Jump to content
FAS Goran
massaaris

Fiat Bravo/a/Multipla 1.6 - lampica motora (check engine)

Recommended Posts

Ne mogu da se setim. Znam da nije katalizator i sonda,kad je izbrisao merio je valjda ne razumem se puno te izduvne gasove i sve ostalo... Sve je kao ok. Kazem nikada pre menjanja ventila i obrade glave mi se to nije upalilo. I kao ako se opet upali moraces granu da zavaris ili promenis.

Edited by Trofeo

Share this post


Link to post
Share on other sites

I dalje vozim sa greskom :D Da li da da skidam katalizator ili sta? kapiram da se on zapusio ili sta vec...  kad izbrisem gresku nakon200-300km ponovo  mi upali ovu gresku... Da napomenem koga mrzi da cita prosle postove.od kad sam uradio glavu i ventile poceo je da mi pali ovu gresku...

 

20170323_123106.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Trofeo

 

Ta se lampica pali iz 100 mogućih razloga. Bukvalno. Zato mora dijagnostikom da se vidi koji je tačno.

Ne postoji šansa da se upali jer je pukla izduvna grana jer to komp ne može da zna, ali može zbog sondi, može zbog katalizatora... Neće nestati sama od sebe, mora da se reši onaj uzrok koji dijagnostika pokaže. :thumbup: 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@neshaoct eto slikao sam sta dijagnostika kaze. ima slika iznad :D Kaze  P0420 katalizator 1 :) Dal da skidam ili sta? to je pitanje :D kad izbrisem gresku ne upali odmah vec nakon 300-400km.. Malo mi bilo cudno nikad mi nije palio i od kad mi je majstor radio ventile i glavu,menjao zupcasti itd.. od tada poceo da mi pali :D Malo mi bilo cudno,nikad pre toga nije palio

Edited by Trofeo

Share this post


Link to post
Share on other sites

i konacno,lampica se ugasila i to sama od sebe :D Dakle pustao je na spoju kat-grana. kod samih srafova gde se srafi u granu... Toliko je mala mala pukotina bila da se nije primecivalo da pusta(dok se nije prosirila) ali bez obzira odmah mi je upalio gresku katalizatora...Cisto da neko zna moze biti smesna stvar kao ova naprm,da nekog ne bi majstor neki izradio recima "katalizator ne valja",skine kat izvari vam pukotinu a kat proda :D

Edited by Trofeo

Share this post


Link to post
Share on other sites

I ja ću poludeti zbog te lampice, pali se baš tako na svako malo i posle njenog paljenja za par dana imam problem da upalim motor. Kad ga upalim nabijem gas na leru da malo bolje sagori svu prljavštinu što i izbaci kroz auspuh a pored toga može ta lampica značiti sto čuda u vezi s motorom bolje reći u vezi s gorivom, izduvima. Ubuduće se nemoj toliko njome opterećivati dok sve ide kako treba, vidim i mnogo taksista koji voze sa upaljenom tom lampicom.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 4/19/2017 at 10:32 PM, Trofeo said:

@neshaoct eto slikao sam sta dijagnostika kaze. ima slika iznad :D Kaze  P0420 katalizator 1 :) Dal da skidam ili sta? to je pitanje :D kad izbrisem gresku ne upali odmah vec nakon 300-400km.. Malo mi bilo cudno nikad mi nije palio i od kad mi je majstor radio ventile i glavu,menjao zupcasti itd.. od tada poceo da mi pali :D Malo mi bilo cudno,nikad pre toga nije palio

Provjeri napon i stanje akumulatora.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imam problem sa bravom sx 1.6 1.6v 2001 godiste. Sija mi check engine lampica. Bio sam na dijagnostiku, izbacio je gresku "ventila isparivaca". Pretpostavljam da je to TEV ili evap ventil koji spaja bocu sa aktivnim ugljem i usisnu. Proverio sam ventil, otpor mu je 24oma. Lepo otvara i zatvara. Crevo bilo naprslo, skratio sam ga i resio falsiranje. Obrisali smo je. Ali opet i dalje prijavljuje istu gresku. Posto auto imam nepuna 10 dana. Prckajuci oko motora, video sam da su zice od prve lambde bile secene i nastavljane sa rednim stezaljkama. SKinuo sam stezaljke i zalemio zice kako bog zapoveda i izolovao buzirima.

 

Prilikom startovanja odmah je ugasio check. Ali pre pola sata ga je opet upalio. Pa me interesuje, ako je neko imao slican problem, neka mi kaze uzrok. Posto me sijanje check lampice mnogo iritira. I da, motor na iberu ne duva uopste, crevo ibera suvo kao barut.. Potrosnja je ok. Ne zalim se. Ali primetio sam na auspuhu dim, plavkasti koji se javlja prilikom turiranja. Zanimljivo je da sa sipke nije skinuo ni 1mm ulja, sipao sam novo selenijino gold ulje. 10/40.. Dali je to mozda do gumica ventila? Ili neki problem sa smesom? Hvala svima

 

 

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisam iso ponovo na dijagnostiku. Check sija jos uvek. Zamenio sam mu kablove. Zanimljivo da su bili fabricka ugradnja. 16 godina stari. Pre neko vece otvorim haobu, a ispod light show. A i svecice sumnjam da su u bolje stanje jer kad zagreje na turazu oce da baca crn dim po malo i ima knedlu u voznji od 1500 do 2500. Posle vuce ko mutav. Kad zamenim i njih oticicu na dijagnostiku da vidim sta ce opet pokazati. Mada sve vise i vise pocinje da me brine. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jesi li čitao prethodne komentare? Ja ne bih brinuo ako sve radi ok. Lampica se pali iz stotinu razloga. Da pomenem i svoje najnovije iskustvo s tim u vezi, ja sam eto išao na dijagnostiku i pazite nije ništa pokazalo (!) radi auto ok, nemam više problema s paljenjem a lampica sija pa su obrisali grešku i rekli mi opet će ti se upaliti kad sledeći put kreneš što se i desilo, vozim već dosta najnormalnije i ako ona sija. Problem je što kod italijana elektronika sama može da pobrljavi pa sad ne znaš jel stvarno nešto otišlo ili nije i ako jeste da li je neka sitnica pa zato sija. Kad ne daj Bože nešto ne bude radilo kako treba onda ću se time pozabaviti o istom trošku jer nemam ni para ni vremena da ga svaki put proveravam. Dim ti je možda do lošeg goriva ume i zato lampica da se pali, probaj da ga isturiraš na visokim obrtajima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Momci imam problem u pitanju je Fiat Brava 1.6 16v sx 2002 godiste
u zadnjih nedelju dana pocela je povremeno da mi se pali crvena dizna na instrument tabli.  Kad se u voznji upali izgubi gas posle 10-ak sekundi se ugasi i primi gas. Nekad kad treba da upalim auto dam kontakt upali se crvena dizna nece da upali.
Hvala vam unapred 
 

 

 

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

I ja isto mislim da je nesto oko dizni ili da je paljenje pomereno i trosi mi nenormalno mnogo sipao sam neki dan 10 litara napravio 35 km dodjem kuci sutra da ga upalim nece odem do pumpe natocim 500 dinara goriva i upali

Share this post


Link to post
Share on other sites

kao sto rekose moras na dijagnostiku. moze biti losa i lambda sonda pa da trosi toliko puno. I nemoj da imas toliko malo goriva u rezervoaru, jer pumpa goriva se hladi u benzinu kojeg ti ocigledno nemas.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako je jedna ili više njih u lošem stanju, one umesto da raspršuju gorivo praktično pišaju i moguće da je zato velika potrošnja. To je moja pretpostavka, možda bude još nekog ko će da napiše svoje mišljenje

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Luka99

 

Postoje adapteri za tri pina, tako da niko ne mora da ima baš tu neku ''dijagnostiku sa tri pina''. Inače, iskustva sa servisima su u ovoj temi:

https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/5125-fiatlanciaalfa-romeo-servisi-dileri-pozitivna-i-negativna-iskustva/

Ako ti se ne čita sve (verovatno), pročitaj barem ono napisano u poslednjih par godina na toj temi.

 

Lampica dizne ne znači po automatizmu da su dizne (ili neka od njih) u problemu, nego je u to vreme slika dizne bila opšti simbol za check engine lampicu. Danas više nije slika dizne, a isto znači kad se upali kao i tada kad je bila dizna - check engine.

Pročitaj sada, nakon spajanja tema, sve ranije napisano u temi na kojoj smo. :thumbup: 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...