Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Poskupljenje putarina u Srbiji

Recommended Posts

hahahahaha

"Vozači kamiona plaćali bi taksu po pređenom kilometru, a satelit bi pratio njihovo kretanje.

Share this post


Link to post
Share on other sites
"Država od putarina godišnje prihoduje 150 miliona evra godišnje, a sa vinjetama bi ta cifra išla i do 300 miliona, što znači veća ulaganja i bolje puteve", kaže Mihajlović. 

 

Nikad nista bolje nismo dobilo, pa necemo ni sad ... samo ce njima biti jos bolje !

 

Kako navodi list, prema sadašnjim procenama, cena godišnje vinjete za automobile u Srbiji iznosila bi 65 evra. Vozači kamiona plaćali bi taksu po pređenom kilometru, a satelit bi pratio njihovo kretanje. Ako se budu sledili primeri iz okruženja, građani će vinjete moći da kupe na skoro svakoj trafici i benzinskoj pumpi. 

 

U zavisnosti od toga da li idu na duži ili kraći put, vozači u evropskim zemljama biraju između dnevne, nedeljne, mesečne i godišnje vinejte. Tako, recimo, nedeljna vinjeta za vozače automobila u Mađarskoj košta devet evra

 

Ovo je toliko smesno da mi se place, vozaci u evropskim zemljama voze putem, a ono gde mi vozimo ne moze se nazvati putem, jel zna ministarka kolika je normalna plata recimo u Madjarskoj?

Edited by beli_Punto

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne kapiraju vinjete.

Koliko znam samo strancima se naplaćuje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da bi se neki put naplacivao, mora da postoji "sporedni" put koji je izgradjen od "nasih para", tj. poreza. Npr, probijemo tunel neki kroz brdo, planinu, ali i dalje imas osnovnu alternativu koja ide preko brda i put je duzi za recimo 20min, pola sata. Ili auto-put - regionalni put analogija.

Recimo da se jednog dana izgradi autoput BG - Pozega, koji ce se naplacivati, a u isto vreme put 1.b reda "ibarska", koji ce se takodje naplacivati... mislim, nekako je nemoguce da je to moguce. Ibarska nije investicija koja treba da se isplati, to smo napravili mi (koliko god to udarnicki zvuci, tako je), to odrzavamo mi, ne sme to da se naplacuje (dodatno, jer vec placamo kroz gorivo, kroz porez - mnogo je).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije nemoguce da ce uvesti,  samo sto nasi putevi nece videti ni dinara od tog novog nameta.

A to da nema drugog puta nije razlog da ne uvedu - probajte da izbegnete autoput na relaciji od Beograda do Nisa!?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ima, ali kakvog... i koliko ce duze da traje taj put? ...toliko da se bilo kom ne isplati obilaziti autoput. Tako ce biti i sa Ibarskom. Moze i obilazak, ali skuplja dara nego mera... zivi bili pa (ne) videli.

Share this post


Link to post
Share on other sites

EKSKLUZIVNO Vinjete umesto putarina, plaćaćemo i za Ibarsku

 

Naplatu putarine na rampama sledeće godine zameniće vinjete, nalepnice kojima vozači plaćaju korišćenje autoputeva.

 

535702_1011_lb.jpg?ver=1415736925.jpg

 

Međutim, osim na autoputu, razmatra se da se vinjete uvedu i za puteve prvog reda poput Ibarske magistrale, Zrenjaninskog i Pančevačkog puta.

- Vinjete bi pre svega služile da smanje nepodnošljive gužve na naplatnim rampama i da omoguće bolju kontrolu trošenja novca za održavanje puteva. Zato razmatramo da vinjete uvedemo i na puteve prvog reda, a ne samo na autoputeve. Njihova cena bila bi slična onoj u Sloveniji i Mađarskoj. Trenutno radimo opsežnu analizu koja bi trebalo da bude gotova u decembru, što znači da bi vinjete mogle da zažive u Srbiji za šest do osam meseci - kaže za “Blic” Zorana Mihajlović, potpresednica Vlade i ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture.

 

Prema sadašnjim procenama, cena godišnje vinjete za automobile u Srbiji iznosila bi 65 evra. Vozači kamiona plaćali bi taksu po pređenom kilometru, a satelit bi pratio njihovo kretanje. Ako budemo sledili primere iz okruženja, građani će vinjete moći da kupe na skoro svakoj trafici i benzinskoj pumpi.

 

U zavisnosti od toga da li idu na duži ili kraći put, vozači u evropskim zemljama biraju između dnevne, nedeljne, mesečne i godišnje vinjete. Tako, recimo, nedeljna vinjeta za vozače automobila u Mađarskoj košta devet evra.

- Vinjeta je pogodnija za one koji često koriste autoput. Osim toga, smanjile bi gužve na naplatnim rampama i tako uticale i na povećanje nivoa bezbednosti saobraćaja. Zamislite vozača koji putuje 1.500 kilometara, a onda pet sati čeka da prođe kroz Srbiju. Je l‘ treba za svakog od njih da strepimo da li će zaspati za volanom - pita Milan Božović, glavni koordinator Komiteta za bezbednost u saobraćaju.

Božović pretpostavlja i da uvođenje vinjeta ne bi nužno značilo ukidanje naplatnih rampi jer bi one mogle kontrolisati da li vozila imaju važeće vinjete. „Na primer, rampa bi se odmah podigla vozilu koje ima vinjetu, a onemogućila bi prolaz onima koja nemaju“, objašnjava Božović.

 

Imaćemo bolje puteve

Kako je za “Blic” objasnila ministarka Mihajlović, uvođenje vinjeta značilo bi i veća ulaganja u putnu infrastrukturu. „Država od putarina godišnje prihoduje 150 miliona evra, a sa vinjetama bi ta suma bila i do 300 miliona, što znači veća ulaganja i bolje puteve“, kaže Mihajlović.

 

izvor - blic.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bas me zanima na koji nacin ce kontrolisati ko koristi vinjete, a ko ne koristi :)

Uostalom zar ne placamo neko odrzavanje nekih puteva prilikom registracije?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma lopovi, a da su glupi glupi su,ne znaju radnike da obuce da prepoznaju kategoriju vozila, recimo za moj kombi cas kucaju trecu cas drugu. Jutros konkretno gleda zadnju osovinu i vidi da mi dupli tockovi i pusta mi drugu kategoriju a po pravilu bi trebala treca jer prelazi 3.5t ukupne nosivosti...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa bunim se, jer su to od skora promenili,. Ima god dana, a za putnicki kombi, B kategorija ga vozi, su naplacivali trecu kategoriju kao teretni da je. Nis - bg 2190 u jednom pravcu, dusu vadili, a od puteva nista, sve rupe zive... I dalje tvrdim da su lopovi :p

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi cele godine plaćamo korišćenje (održavanje i razvoj) puteva kroz registraciju i kroz cenu goriva tako da vinjete ostaju za strance i jedino logično.

Sigurno se Pera dogovorio dobro sa Lazom za kućice.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...