Jump to content
FAS Goran
dara

Priprema auta za duži put

Recommended Posts

e sad ozbiljno, kaiseve i ostale bitne stvari nikad ne menjam pred sam put.

Ne mali broj puta se pokazalo da moze da se desi da bas ono sto tad cackas na sred puta krene naopako. Uvek takve stvari menjam ranije , za ne daj boze, da ako slucajno nesto nije uradjeno kako treba mogu da popravim , zamenim itd. Stilo je sjajan auto al ima i svoje boljke sa raznim senzorima i pokazivacima svega i svacega.

Da bi sa kolima bilo uvek sve u redu, treba ga odrzavati a ne popravljati , a to kad radis redovno ne boli glava, sto znaci da sa manje vise nekaom odokativnim pregledom mozes da proveris osnovne stvari.

Kad je ispravan motor ne treba da ti trosi ulje pa taman presao duplu kilometrazu od predvidjene. (nije to GOLF hihii) Al ponesi sa sobom zlu ne trebalo. Jedan odlazak do majstora, i sa malo dijagnostike resava sve tvoje nedoumice. Samo biraj kod koga ces. Imas ovde listu i iskustva ljudi da ne ispadne da navijam, izaberi po svom nahodjenju. Nema potrebe za paranoju ako je sve u redu, nije to neka km za padanje u nesvest. Ipak je to jedan ozbiljan auto. I svakako nije zastava , da me sad izvinu svi koji su je ikad imali (ukljucujuci mene -jugo, fica) jer zastava nije auto. (moje misljenje) A ovaj bas i nije takav auto da proda tako cesto nekog na sred puta.

Elem, poslusaj sve sto su ti ljudi napisali, malo se opusti i lepo se provedi. Ne zaboravi zeleni karton i medjunarodnu vozacku , i uzivaj. :thumbsup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma sledece nedelje treba da mi uplate za jedan posao koji sam radio pred novu godinu pa cu sa tim parama da odradim servis kod Dr.Fiata,

zupcasti sa spanerima,onaj Dayco paket on je oko 6000.din. u AP Sportu i promenicu PK kais a ovo ostalo(pumpa za vodu,ostatak spanera,..)

ce da saceka malo.Ujedno cu da mu kazem i da ga pregleda malo.

Tako da posle toga imam nekih desetak dana da vidim da li je sve "naleglo" kako treba i onda da krenem na put.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Upravo htedoh da kažem, sve radove, ne samo kaiševe, nikako ne raditi dan pred put već najmanje 2 nedelje da se pokaže ako nešto nije dobro montirano / ne valja deo itd..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moja preporuka za kontrolu vozila pre kretanja na neki duži put ili godišnji odmor sastoji se u nekoloko stavki koje možete i sami da proverite a neke stavke bih vam preporučio da vam pregleda mehaničar. Stavke koje bi trebalo proveriti su :

1 Stanje vaših pneumatika – guma. Dubina šare na letnjoj gumi bi trebala da bude veća od 3mm. Ako vam je guma potrošena više od 3 mm ili je istrulila i ispucala sa strane zamenite je . Leti su najbolje gume koje su posebno za to i pravljene i ne bi bilo dobro da leti vozite zimske gume. Prvo zato što se one mnogo brže troše, a samim tim nisu leti bezbedne. Takođe proverite i rezervnu gumu i dopumpajte je ako treba.

2 Akumulator i svetlosna signalizacija. Obično svaki vozač može da oceni i zna kako mu pali motor ujutro i kad je hladan. A da bi proverili punjenje alternatora potreban vam je unimer. Ispravno je kada alternator daje između 13,7 v i 14,4 v. Za svetlosnu signalizaciju proverite poziciju , stop svetlo, migavce i prednje farove.

3 Tečnosti u motornom prostoru. Ovde imate ulje za motor, antifriz, AT ulje za kočnice i kvačilo , ulje za hidro volan ( za vozila koja imaju hidro volan ) i tečnost za vetrobransko staklo.

4 Svećice i filtere kao i ulje za motor i menjač obično se menjaju periodično jednom godišnje ili na 5000 km(mineralna ulja) odnosno 10 000 - 15000km (sintetička ulja) u zavisnosti koje je ulje u motoru, a u menjaču (mineralno ulje u menjaču na 20000km a sintetičko na 50000 km). Ove stavke kao i provera svećica, PK ili klinastog kaiša i rolera, španera spadaju i u proveru koja se radi na malom servisu , pa ako ste to skoro radili ne morate ponovo.

5 Stajnio trap i upravljački mehanizam. Ovde vam preporučujem da se obratite svom mehaničaru. Neispravni delovi na trapu mogu da izazovu raznorazne probleme i to od onih sitnih i benignih kao što je recimo lupanje nekog silen bloka, pa i do ispadanja ili odvajanja spone ili kugle na viljuškama.

6 Zupčasti kaiš, španeri, kao i pumpu za vodu obavezno proverite kod mehaničara i ako postoji sumnja na neki deo u prenosnom mehanizmu obavezno ga menjajte. Kvarovi na ovom sklopu su često opasni i skupi za popravku a ako se dese negde na otvorenom putu pri većim brzinama često su i fatalni po motor.

7 Kompjuterska dijagnostika nije obavezna ali može vam naglasiti neke stvari koje su ovako golim oko nevidljive.

8 Rezervni ključ od auta. Ovo je stavka koju mnogo vozača zaboravi ali nije na odmet da ga ponesete. Ja obično rezervni ključ dam supruzi i ona ga nosi sa sobom – u zlu ne trebalo da se glavni izgubi ili prestane da radi.

9 Dokumenta za auto i za putnike. Ovo nema potrebe komentarisati ,jer obično svi znamo šta nam treba od dokumenata. A za neka pitanja koja nisu jasna imate AMSS.

Pozdrav i srećan vam put !!!

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ljudi, molio bih za savet, naime treba da idem na odmor kolima, nedavno sam uradio kompletan veliki servis, pre nepunih mesec, medjutim provalim pre neki dan da mi rikno jedan grejac. Zovem majstora, on na godisnjem, ne moze da pogleda, a ne volim sam da babram, niti da mi iko radi bilo sta oko kola generalno sem njega. Auto, ponavljam sve ima novo od kaisa pa nadalje, takodje nikakav problme ni sad nemam, sve radi, lepo ide, ni stuc, pali jtd ko mina svaki put itd, pa me zanima da li ovaj grejac moze da mi pravi neki problem za put. Neki kazu da je leto, i da grejac mogu opusteno da zamenim pred zimu, da se ne tripujem. Savet bih molio, hvala! 

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne moraš sad da rešavaš taj grejač ako ideš na put i nemaš vremena, ali ga reši čim se vratiš. On potpomaže sagorevanje pri svakom hladnom startu, čak i kad nije zima, zato je dobro imati ih sve ispravne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pored ovoga sto je Nidza naveo, sto duze stoji crknut grejac teze se vadi i vece sanse da se zalomi, tako da ga treba sto pre zameniti, idi opusteno na put ali zakazi zamenu cim se vratis, i ne brini nista.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala! Prosto htedoh da cujem misljenje, otkud znam. Doduse, moj je komsija (on je od pocetka zagovarao nece nista biti) krenuo sa jtdom kome nije bas najbolje radio termostat, grejaci, ali mu nista nije falilo, valjda JTd to sve trpi.

Edited by Jug

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za prvi odgovor Hvala, za drugo pitanje ja samo primetih check lampicu za grejace dok sam vozio, nis se drugo ne pali nikad, pa mi bese lako da uocim pri paljenju da blinka, klasika, i nakon par sekundi od pokretanja motora prestane, nestane, medjutim neki poznanik mi rece da mi je grejac otisao, najverovatnije jedan, on je tu nesto krenuo da cacka, ali iskulirao sam  dalje babranje, jer ne volim da iako drugi dira auto, mehaniku i slicno sem mog majstora, koji ga odrzava i koji zna i ima zapisano, kao i ja u knjizici, sta smo radili, kad smo radili, prosto nemam poverenja. Drugo je da je neka elketronika po sredi ili tako nesto, ok, sto majstor Mica ne radi, ali ovako bilo mi bezveze. I kao oticici cu kod majstora, kad cvrc on na moru :) i da oko kola, umem samo samo da promenim ulje, filtere i tu se nauka zavrsava, nisam znao sam ni onaj tempomat da ugradim, iako imam dzek semu, jebi ga, nismo svi za sve rodjeni, tako i treba da bude, i zato mi nije frka d apitam ono sto ne znam

Edited by Jug

Share this post


Link to post
Share on other sites

Drustvo, prednju gumu sam pre neki dan zakacio na kamen i pocepao je sa spoljne strane, ne gazeci sloj vulkanizer sve zakrpio e sad da li je bezbedno da tako vozim s obzirom da sledece nedelje idem za Grcku.pozz

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako ne trese onda bi trebalo da je ok....samo ne bih preterivao sa brzinom ba auto-putu (ne bih isao preko 120-130) , a naročito tokom ovih vrucina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pitanje kolika je rupa. Ako je malo oštećenje, nije problem.

Ako je baš pocepana i ona vlakna se iskidala onda može biti problem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

:D

 

 

Ja ne bih nikako vozio više takvu gumu. Meni je malo cimanje kada pređem 150 i to što su mi zadnje 2 gume malo ćelavije, a daleko od toga da bih smeo da vozim sa zakrpljenom gumom.

Ako ti pusti na putu do Grčke velike su šanse da te košta kao 4 nove, a evenutalnu štetu tokom zaustavljanja da i ne pominjemo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

slikaj prvo da vidimo.

ali ja sam takve dve nove skoro 17-ke bacio jer su dobile sa strane od ivicnjaka,jedna je imala skoro neprimetnu rupu a druga malo vecu,dosta vulkanizera sam obisao i jedan mi je ulio poverenje da ih bacim,kaze covek moze to da se sredi i da vozis ali nikad ne znas kada ce ti na nekom autoputu da pukne jer su neispravne,jer kad je rasecena njoj su osteceni konci i slaba je na tom delu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oko 2cm. je bila iscepana uspravno vulkanizer mi rece da tako sredjenu mogu sigurno da vozim 2-3 godine a guma je kupljena pre 4 meseca nova pa ne znam da li da krecem na put sa takvom gumom a i ne prelazim 120km.


Danas presao 250km ibarskom magistralom nije se nista osetilo na volanu da nesto trese,nije ispustila nisam pametan :question:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Guma je najslabija i najtanja upravo na boku.

Svako oštećenje po boku može da dovede do pucanja kada poraste pritisak i opterećenje / na većim brzinama. Može i ne mora ali bez obzira rizik je veliki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam proletos kupio 2 nove letnje gume. Stavio sam ih umesto 2 sa boljom šarom, jer je jedna od njih dobila "balončić" na boku od udarne rupe. Dve sa lošijom šarom su ostale na autu do sledećeg proleća...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...