Jump to content
FAS Goran
Zvezdo

Fiat Grande Punto - Naknadna ugradnja ESP i tempomata

Recommended Posts

Pozdrav,

 

imam vrlo zanimljiv problem na Grande Puntu 1.9 multijet 5 vrata. Kupio sam ga nedavno i ustanovio da tempomat ne radi u 5. i 6. brzini. U prvih 4. brzine radi kako treba.

 

Po priči bivšeg vlasnika mjenjač je mijenjan, naravno M32 i ugrađen M32 sa nekog modela opela, vjerojatno astra H ili zafira. Broj na mjenjaču je 55186623, a prijašnji mjenjač je imao broj 55192042. 

 

Mnogi servisi ne znaju kako rješiti, pa ni 2 tunera koje sam pitao. Jedan covjek je rekao treba pronaci mapu od auta od kojeg je mjenjač i ubacit ju u kompjuter motora. Ali ne zna se sa kakvog auta je, google za te brojeve kaže od vectre, astre do zafire. 88kw verzija.

 

 

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

@jinx

 

U prve četiri brzine ne verujem da radi jer tempomat neće da radi sve dok ne dođeš u četvrtu čini mi se. Kako ti tempomat radi u prvoj ili drugoj brzini?

Ti sigurno uključuješ sve kako treba....da ne bude u tome zajeb? :) Kao što možeš videti sada nakon spajanja tema, ljudi su naknadno stavljali tempomat gde ga auto uopšte nije fabrički imao, i sve radi - nije bilo potrebe za bilo kakvim mapama.

 

 

Edited by neshaoct
izmena

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 12.1.2020. at 5:11 PM, jinx said:

Pozdrav,

 

imam vrlo zanimljiv problem na Grande Puntu 1.9 multijet 5 vrata. Kupio sam ga nedavno i ustanovio da tempomat ne radi u 5. i 6. brzini. U prvih 4. brzine radi kako treba.

 

Po priči bivšeg vlasnika mjenjač je mijenjan, naravno M32 i ugrađen M32 sa nekog modela opela, vjerojatno astra H ili zafira. Broj na mjenjaču je 55186623, a prijašnji mjenjač je imao broj 55192042. 

 

Mnogi servisi ne znaju kako rješiti, pa ni 2 tunera koje sam pitao. Jedan covjek je rekao treba pronaci mapu od auta od kojeg je mjenjač i ubacit ju u kompjuter motora. Ali ne zna se sa kakvog auta je, google za te brojeve kaže od vectre, astre do zafire. 88kw verzija.

 

 

Zamenom menjaca promenjeni su prenosni odnosi u tim brzinama. Tempomat mora raditi u svakoj brzini, imali smo puno puta takav priblem kada na Cromu stave menjac od Vektre... Resava se softverski bez problema. 

Edited by Goran Zemun

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 1/13/2020 at 5:04 PM, neshaoct said:

@jinx

 

U prve četiri brzine ne verujem da radi jer tempomat neće da radi sve dok ne dođeš u četvrtu čini mi se. Kako ti tempomat radi u prvoj ili drugoj brzini?

Ti sigurno uključuješ sve kako treba....da ne bude u tome zajeb? :) Kao što možeš videti sada nakon spajanja tema, ljudi su naknadno stavljali tempomat gde ga auto uopšte nije fabrički imao, i sve radi - nije bilo potrebe za bilo kakvim mapama.

Danas kad idem s posla ću isprobati detaljno.

 

On 1/13/2020 at 7:37 PM, Goran Zemun said:

Zamenom menjaca promenjeni su prenosni odnosi u tim brzinama. Tempomat mora raditi u svakoj brzini, imali smo puno puta takav priblem kada na Cromu stave menjac od Vektre... Resava se softverski bez problema. 

Možeš pojasniti kako to riješiti bez problema, nešto kao remap se mora u ecu motora ubaciti mapa ? Registrirao sam se ovdje jer drugdje nitko ništa ne zna. Auto mi je mapiran , da li se to može riješiti da mi se ne dira mapa motora ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
29 minutes ago, jinx said:

Danas kad idem s posla ću isprobati detaljno.

 

Možeš pojasniti kako to riješiti bez problema, nešto kao remap se mora u ecu motora ubaciti mapa ? Registrirao sam se ovdje jer drugdje nitko ništa ne zna. Auto mi je mapiran , da li se to može riješiti da mi se ne dira mapa motora ?

Moraju se promeniti parametri koji prate obrtaje motora i i brzinu vozila. Mapa rada motora se ne menja.. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

jel nekao vidio Pandu II sa tempomatom? Izlistam na PA sve pande (ukljucim opciju tempomat) al ne vidim rucicu.

Cudno mi je da toliko ljudi doda u opis automobila tempomat onako, a nema ga...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ništa čudno. U stvari, na PA je jako teško naći automobil sa ispravno nabrojanom dodatnom opremom. Svi imaju ESP,  multivolane (kako nema multivolan-ša šteluje se po visini) grejane šoferšajbne, adaptivne tempomate, svetla za maglu (ali samo pozadi), senzore za kišu.... Drugi problem je što se standardna oprema takodje nabraja u dodatnu. A tek koliko ih je sa full opremom..... 

Svojevremeno sam jurio Fiat Brava...1.6. i na oglasu je pisalo da ima ABS, dam kontakt-nama ABS lampice, pitam vlasnika, on objašnjava da ima i da ne treba ništa da sija jer sija samo kad je neispravan. Otvorim haubu, vidim nema ABS-a, kažem mu, a on će: "Ma nemoj, a šta onda trese kad kočim?"..." Pa verovatno su ti krivi diskovi :)

Moj drugar je čak kupio Corsu sa klimom ali bez klime ...

Tako da bi neko sa PA trebao ozbiljno da se pozabavi ovakvim oglašavanjem.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 1/12/2020 at 5:11 PM, jinx said:

Pozdrav,

 

imam vrlo zanimljiv problem na Grande Puntu 1.9 multijet 5 vrata. Kupio sam ga nedavno i ustanovio da tempomat ne radi u 5. i 6. brzini. U prvih 4. brzine radi kako treba.

 

Po priči bivšeg vlasnika mjenjač je mijenjan, naravno M32 i ugrađen M32 sa nekog modela opela, vjerojatno astra H ili zafira. Broj na mjenjaču je 55186623, a prijašnji mjenjač je imao broj 55192042. 

 

Mnogi servisi ne znaju kako rješiti, pa ni 2 tunera koje sam pitao. Jedan covjek je rekao treba pronaci mapu od auta od kojeg je mjenjač i ubacit ju u kompjuter motora. Ali ne zna se sa kakvog auta je, google za te brojeve kaže od vectre, astre do zafire. 88kw verzija.

 

 

Da sam sebe quoteam.  Da li proxy može riješiti stvar. Imam multiecuscan, samo moram nabaviti elm i adaptere za povezivanje (u planu mi je). Na čitavom internetu nisam do dana današnjeg našao nikoga s ovim problemom.  Da li ima smisla dijagnostika i tako se riješi tempomat ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ništa raspitao sam se kod svih i većina ne zna to napraviti, a ovlašteni servis je rekao trebamo prvo dijagnostiku napraviti 50 eur. Naravno da izmuzu novce prvo, pa tek tada da kažu mišljenje. Ništa od mene za ovu temu je dosta. Pravi odgovor je dao Goran Zemun gore pa tko ima sličan problem eto zna...

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 5/4/2010 at 11:03 PM, John said:

Tempomat / konektor D na Body-ju sa zadnje strane pin 34/41

ali ima jedan objektivan problem u celoj akciji a nije vezan za samu ugradnju, a o tome na PM

Druže, našao sam ablender sa ručkom za tempomat. Auto mi je 2008 GP.  Ima li šanse da se to ugradi džek na džek ili mora instalacija da se dovede?

On 4/18/2019 at 7:24 AM, Zvezdo said:

Tempomat su samo dve žice. Menjanjem otpora u tom krugu body dobiva informaciju šta želiš. Dakle 3 tastera. Prekidač preseca taj krug.

Dakle naravno da ima prekidač a da li će se paliti lampica i pisati obaveštenje na tabli ovisi o tabli. Dok sam imao staru tablu nisam nikako mogao osposobiti da se ta lampica pali. Kada sam promenio tablu lampica se pali kao i obaveštenje na ekranu.

Inače pre par godina sam kupio novu komplet ručicu tako da je sada sve Fabrički.

Druže, našao sam ablender sa ručkom za tempomat GP . Video sam da su pinovi 34/41 na D konektoru od body kompa. Te bi dve žice trebalo provući do ručice. Kako se to spaja na ručicu, treba li neki džek , koja žica gde ide? Unapred hvala na odgovoru.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ufff davno je to bilo pa sam zaboravio a slike iz e learn su ostale na starom telefonu.  Ako nemaš fabrički povučene žice od body kompa  onda moraš provući  tih famoznih i skupih pola metra.  Ubodeš ih u postojeći konektor. 

Pogledaj na e learn sve je jasno pod uslovom  da nemaš problema sa strujom. 

Dakle postojeći konektor od ablendera. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, minja23 said:

Kako se to spaja na ručicu, treba li neki džek , koja žica gde ide?

Sema ozicenja za GP Cruise Control:

 

199002574.thumb.png.fd2fdf74ddf3b77d53a7639465e11ac0.png

 

Polozaj komponenti na vozilu:

 

199002575.thumb.png.e1055eb0ef04243948ec65a143291cf6.png

 

Opis komponenti sistema:

 

Untitled1.thumb.png.96d3831c2ce4ff6ad5727333936dbfc8.png

 

Opis Cruise Control sistema:

 

Untitledd.thumb.png.24c4eede1532509087948b8a7525447b.png

 

Funkcionalni opis:

 

Untitled2.thumb.png.df10b7de7ecde627cee395f71a8e6cf7.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Ivan

Druže, cenim tvoj odgovor ali meni ovo ništa ne znači. Nisam obrazovan u ovom pravcu da bih znao čitati. Moje pitanje je; da li ću dobiti tempomat ukoliko naknadno ubodem dve žice u pinove 34 i 41 u D konektoru od bodija a zatim te žice spojim sa ručkom tempomata na njegovom konektoru? Zatim aktiviram dijagnostkom...

 

Edited by Ivan
Ne citiraj prethodni post ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 hours ago, minja23 said:

Nisam obrazovan u ovom pravcu da bih znao čitati. Moje pitanje je; da li ću dobiti tempomat ukoliko naknadno ubodem dve žice u pinove 34 i 41 u D konektoru od bodija a zatim te žice spojim sa ručkom tempomata na njegovom konektoru?

Pin 8 rucice tempomata, spajas na pin 41 D konektora na BC. Preko te linije se salje signal "kodiran" preko ugradjenog razdeljivaca otpora.

Pin 10 rucice, spajas na pin 34 istog D konektora BC. Preko njega rucica prima referentnu masu.

To je sto se tice povezivanja same rucice, u pitanju su samo 2 linije. Hardverski, za CC sistem potreban je i I30 automat na pedali kocnice, kao i automat I31 na pedali kvacila (nisu ucrtani na gornjim semama).

Ako je sve ispunjeno, sistem ce raditi, a enable lampice na tabli se radi putem dijagnostike.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ljudi da ozivim temu..

Hteo bih da ugradim neki najobicniji zamenski tempomat ,ne mora da ima rucku moze i ono dugme malo...

E sada da li moj auto grande punto 1.3 dyinamic ima neku pripremu za tempomat,i jel imate nekog da mi preporucite da to uradi???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pretrazi po forumu, cini mi se clan @Rax011 bavio ugradnjom tempomata...

Sto se ozicenja tice, imas par postova iznad kompletne seme koje sam ostavio.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@duskogrbic0501

 

Ajmo malo i na pretragu Foruma jer pisalo se ovde i pre nego si se ti registrovao. :D Ne možemo sve trpati u jednu temu i od nje praviti ''kupusaru'' jer ono što pišemo treba da posluži i drugim ljudima....a šanse nema da im posluži ako sve trpamo na jedno mesto jer se tu onda više niko nikada ne može snaći gde je šta pisano. :) 

 

Pogledaj zato sada, nakon spajanja tema, i sve ranije napisano u temi na kojoj smo. Videćeš da i eventualna zamena menjača pravi dodatnu komplikaciju za tempomat preko toga ima li ili nema već izvučene instalacije. :thumbup: 

 

 

Edited by neshaoct
dopuna

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za Evo ne znam ali mislim da je isto kao i kod obicnog.

Dakle verujem da ni fabrika ne zna 100% odgovor na to pitanje!

Jednostavno moras pogledati ali i nakon sto sve povezes treba se ostatak posla odraditi dijagnostikom.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisam želeo napraviti zbrku. Znači sama ugradnja nije problem,ali najbolje bi bilo probati sa nekim stručnim.
Uzimam u obzir moje godine(koliko ću još dugo moći voziti),starost auta(za ovdašnje prilike je noviji) ,razmišljam šta i ako ga prodam da kupim nešto drugo...a šta...ovaj me zadovoljava,sem par stvari-tempomat,6-ta brzina.To da promenim i mislim da bih bio zadovoljan(nesmem pred suprugom reći) da se sa ovim GP penzionišem,naravno kad to sve ugradim.
Cene kolima iz druge ruke,padaju drastično,bez obzira koliko ih čovek dobro održava.Placevi drže cenu,opet ulaganja da se auto spremi za nesmetanu upotrebu.
Jedan zatvoreni krug.
Zato sam i tražio te informaciju.Ispada da je lakše rešiti menjač.
Da li znate nekoga kod koga bih mogao rešiti i jedno i drugo? Hvala.

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 minutes ago, duskogrbic0501 said:

Da li znate nekoga kod koga bih mogao rešiti i jedno i drugo?

I jedno i drugo i treće. Baci pogled na prethodno napisano u temi na kojoj smo ;) 

To ''treće'' je zbog ovoga:

On 1/13/2020 at 7:37 PM, Goran Zemun said:

Zamenom menjaca promenjeni su prenosni odnosi u tim brzinama. Tempomat mora raditi u svakoj brzini, imali smo puno puta takav priblem kada na Cromu stave menjac od Vektre... Resava se softverski bez problema. 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...