jboban 0 Posted May 13, 2010 Izvadio sam umetak protokomera, naprskao Wurth spejem za ciscenje umetaka (ima i slika na boci), osušio, vratio i dobio problem. Prvo, Stilo nije reagovao na gas kako treba, a onda, posle nekog vremena, samo odjednom kao da uključi i dobije snagu i ponaša se normalno, sve do gašenja. Pomislio sam da možda umetak nije dobro bio osušen, a sada se osušio pa proradio. Medjutim, prilikom sledeće vožnje, opet isto.Sumnjao sam na creva, posebno ono što ide na turbinu, da se nije pomerio, pa falšira vazduh, sve provereno u servisu i nisu creva. Ponekad se desi da uopšte ne proradi, nego ide kako ide, bez prave reakcije na dodavanje gasa, a nekad proradi i ne prekida do gašenja. Proverio sam i kontakte konektora i ništa.Onda sam stavio umetak protokomera od nekog Opela za probu i sve radi normalno. Pitanje: da li je moguće da je otkazao protokomer ili se ovako ponaša usled gubitka kontakta ili nečeg drugog? Na dijagnostici, kad ne radi, pokazuje masu vazduha od 0.0 mg/s, a kad radi oko 0.7 i varira što je ok. Dakle, kad ne radi, ne meri protok vazduha, a temperaturu usisanog vazduha meri stalno i ispravno.Drugo pitanje: u Ap Sportu imaju originalni umetak za 7600 din. i kineski ceo protokomer za 3990. Ima li smisla uzimati kineski, sa 6 meseci garancije i upola para ili ne, pod uslovom da je on zaista uzrok problema? Quote Share this post Link to post Share on other sites
z_stiloJTD 0 Posted May 13, 2010 Prijatelju napravio si grešku što si čistio MAF (protokomer) i više ti to nije isti kako je tvornički kalibriran (zato ti se i događa ono kako ti opisuješ) Da li je on ispravan ili ne najlakše ćeš saznati ako skineš priključak na MAF i tako probaš , komp će ti tada skužiti da njega nema i zauzet će neke difoltne vrijednosti za protok zraka (srednju vrijednost ) koja će biti konstantna i tako ćeš moći voziti ali neće ti motor raditi u optimalnom režimu. (to samo za prvu ruku dok ne dođeš kući ili u servis) Kineski MAF uopće nije MAF s protokom zraka već unutra je ubačen obični NTC otpornik i njegova linearnost nije ni približno onoj kao kod orginalnog s WITStonovim mostom (hot wire), a osim toga izbačen je i senzor temperature (inače u umetku koji si ti izvadio nalaze se dva senzora MAF i TEMP. Quote Share this post Link to post Share on other sites
jboban 0 Posted May 15, 2010 Mislim da nije tačno. Stilo JTD uopšte ne koristi MAF sa užarenom niti. Protokomer koji AP-Sport prodaje kao "kineski" je zaista kopija, meri protok vazduha po istoj krivoj kao i Bosch-ov, kao i temperaturu. Jedino je plastika lošijeg kvaliteta. Daju i garanciju od 6 meseci. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Martini 11 Posted May 15, 2010 Tacno je. Nema uzarenu nit ali ima tzv. vruc film koji vazduh prolaskom hladi. Kineski ne moze da se poredi sa Boschovim jer nijedan kineski nije kalibrisan,ima losu elektroniku koja smrdi na paljevinu i kratkog je veka. Quote Share this post Link to post Share on other sites
jboban 0 Posted May 17, 2010 Šta je razlog zašto je crkao, tj. čime sam ubio prethodni kad sam ga samo očistio sprejem namenjenim za to? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dragon 17 Posted May 17, 2010 Ko bi ga znao.Ja sam stari isto cistio nekim carbon cleanerom. I bilo je sve OK nekih 50 km. Onda je samo odjednom crko. Morao sam da nastavim voznju sa otkacenim protokomerom. Quote Share this post Link to post Share on other sites
z_stiloJTD 0 Posted May 17, 2010 ^^^ Crk'o ti je zato što si oštetio HOT FILM Quote Share this post Link to post Share on other sites
jboban 0 Posted May 17, 2010 Kako je moguće da radi kao da prekida, pa dodje? Npr. nema funkciju, ja vozim, a onda odjednom samo "ukopča" i dalje radi normalno sve vreme vožnje, do gašenja. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Martini 11 Posted May 17, 2010 Ja bih probao sa drugim protokomerom cisto da skinem sumnju sa drugih stvari. Quote Share this post Link to post Share on other sites
BaneJ 294 Posted May 18, 2010 (edited) Zavisi kako si čistio. Nikada ali NIKADA se ne prska Carb Cleanerom i sličnim stvarima koje su veom aagresivne i služe za rastvaranje/otapanje masnih nečistoća sa usisnog dela (karburatori, K glave i slična s..nja).Ako se koristi CONTACT CLEANER (ovo je sasvim druga stvar) koji je inače namenjen za osetljive električne komponente (potenciometre, trimere u studijskoj tehnici npr.) i NIJE AGRESIVAN jer skida samo oksidaciju sa kontaktnih površina, onda se postižu dobri do odlični rezultati. ALI, uvek ima ali, NE koristiti nikakve četke, četkice (naročito one koje ste koristili sa BLOKOM 5 i vodenim bojicama kada ste bili mali) i slične dlakave alate.Jednom rukom držati MAF drugom kratkotrajno prineti i prskati 3 sec. sa udaljenosti od oko 5 cm. Sačekati da počne otapanje nečistoća i oksida oko 15 sec. ponoviti prskanje da se izvrši ispiranje. Postupak obaviti isključivo u čistom prostoru NE na radnom stolu ili nedaj bože na trotoaru ili ulici već u visini grudi. Ostaviti na čistom mestu (bez promaje i naročito bez duvanja u isti) da se osuši.Izbor Contac Cleaner-a. Iako svi hvale dotični Wurth sa cenom oo 350 do 450 din. Ja bih ipak preporučio Contact Chemie (izvinjavam se ako sam pogrešio u nazivu). Taj sam ja koristio i nije bilo problema. Skoro dvostruko je skuplji a dvostruko manji. Pa je i to neki pokazatelj. Ovaj je namenjen električnim komponentama i ima blago dejstvo. Sve što se koristi u auto industriji je mnogo agresivnije i dovodi do oštećenja površinskog filma.Za utehu znam jednog što je čistio MAF na VW Bori pomoću WD-40, posle su mu se obradovali oni u Autokomercu i pohvalili njegove uradi sam sklonosti.Pitanja ovde postavljajte (tražite savete) pre nego što zajebete stvar. Posle je kasno. Edited May 18, 2010 by BaneJ Quote Share this post Link to post Share on other sites
kAcA 0 Posted May 18, 2010 Znaci da razjasnimo, MAF cistiti Contact Cleanerom, klapnu (leptir) gasa i EGR Carb&Choke Cleanerom a cime ocistiti MAP senzor? Quote Share this post Link to post Share on other sites
BaneJ 294 Posted May 19, 2010 Teško pitanje (ako želimo pravi odgovor). MAP - (manifold absolute pressure) znači meri pritisak tačnije podpritisak u usisnoj grani i preko njega ECU koriguje tačku pretpaljenja. Ovo je dakle vakumski davač (najčešće) smešten na usisnoj grani ili povezan crevcetom. Kod Stila (1.9 jtd 8V) je na usisnoj grani ispod šoferke a levo od EGR-a.MAP je obično pun veoma fine gareži ili zamašćene gareži. Pa u tom slučaju savetujem Carb. Cleaner dakle nešto malo jače od Contact Cleanera jer je ovde najčešće potrebno i odmašćivanje. Stepen zaprljanosti najviše zavisi od toga da li je EGR blokiran, naravno prisutni su i ostali faktori, kvalitet goriva, obrtaji motora na kojima se vozi itd. Na jednom Američkom sajtu sam našao podatak da je bolje voziti auto kao da ste ga ukrali - pri nešto višim obrtajima jer manje čađavi u odnosu na one koji se voze lagano, na vrh gasa. Generalno pravilo!Sve elektronske senzore preko kojih struji filtriran vazduh (hot wire ili hot film) treba čistiti najboljim Contact Cleanerom! Ostali nisu kritični i moguća je primena Carb. Cleanera ili WD 40 uz PRECIZAN rad iglom kako bi se najpre mehanički odstranili krupniji komadi nataložene nečistoće. Quote Share this post Link to post Share on other sites
jboban 0 Posted May 19, 2010 Dakle, nema objašnjenja zašto nekad kao da "ukopča" i radi normalno, a nekad ne? Npr. kao da uopšte nema kontakt, a onda dobije i radi ok. Inače, sa zamenjenim MAF uloškom, sve radi normalno, tako da su otklonjeni svi ostali mogući uzroci, tipa vakuuma, creva i sl. Quote Share this post Link to post Share on other sites
kAcA 0 Posted May 19, 2010 Jboban cime si ti cistio MAF? Carb Cleanerom? Quote Share this post Link to post Share on other sites
jboban 0 Posted May 19, 2010 Već sam napisao u prvom postu, Wurth MAF Celaner-om. Na slici bočice je Bosch-ov MAF umetak, potpuno isti kao i moj.EDIT: Mala ispravka: Nije Wurth, nego CRC Airflow sensor clean Quote Share this post Link to post Share on other sites
dusandjkc 0 Posted September 30, 2010 Čistio sam protokomer sa alkoholom i pamučnom krpicom, kad sam ga vratio motor nije uopšte imao snagu a posle kratkog vremena je proradio i vuče normalno ali pojačano dimi. šta je tome uzrok i šta da radim ako neko zna da mi kaže Quote Share this post Link to post Share on other sites
Martini 11 Posted September 30, 2010 Tri opcije: Ili izlazi garez koju si nakupio dok nije isao kako treba(sivi dim) ili si zeznuo protokomer prilikom ciscenja(crni dim) sto moze da se lako ustanovi citanjem vrednosti na dijagnostici, ili te zeza EGR. Quote Share this post Link to post Share on other sites
dtesic 0 Posted September 30, 2010 pozdrav svima nadam se da ce nekom pomoci,sto se protokomera tice on je od samog pojavljivanja JTD HDI CDI i ostalih motora pokazao kao kratkog veta tj.oko 50000km posle cega se menja i tu pomoci nema.Licno iskustvo skoro sam zamenio kineski koji je odlcno odradio 50000 km i jos uvek je ok. Kupio sam ga zbog dvostruko nize cene pa vi....mala napomena bez uvrede kod fiat stlo JTD MAP senzor meri NADpritisak jer je motor Turbo pa .... da ne duzim ali ako ima interesovanja napisite Quote Share this post Link to post Share on other sites
mikisxy 6 Posted October 1, 2010 da nebude dalje zbunjivanja MAF ili po srpski protokomer najcesce se nalazi odmah iza filtera vazduha i MAP ili senzor pritiska(kod nekih modela je u njemu i senzor temperature vazduha) najcesce je na usisnoj grani.znaci MAP i MAF su dva razlicita dela ali oba u funkciji usisavanja vazduha u motor Quote Share this post Link to post Share on other sites
vlada1986 0 Posted December 15, 2011 (edited) Zdravo , imam sledeci problem: auto ne prima gas kada je hladan a retko kada je topao, znaci ide odlicno ali se cima, kao da ima prekide. bio sam kod majstora danas i on mi je promenio protokomer, ali i dalje sve isto. tako da kad sam mu rekao da je i dalje sve isto, on je ljut vratio stari protokomer i ljut rekao da mi ne moze pomoci.Da li neko ima neko objasnjenje? Edited December 16, 2011 by neshaoct spojeno Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mihailovic 29 Posted December 16, 2011 ... bio sam kod majstora danas i on mi je promenio protokomer, ali i dalje sve isto. tako da kad sam mu rekao da je i dalje sve isto, on je ljut vratio stari protokomer i ljut rekao da mi ne moze pomoci.ovo je strašno ! Quote Share this post Link to post Share on other sites
vlada1986 0 Posted December 16, 2011 A i to je majstor sa najvecom preporukom, Goran sa Altine...Pa zamisli.. Quote Share this post Link to post Share on other sites
FantomX 5 Posted December 16, 2011 Cek, cek, Goran licno ti je ovo rekao ili neko od segrta njegovih?!?Nemoguce da ti je ovo Goran rekao, pa cak i neko od njegovih... Quote Share this post Link to post Share on other sites
boki 10 Posted December 16, 2011 iskreno ni ja ne verujem,cak i ako je bilo nesto mislim da za to postoji neki razlog Quote Share this post Link to post Share on other sites
vlada1986 0 Posted December 17, 2011 licno mi je Goran to rekao. Bio sam danas u drugi servis, utvrdili su da su dizne zaprljane, a ostalo je sve prekontrolisano i u redu je. Dizne sam poslao na remont. Tako da je problem resen. Quote Share this post Link to post Share on other sites