Jump to content
FAS Goran
Damjanović

Mercedes F800 Style Concept / Mercedes CLS

Recommended Posts

AAuE7mDPC72X28PYiS-1NczpMl0W9u40FdXlgk58 ThrottleHouse video: Test 2019. Mercedes AMG CLS 53

 

80-tak hiljada dolara za ovaj auto izgleda mnogo na prvi mah. Ali, to vas drži sve dok ne pogledate auto uživo, detaljno, dok ne vidite njegov redni šestak ispod haube. Ali, ovo je AMG koji nema jedan od onih ručno pravljenih AMG motora sa sve pločicom i imenom ''švabe'' koji ga je sastavio. Pa, vredi li onda ovaj CLS njegove AMG značke?

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

AAuE7mDAO_22LxCw1_6Yz4C_XY0RIm2JhiJvgLWf Emisija SAT: Test Mercedes AMG CLS 53

 

Sa najsnažnijom i najprivlačnijom verzijom poslednje generacije modela CLS sreli smo se još početkom proleća na evropskoj promociji u Barseloni, posle čega smo sa nestrpljivo čekali da je detaljnije upoznamo na stazi centra ''Navak''. Pokazala je da je i dalje veoma prestižna limuzina, a staza joj je omogućila da se razmaše sa velikom snagom, koja ipak više priliči pravcima nego krivinama...

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

AAuE7mA27jG-p7tdl9TSUNS0Udxx23ld2esv_cdA MotoManTV video: Test 2019. Mercedes AMG CLS 53

 

Model automobila od kojeg je počela era kupe-limuzina:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

TopSpeed uporedni test: Mercedes AMG CLS 53 vs Porsche Panamera 4 E-Hybrid

 

pc023.jpg

 

Protagonisti ovog uporednog testa Porsche Panamera 4 E-Hybrid sa 462 KS i Mercedes AMG CLS 53 sa 435 KS demonstriraju slične, a opet različite pristupe i imaju zadatak da, pored atraktivne pojave i luksuznog enterijera, pod istu kapu smeste sportska vozna svojstva i ekonomičnost. U poslednje vreme može se čuti dosta negodovanja zbog sve agresivnijeg nametanja hibridne tehnologije i električnog pogona, koje dolazi kao posledica pooštravanja propisa o zaštiti životne sredine. Proizvođači su zakonskom regulativom naprosto prisiljeni da se dovijaju na različite načine kako bi ostali u igri. Takva konstalacija na posebne muke stavlja sportske modele, jer postoji deo publike koji naginje tradicionalnim vrednostima i nikako ne želi da se pomiri sa činjenicom da dolaze neka nova vremena...

 

pc022.jpg

 

Zapravo, već su došla, ali sa sobom donose i savremene tehnologije koje omogućavaju da se spoji ono što je do skoro bilo nezamilsivo - vrhunske performanse i ekonimičnost. E sad, u kojoj meri je baš tako, odgovor smo potražili kroz uporedni test dva sportska modela koji različitim putevima idu ka istom cilju. Sa jedne strane je Porsche Panamera 4 E-Hybrid sa 462 KS i plug-in hibridnom tehnologijom, sa druge AMG CLS 53, prvi hibridni model iz Afalterbaha sa tzv. ''mild'' hibridnim rešenjem, bez klasičnog elektromotora. No, o svemu tome nešto kasnije...

 

pc021.jpg

 

Za početak, red je da se osvrnemo na strukturu i tržišno pozicioniranje ova dva automobila. Oba su na neki način unela revoluciju u portfolio brendova - Panamera kao prvi Porscheov hečbek sa petora vrata i četiri sedišta, CLS kao prvi kupe sa četvora vrata čijim stopama su potom krenuli Audi sa A7 Sportbackom i BMW sa Serijom 6 Gran Coupe.

 

pc020.jpg

 

Treba reći i da je isto tako ''trokraka zvezda'' nedavno krenula u poteru za komšijama iz Štutgarta sa jednim drugim modelom koji nosi naziv AMG GT 4 Door i daleko više se po obliku i ekskluzivnosti poklapa sa Panamerom nego AMG CLS. Ipak, ako se malo šire sagledaju stvari, testirani automobili iskazuju bliskost ne samo spoljašnjim dimenzijama već i gran turizmo formulom koja predstavlja sinonim za luksuzne, tzv. GT sportske automobile pogodne za duga putovanja. A oba takmaca sa ovog uporednog testa to svakako jesu!

 

pc019.jpg

 

Čim otvorite vrata, naprosto ćete ''namirisati'' miris kvaliteta, baš kao što ćete prepoznati sportski temperament kada ih izdaleka ugledate. Niske siluete, sportski detalji u vidu četvorostrukih izduvnih završetaka, veliki aluminijumski točkovi, moderna LED svetla, agresivni odbojnici, šta bi još čovek mogao da poželi!? E sad, iako su po dužini, visini i međuosvinskom razmaku bliski, oblici im se utoliko razlikuju što je Panamera koncipirana kao veliki ''hečbek'', izuzetne širine, sa petim vratima nazad, dok se CLS drži trozapreminskog oblika sa kratkim i spuštenim, ali ipak izdvojenim ''repom''.

 

pc018.jpg

 

Upravo zbog impresivne širine i prepoznatljivog Poršeovog lica, ovaj model ostavlja ekskluzivniji utisak od Mercedesa koji u ponudi svakako ima i običan CLS, a ako ga opremite opcionim AMG paketom dobićete vizuelno sličan automobil daleko skromnijih dinamičkih mogućnosti nego što je slučaj kod testirane verzije koja raspolaže sa 435 konjskih snaga, 30-ak manje od rivala.

 

pc017.jpg

 

E sad, posebno inetersantno u čitavoj priči oko ova dva automobila je što ne odstupaju previše jedan od drugog u pogledu snage, ali se ona dobija kroz dva različita pristupa. Panamera 4 E-Hybrid kombinuje benzinski V6 biturbo motor kapaciteta 2.9 litara, koji oslobađa 326 KS, sa elektromotorom od 136 KS i 400 Nm. Vozaču je na raspolaganju ukupno 462 KS i bezmalo 700 Nm u opsegu od 1.100 do 4.500 obrtaja u minutu, a snaga se preko osmostepenog PDK menjača prenosi na sva četiri točka.

 

pc016.jpg

 

Nasuprot tome, Mercedes AMG CLS 53 pod haubom krije 3.0-litarski redni šestocilindarski motor od 3 litara koji pomoću turbo-punjača i električnog kompresora oslobađa 435 KS i 520 Nm pri 1.800-5.800 o/min, a preko devetostepenog AMG Speedshift menjača pogon takođe dobijaju sva četiri točka.

 

pc015.jpg

 

Kako je za ovako koncipirane automobile od važnosti ne samo koliko daleko dobacuju na polju performansi i vozne dinamike, već i ekonomičnost, mi smo ih testirali u različitim uslovima, po gradu, na otvorenom putu, po krivinama i na auto-putu. Odmah moramo da kažemo da plug-in hibrid koncepcija daje najviše upravo u gradskoj vožnji jer omogućava vožnju u električnom režimu.

 

pc014.jpg

 

Panamera 4 E-Hybrid pored poznatih Porscheovih režima ''sport'', ''sport plus'' i ''individual'', nudi dodatna dva - ''hibrid'' i ''e-power''. Sve se podešava preko kružnog tastera na upravljčau, kao i kod ostalih Porschea. Ukoliko odaberete hibridni mod automobil će češće prebacivati iz električnog u kombinovani režim, dok u ''e-power'' modu radi isključivo elektromotor sve dok ne stisnete papučicu gasa toliko jako da će sistem prepoznati da u pokretačku ulogu treba da se umeša i V6 agregat. Dakle, sa lakom nogom na gasu hibridna Panamera sa vazdušnim oslanjanjem udobno i tiho plovi, naročito kada je kontrola amortizera u komfornom modu.

 

pc013.jpg

 

I tako, na struju u realnim uslovima u Beogradu može da prevali 30-35 kilometara pre nego što se baterije isprazne, mada fabrika deklariše autonomiju od 50 kilometara. Naravno, baterije se dopunjuju prilikom kočenja sakupljanjem kinetičke energije i njenim pretvaranjem u električnu, kao i preko utičnice. Za to je potrebno nešto manje od šest sati ukoliko koristite klasični punjač i mrežu od 230V odnosno 10 ampera. Ukoliko pak priključite jači punjač od 7.2 kW na mrežu snage 32 ampera, gotovo ćete prepoloviti vreme punjenja.

 

pc012.jpg

 

Za razliku od Porschea, CLS 53 nema tu mogućnost da vozi isključivo na struju, ali zato poseduje starter alternator od 48V koji koristi električnu energiju i daje 22 KS uz 250 Nm, te omogućava ''koasting'' kada se prilikom krstarenja isključuje SUS motor dok svi ostali agregati i napajanja koriste struju. Jasno je kao dan da ekonomičnost ova dva modela ne može uopšte da se poredi u gradskoj vožnji, jer dok Panamera može bez kapi goriva, ''trokraka zvezda'' pije minimum 12 litara u gradu u eko modu. Inače, pored pomenutog, dostupni su ''komfort'', ''sport'', ''sport plus'' i ''individual'' gde se zasebno podešavaju parametri rada motora, menjača, upravljanja, amortizera, ESP sistema, slično kao i kod Panamere.

 

pc011.jpg

 

Prema očekivanjima, na otvorenom drumu je razlika daleko manja u potrošnji, u kombinovanom režimu magistralnog puta i auto-puta, Porsche je u proseku trošio 7.7 litara, a Mercedes AMG 9.2 litara, što su svakako fanstastični rezultati ako se ima u vidu kolikom snagom raspolažu ovi veliki, luskuzni i brzi automobili. Naravno, da biste ostvarili ove vrednosti ni ne pomišljajte da prizivate svu tu snagu...

 

pc010.jpg

 

Osim, štedljivosti, u normalnoj vožnji oba rivala iskazuju zavidan nivo komfora. Kako su opremljeni vazdušnim vešanjem i elektronskom kontrolom amortizera, sa odličnim sportskim a opet komfornim sedištima, uzornom zvučnom izolacijom i mnoštvom ''haj-tek gedžeta'', uključujući digitalnu instrumentizaciju te velike centralne ekrane osetljive na dodir, i jedan i drugi automobil pružaju širok spektar uživanja.

 

pc009.jpg

 

Kvalitet materijala i nivo završne obrade su na najvišem nivou, prostora za putnike ima i više nego što je potrebno, naročito napred, s tim da Mercedes pozadi ima tri sedišta, a Porše samo dva, ali se zato u njega pozadi lakše ulazi i izlazi zbog šireg otvaranja vrata i većeg otvora. No, kada se smestite, čak i pozadi uživanje neće izostati, mada je, mora se priznati, daleko lepše provoditi vreme napred, posebno na vozačkim pozicijama.

 

pc008.jpg

 

U AMG-u su nam se posebno dopala aktivna sedišta, ne samo što dozvljavaju da skrojite bočnu potporu po meri, već nude i dinamički mod. Drugim rečima, kada skrećete naglo ulevo, kako vam leđa ne bi krenula u kontra stranu u deliću sekunde će se desna ''kadica'' napumpati. Ovo fenomenalno rešenje je ponudila još prva generacija CLS-a. Kada smo se dotakli teme sedišta, treba napomenuti da su ''sicevi'' u Panameri nešto tvrđi i nisu toliko sportski profilisani, ali i takvi garantuju udobnost na nivou koji se traži od GT automobila.

 

pc007.jpg

 

Međutim, od njih se isto tako zahteva ubedljiva vozna dinamika. A nju Panamera 4 E-Hybrid i CLS 53 najbolje iskazuju kada se ''prešaltaju'' u ''sport plus'' režim. Tada ogibljenje postaje krući, odziv na gas britak, upravljanje čvršće i preciznije, a zvuk motora koji dolazi iz izduvnih cevi se nadaleko čuje. Prilikom ubrzanja iz mesta do brzine 100 km/h, uprkos činenici da je teža za 260 kilograma, Panamera zahvaljujući Launch Control funkciji, ali i boljoj početnoj reakciji na gas stiže tek za 0.1 sekundu sporije.

 

pc006.jpg

 

U maksimalnoj brzini, što nismo proveravali, Porsche je, ipak, brži jer dostiže 278 km/h, za razliku od AMG-a koji ima elektronski ograničen ''špic'' na 250 km/h, osim ukoliko nije opremljen AMG vozačkim paketom koji pomera limit na 270 km/h. No, kod ovih ''sportista'' je zapravo fascinantno koliko ažurno prihvataju gas prilikom međuubrzanja, kod Porschea tu pomaže elektromotor, kod AMG-a dve stvari - EQ boost iz startera alternatora, kao i električni kompresor.

 

pc005.jpg

 

Što se tiče upravljanja, odziv na komandu upravljača je za nijansu brži kod Panamere mada i Mercedes poslušno i odsečno skreće, čak i lakše jer kod uskih sporih krivina do izražaja dolazi (pre)velika masa Porschea. Mada baterije i elektromotor koji su smešteni u pod automobila spuštaju težište i daju na stabilnosti i trakciji, Porsche na kočenju gubi dragoceno vreme jer mu je potrebno više da obori brzinu na nivo potreban da se uđe u krivinu.

 

pc004.jpg

 

Nekako je utisak da zbog težine Panamere ispašta agilnosti, pa se Mercedes čini okretnijim, mada ''zvezda'' lakše gubi trakciju što može biti opasno ukoliko niste dovoljno iskusni a isključite ESP uređaj. Naravno, kod oba modela se rad ESP uređaja može postaviti u sportski režim, a kontrole stabilnosti se mogu i isključiti, s tim da se kontrola trakcije ne isključuje u potpunosti.

 

pc003.jpg

 

Kako i jedan i drugi većim delom prenose snagu na zadnje točkove, zanošenje je moguće, a naravno najviše zabave pružaju kada su im ''elektronske stege'' deaktivirane i menjači postavljeni u manuelni režim, a na vozaču je da preko leptira iza upravljača ''gađa'' adekvatne stepene prenosa i da pažljivo dozira gas kako bi zadržao željenu putanju. Pored pogona na sva četiri točka, doprinos voznoj dinamici naročito u smislu upravljivosti i stabilnosti daju sistemi upravljanja na sva četiri točka kojim su opremljeni ovi modeli. Uz to, Porsche nosi i aktivni zadnji stabilizator koji se izvlači pri 100 km/h i daje dodatni potisak na zadnju osovinu...

 

pc002.jpg

 

Kako bi se stekla kompletna slika o ovom tandemu GT automobila, potrebno je osvrnuti se i na cene. I tu se možda krije i najveća razlika među njima, jer Mercedes AMG kreće od 79.800 evra, dok Panamera 4 E-Hybrid ima početnu cenu 113.000 evra. Otprilike je identična distanca i kada se uporede testirani modeli sa dosta dodatne opreme.

Porsche sa dvobojnim kožnim enterijerom (4.400 evra), specijalnom metalik bojom (4.000), LED glavnim svetlima (2.070), panoramskim krovom (2.170), aluminijumskim felnama od 21 inč (4.750), komfort sedištima sa masažom i ventilacijom (4.000) Bose muzičkim sistemom, itd. ''izlazi'' na 147.950 evra.

Mercedes AMG sa paketom multikonturalnih sedišta (2.586 evra), memorijskim paketom (1.353), Comand online sistemom povezanosti (1.923), keyless go komfornim ulaskom i pokretanjem vozila (1.605), Driving assistance paket plus (2.667), multibim LED svetlima (1.802), akustik-komfort paketom (1.459), alu felnama od 20 inča (1.459), zavšava otprilike na 112.120 evra. Dakle, tamo gde počinje njegov rival.

 

pc001.jpg

 

Ipak, mora se napomenuti da Porsche u ovaj dvoboj unosi više prestiža i savremenih tehnologija. Nevezano od AMG verzije, Mercedes CLS je svakako manje ekskluzivan automobil od bilo koje Panamere, stoga su u Štutgartu i ponudili drugi model kojim žele da pariraju Poršeovoj sportskoj krstarici, a to je AMG GT 4 door koji košta daleko više od CLS-a.

 

Porsche Panamera 4 E-Hybrid je mnogo dobila na polju ekonomičnosti, ali se masa u vožnji dosta oseća.

▲  Potrošnja, trakcija, kvalitet materijala, imidž.
▼  Velika masa, cena.

 

Mercedes AMG CLS 53 kao prvi ''mild'' hibrid iz Afalterbaha u potpunosti opravdava sportske atribute, ali ipak, ne može da parira daleko skupljem rivalu u pogledu ekskluzivnosti i efikasnosti.

▲  Prednja sedišta, elastičan motor, zadnja klupa za tri osobe.
▼  Ekskluzivnost.

 

Tekst: Uroš Dedić/TopSpeed

Fotografije: Aleksandar Savin

 

preuzeto sa - topspeed.telegraf.rs

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

thefastlanecar.jpg TheFastLaneCar video: 2019. Mercedes AMG CLS53

 

Nekada je bilo lakše izabrati Mercedes za sebe. Imali ste fabričku verziju, i dorađenu AMG verziju.

Ali, odavno je već AMG deo Mercedesa, pa više nemate tako jednostavni izbor jer se pravi sve više i više AMG modela. Sada ustvari imate sve automobile kao fabričke verzije, ali AMG verzija ima uvek po nekoliko u okviru istog modela...naravno, ne, nije to sve samo da bi se povećala zarada :D 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

autotopnl.jpg AutoTopNL video: Za volanom Mercedesa AMG CLS 53 4Matic+

 

3.0 Turbo (+EQ Boost) sa 435 konja (+22), i sa 520 Nm (+250 Nm).

Do ''stotke'' za 4.5s, maksimum na 250 Km/h, odnosno blokada se skida i može do 270 Km/h ukoliko je AMG Drivers Package:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

autotopnl.jpg AutoTopNL video: Mercedes AMG CLS 53 4Matic+

 

3.0 Turbo (+EQ Boost) 435 KS (+22) ; 520 Nm (+250)

4.5s do 100 Km/h, 250 Km/h (270 Km/h)

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

autotopnl.jpg AutoTopNL video: Za volanom Mercedesa AMG CLS 53 4Matic+

 

3.0 Turbo (+EQ Boost) sa 435 konja (+22) i 520 Nm (+250). Iz mesta do 100 Km/h za 4.5s, maksimum na 250 Km/h (270 Km/h):

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Brabus Mercedes AMG CLS 53 4Matic

 

199471-brabus cls 03.jpg

 

Na slikama je Mercedes AMG CLS 53 4Matic, doteran kod Brabusa, specijaliste za modifikaciju Mercedesovih modela.

 

199472-brabus cls 02.jpg

 

Brabus je za ovaj CLS u Obsidian Black boji predvideo 20-inčne Liquid Titanium točkove, masku sa Brabus znakom, aero body kit, modifikovano oslanjanje, sportski izduvni sistem, sedišta sa crnom Nappa kožom, crvene šavove, aluminijumske pedale, nove patosnice i pragove sa osvetljenim Brabus natpisom.

 

btabus cls 01.jpg

 

Što se motora tiče, njegov biturbo šestocilindraš je sa 435KS i 520 Nm pojačan na 500KS i 590 Nm obrtnog momenta, dok ubrzanje do 100 km/h sada iznosi 4.3 sekunde.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mercedes CLS sa 1.5L četvorocilindričnim motorom

 

202937-mercedes cls 03.jpg

 

Mercedes je za kinesko tržište kreirao baznu verziju modela CLS u koji je ugrađen 1.5 četvorocilindrični turbo-benzinac. Automobil raspolaže sa 184KS i 280 Nm obrtnog momenta, uz 9-stepeni automatski menjač i zadnji pogon.

 

202938-mercedes cls 02.jpg

 

Ova verzija CLS-a od 0 do 100 km/h ubrzava za 8.7 sekundi, postiže maksimalnih 250 km/h i po fabričkim podacima ima potrošnju goriva od 7.2 l/100 km.

 

202939-mercedes cls 01.jpg

 

Što se cene tiče, ovako motorizovani CLS u Kini košta 576.800 juana (75.265 evra).

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...