Jump to content
FAS Goran
acatheking

Punto mk.2a - ugradnja farova sa maglenkama? / maglenki

Recommended Posts

Pozdrav svima,

uzeo sam nove farove koji u sebi imaju maglenke(H3). Stari farovi nemaju maglenke, ali postoje konektori viska u instalaciji (vise sad u prazno) na koji se povezuju maglenke.

Problem je u tome sto, kada ukljucim maglenke (upali se zadnja maglenka koja postoji) na tim prednjim konektorima nema napona.

Otvarao sam onu prednju tablu gde su osiguraci i relei, i po onoj tablici rasporeda utisnutom na poklopcu, kao da fabricki nije predvidjen taj osigurac i rele (postoji rupica u plastici gde su svi osiguraci, ali nema metalnih kontakta ispod, prazno je mesto). Pretpostavljam da je to uzrok sto nema napona na tim konektorima za maglenke? Da li se neko igrao sa ovim ili mozete da preporucite neki elektro servis koji moze da pokrpi situaciju :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imas li ti prekidac za prednje maglenka u kabini? Prednje i zadnje maglenke se pale posebnim prekidacem, tako da nije ni cudo sto imas napon samo pozadi. Uglavnom, sve to ti moze elektricar srediti za sat vremena , sa sve relejem i prekidacem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Postoji samo jedan prekidac u kabini, za zadnju maglenku. Nisam znao da fabricki postoje 2 prekidaca. Jedino sto me buni je postojanje tih prednjih konektora kod fara.

Moracu da potrazim onda nekog dobrog elektricara da mi izvuce sve to kako treba.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeste, kad fabricki ima maglenke , onda su tu dva prekidaca. Nema veze, majstor moze da spoji to tako da se pale istovremeno i prednje i zadnje, tj. kotristeci postojeci prekidac. Samo nek stavi relej i sve je super.

Share this post


Link to post
Share on other sites

i kod mene ista prica...u farovima postoje sijalice koje sam isprobao i rade, ali u kabini nema prekidaca :thumbdown:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mene zanima zasto mora preko releja da se stave prednje maglenke? Kada moze da se sa osiguraca za zadnju maglenku izvuce + pol i odvede na far nezavisno od cele istalacije??!! A samo se umesto trenutnog osiguraca stavi malo jaci osigurac. A prekidanje ce se i dalje vrsiti preko istog prekidaca za maglenku sem sto ce se ukljucivati i prednja svetla. To je bar moj plan da uradim, cim nadjem nekog da prodaje ili zeli da donira polomljeni far Punto MK2 99-03

I jos nesto, svi koji nemaju maglenku mislim da imaju veliku prednost na ostale jer sada je bolje staviti desetak jakih belih LEDioda i dobiti dnevno svetlo, panduri te nece zaustavljati zbog ne upaljenih svetala i zbog seljo-tjuninga jer se svetla nalaze u propisanom faru ... i naravno ne treba ti atest za dnevna svetla

Edited by Punto2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovom idejom da se na mesto prednjih maglenki stave LED-ovke se i ja vodim.Povezes sa pozicijom i milina(za voznju u toku dana).Jedina izmena da je mozda bolje staviti jednu LED diodu veceg precnika - 20mm (vise lici na socivo kratkog svetla mk2a).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mene zanima zasto mora preko releja da se stave prednje maglenke? Kada moze da se sa osiguraca za zadnju maglenku izvuce + pol i odvede na far nezavisno od cele istalacije??!! A samo se umesto trenutnog osiguraca stavi malo jaci osigurac. A prekidanje ce se i dalje vrsiti preko istog prekidaca za maglenku sem sto ce se ukljucivati i prednja svetla. To je bar moj plan da uradim, cim nadjem nekog da prodaje ili zeli da donira polomljeni far Punto MK2 99-03

eee ne moze isti prekidac za zadnju i za nove maglenke koji bi bile napred,mora posebno prekidac za zadnju i posebno za prednje maglenke,a naravno mora relej :thumbsup:

najbolje kupi maglenke na bubanj potoku 1000 dinara,sam ugradi i milina :rtfm:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni su maglenke na puntu ekstra u faru,jedno vreme jedna nije radila, a juce sam gledao proradila sama, drugar ima na jugu one sto idu u onaj novi jugov branik, ono kad upali kao da je svanulo, smeta onom koji ide ispred i onom koji mu dolazi u susret

Share this post


Link to post
Share on other sites

AL mene zanima ZASTO ne moze na isti prekidac kada sam objasnio da bi se rasteretio osigurac menjanjem sa jacim ... i cemu bi sluzio relej u celoj prici...prekida sta?

Share this post


Link to post
Share on other sites

I da, svi koji hoce da iskoriste prazan prostor u maglenkama neka idu varijantu nezavisnog ukljucivanja a ne preko pozicije, zasto? Zato sto i pri poziciji ukljuceno je od zadnje pozicije reg table i inst table = mnogo sijalicki koje se trose acc, dok preko nezavisnog sistema ukljuceno je samo to dnevno svetlo u maglenkama... i zamenom samo te male pozicije ne dobija se efekat fara koji svetli i opet ste na meti pandura da te zaustavi. I sto vise se stavi dioda i maglenku prirodnije daje osvetljenje, tj kao da su ukljuceni pravi farovi..a poslastica...ne treba ti atest :thumbsup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mene zanima zasto mora preko releja da se stave prednje maglenke? Kada moze da se sa osiguraca za zadnju maglenku izvuce + pol i odvede na far nezavisno od cele istalacije??!! A samo se umesto trenutnog osiguraca stavi malo jaci osigurac. A prekidanje ce se i dalje vrsiti preko istog prekidaca za maglenku sem sto ce se ukljucivati i prednja svetla. To je bar moj plan da uradim, cim nadjem nekog da prodaje ili zeli da donira polomljeni far Punto MK2 99-03

Relej prvenstveno ima ulogu da zastiti prekidac od grejanja/topljenja kada ja u pitanju veci potrosac, kao u ovom slucaju. A ako bi stavili osigurac vece amperaze, bez releja, samo bi pogorsali stvari.

Pozdrav.. :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lepo kaze @majstormica :) 99% je sanse da bi se instalacija negde istopila i posle . . . sve sto je fabricki na autu predvidjeno je da trpi odredjeno opterecenje uz mali stepen sigurnosti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da...u medjuvremenu dok nisam dobio odgovor od prvog forumasa sam trazio okolo odgovore i dobio sam taj isti kao od vas dvojce...niko mi ne garantuje da je prekidac napravljan da moze da izdrzi vecu struju od jedne sijalice za zadnju maglenku, pa da se ne bi igrao, prekidac ce da vrsi samo funkciju dovodjenja napajanja na relej koji ce preuzeti pravu funkciju prekidaca...al sam uradio domaci aaaa :thumbsup:

samo jos pomoc za ovo...koji relej i sa kolikom amperazom da stavim tj i gde da kupim (BG)

Hvala!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posluzice ti bilo koji relej sa 5, a moze i sa 4 kontakta, jacine 20 - 30 ampera. Na sve to stavis i osigurac od max 15 A, i ne boli te glava.

Nema na cemu, pozdrav.. :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dokle se stiglo sa instalacijom?

Ono sto mene zanima je sledece - gde da nadjem zicu koja sa prekidaca zadnje maglenke vodi u konzolu sa osiguracima koja se nalazi ispod volana (passenger fuse box)? Ima li neko semu/diagram fuse box-a?

Edited by Dusco

Share this post


Link to post
Share on other sites

image.jpg

Evo ti sema ,slika dole.Od prekidaca ide na zicu 35,a komjuter odnosno tajmer salje + na zicu 31 kojom zadnja maglenka dobija struju i pali se naravno sa upaljenim kratkim svetlima.

Edited by sasadoncic02

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovu semu imam i ja, zato mi je i napravila pometnju. Evo zasto:

U objasnjenju seme pise

fun11.jpg

Sto znaci da bi pod brojem 21 trebalo da budu sijalice za maglu (b.), kocnicu (c.), zmigavac (d.)

Medjutim, na semi pod oznakom 21 ima samo kocnica (c.)

fun10.jpg

Zato sam hteo da nadjem zicu koja vodi od prekidaca maglenke u passenger fusebox pa da odatle vucem dalje ka farovima...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije to kocnica,pod 21c ti je zadnja maglenka,dok ti je 14c-prekidac za prednje maglenke,a 14d prekidac za zadnju maglenku. Tebe u stvari buni uputstvo koje se odnosi na stop svetla a brojevi se ponavljaju u svakoj semi na mojoj slici gore imas 3 seme!

Edited by sasadoncic02

Share this post


Link to post
Share on other sites

Danas sam zavrsio sa ugradnjom maglenki na farovima. Posle mnogo mozganja i iscitavanja foruma, kontaktiranja clanova koji su se upustali u slicne poduhvate resio sam stvar. Zamisao je bila da nakacim instalaciju za prednje maglenke na isti prekidac na kojem su zadnje. Medjutim, kada povadite svu onu plastiku i otvorite onaj deo sa prekidacima za city, grejac zadnjeg stakla, prozore... videcete da to nisu klasicni prekidaci, vec neki, kako bi ih nazvao, davaci signala koji negde aktiviraju rele i tako pale svetla.

U jednom momentu smo bili u iskusenju da ubacimo svoj prekidac negde i da na njega direktno palim maglenke. Ipak, na kraju je problem resen ovako, sa zadnje leve stopaljke gde je zadnja maglenka, uzeli smo sa nje kontakt, i razvukli zicu ispod tapacirunga, pa ispod plastike na pragu, zatim ispod volana i napolje skroz do akumulatora gde smo je zakacili na rele (nas custom). Od relea smo razvukli po jednu zicu za svaki far i resili problem. Sada se na isto dugme, kad se pale zadnje, pale i prednje maglenke. Sve funkcionise sve radi.

Koga budu zanimali detalji slobodno neka pita.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovako sam i ja ugradio,samo sto sam uzeo +od konektora u fuseboksu kod volana 31 zica (na malom konektoru sa leve strane iza onog veceg uspravnog isto sa leve strane) koja pali zadnju maglenku i zakacio na rele,tako da ne mora kabl cak od zanje maglenke,ali u svakom slucaju bitno je da funkcionise.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa tako se i radi sa table se nađe dolazni + od prekidača prespoji se i vuče na relej kao signalna kad treba pustit struju ka potrošačima. Na + koji se vodi sa releja ka potrošaču obavezno se stavlja osigurač i to da bude jači 2-5 A od potrošača. A sanaga potrošača se izračunava vako W / 12v = A. Znači dve sijalice po 55w 2*55=110 110w / sa 12 V =9.16 A znači Relej mora bit minimalno 10A osigurač plafon 15A. Sa tim treba da znate da relej može biti i mnogo jači čak 60A nesmeta samo, nesme biti slabiji od 10A.

Ja sam tako svašta nešta čačko na mojeg TIPA i vidio sam da ima slabe i nežne prekidače čak i sama kontakt brava više liči na igračku nego na bravu preko koje ide sve. Ali zato ima lom releja i zavisno od snage releja tako i debljina žica. i nemoj da se igrade sa tim prekidačima bez releja sigurno dolazi do paljevine.

Ovo bi za one koje neznaju, a vi što znate a šutite sram da vas bude. Ovoliki forum sa ovoliko članova i da dozvolite da čovek vuče žicu od štop lampe do motornog prostora, zaista sramota.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovako sam i ja ugradio,samo sto sam uzeo +od konektora u fuseboksu kod volana 31 zica (na malom konektoru sa leve strane iza onog veceg uspravnog isto sa leve strane) koja pali zadnju maglenku i zakacio na rele,tako da ne mora kabl cak od zanje maglenke,ali u svakom slucaju bitno je da funkcionise.

Po semi jeste tako kao sto si napisao, ali kod mene u praksi bas i nije bilo tako.

Probao sam na 31 zicu ispod volana, ali tu cim das kontakt na bravi odmah dobija struju i pali maglenke zajedno sa srednjim svetlima, a to mi ne treba. Zato sam i morao ovako na kraju da uradim.

@ Bukvic

Nije toliko strasno to razvlacenje kao sto izgleda, tuda vec ide dosta zica, imaju tacno lezista kud da se provuku, 10 minuta posla :rambo:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...