Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Volkswagen preuzima Italdesign Giugiaro

Recommended Posts

giugiaro.jpg

 

Prošle nedelje je Automotive News pisao da Volkswagen Group planira da preuzme kontrolni udeo u italijanskoj dizajnerskoj kući Italdesign Giugiaro SpA., a danas je to i zvanično potvrđeno.
Tačnije, na današnjoj zajedničkoj press konferenciji u Torinu, Volkswagen i Italdesign su saopštili da nemačka kompanija preuzima 90.1 odsto Italdesigna, dok će ostatak ostati u rukama porodice Giugiaro.
Ova italijanska dizajnerska kompanija je inače osnovana 1968. godine, trenutno zapošljava oko 800 ljudi, a do sada su je vodili Giorgetto Giugiaro (71) i njegov sin Fabrizio (45).

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites
Giugiaro concept za sajam u Ženevi 2014.

 

italdesign%20geneve%202014.jpg

 

Italdesign Giugiaro (u vlasništvu Volkswagen Groupe od 2010. godine) za ovogodišnji, 84. sajam automoibla u Ženevi najavljuje svoje novo koncept vozilo. Nažalost, za sada nema nikakvih detalja o novom konceptu, jedino je objavljena jedna teaser slika koja pokazuje prednji deo vozila. U svakom slučaju, premijera je blizu (najavljena je za 4. mart) pa će svi detalji uskoro biti poznati. 

 


Share this post


Link to post
Share on other sites

Italdesign želi da se proširi izvan Grupe Volkswagen

 

130468-giugiaro%201.jpg

 

Italijanska dizajnerska kuća i karoserijska radionica ranije poznata kao Italdesign Giugiaro je od sredine prošle godine u 100% vlasništvu Lamborghinija, odnosno Audija, odnosno Grupe Volkswagen, a sada se, nakon stabilizacije poslovanja, želi proširiti izvan nemačkog automobilskog giganta i da svoje usluge ponudi i drugim svetskim kompanijama, kako unutar auto industrije tako i van nje. Novi šef Italdesigna Joerg Astalosch je na pitanje šta bi uradio kada bi mu s poslovnom ponudom prišli Google ili Apple izjavio: ''Iskreno, ja bih otišao njima. I Tesli takođe. Mislim da ima više startupova s kojima bi mogli da sarađujemo, posebno u SAD-u.'' Takođe, priznao je da on i šef Italdesignovog dizajna Filipo Perini već razgovaraju s nekoliko proizvođača o osmišljavanju i proizvodnji tzv. one-off i automobila sa veoma ograničenom proizvodnom serijom. Sam Perini u takvim projektima ima velikog iskustva s obzirom da je radio na Lamborghinijevim modelima Sesto Elemento, Veneno i Centenario.

Italdesign trenutno zapošljava oko 1.000 ljudi i ima kapacitet za godišnju proizvodnju između 500 i 600 vozila. Većina poslednjih projekata su bili one-off konceptni modeli. U prošloj godini oko 95% prihoda je došlo od strane roditeljske grupacije, ali to bi u skoroj budućnosti moglo da se donekle promeni.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Italdesign najavljuje novi koncept za sajam u Ženevi

 

italdesign%202017.jpg

 

Mada su u centru pažnje trenutno najave za sajam automobila u Detroitu, pojavljuju se i informacije koje se tiče noviteta za martovski sajam u Ženevi. Tako će Italdesign početkom marta u Švajcarskoj predstaviti novo koncept vozilo, čiji naziv trenutno nije poznat. Za sada je dostupna samo jedna teaser slika, dok konkretni detalji tek slede. Treba podsetiti da je Italdesign ranije ove godine u Ženevi prikazao zanimljivu studiju pod nazivom GTZero, a to je bio električni automobil u shooting brake formi.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Italdesign Speciali sa V10 motorom

 

id%20111.jpg

 

Italdesign je još u decembru prošle godine najavio da će  početkom marta 2017. na sajmu u Ženevi predstaviti novi automobil, a tada je objavljena i prva teaser slika. U međuvremenu je objavljeno još nekoliko najavnih fotografija, kao i informacija da Italdesign planira lansiranje svoje nove marke automobila, nazvane Italdesign Automobili Speciali. Pod tom markom će prodavati vozila proizvedena u ograničenim serijama i namenjena izabranim kupcima, a pripremljen je i logo novog brenda.

 

italdesign%20speciali.jpg

 

Sada stiže i prva kreacija koja nosi novi logo, pri čemu se radi o sportisti sa 5.2 litarskim atmosferskim V10 motorom, najverovatnije istim onim koji koriste Audi R8 i Lamborghini Huracan.

 

id%201.jpg

 

Italdesign za sada nije objavio sa koliko snage raspolaže ovaj sportista (u Audiju R8 V10 Plus i Lamborghini Huracanu se radi o 610KS i 560 Nm), ali je saopšteno da do 100 km/h ubrzava za 3.2 sekunde i da može da postigne više od 330 km/h.

 

id%2011.jpg

 

Takođe, kako bi težina bila što manja, korišćena su ugljenična vlakna i aluminijum, pri čemu je agresivno dizajnirana karoserija u potpunosti napravljena od ugljeničnih vlakana. Za sada je poznato da će proizvodnja biti ograničena na samo pet primeraka, koji će biti napravljeni u Torinu. Svi će biti završeni pre kraja ove godine, pri čemu cena iznosi 1.5 miliona evra po komadu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novi ZeroUno stigao ponosnom vlasniku

 

zero%20uno.jpg

 

Italdesign ZeroUno koji vidite deluje baš kao model koji ne predstavljen na ženevskom sajmu automobilu, ali ipak nije. Ono što zapravo vidite jeste ZeroUno, ali je kreiran u identičnoj konfiguraciji kao model salonskog automobila predstavljenog u Ženevi. Originalna varijanta ipak ostaje u rukama kompanije, dok je ovaj proizvodni model nedavno isporučen njegovom vlasniku. Vlasnik novog modela, koji se jednostavno može opisati srećnikom u svakom smislu te reči, jeste Stiven Lismont. Belgijski biznismen započeo je do sada brojne automoto operacije, uključujući CarsOnTheWeb i Carconnex. Evidentno je da posao cveta iz razloga što peti ZeroUno automobil koji je proizveden vredi nekoliko miliona evra. Lismont je pokupio svoj automobil u moncalijerskim odajama kompanije Italdesign, a direktno mu ga je isporučio izvršni direktor Jorg Astaloš. Nakon probne vožnje na nekoliko stotina kilomentara od Torina, Lismont je bio potpuno impresioniran njegovim karakteristikama.

 

''Bazirano na sličnim iskustvima, očekivanje ovoliko moćnih performansi vozila nije bilo ni na kraj pameti, a usput mi je uneo osećaj veoma ugodnog i lakog modela za vožnju'', rekao je Lismont. ''Ovo je automobil koji omogućuje neverovatna uzbuđenja tokom sportske vožnje, ali takođe pogoduje i svakodnevnoj upotrebi. Ovakva kombinacija zanatske izrade, sportskog duha i svakodnevne upotrebe čini Zerouno model potpuno unikatnim.'' Pitanje koje se nameće, nakon što je Italdesign već kreirala drugi primerak, jeste zašto Lismont do sada nije preuzeo svoju varijantu identičnog salonskog modela? Možda je originalna varijanta automobila na neki način oštećena i nije mogla biti isporučena, ili salonski automobil nikada nije ni bio namenjen isporuci privatnom vlasniku, ostaje da nagađamo. Sa druge, strane Italdesign je verovatno odlučio da želi da zadrži prvenac i ponudio je izgradnju drugog identičnog automobila za svoju, trenutno omiljenu mušteriju. Na kraju, samo je nekoliko ljudi moglo da zna šta se tačno dogodilo i kako, ali mi sumnjamo da će to previše značiti novoj proizvodnoj liniji sada kada prvi kupac poseduje ključeve u svojim rukama.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na prodaju prvi od ukupno pet napravljenih modela Italdesign Zerouno

 

italdesign 1.jpg

 

Kompanija Italdesign se polako priprema da pokrene proizvodnju modela Nissan GT-R50. Reč je o modelu koji će biti proizveden u svega pedeset primeraka. Međutim, ovaj model je još ekskluzivniji, s obzirom da ih je napravljeno svega pet komada. Model o kojem pišemo je Italdesign Zerouno i reč je o prvom projektu kompanije Automobili Speciali Italdesign, nakon što ju je Volkswagen grupacija nedavno kupila od legendarnog dizajnera Giorgetto Giugiaro.

 

italdesign 1111.jpg

 

Ovaj automobil je baziran na istoj platformi kao i Audi R8 i Lamborghini Huracan, a poseduje i isti V10 agregat radne zapremine 5.2 litara koji razvija 610 konjskih snaga (455kW) i 520 Nm obrtnog momenta koji se šalju svim točkovima preko sedmostepenog menjača sa duplim kvačilom.

 

italdesign 11.jpg

 

Kompanija Italdesign je predstavila model Zerouno u kupe formi na Sajmu automobila u Ženevi prošle godine, kada je i objavljena informacija da će biti proizvedeno svega pet primeraka, kao i da će se svaki od njih prodavati po sedmocifrenoj ceni. Na taj način je Zerouno postao daleko ekskluzivniji od modela sa kojima deli platformu.

 

italdesign 111.jpg

 

Zapravo, on je nešto bliže modelima kao što su Lamborghini Veneno ili Centenario. Nakon kupe modela, ovog marta je na istom Sajmu automobila predstavljen i roadster po imenu Duerta, koji če takođe biti proizveden u pet primeraka, ali i koji se prodao jednako brzo kao i kupe. Naime, model sa fotografija je prvi primerak modela Zerouno i trenutno se prodaje. Prešao je svega 500 kilometara, a cena po kojoj se prodaje nije poznata. Međutim, verujemo da je to znatno više od 900.000 evra koliko će ova kompanija naplaćivati za svki primerak gore pomenutog modela Nissan GT-R50.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Italdesign Coupe na sajmu u Ženevi 2019.

 

189663-italdesign 1.jpg

 

Italdesign je sa novim ''teaser'' crtežom otkrio da će njihova premijera na sajmu automobila u Ženevi biti veliki coupe DaVinci sa dugačkim vratima. Za sada nije poznato da li je ovo samo koncept automobil ili budući produkcijski model koji će biti napravljen u nekoj ograničenoj seriji, ali se najverovatnije radi o grand toureru sa 2+2 konfiguracijom sedenja. Na vozilu nema konvencionalnih ručica za otvaranje vrata, a tu su i mali retrovizori i petokraki točkovi.

DaVinci je dugačak 4981 mm, širok 2124 mm, međuosovinsko rastojanje je 2900 mm, a klirens iznosi 119 mm. Pretpostavlja se da je ovde reč o vozilu sa elektrifikovanim pogonom, ali na više detalja moramo da sačekamo do 5. marta i promociju u Ženevi.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Italdesign DaVinci concept

 

189775-italdesign 111.jpg

 

Nakon serije teasera, Italdesign je sada sa kompletom zvaničnih fotografija konačno u potpunosti otkrio izgled njihovog DaVinci concepta koji će promociju imati za nekoliko dana na sajmu automobila u Ženevi.

 

189773-italdesign 1.jpg

 

DaVinci concept je dakle veliki grand tourer sa dinamičkim stajlingom, atraktivnim ''gullwing'' vrataima, petokrakim točkovima, upadljivim zadnjim difuzorom, kao i enterijerom sa 2+2 konfiguracijom sedenja, volanom sa zaravnjenim donjim delom, alkantarom, digitalnom instrument tablom, manjim infotainmentom ispred suvozača i ekranom osetljivim na dodir na centralnoj konzoli.

 

italdesign 111111.jpg italdesign 11111.jpg

 

DaVinci je dugačak 4981 mm, širok 2124 mm, međuosovinsko rastojanje je 2900 mm, a klirens iznosi 119 mm.

 

189776-italdesign 1111.jpg 189774-italdesign 11.jpg

 

Ovo je za sada samo koncept automobil ali bi mogao da se nađe i u proizvodnji (i to sa minornim izmenama), pri čemu je moguća ugradnja tradicionalnih SUS motora ili elektropogona. To znači da bi u prvoj varijanti mogao da dobije 4.0 litarski V8 benzinac i pogon na sva četiri točka, a u drugoj varijanti elektropogon sa dva elektromotora (jedan napred i jedan pozadi).

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Autonomni Italdesign Climb-E na CES sajmu

 

230883-italdesign 03.jpg

 

Italdesign je svoje aktivnosti proširio i na druge industrije, uključujući urbanu mobilnost.

Tako je na CES sajmu u Las Vegasu predstavio novi Climb-E, autonomno vozilo-kapsulu sa prostorom za četiri putnika. Ova 55-godišnja kompanija slavi svoju godišnjicu na CES-u, a Climb-E je njen pogled na buduću mobilnost. Namenjen da bude produžetak kuće ili kancelarije, Climb-E omogućava korisnicima da rezervišu vožnje pomoću aplikacije. Dizajn kapsule omogućava da se podigne na različite spratove zgrada, a može da se poveže sa drugim kapsulama na potpuno električnoj platformi.

 

230882-italdesign 02.jpg

 

Kada završi svoj posao i vrati se kod kuće, kapsula može da deluje kao druga prostorija u stanu. Italdesign predviđa budućnost u kojoj se u poslovnim zgradama nalaze parkinzi za kapsule i navodi da se mogu koristiti kao dodatni mali privatni prostori za sastanke.

 

230884-italdesign 01.jpg

 

Putnički prostor ima velike prozore koji se mogu zatamniti zbog privatnosti, a najmanje jedan delimično providan prozor služi kao ekran osetljiv na dodir. Vrata se preklapaju da bi se obezbedio bolji pristup i mogu da funkcionišu kao rampe za invalidska kolica. Korisnici mogu da konfigurišu unutrašnji ekran i tehničke funkcije pomoću profila smeštenih u oblaku, a ekrani se mogu individualno konfigurisati kada je više ljudi u vozilu. Unutrašnje presvlake su eko koža, reciklirani poliester, alkantara i ''nove tehnologije koje se široko koriste u modnom sektoru za prilagođavanje materijala.'' Grafike na površinama za sedenje su kreirane tehnikom 3D štampe direktno na eko kožu.

Dizajniran da se koristi za zajednički transport, a ne u privatnom vlasništvu, kapsula ima domet od 200 milja (322 km), pri čemu se 80% kapaciteta može napuniti za 15 minuta. Takođe ima sistem eksterne projekcije koji može da upozori pešake na nadolazeći saobraćaj i projektuje putanju na put ispred sebe kako bi drugi vozači znali kuda se kreće. Ipak, za sada nema mnogo informacija o planovima da Climb-E postane stvarnost.

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...