Jump to content
FAS Goran
dara

Priprema auta za duži put

Recommended Posts

Pozdrav svimа,

drago mi je što sam pronašla ovaj forum na kome su ljudi koji dosta znaju o fiatovim automobilima. Meni je potreban savet u vezi sa sledećim problemom: spremam se na duži put sa mojim fiat puntom 1.2. Treba da pređem oko 1000km kroz tri države. Zanima me šta pred polazak da proverim i na šta sve da obratim pažnju.

Ja ovaj auto vozim od 2007, a auto je 2001.godište. Do sada sa njim nisam imala nikakvih večih problema, redovna zamena ulja i filtera, i sada sam menjala akumulator i diskove na kočnicama. Išla sam sa njim do sada na putovanja od 300, 400km i uvek je bio dobar - na auto putu, malo troši, klima mu lepo radi, ne pregreva se.... to je ono što ja kao laik primećujem.

Jako mi je važno da krenem na put sa sigurnim kolima, ako stane negde na auto-putu Bg-Zg mogu samo da izađem iz kola i plačem.

Unapred hvala!

Dara

Share this post


Link to post
Share on other sites

idi u AMSS,daj 2000din i izvadi zutu karticu tj.postani clan njihovog kluba,kartica ti traje godinu dana i mirna si,sve sto se desi oni pokrivaju,cak i slep do srbije u slucaju nezgode,spavanje u hotelu za celu porodicu ako se ceka na popravku....

idi kod svog majstora neka ti prekontrolise sve sto moze

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa prvo i osnovno kocnice (stanje plocica, diskova, creva, nivoa ulja u kocnicama)...

Gume treba da su u dobrom stanju, dobro izbalansirane kako bi voznja bila udobna...

stanje trapa, dakle da li ima nekih luftova...

Sve tecnosti (rashladna, nivo ulja u motoru, ulje za servo-volan...)

Najbolje je otici do nekog majstora, bar oni bi trebali znati sta sve da provere ;)

I ovo ne treba proveravati samo pred duzi put nego i inace bas zbog toga da se ne lupa glavom o zid ako iskrsne neki duzi put...

Pozdrav

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skroz podržavam i prvog i drugog predgovornika! (isto i mene čeka). Vozim auto preko 40 godina i celu Evropu prošao uzduž i popreko... Majstor da vidi vešanje, kočnice, cilindre kočione, kočnice, diskove, motorče....Posle može u AMS..., pa SREĆAN PUT!

Edited by Damjanović

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala na savetima, to za AMSS se podrazumeva, bez toga ne krećem... Ali lako je vama da pričate, niko od vas nije iskusio šta to znači kada žena uđe kod mehaničara (a pre ovoga sam vozila juga pa sam često odlazila)... <_<

Prvo što vas prisutni muškarci, koji čekaju svoje automobile i pričaju sa majstorom, popreko pogledaju kao da ste ušli neovlašćeno u neko njihovo svetilište, i svaki razgovor odmah prekine pa svi slušaju šta ću ja da kažem majstoru.

Drugo, nekoliko mehaničara sam promenila jer sam par puta imala utisak da su me zavrnuli.

Hoću da odem informisana i bar da posle znam da je uradio ono što sam platila... :question:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala Vam na informacijama, ali ja nisam iz Beograda. Poslednji put sa išla kod komšije koji je mehaničar i mislim da je on skroz korektan. Stvar je u tome da me drugi ljudi plaše kad čuju da krećem za Italiju svojim kolima pa bih da budem 100% sigurna u auto. Ja sam dobar vozač, imam iskustva i, što je najvažnije, volim da vozim i osećam se dobro za volanom. Računam da je bolje da razliku u ceni autobuske karte i putovanja autom uložim u mog puntića, strpam torb u gepek, uključim muziku pa na put.... :thumbsup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odlično, tek sad me glava zabolela <_<

Ok, nema problema koji nema rešenje - šta tačno ta "generalka" ili "veliki servis" podrazumeva i koliko to, otprilike, košta????

Izvinite na mom neznanju, ali svako je stručan u nečemu pa ako nekom treba savet tipa koje cipele i koji nakit uz neku haljinu slobodno pitajte :rofl:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daro, imaš PP. ;)

Šta je PP i kako koristiti, pogledaj ovde:

http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?showtopic=40151

Veliki servis je potpuno odvojena priča...i on se radi bez obzira da li ideš na duži put ili sl. To se radi zavisno od broja pređenih kilometara...i obuhvata promenu ulja i svih ostalih tečnosti, svih filtera, kaiševa, španera, rolera...kontrola svećica i njihova zamena ako treba, kontrola vodene pumpe...

Tebi treba provera pred malo dalji put i to je ono što su ti ljudi pomenuli. :thumbup:

Prekontroliši gume (pritisak i šaru), kočnice (istrošenost pločica, diskova...), prekontroliši rade li sva svetla, žmigavci, proveri nivo svih tečnosti (nivo ulja u motoru, nivo rashladne tečnosti, ulja za kočnice), pogledaj kad otvoriš haubu da možda negde nema tragova da nešto curi ili sl...majstor će na dizalici da pogleda trap...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja sam sad isao na put pre dve nedelje madjarska,austrija,italija,slovenija,hrvatska pa kuci i iskreno pre polaska na put stavio sam majstora u gepek(mikisky) ipak vozim stila nije na odmet hahahahha

sad ozbiljno bez nekog preteranog opterecenja,idi kod nekog neka ti pregleda te osnovne stvari i to je to nema tu sta da se razmislja preterano ako ce nesto da se desi desice se...desavalo se i da se nov auto pokvari

vise razmisljaj o zakonima u toj drzavi u koju ides,putarine(vinjete),ogranicenja,parking....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Izvinjavam se što padam s marsa, ali me interesuje da li je moguće izvaditi karticu AMSS-a za vozilo sa stranim tablicama?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja auto cesto proveravam bez obzira gde idem. Tako da kada krecem na put nista specijalno ne proveravam i sedam u auto kao da idem na kracu voznju. Mislim da je bitno da se auto konstantno pazi i onda retko dolazi do problema...

Posto iz price vidim da ti je odrzavan auto(samo vidi jel treba da radis veliki servis) mislim da jedino sto moras da uradis je da natankujes razervoar goriva i pun gas!!! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daro, ne bi bilo zgoreg napomenuti iz kog si grada, možda se nađe neko iz istog grada ko ti može pomoći oko pronalaženja majstora... Što se same teme tiče, kao što već ljudi rekoše, redovna provera kod majstora i to je to... tih 1000km zvuči mnogo, ali ako se ide u Italiju do koje je 80% autoput, mislim da veću dramu treba praviti oko vinjeta i putarina da se na vreme kupe i pravilno zalepe :)

Ja se vodim jednom interesantnom logikom... kada sam bio mlađi, tek početnik u vožnji vozio sam Zastavu 128 koju ni malo nisam voleo jer je mala, neudobna, spora jednom rečju - krš. I tako jedno jutro padne mi na pamet da idem na more. U CG. I sednem, odem, vratim se, još sam bio 20ak dana tamo pa se vozao po CG i to sve na kraju izađe skoro 3000km... uglavnom neki MINI problemi tipa otpao brisač, pukla guma itd...

Poenta priče je - zlo nikad ne spava, ako će se pokvariti nema tog majstora koji će ga preduprediti ;) Tako da slobodno prst u uvo i laganica... što se više budeš približavala Italiji imaćeš sve više stručnih majstora za FIATA :)

Srećan put, lep provod, a slike naravno očekujemo :thumbsup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

što se više budeš približavala Italiji imaćeš sve više stručnih majstora za FIATA :)

... zeljnih da te oderu, sto vise mogu. Salim se malo :D

Odes do dobrog majstora, on ti pretrese auto i resi ako ima sta. Poneses dobru rucnu pumpu za gume na put, poneses sve od opreme koja se zahteva u zemljama kroz koje prolazis i boravis, poneses dobro raspolozenje i uzivas.

Srecan put

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovako pocetkom februara planiram putovanje za Ljubljanu.

Do pre par meseci sam vozio "keca" iz 1987-e pa bilo koja udaljenost veca od 200-300km nije dolazila u obzir,

tako da se bez razmisljanja kupovala karta za bus kad god bi se islo negde dalje.

U ovom slucaju mi je daleko isplatljivije da idem autom,jer ide nas cetvoro nego da svi kupujemo kartu.

E sad,...stoji da nije u pitanju Zastava iz '87-e ali i ovo je auto(Stilo JTD '02) skoro deset godina star i

sa oko 250k +/- predjenih pa koliko je pametno uputiti se kolima na ovakvo putovanje odnosno sta je ono sto vi

preventivno odradite na autu pre ovakvih putovanja da budete sigurni da ste odradili sve sto je do vas a sto se

tice pripreme auta.Ne racunam nepredvidjene situacije koje se mogu desiti i na novom autu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam bio u slicnoj poziciji. Prosle godine pazarim ovaj auto i naravno odradim servis s tim da sam pregledao vesanje , kocnice i ostalo . Ubacim GAS i malo dijagnostika. Auto sam uzeo u mart-u pa sam do avgusta imao vremena da ga malo izgustiram i "testiram". Do trenutka polaska na put sam vec prevalio

nekih 3500-4000 km. Sasvim dovoljno da upoznam njegove vrline i mane . Kao divljeg konja kad pripitomljavas ! :thumbup:

Posle toga sam bio siguran sta nas dvoica mozemo udruzeni postici. Utisci su vrlo pozitivni . Moram da kazem da iako je put u jednom pravcu ~500km nisam

osetio ni priblizan umor kao sa prethodnim. Auto , naravno pun (5 osoba+prtljag) a potrosnja zapanjujuca. Sve u svemu , srecan put i svrati negde na sokic... :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

U nekom trenutku sam došao u situaciju da u svakom trenutku šta mi ne valja na kolima ili šta bi moglo uskoro da ne valja. Kada mi dođe tako neko putovanje, procenim šta bi u toj kilometraži moglo da se desi i eventualno taj deo zamenim. Pored toga, proverim ono osnovno, ulje, vodu, tečnost za brisače, pritisak u gumama, signalizacija i to je manje-više to. Nema tu neke specijalne filozofije. Čak i nov auto može da ti crkne posle 10km, a polovan posle 10 000km. Ono što možeš - proveriš, a za ostalo Bože pomozi i vozi ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Svakom autu mnogo vise prija duza voznja nego kraca, tako da opusteno. Ako ga vec par mesecu vozis u lokalu, to je sasvim dovoljno da se auto proveri. Dopuni sve tecnosti i ponesi litru ulja za svaki slucaj jer je ipak turbak u pitanju. Za pocetak ga ne teraj previse a kako voznja bude odmicala videces da mu nista ne skodi i da ga malo poteras :thumbsup: . Na duzim voznjama sve obicno legne tamo gde treba, motor bolje radi, kocnice se vise ne cuju a ako je negde tanak on to posle pokaze.

I da dodam, ne staje auto tek tako, sta god da je u pitanju, uvek se pokazu neki simptomi prethodno, ili brujanje lezaja, ili gubljenje tecnosti, ili skripa nekog od kaiseva ili spanera...gotovo uvek.

Edited by Dfast

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ga imam tri meseca i presao sam nekih 1500km za to vreme,zamenio sam ulje i filtere a pred put cu promeniti i kaiseve,pumpu i spanere.Osim skripanja pozadi kad idem sporo i preko neravnina(da li su silen blokovi,solje,amortizeri veze nemam)nisam imao nikakvih problema.Hvala na savetima bas to sam hteo da cujem.

Inace do Ljubljane ima oko 750km a cale mi rece da do ovih nasih rodjaka ima jos 50km.To je oko 1500-1700km puta,taman da vidimo kakav je :)

Edited by Jim9

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odvezes u servis i kazes da ti pregledaju auto jer ti treba za duzi put.

Cisto da ne bude da imas neki kvar ili los deo a da ne znas da ga imas.

Ne bi valjalo da kreces na put ako znas da ti nesto nije skroz ok(to skripanje npr. sto pominjes).

Ne jer treba da razmisljas ceo put da ce nesto da ti otkaze vec da bi ti bio sigurniji i da opusteno vozis :)

Poneses ono sto moze da ti pomogne za prvu pomoc i ne daj Boze(ulje, antifriz, sredstvo za krpljenje gume ako nemas rezervnu itd), u fazonu nek se nadje.

Nabavis navigaciju sa sto novijim mapama, sipas gorivo i uzivas u voznji :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. Gume (objektivno, sa puno samokritike i iskrenosti setiti se kad su kupljene i po mogućnosti i sve rupe koje su prešle i prošle)

2. Onako usput videti nivo ulja u motoru...jednom mesečno proverimo, stoji na istom mestu, ali bas tada nam nesto sumnjivo)

3. PK kaiševi. Setimo se kada smo ih menjali?

4. Opšti izgled motora...jel ima negde nešto da sija kao mokro??

5. komplet po novom Zakonu u prtljažniku

6. AMS kupon za besplatn šlepovanje (nabavlja se u AMS-u)

7. 500e. u džepu za nedajBože (madjarska, Slovačka...Italija)

8. Komplet alat u kolima (osnovni), rezervni točak u ispravnom stanju

9. Žica dužine 1 metar (ne šteti imati pocinkovanu žicu 1 mm., hoće nosač auspuha da izda, tablica da spadne, nosač nekog creva da crkne...branik..)

---------------------------------

naravno, predhodno AUTOMEHANIČAR!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma platis i Mikiju smestaj i vodis ga sa sobom , to je najsigurnije :) il nekom drugom majstoru po slobodnom izboru :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...