5 evra, od sutra biti 7 evra. Prethodni devizni cenovnik putarine je bio obračunat na osnovu kursne liste br. 218 Narodne Banke Srbije, na dan 13. novembar 2014. godine, kada je srednji kurs evra iznosio 120.3918 dinara. Usklađivanje deviznog cenovnika za naplatu putarine, odnosno promene cena izraženih u evrima, vršilo se u skladu sa promenom zvaničnog srednjeg kursa NBS od plus ili minus tri odsto. Kurs je tokom 2018. godine bio značajno niži od navedenog kursa u 2014. godine i pošto je stabilan duži vremenski period ''Putevi Srbije'' su, uz saglasnost Vlade Srbije, izmenili prethodnu Odluku u delu koji se odnosi na kriterijume za usklađivanje deviznog cenovnika putarine.

Na osnovu nove odluke, sadašnji devizni cenovnik je obračunat po kursnoj listi br. 173 od 10. septembra ove godine i srednjem kursu evra 118.2951 dinara. Na osnovu nove odluke, usklađivanje deviznog cenovnika će se vršiti pri promeni zvaničnog srednjeg kursa evra prema dinaru od plus ili minus jedan odsto. Nova odluka definiše i zaokruživanje cena u evrima, tako da se vrednost od 0.01 do 0.49 evra zaokružuje na 0.5 evra, a od 0.51 do 0.99 na 1 evro.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naplata putarine i na magistralnim putevima

 

magistrala.jpg

 

V.d. direktora JP ''Putevi Srbije'' Zoran Drobnjak izjavio je danas da će zatražiti od vlade da se cene putarina povećaju za 10 odsto i da se uvede naplata putarina na magistralnim putevima. Drobnjak je naveo da će vladi i Ministarstvu saobraćaja predložiti i da se na putevima prvog reda, odnosno, magistralnim putevima uvede naplata putarine za teška vozila teža od 7.5 tona. ''Osim povećanja prihoda, tako ćemo povećati i bezbednost saobraćaja, jer upravo ti kamioni izbegavaju naplatu putarine, pa kad to rade, onda da im naplaćujemo na magiostralnim putevima'', rekao je Drobnjak za TV Prva.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...