Jump to content
FAS Goran
urkozamanje

Fiat Punto mk.2 - trese / lupa pri određenoj brzini

Recommended Posts

...u pitanju je Punto 1.9D 2002 god. Imam problem vec nekih mesec dana. Trese se prednji deo auta kada ubrzavam negde izmedju 70 i 80 km/h. Pre i posle te brzine auto ide bez ikakvih problema. Centriran je trap, izbalansirane gume. E sad sumnjam na nosac motora, ali zasto trese samo u tom opsegu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bice da tockovi nisu dobro izbalansirani... Probaj kod nekog drugog vulkanizera da ih balansiras...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bio danas proverio balansiranje, sve ok, e sad ustanovili smo da je zadnja desna felna malo kriva, da li mozda zbog nje trese?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako čuješ lupanje kad prelaziš preko rupa onda ti je nešto od vešanja popustilo. Ali to verovatno ne dolazi od amortizera.

Ako čiješ buku dok se voziš onda je to sasvim druga stvar. Ako je buka vezana za broj obrtaja pokušaj sa nosačima motora ili auspuh. Ako je vezana za brzinu kojom se krećeš ležajevi ili gume.

http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?showtopic=41260&view=findpost&p=681059

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok to, ali ja ne cujem nikakvu buku, stvar je u tome sto se trese prednji deo auta kada ubrzavam na kilometrazi izmedju 70 i 80 km/h.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam osecao pod nogama vibracije na brzini izmedju 90 i 95 (uz nesto pojacanu buku) koje preko 95 nestaju. Kada sam vratio letnji set tockova/guma, vibracije su i dalje prisutne, ali mnogo slabije nego sa zimskim.

Proverio sam i broj obrtaja nema nikakav uticaj, vec iskljucivo brzina. Ja sumnjam na neki lezaj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Možda je vreme da zameniš gume, moje stare gume dunlop što sam kupio zajedno sa kolima, imale su ok šaru, nisu ispucale niti su bile deformisane kad se izbalansiraju sve ok ali auto trza na oko 80-90 i pred zimu ja kupim pirelli 2500 all season gume zbog zime i kako sam montirao nove prestalo je trzanje. Stare više nisam ni vraćao.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kod mene su u vise navrata gume bile problem. Skoro sam imao problem i sa felnama,a tresenje se osecalo samo pri odredjenim brzinama. Recimo od 180 pa na vise se tresao :thumbsup:, sala na naravno. Pri vecim brzinama je bio problem i kada sam sredio felnice nema vise problema ;) .

Kad je vec otvorena tema i ja bih priupitao nesto. Meni se auto pri jacem gasu trese, ali ne u svim stepenima prenosa, recimo da je to treca i cetvrta brzina. Takav je otkad sam ga kupio, promenio sam centralni nosac motora jer je bio raskliman medjutim to nije dovelo do poboljsanja. Kada se normalno vozi nema problema medjutim, kada se nagazi na gas desava se to. Opet mislim da nije nosac motora... :question:

Share this post


Link to post
Share on other sites

kad se vibracije pojavljuju na odredjenom rasponu brzine najcesci uzrok su gume ili felne.najlakse je to utvrditi kombinovanjem prednjih i zadnjih guma

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam kombinovao prednje i zadnje gume, i ostao je problem, e sad moracu da vidim da iscimam nekog ko ima puntica da odemo da probam da zamenim gume i felne, da vidim da li je do toga. E sad fora je kada lagano ubrzavam vibracije su skoro neprimetne, ja ih primecujem jer obracam paznju na to, ali neko kada bi seo prvi put to ne bi primetio. Ali kada stisnem gas trese se ko loodo :angry:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tacno znam o cemu pricas,imao sam identican problem, na istom Puntu.

Moj problem pocinje posle zamene set kvacila (korpa,druk lezaj,lamela) jer sam stavio neki sumnjive marke.

Isao sam od Beograda, preko Cacka, Uzica i dobio milion i dvesta hiljada teorija od kojih nijedna nije bila prava. Nudili su mi zamenu centrale(500 eur), remont Lucas pumpe (200-800 eur) i jos kojekakve gluposti od priucenih majstora koji rade po ovlascenim servisima, a koji "tacno znaju o cemu se radi", pa su mi predlagali da im ostavim auto na ispitivanju 5-6 dana. Ma, da...

Auto je isao super do brzine oko 60-70 km/h i do treceg stepena prenosa, ali ubacivanjem u cetvrtu nastaje cimanje slicno kao kada nestaje goriva ili je zapusen filter. To se desavalo pri laganom ubrzavanju, ali kada dodam jaci gas cimanje bi nestajalo. Kada je motor hladan bilo je izrazenije.

I, tako jedan dan posumnjam, sto mi u startu nije bilo logicno, da probam da stavim originalan set kvacila VALEO. Auto je palio dobro, cak i u zimskim uslovima, tako da sam sumnjao u teoriju o stradaloj pumpi. Posle zamene seta kvacila problem je u potpunosti nestao jer je set koji sam stavio bio los, marke "MECARM". Toliko je bio los da su se iskrivili zubi na korpi od cimanja.

Uglavnom, meni je zamena seta kvacila resila problem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav, vozim FIAT PUNTO 1.9 diesel, 2000 godište, i imam jedan problem, na brzini od oko 70 km/h trese prednji dio, to mi se dešave već oko godinu i par mjeseci, obisao sam jako puno mehanicara ali niko nije uspio rijesiti taj problem, mjenjao sam i gume, i ispravljao felgu, i mjenjao desnu poluosovinu, jer na toj strani trese, mjenjao nosač motora,ali nista. Sa promjenom nosača malo se ublazilo to sto trese ali nije prestalo... da li je iko imao slican problem i zna li o cemu se tu radi, sta bi moglo biti u pitanju ???? Unaprijed zahvalan !!!!!!

Edited by Tana

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da nije nešto do amortizera, ne znam da li može šolja kad ode da trese tako?

Ne znam, kažeš obišao si dosta mehaničara, pretpostavljam da si radio centriranje tj reglažu trapa pošto spominješ kraj spone, mada je to mogao i trebao da vidi i običan mehaničar i da zameni..? Viljuška, kugle...

Jesi probao da zameniš mesta točkovima pošto spominješ ispravljanje felge i menjanje guma?

Jel ti trese kad pri tih 70 izbaciš na ler i pustiš ga tako da ide?

Edited by Oktopod

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja sam imao identican problem...tresao samo pri naglom ubrzanju ili pri opterecenju izmedju 65-80 km/h... promenio sam sve sto je moglo da se promeni na trapu isao kod milion majstora i niko nije uspeo da resi ... na kraju otisao kod nekog matorog u mladenovcu i on mi kaze da je do polu osovine... mislio sam u sebi ovaj nije normalan promenio sam obe... pristanem na to jer nisam imao sta da izgubim... problem je bio u tome sto je na desnom tocku izmedju zgloba poluosovine i glavcine bila neka podloska debljine 2-3 mm vratio mi je istu poluosovinu samo bez te podloske i auto je isao normalno... nisam mogao da verujem... naplatio mi je 2000din a pre toga sam pukao skoro 800e na trap ,amortizere,opruge,gume,felne i sl...

Share this post


Link to post
Share on other sites

mjenjao sam i poluosovinu, nije bilo promjena pa sam staru vratio, ali teg je odpao pa je na poluosovini od opela teg, i mislili smo da je do toga ali ne, treslo je i sa drugom poluosovinom, ali sto se tice vožnje na leru nisam primjetio da trese...samo trse na brzinama oko 70, sto sam jos primjetio u 5 om stepenu prenosa trese vise i kod naglih ubrzanja.

Jedan majstor mi je rekao da sumnja da diferencijal zbog samo cjene diferencijala ja ga nisam mjenjao, mada su mi neki ljudi rekli da diferencijal ne moze taj problem izazvati i da bi auto stali da je do diferencijala, pa ne znam, jel moguce da je diferencijal ili da iskljucim tu mogučnost??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako čuješ lupanje kad prelaziš preko rupa onda ti je nešto od vešanja popustilo.

Ako čiješ buku dok se voziš onda je to sasvim druga stvar. Ako je buka vezana za broj obrtaja pokušaj sa nosačima motora ili auspuh. Ako je vezana za brzinu kojom se krećeš ležajevi ili gume.

http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?showtopic=41260&view=findpost&p=681059

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Tana

Kakve felne imaš? Alu ili obične? Tebi koliko ja vidim nešto ne štima oko točkova... ili gume ili felne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ako ti je udaran auto postoji mogucnost da nije dobro uradjen i da neka od poluosovina nije u osi... moj ortak je imao takav problem na Astri

Share this post


Link to post
Share on other sites

Menjao sam desnu viljusku jer je bila u stanju raspada. Auto se tresao kao nenormalan pri brzini izmenju 65 i 90 km/h. Kada je zamenjena viljuska auto prvih 100 km ni da mrdne, ali posle tih 100 km opet se javilo tresenje, doduse u mnogo blazem obliku. Citao sam neke postove da oce da trese zbog krsta poluosovine. Ima li neko neki pametan savet sta da radim. Da menjam i taj krst posto nije skup oko 1000 dinara u AP-u?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...