Jump to content
FAS Goran
jboban

Stilo 1.9 JTD - protokomer ili nije, pitanje je sad?

Recommended Posts

On 10/25/2017 at 11:13 PM, Bogi824 said:
Kutija filtera filtera vazduha je farbrička, ništa nije budženo. I menjam filter vazduha uredno na svakih 10.000 hiljada kilometara.
Dakle, sve je u standardu.
Ono što sam primetio na kutiji filtera vazduha je da jedan šraf, koji je dosta dugačak ne steže poklopac kako bi trebao, kao da donekle ide pa se onda vrti u krug. I to nije do navoja šrafa već do postolja gde ide šraf, drži ga jedva na jednom navoju ako i toliko. Da li to možda može biti uzrok?
 
I kod protokomera imam još jedan parametar koji mi se ne poklapa bar tako kaže dijagnostika.
Reč je o masi vazduha:
59f0fd3ae8c92_masavazduha.thumb.jpg.95114ada1ca40f3386bc07578fa4efb5.jpg
Ovo je mereno na leru.
 
Ono što mene najviše zanima, da li zbog ove dve stavke na protokomeru mogu da imam povećanu potrošnju goriva?

Da li ti je zatvoren EGR ventil?
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije, u petak ću ga skinuti, očistiti i  najverovatnije zatvoriti.

Inače mi stalno izacuje grešku, koja izgleda više i ne može da se obriše, baš u vezi EGR ventila, P0404.

Edited by Bogi824

Share this post


Link to post
Share on other sites

protokomer kad se raskaci pokazuje vrednost temperature u minus, -34 ili tako nesto a protok vazduha ide preko 6000mg/l i naravno ide greska sa tim

ova vrednost na leru nije toliko bitna koliko negde oko 2000 obrtaja, proveri ga tako dal je u granicama normale

Edited by mishja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sređen je EGR ventil. Skinut, opran, i ranije ga je već predhodni vlasnik zatvarao, ali limčič se nekako iskrivio i donekle sagoreo, te je ušao u EGR.

Auto ide daleko bolje, bolje prima gas na nižim obrtajima, ima više snage na nižim obratajima, i EGR sada nisam zatvorio. I sve je rezultiralo i nešto nižom potrošnjom, što je i normalno.

Pored svega, opet mi daje grešku EGR ventila P0404, i dalje su prisutni problemi sa parametri sa protokomerom. Daje mi loše vrednosti ulazne temerature vazduha, laže za nekih 6-8 stepeni u odnosu na spoljnu temeraturu, te kada je spolja temeratura 8 stepeni, on pokazuje temperaturu ulaznog vazduha u minusu, recimo napolju bude 6 stepeni od daje od -1 do -4.

Isto je i sa količinom ulaznog vazduha. Ciljana količina mu bude 320 mg, a izmerena 520 mg, na leru.

 

Najgore što ne mogu da neđem ispravan protokomer da vozim sa njim 2-3 dana da bih utvrdio da li da menjam protokomer.

Ima li kakvih predloga šta mi je činiti?

 

PS

Meni ne daje grešku protkomera. On naravno hoće da pokaže grešku ako bi sada raskačio protokomer kao što je slučaj kod kolege @mishja, ali čim ga vratim i obrišem greške, on iste greške neće da pokaže.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo kod mene sta se izdesavalo.

Pocne da mi trosi bas mnogo, tu negde 10-11 l. Pored povecane potrosnje kada je motor hladan teze je startovao, na trece paljenje je startovao, a kada se zagreje startovao je dosta dobro.

I uzmem pa iskonektujem protokomer, i tako ga vozim bas da vidim bas koliko ce da potrosi i kako ce da pali kada je hladan.

I potrosnja je odmah pala na nekih 6-7 l, a na hladno startuje iz prve.

 

Sada ne znam sta mi je ciniti. Da li je ovo pokazatelj da treba da kupim drugi protokomer, jer i sada ga vozim sa iskonektovanim protokomerom, kao da isti ne postoji, ili tu moze da bude nesto drugo u pitanju?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisam nazalost, iz Kraljeva sam.

Svakako veliko ti hvala na ponudi!

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 5/13/2010 at 7:16 PM, z_stiloJTD said:
Prijatelju napravio si grešku što si čistio MAF (protokomer) i više ti to nije isti kako je tvornički kalibriran (zato ti se i događa ono kako ti opisuješ) Da li je on ispravan ili ne najlakše ćeš saznati ako skineš priključak na MAF i tako probaš , komp će ti tada skužiti da njega nema i zauzet će neke difoltne vrijednosti za protok zraka (srednju vrijednost ) koja će biti konstantna i tako ćeš moći voziti ali neće ti motor raditi u optimalnom režimu. (to samo za prvu ruku dok ne dođeš kući ili u servis)
Kineski MAF uopće nije MAF s protokom zraka već unutra je ubačen obični NTC otpornik i njegova linearnost nije ni približno onoj kao kod orginalnog s WITStonovim mostom (hot wire), a osim toga izbačen je i senzor temperature (inače u umetku koji si ti izvadio nalaze se dva senzora MAF i TEMP.

Imam dva protokomera, ako te zanima zovi na 0641060407

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daje mi redovno, pored nešto veće količine ulaznog vazuha u odnosu na ciljanu i dosta nisku temperaturu ulaznog vazduha.

Recimo ako je spoljna temperatura 0° on mi daje temperaturu ulaznog vazduha čak i do -15° (mereno sa Defi i KKL 409.1 dijagnostikom sa MES-om u realnom vremenu).

Količina vazduha koja je nešto povećana je i normalna premda mi je EGR zatvoren, ali ova temperatura ulaznog vazduha je mnogo niža nego što treba da bude.

Izgleda da zato više i troši.

 

MES.thumb.jpg.e01f15492dbfcc3a3b0781ce5e24694c.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 5/17/2010 at 7:12 PM, jboban said:
Kako je moguće da radi kao da prekida, pa dodje? Npr. nema funkciju, ja vozim, a onda odjednom samo "ukopča" i dalje radi normalno sve vreme vožnje, do gašenja.

Proveri creva od turbine. Jedno od tri ti je vrisnulo.

On 5/19/2010 at 11:26 AM, jboban said:
Dakle, nema objašnjenja zašto nekad kao da "ukopča" i radi normalno, a nekad ne? Npr. kao da uopšte nema kontakt, a onda dobije i radi ok. Inače, sa zamenjenim MAF uloškom, sve radi normalno, tako da su otklonjeni svi ostali mogući uzroci, tipa vakuuma, creva i sl.

Ja sam imao problem taj. Promenio sam dva ptotokomera i onda sam ustanovio da je crevo od turbine. Kad upslus auto oslusni da li sisti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav svima,

 

Danas sam napravio nalog ovde radi informisanja oko nekih stvari. Automobil mi veoma sporo ubrzava do negde 2000 obrtaja, dijagnostika je pokazala Map senzor, intervencija mehanicara da je problem do protokomera - protokomer stavljen nov Bosch pre manje od 11 meseci. Pre toga je prethodni vlasnilk takodje sklro stavio Bosch, da li se ovo jos bilo kome desilo?

 

Prosle godine mi se desavala slicna stvar ali uz jasan zvuk ispustanja vazduha priliko promene brzine, 3 mehanicara me slalo da proverim turbinu dok nije dosao momak i pronasao da creva ne dihtuju dobro, da je pletenica izduva probila, da je protokomer u problemu. Zamenom svega navedenog uz pranje egr ventila auto mi je bio preporodjen. Ovog puta zvuk ispustanja vazduha se ne cuje, samo je automobil osetno slab ispod 2000 obrtaja dok se ne upali turbina koja se pali na tom broju ako se ne varam - ispravite me ako gresim.

 

Inace ne razumem se previse u automobile. Hvala unapred!

 

 

Edited by Ivan
Spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovde je, ili tvoja greška, ili greška majstora koji ne razlikuje MAP od MAF senzora. Pretpostavljam da si mislio na MAF senzor, odnosno protokomer, jer je MAP senzor nešto drugo!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bice da je MAF senzor, izvinjavam se. Obavesten sam telefonom pa nisam dobro cuo (namam pojma sta je to evo upravo citam). Znam samo da je dijagnoatika onda pokazala MAF senzor, mehanicar mi je javio da taj senzor kosta oko 3800-4000 dinara I da zamenom senzora nije dobio nista dok nije stavio neki polovan Bosch protokomer koji je imao. Pre nepunih 11 meseci sam platio nov Bosch protokomer oko 100 €.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A šta SADA pokazuje dijagnostika? Ako sam te razumeo to je pre pokazivala da je MAF u pitanju, pa sad zbog simptoma misliš da je opet on u pitanju?! 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dijagnostika mehanicaru pokazuje MAF senzor, medjutim zamenom se ne dobija nista, pa je vradio moj MAF. Tek kada je zamenio protokomer star 11 meseci sa polovnim Bosch protokomerom auto radi bolje. MAF senzor greska se I dalje javlja.

 

Auto je presao do sada 235.000km, instrument tabla mu je zamenjena pre oko 3 meseca I od tada instrument tabla pokazuje gotovo za 120.000km manju kilometrazu, ne znam da li to moze da prevari na dijagnostici (mada mi to nema nikakve zdrave logike jer instrument tabla valjda sluzi samo da prikaze informaciju sa racunara?) Inace u auto je ulozeno preko 1500 eura. Prosle godine cim sam ga uzeo stradala je remenica radilice, pa 10 meseci nakon toga, ponovo remenica radilice pa je priliko ponovljene sanacije remenice radilice zamenjen I pk kais I remenica alternatora, od tada barem sa tim nemam problema. Imam sve sta je radjeno od kada mi je auto prepisan, ali servisnu knjigu za prvih 200.000 naravno nemam jer je nisam dobio.

Izvolite I istoriju svega sto je radjeno - izvinjavam se imam samo slike jer se radi o excel tabeli sa racunara (tu su navedene I najmanje gluposti koje su predstavljale rashod - to je moralo zbog firme jer je auto moram da koristim I za sluzbene svrhe). 

IMG_20180509_191846.jpg

IMG_20180509_191928.jpg

IMG_20180509_191940.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Instrument tabla i remenica radilice naravno nemaju nikakve veze sa ovim simptomom koji spominješ. E sad, ako uporno dijagnostika izbacuje MAF, onda zaista sa njim nešto nije u redu, jer to što po tebi "auto ide bolje" ne znači da ide kako treba, već da je dobro u odnosu na to kako je bilo. Vraćanjem starog, parametar MAF-a i dalje nije dobar, ali očigledno bolji od tog novog, što se često dešavalo, da ti novi nisu ni za...da se ne izražavam sad ovde kako ne dolikuje. Ne znam odakle si, ali ako si okolina BG, pravac Goran Altina! Ovako kroz kuckanje, teško ćemo nešto rešiti.

Edited by LjubeVG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Apsolutno se slazem, auto mi nije ovde kod mehanicara vec u okolini Vrsca kod mehanicara kod kog idem po auto u petak. Inace taj isti mehanicar ce mi uraditi I kvacilo, druk lezaj I sve sto uz to ide, jos mi je to bilo ostalo od veceg ulaganja. U Beogradu radim, I poslusacu te, samo da ga uzmem otici cu po jos jedno misljenje. Hteo sam supruga da ga preuzme u petak ali kada sam cuo mehanicara koji kaze delimicno sam resio, znao sam da moram licno da idem da probam jer ja najbolje znam kako stilo moze da ide, a isao je, da se zargonski izrazim, kao zmaj prosle godine u julu. Tabela koju sam poslao verujem moze da bude korisna, prosto kada covek pogleda da se prekrsti I levom I desnom sta znaci kada uzmes kola - troskovi sa gumama, prepisom, registracijom, redovnim iand vanrednim stvarima skoro 250.000 dinara... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ništa, skokni do Gorana, imaš na forumu njegov broj. Možda je najbolje da ga prvo zovneš i najaviš se, da ON LIČNO pogleda, i sigurno će ti to rešiti. Srećno i javi šta si uradio!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Milan 1989

Pitanje je spojeno sa postojecom temom. Pre otvaranja nove teme, proveriti postojeci sadrzaj pomocu Search.

Na forumu imamo i temu vezanu za gubitak snage, kao i generalnu temu o protokomeru, pa mozes da pogledas i to ako te zanima.

 

Kako auto ide kada se proba sa iskopcanim protokomerom?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...