Jump to content
FAS Goran
jboban

Stilo 1.9 JTD - protokomer ili nije, pitanje je sad?

Recommended Posts

Izvadio sam umetak protokomera, naprskao Wurth spejem za ciscenje umetaka (ima i slika na boci), osušio, vratio i dobio problem. Prvo, Stilo nije reagovao na gas kako treba, a onda, posle nekog vremena, samo odjednom kao da uključi i dobije snagu i ponaša se normalno, sve do gašenja. Pomislio sam da možda umetak nije dobro bio osušen, a sada se osušio pa proradio. Medjutim, prilikom sledeće vožnje, opet isto.

Sumnjao sam na creva, posebno ono što ide na turbinu, da se nije pomerio, pa falšira vazduh, sve provereno u servisu i nisu creva. Ponekad se desi da uopšte ne proradi, nego ide kako ide, bez prave reakcije na dodavanje gasa, a nekad proradi i ne prekida do gašenja. Proverio sam i kontakte konektora i ništa.

Onda sam stavio umetak protokomera od nekog Opela za probu i sve radi normalno. Pitanje: da li je moguće da je otkazao protokomer ili se ovako ponaša usled gubitka kontakta ili nečeg drugog? Na dijagnostici, kad ne radi, pokazuje masu vazduha od 0.0 mg/s, a kad radi oko 0.7 i varira što je ok. Dakle, kad ne radi, ne meri protok vazduha, a temperaturu usisanog vazduha meri stalno i ispravno.

Drugo pitanje: u Ap Sportu imaju originalni umetak za 7600 din. i kineski ceo protokomer za 3990. Ima li smisla uzimati kineski, sa 6 meseci garancije i upola para ili ne, pod uslovom da je on zaista uzrok problema?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prijatelju napravio si grešku što si čistio MAF (protokomer) i više ti to nije isti kako je tvornički kalibriran (zato ti se i događa ono kako ti opisuješ) Da li je on ispravan ili ne najlakše ćeš saznati ako skineš priključak na MAF i tako probaš , komp će ti tada skužiti da njega nema i zauzet će neke difoltne vrijednosti za protok zraka (srednju vrijednost ) koja će biti konstantna i tako ćeš moći voziti ali neće ti motor raditi u optimalnom režimu. (to samo za prvu ruku dok ne dođeš kući ili u servis)

Kineski MAF uopće nije MAF s protokom zraka već unutra je ubačen obični NTC otpornik i njegova linearnost nije ni približno onoj kao kod orginalnog s WITStonovim mostom (hot wire), a osim toga izbačen je i senzor temperature (inače u umetku koji si ti izvadio nalaze se dva senzora MAF i TEMP.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislim da nije tačno. Stilo JTD uopšte ne koristi MAF sa užarenom niti. Protokomer koji AP-Sport prodaje kao "kineski" je zaista kopija, meri protok vazduha po istoj krivoj kao i Bosch-ov, kao i temperaturu. Jedino je plastika lošijeg kvaliteta. Daju i garanciju od 6 meseci.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tacno je. Nema uzarenu nit ali ima tzv. vruc film koji vazduh prolaskom hladi. Kineski ne moze da se poredi sa Boschovim jer nijedan kineski nije kalibrisan,ima losu elektroniku koja smrdi na paljevinu i kratkog je veka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Šta je razlog zašto je crkao, tj. čime sam ubio prethodni kad sam ga samo očistio sprejem namenjenim za to?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ko bi ga znao.

Ja sam stari isto cistio nekim carbon cleanerom. I bilo je sve OK nekih 50 km. Onda je samo odjednom crko. Morao sam da nastavim voznju sa otkacenim protokomerom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako je moguće da radi kao da prekida, pa dodje? Npr. nema funkciju, ja vozim, a onda odjednom samo "ukopča" i dalje radi normalno sve vreme vožnje, do gašenja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zavisi kako si čistio. Nikada ali NIKADA se ne prska Carb Cleanerom i sličnim stvarima koje su veom aagresivne i služe za rastvaranje/otapanje masnih nečistoća sa usisnog dela (karburatori, K glave i slična s..nja).

Ako se koristi CONTACT CLEANER (ovo je sasvim druga stvar) koji je inače namenjen za osetljive električne komponente (potenciometre, trimere u studijskoj tehnici npr.) i NIJE AGRESIVAN jer skida samo oksidaciju sa kontaktnih površina, onda se postižu dobri do odlični rezultati. ALI, uvek ima ali, NE koristiti nikakve četke, četkice (naročito one koje ste koristili sa BLOKOM 5 i vodenim bojicama kada ste bili mali) i slične dlakave alate.

Jednom rukom držati MAF drugom kratkotrajno prineti i prskati 3 sec. sa udaljenosti od oko 5 cm. Sačekati da počne otapanje nečistoća i oksida oko 15 sec. ponoviti prskanje da se izvrši ispiranje. Postupak obaviti isključivo u čistom prostoru NE na radnom stolu ili nedaj bože na trotoaru ili ulici već u visini grudi. Ostaviti na čistom mestu (bez promaje i naročito bez duvanja u isti) da se osuši.

Izbor Contac Cleaner-a. Iako svi hvale dotični Wurth sa cenom oo 350 do 450 din. Ja bih ipak preporučio Contact Chemie (izvinjavam se ako sam pogrešio u nazivu). Taj sam ja koristio i nije bilo problema. Skoro dvostruko je skuplji a dvostruko manji. Pa je i to neki pokazatelj. Ovaj je namenjen električnim komponentama i ima blago dejstvo. Sve što se koristi u auto industriji je mnogo agresivnije i dovodi do oštećenja površinskog filma.

Za utehu znam jednog što je čistio MAF na VW Bori pomoću WD-40, posle su mu se obradovali oni u Autokomercu i pohvalili njegove uradi sam sklonosti.

Pitanja ovde postavljajte (tražite savete) pre nego što zajebete stvar. Posle je kasno.

Edited by BaneJ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znaci da razjasnimo, MAF cistiti Contact Cleanerom, klapnu (leptir) gasa i EGR Carb&Choke Cleanerom a cime ocistiti MAP senzor?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teško pitanje (ako želimo pravi odgovor).

MAP - (manifold absolute pressure) znači meri pritisak tačnije podpritisak u usisnoj grani i preko njega ECU koriguje tačku pretpaljenja. Ovo je dakle vakumski davač (najčešće) smešten na usisnoj grani ili povezan crevcetom. Kod Stila (1.9 jtd 8V) je na usisnoj grani ispod šoferke a levo od EGR-a.

MAP je obično pun veoma fine gareži ili zamašćene gareži. Pa u tom slučaju savetujem Carb. Cleaner dakle nešto malo jače od Contact Cleanera jer je ovde najčešće potrebno i odmašćivanje. Stepen zaprljanosti najviše zavisi od toga da li je EGR blokiran, naravno prisutni su i ostali faktori, kvalitet goriva, obrtaji motora na kojima se vozi itd. Na jednom Američkom sajtu sam našao podatak da je bolje voziti auto kao da ste ga ukrali - pri nešto višim obrtajima jer manje čađavi u odnosu na one koji se voze lagano, na vrh gasa.

Generalno pravilo!

Sve elektronske senzore preko kojih struji filtriran vazduh (hot wire ili hot film) treba čistiti najboljim Contact Cleanerom! Ostali nisu kritični i moguća je primena Carb. Cleanera ili WD 40 uz PRECIZAN rad iglom kako bi se najpre mehanički odstranili krupniji komadi nataložene nečistoće.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dakle, nema objašnjenja zašto nekad kao da "ukopča" i radi normalno, a nekad ne? Npr. kao da uopšte nema kontakt, a onda dobije i radi ok. Inače, sa zamenjenim MAF uloškom, sve radi normalno, tako da su otklonjeni svi ostali mogući uzroci, tipa vakuuma, creva i sl.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Već sam napisao u prvom postu, Wurth MAF Celaner-om. Na slici bočice je Bosch-ov MAF umetak, potpuno isti kao i moj.

EDIT: Mala ispravka: Nije Wurth, nego CRC Airflow sensor clean

Share this post


Link to post
Share on other sites

Čistio sam protokomer sa alkoholom i pamučnom krpicom, kad sam ga vratio motor nije uopšte imao snagu a posle kratkog vremena je proradio i vuče normalno ali pojačano dimi. šta je tome uzrok i šta da radim ako neko zna da mi kaže

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tri opcije: Ili izlazi garez koju si nakupio dok nije isao kako treba(sivi dim) ili si zeznuo protokomer prilikom ciscenja(crni dim) sto moze da se lako ustanovi citanjem vrednosti na dijagnostici, ili te zeza EGR.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pozdrav svima

nadam se da ce nekom pomoci,

sto se protokomera tice on je od samog pojavljivanja JTD HDI CDI i ostalih motora pokazao kao kratkog veta tj.oko 50000km posle cega se menja i tu pomoci nema.

Licno iskustvo skoro sam zamenio kineski koji je odlcno odradio 50000 km i jos uvek je ok. Kupio sam ga zbog dvostruko nize cene pa vi....

mala napomena bez uvrede kod fiat stlo JTD MAP senzor meri NADpritisak jer je motor Turbo pa .... da ne duzim ali ako ima interesovanja napisite

Share this post


Link to post
Share on other sites

da nebude dalje zbunjivanja MAF ili po srpski protokomer najcesce se nalazi odmah iza filtera vazduha i MAP ili senzor pritiska(kod nekih modela je u njemu i senzor temperature vazduha) najcesce je na usisnoj grani.znaci MAP i MAF su dva razlicita dela ali oba u funkciji usisavanja vazduha u motor

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdravo , imam sledeci problem: auto ne prima gas kada je hladan a retko kada je topao, znaci ide odlicno ali se cima, kao da ima prekide. bio sam kod majstora danas i on mi je promenio protokomer, ali i dalje sve isto.

tako da kad sam mu rekao da je i dalje sve isto, on je ljut vratio stari protokomer i ljut rekao da mi ne moze pomoci.

Da li neko ima neko objasnjenje?

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites
... bio sam kod majstora danas i on mi je promenio protokomer, ali i dalje sve isto. tako da kad sam mu rekao da je i dalje sve isto, on je ljut vratio stari protokomer i ljut rekao da mi ne moze pomoci.

ovo je strašno !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cek, cek, Goran licno ti je ovo rekao ili neko od segrta njegovih?!?

Nemoguce da ti je ovo Goran rekao, pa cak i neko od njegovih... :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

licno mi je Goran to rekao. Bio sam danas u drugi servis, utvrdili su da su dizne zaprljane, a ostalo je sve prekontrolisano i u redu je. Dizne sam poslao na remont. Tako da je problem resen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...