Jump to content
FAS Goran
nestor

Lancia Lybra 1.9 JTD / 2.4 JTD - problem sa turbom...

Recommended Posts

pozdrav svima na forumu i sve najbolje pohvale za isti...

imam sledeći problem sa lybrom pa ako je neko imao sličan problem, ili ima neki koristan savet- mišljenje da da dobro bi dosao pošto je meni ostalo jedino čekićem da pokušam :wallbash:

evo ovako u voznji pri obrtajima od 3000 pa ponekad i do 4000 turbina se jednostavno "iskljuci" tj. ne reaguje nikako ukljuci se crvena lampica sa motorem na tabli i tako sve u krug dok se auto ne u gasi i pri ponovnom startovanju se lampica gasi i turbina proradi!

- skidao sam turbinu, katalizator izduvnu granu (sve lepo rastavio, očistio, napatio se i vratio na svoje mesto) rezultat opet isti

- skidao protokomer (pokusao da ga očistim (sjebao isti) kupio drugi zamenio ga) auto za nijansu ide bolje ali opet isto sa turbinom !

- zamenio vakum ventil/solenoid (koji stoji kod hladnjaka) rezultat opet isti

- skidao EGR ventil (danas ću da ga blindiram) usisnu granu sve ocistio doduse nema garezi kad se ocepi gas ali opet isto sa turbinom

lybra je presla 240000, redovno je odrzavan auto sve je ostalo normalno samo sto malo nervira a i moze da bude opasno pri preticanju...

ljudi POMAGAJTE!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sve si uradio - glavno nisi: Ne može EGR da radi kako treba sa 240.000 predjenih km - pa BOG. tebi kad se zagreje auto počne gušenje. I to guši najviše kad šutneš gas i kad turbina očekuje rashladjen vazduh - a dobije mesto njega dim: jer je leptir skor ostao otvoren) Kad je hladan on verovatno ide dobro!

Drugo. Jesi li očistio interkuler? Jesi li očistio brizgaljke?. Da li crevo od overboost-a ima prevoj? Da li je uopšte dihtovano dobro? Kako ti radi "pašteta" ventil ispred motora: jel se diže klip? Probaj lagano sa dugačkim šrafcigerom da li mrda gore-dole? Ako ne mrda, promrdaj ga naspi malko WD40...

Ima, pisali smo o tome - inače sve ove stvari stručno, brzo i profesionalno (i povoljno) radi majstor.

Ništa sam: to se sve uz dijagnostiku i sa strpljenjem radi. Cela operacija čišćenja usisa traje jedno pola dana od jutra do podneva... posle ćeš da cičiš od sreće!

Edited by Damjanović

Share this post


Link to post
Share on other sites

to se desava odmah nakon startovanja (hladan) i kada je ugrejan motor...interkuler nisam ni pipao, brizgaljke isto...crevo od overboosta cu sad da vidim i tu pastetu....a sto se tice majstora (nazovi majstora) svaka cast onome ko to stvarno jeste! ali da li sam ja takav baksuz da non stop naletim na majstore kao sto mi se i desavalo da dobijem konstataciju "mora da se zameni zamajac" a ono u stvari nosac motora, "crkao kompjuter" a ono zvizno akumulator...ili mora cela turbina da se menja (glupost!!!) da je crkla skroz kako onda i uopste povuce, "mora da se zamene amortizeri" a ono upornice i gumice balans stangle mogu do besvesti da nabrajam famozne konstatacije (citaj izmedju redova) ajde da ga muzemo!!! e pa ako sam siso veslo nisam progutao ceo camac...tako da sam resio da resavam stvari sam koliko mogu dok ne nadjem pouzdanog majstora...

nego gde se nalazi i kako bih mogao da dodjem do majstora mikija pa ako covek stvarno zna da uradi posao to bi mi resilo problem uveliko...pa i vise bi se isplatilo negde dalje ici kod pravog coveka nego kod ovih shabana...

uglavnom hvala na informacijama pa cu javiti ako se nesta promeni!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moje iskustvo sa dve Maree davno: Isti simptomi kao sto je nestor opisao. Na obe racunar. Jedan sam uspeo da resim, a drugi je morao da se menja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

FIAT MAREA koristi uglavnom "ECU" jedinice HITACHI za benzinske motore, a za dizel BOSCH X XXX XXX 342 334. Lybra za dizel motore koristi isključivo BOSCH, EDC15C5. To nisu isti proizvodi!

Ovo je inače jako redak kvar (centralne kompjuterske jedinice) i odista se dešava u promilima. Ono što je najčešća falinka prema simptoma koje naš drugar opisuje je nefunkcionalnost usisa, a sve po redosledu koji je ranije opisan, i kroz koje smo svi mi korisnici dizel motora u gradskim uslovima eksploatacije i sa gorivom koje nam se nudi na pumpama prošli.

Napominjem da se bitno razlikuju vozila koja su mahom vožena u gradskim uslovima vožnje i drumskim uslovima vožnje... Recimo, vozilo koje je dobar deo radnog veka pretrpelo u drumskim uslovima vožnje može da ima potpuno funkcionalan EGR sistem, i obrnuto, ono u gradskim uslovima potpuno propada.

Prvo i osnovno je funkcionalnost EGR ventila.

Drugo, a ne manje važno su MAF I MAP senzori

Treće: funkcionalnost turbine

Četvrto: stanje i prohodnost brizgaljki

Peto: stanje interkulera

Šesto: Ventil visokog pritiska sa "paštetom" (overboost)

I na kraju, moje poznavanje vozila je teoretsko, enciklopedisko... Ocenu o stanju motora i stepenu funkcionalnosti delova daje mehaničar na osnovu elektronske dijagnoze i optičkog pregleda svih delova motora. Zato, hrabro i veselo kod majstora! Nikako sam!

Share this post


Link to post
Share on other sites

naporan i podugacak posao traziti problem bez prikljucenja na aparaturu jer se desavalo da bude toliko banalna stvar a ljudi rasturali pola auta trazeci velikog gremlina.ako imas mogucnosti idi da ti to pogledaju a neka menjaju oni i pola auta ako ne rese problem nema ni placanja-to je valjda normalno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Primer za racunare sto sam naveo par postova iznad su bili neka vrsta presedana kod mene u radionici, jer kao sto rece Damjanovic vrlo se retko desava ali, eto desilo se. Moze tu da bude sve sto je gore navedeno,ali kao sto rece Miki bez strucnog utvrdjivanja nema nista.

@Damjanovic - Hitachi je samo u 1,8 16v ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav,

Kolega je imao slican problem sa Lybrom, nije htjela da vuce preko 3000 obrtaja i palila se lampica tako da je ecu poslije toga radio u "safe modu". U pitanju je bio elektro ventil koji se nalazi na vrhu hladnjaka, na njega idu dva crijeva od vakuma i jedan el. konektor. Znao sam sve podatke o njemu pa cu probati da nadjem mislim da je kostao oko 50eur.( isti je i na alfi 156) Nakon zamjene je auto bukvalno poletio. Mislim da ces najlakse dijagnosticiratri da lije do njega ako klip koji se nalazi nesto nize (kao kakva "gljiva") prilikom dodavanja i oduzimanja gasa ne hoda( jedno crijevo sa ventila vodi do te gljive). Mislim da je proizvodjac PIRBURG ili tako nesto. Baci malo pogled na ovu mogucnost.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^^^ taj ventil koliko sam shvatio je el. magnetni ventil koji pusta i zatvara krilca turbine uz pomoc vakuma...isti sam kupio nov zamenio i opet isto...izlaz koji vodi do turbine tj. pastete/pecurke (kako li ko zove) sam pokusao rukom da pomeram i ide lagano, isto tako sam creva proverio, koliko sam mogao da vidim sve je ok nista ne zaglavljuje niti flisuje negde...uglavnom resio sam da posetim majstor mikija pa nek covek vidi sta i kako...toliko me je sve ovo iznerviralo da ne zelim vise da se cimam oko toga jer cu samo napraviti stetu

doktor ne mozes biti za sve!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ah dragi Nestore sličan problem imam i ja. Turbina nešto i radi kada je motor hladan a čim se malo zagreje užas. Doduše ne pali se ništa na tabli ali sumnjam u taj EGR ventil, pa ću otići do Mikija da sredi to. Inače ako si sve to što si spomenuo sam radio svaka čast samo govori o mogućnosti nalaska dobrog mesta za opravku. I još jednom da pomenem jako loše majstore i u mom okruženju, pa sam primoran da se vozim do BGd, nadam se boljoj i kvalitetnijoj seervisnoj mreži Fitovih vozila kada se omasovi proizvodnja u Kragujevcu. A ne svaki Majstor koji je opravljao Kečeve (RIP za Keca) sada nalepi Fiat na kapiji.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pa znas kako kazu "videla zaba da se konjima stavljaju potkovice pa i ona digla nogu"...e tako je i moje misljenje sto se tice pojedinih "majstora", vecina je spremna da "odradi posao" i da naplati a to sto je ofuserio nikome nista naravno sa razvijenom vestinom (ocigledno godinama usavrsenom) njihove odbrane tipa " mi smo uradili sve sto je u nasoj moci, nema sanse da ce priznati da to sto je konstatovano sa njihove strane i "popravljeno" ne pije vodu...

bruka ziva bruka!

ljudi moji i ja sam mehanicar, samo ovaj posao sto ja radim nema veze sa kolima...ali nikad u svom zivotu nisam primio da uradim nesta sto ne znam ili ne znam kako ili pak nisam siguran da cu ga uraditi i da to bude to sto bi trebalo da bude...iz tog razloga se jos vise jezim od pomenutih "majstora"...

inace EGR sam zatvorio ali u mom slucaju je opet isti problem, mada nema vise crnog dima i kao da za nijansu auto bolje ide.

uglavnom kad malo skupim kinte zakazujem kod doktora mikija pregled za azdaju pa vam javljam do detalja...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Usput, proveri i elektrokontakte na "overboost"- u . Iznad kilera posred srede... malo crno, sa dva bela pipka odakle idu ulazno i izlazno crevo i jedan elektrokonektor. To vidi, živ ti ja - jedan minut posla. Isključi ga duni u kontakte, očisti četkicom i vrati.. (mene je to davilo... a bogami i ovlašćeni servis - da mu ne pominjem ime - dva meseca) Naravno, posle, Dr.Miky je sve to proverio, ali crevo (crevce 0.5 cm. prečnik) koje ide u ventil "paštetu" je bilo nagnječeno i previjeno.... Sad više nije!!thumbup.gif Na leru gura do 5400 obrtaja, a u pogonu muški preko 4000...

Edited by Damjanović

Share this post


Link to post
Share on other sites

e danasnji dan cu pamtiti....RESEN TURBO.... :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:

uzrok problema je bio nedostatak vakuma u crevu koji ide na solenoid i to najverovatnije iz razvodne kutije vakuma (ako sam se dobro "odrazio")...reseno tako sto je taj izvod eliminisan i uzet vakum sa drugog creva i odveden na solenoid...i da budem iskren auto se preporodio i sad tek dolazi do izrazaja ciscenje dizni interkulera i jos nekih dzidza bidza sto je miki regulisao!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jel to odmah na vaznom limu haube iznad kilera - dva creva što vode do "paštete"? pričam ja....

Edited by Damjanović

Share this post


Link to post
Share on other sites

lybra3.th.jpg

Uploaded with ImageShack.us]

evo malo mog umetnickog duha :pc:

na slici je oznacen gore vakumski razvodnik koji se nalazi tacno izmedju motora i kabine, crna kutija iz koje izlaze izvodi za vakum na kojoj izgleda ima elektroventil ako se ne varam...dole je oznacen solenoid, overboost, killer ventil (ima vise naziva, koliko sam shvatio) crevo je oznaceno crvenom bojom koje vodi od te kutije do solenoida koji stoji na hladnjaku, iz kojeg dalje ide vakum na drugi ventil takozvani pasteta koji se nalazi na samoj turbini...

u mom slucaju na izvodu koji je isao od razvodne kutije do solenoida uopste nije bilo vakuma...crevo ok prolazno ne flisuje ali na samom tom izvodu nije bilo vakuma...onda je taj izvod eliminisan i vakum je uzet sa drugog izvoda kutije sa T komadom...rezultat je da ovo nije moj auto...ocigledno sam ga dve godine od kad sam ga kupio vozio bez turba... sad ne mogu da ga prepoznam kako ubrzava i ide uopste...samo da napomenem da joj je Miki cistio interkuler usisnu granu i ostale dzidza bidze sto je u kombinaciji sa turbinom koja "radi" milina...

hvala svima na savetima i pomoci!

Share this post


Link to post
Share on other sites

e toliko o mojoj sreci sa turbom... :welcome:

danas je pocelo da se cuje "cviljenje" pri obrtajima od 2000 do 3000 iljade...

ako je turbina u pitanju sta ciniti :question: polovna ili remont :construction: stare

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iz mog licnog iskustva, polovna ali nabavljena od pouzdanog dobavljaca, da ga tako nazovem.

Remont je jako skup i osnovni mislim da prelazi 300 EUR, a pitanje je sta je jos otislo i sta bi moralo da se menja van redovnog remonta.

Ali opet....samo ako je stvarno u pitanju turbina, a ne opet nesto drugo, banalno i lakse resivo

Edited by Lyon

Share this post


Link to post
Share on other sites

kada skinem vakum crevce sa solenoida nema cviljenja ali nema ni turba :realmad: kada ga vratim ima :wallbash: ali ima turba

i ja sam isto pomislio PK ali nije...

bazajuci po netu :book: naleteo sam na dosta pozitivnih iskustava sa turbo servisom iz Uzica...a sa druge strane dosta sam puta cuo isto ovo sto rece kolega Lyon da je uvek bolje druga pa i polovna nego remontovana

e sad ljudi moji sta ja da radim...gde da nadjem tu polovnu neotvaranu a dobru :) i sta mislite koliki bi bio raspon cena za nju

ove u Uzicu sam zvao danas i kazu da cena osnovnog remonta krece od 250 pa navise daju garanciju od 1 god, ne znam da li ima na polovnu kad se kupuje sve mi nesta lici da nema!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mislim da ti je najbolje da zakazes pregled kod nekog od nasih majstora ovde, pa ako ispadne da je turbina stvarno losa, onda odluci dalje.

Nemas garanciju na polovnu, to ni ti ne bi mogao drugome da das.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...