Jump to content
FAS Goran

Recommended Posts

pSVQ0.jpg pSYk9.jpg

Visoko odignuta od asfalta, Panda jasno pokazuje znakove osobene za klasu mini-MPV i mini SUV-vozila, dok svojim zadnjim svetlima podseća na mnogo veće i robusnije automobile, poput npr. velikih Volvo modela.

2004. godine Fiat je sa modelom Panda opet osvojio titulu Evropskog automobila godine.

Panda sadži opciju za podeljena zadnja sedišta što onda od nje pravi model za 4 putnika gde svako od njih ima svoje sedište koje može podešavati kako mu najviše odgovara. Od septembra 2005. godine sve Pande imaju ESP, ABS, EBD i najmanje dva prednja vazdušna jastuka. Ručica menjača se nalazi visoko na centralnoj tabli koja je tako dizajnirana da bi promene brzina bila udobnije nego sa klasičnim položajem ručice menjača na podu.

TcvLS.jpg TcKJJ.jpg TcDfi.jpg

U vreme kada se pojavila nova Panda, Fiatu je bilo veoma važno da ona bude tržišno uspešan model i da na taj način njen plasman dodatno pomogne Fiatu da se izvuče iz tadašnje nezavidne finansijske situacije.

Tako je i bilo, tj. Fiat je ostvario zacrtani cilj. Prvih 500.000 novih Pandi je prodato već do oktobra 2005. godine, a prodaja je naročito bila dobra na domaćem (italijanskom) tržištu jer je oko polovine od tog broja došlo u ruke italijana. 500.000-ta Panda je proizvedena 5. oktobra 2005. godine u svetlo plavoj boji, Emotion paket opreme i sa dizelašem 1.3 M-jet ispod haube.

Verzije:

Actual je predstavljen u januaru 2004. godine. Panda sa ovim nivoom opreme ima crne branike, nema el.podizače prozora, a nema ni rezervni točak punih dimenzija.

Activ je ponuđen tržištu od maja 2005. godine, ima branike u boji karoserije, podizači prednjih prozora su električni, tu je i centralna brava, kao i radio u varijanti sa kasetom ili CD plejerom, ABS, vazdušni jastuk i za suvozača, servo, dok je manuelni kllima uređaj ponuđen kao opcija za doplatu. Od septembra 2005. godine ABS i vazdušni jastuk za suvozača su postali standardi i za najniži paket opreme.

Activ Plus je tek nešto malo bolje opremljena verzija od prethodne, ali je ona prestala da se pravi još u decembru 2003. godine.

e64KS.jpg e69K9.jpg e6eJr.jpg

Dynamic uključuje ABS, 2 vazdušna jastuka, nosači (šine) na krovu, servo i radio sa kasetofonom kao standard. CD/mp3 plejer sa CD šanžerom, alu felne, manuelna ili digitalna klima, šiber kao i poluautomatski menjač su činili spisak ponuđenih opcija uz doplatu.

Od septembra 2005. godine 4 vazdušna jastuka postaju standard na pojedinim evropskim tržištima uz opciju još dva vazdušna jastuka u vidu bočnih zavesa.

Emotion je najbolji paket opreme jer uključuje radio sa CD plejerom, alu felne sa gumama niskog profila, digitalnu klimu. Na pojedinim tržištima, poput npr. Velike Britanije, ovaj nivo opreme se nudio pod nazivom Eleganza.

pWLMS.jpg pWQM9.jpg pWYfA.jpg pWVLr.jpg

1.2 4/4 Climbing edicija predstavljena je u decembru 2004. godine, ima povećan klirens, veće točkove i posebne gume otpornije na surovije uslove eksploatacije. Najvažnija osobine ove verzije je pogon na svim točkovima, ali to je čini i najsporijom (po pitanju maksimalne brzine) od svih verzija. Ostali aspekti opreme su slični kao kod verzije Dynamic, međutim ovakva Panda ipak nema mogućnost zaključavanja diferencijala niti ima reduktor. Spolja se prepoznaje po tome što je malo višlja, ima dodatne crne, šire plastike koji služe kao zaštita, kao i oznaku Climbing ispod naziva Panda na zadnjem delu automobila.

4/4 Cross edicija predstavljena je u decembru 2005. godine. Spolja se razlikuje od Climbing verzije po malo drugačijim prednjim i zadnjim svetlima, ali najvažnija razlika je da ovakva Panda ima ''differential lock''.

Actual Van i Active Van su ustvari teretne verzije Pandi sa tim nivoima opreme. Pozadi ispod oznake Panda imaju natpis Van. Zadnja sedišta se mogu izvaditi, a između prednjih i zadnjih sedišta postoji zaštitna mreža.

Tiupr.jpg TizoJ.jpg TiBTS.jpg TiOmA.jpg

TiTlS.jpg TiYl9.jpg Tj4PA.jpg Tj7jJ.jpg

Što se motora tiče, najslabiji koji je išao u Pandu je 1.1 benzinac SOHC FIRE sa svega 54 KS (išao u Seicenta), za koji se od početka mislilo da će ipak biti preslab za Pandu koja je teška malo iznad 850 Kg. Međutim, u eksploataciji se ovaj motor ipak pokazao kao ekonomična varijanta za gradsku vožnju.

1.3 M-Jet dizelaš sa 75KS je ponuđen u novoj Pandi, ali je imao malo manje obrtnog momenta nego što je imao u Puntu zbog menjača u Pandi koji nije mogao dovoljno pouzdano da istrpi taj obrtni moment.

Maksimalne brzine su bile:

150 Km/h sa 1.1 benzincem

155 Km/h sa 1.2

160 Km/h sa 1.3 M-Jet

Panda 100HP

OZLoi.jpg

2007. godina je za Pandu donela dosta novina, poput nove 4 boje u ponudi:

- Settimo Cielo Light blue (Surf Azure)

- Egocentrico Orange (Samba Orange)

- Magnetico Blue (New Orleans Blue)

- Spumeggiante Beige (Cumbia Beige).

Ipak , suština druge generacije Pande nije menjana, tj. njen izgled malog SUV automobila po kojem je postala prepoznatljiva i ostvarila zapažen tržišni uspeh. Tu su i nove boje unutrašnjosti kao i kvalitetniji materijali za nju. Mali automobil koji ipak pruža komfor putnicima poput znatno većih automobila, jednako dobar za grad kao i za malo duža putovanja, dovoljno izdignut iznad zemlje zbog čega može i da siđe sa asfalta...sve su to osobine koje su obeležile ovaj Fiatov model. Panda je prvi automobil u svojoj klasi koji je ponudio pogon na svim točkovima, ESP, Dualogic menjač, novi common rail dizelaš sa 16v…i sve to zajedno je uticalo da odnos uloženog/dobijenog bude daleko na strani Pande u poređenju sa konkurencijom.

Koliko je tržište dobro prepoznalo Pandu i njene kvalitete govori nekoliko sledećih brojeva:

samo tokom 2005. godine Panda je zauzela 32% supermini segmenta na evropskom tržištu sa prodatih 200.000 primeraka, dok je u Italiji tokom iste godine obuhvatila 45% tog segmenta sa oko 130.000 prodatih primeraka. Do početka 2007. godine, Pandi je širom Evrope prodato preko 650.000 komada (u svim verzijama).

Panda je osvojila ukupno 18 nagrada raznih automobilskih magazine i stručne automobilske evropske javnosti, među kojima je ipak najvrednija već pomenuta titula evropskog automobila godine za 2004. godinu.

Zbog toga je izbačen i čitav niz dodatnih verzija Pande, poput Alessi, Terramare, Luxury, Jolly, Monster, a postajala je i Rally verzijakoja se vozila u Fiat Panda Rally Cup 2006 godine.

OZrr9.jpg OZyVA.jpg OZwqr.jpg

OZBpJ.jpg OZDUS.jpg OZmrS.jpg

Tako je izbačena i najjača verzija sa 100 KS, niža (20mm), sa čvrćim oslanjanjem (25%), novim amortizerima za ovu verziju, alu 15-cama sa gumama 195/45. Veći diskovi su takođe tu, odnosno 257mm napred i 240mm pozadi, a pomenutih 100 KS je dobijeno iz 1.4 16v benzinca uparenog sa menjačem koji ima 6 stepeni prenosa.

Iako nema škorpiju, tj. nema oznaku Abarth na sebi, faktički kao da je u pitanju jedna od njegovih dorada Fiatovih modela.

Oprema je takođe bogatija, počev od kožne obloge volana, komandi na volanu…

Sport dugme je tu da dodatno pojača takve ambicije vozača jer smanjuje servo asistenciju i tako pruža još bolji osećaj za volanom, plus skraćuje vreme odziva na gas. Iako je prava zabava vožnja po krivinama, ne može se reći da na pravcu ova Panda nema dovoljno dobre performance jer do 100 Km/h stiže za 9.5s (oko sekunde brže od veoma kod nas rasprostranjenog Stila JTD 115), sa maksimalnom brzinom od 185 Km/h.

Ipak, bez obzira što su tu alu felne sa niskoprofilnim gumama, diskretni spojler na krovu i još par detalja koji naglašavaju sportski karakter ove Pande, drugi vozači odmah pomisle da ste krenuli do prodavnice ili pijace i misle da će lako izaći sa vama na kraj…- sve dok ne stisnete gas ostanu u tom uverenju. :)

Naravno, kao i svaki Fiatov atmo benzinac i ovaj traži da ga zavrtite zarad dobrih perfomansi, jer i sa njim prava zabava počinje od 4.000 obrtaja...

Osvežena Fiat Panda za 2010

Fiat Panda 4x4 Adventure

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fiat Panda Anniversary

fiat%20panda%20anniversary%201.jpg

Fiatova Panda ove godine slavi svoju 30-godišnjicu, što je prilika da italijanska kompanija na tržište izbaci i posebno izdanje ovog gradskog mališana.

Specijalac je nazvan Panda Anniversary (bazira se na Pandi 1.1 Active) i u opremi ima, između ostalog, panoramski krov, svetla za maglu, hromirane krovne nosače...

fiat%20panda%20anniversary%2011.jpg

U Italiji Panda Anniversary košta 9.950 eura a dostupna je samo u tri boje: beloj, crvenoj i žutoj (unutrašnjost uvek u crnoj boji).

Prva Panda je inače te 1980. godine u Fiatovoj paleti zauzela mesto između Fiata 126 i 127, dok je za dizajn tog, pre svega, jednostavnog i skromno opremljenog modela bio zaslužan slavni Giorgetto Giugiaro. Ipak, prva Panda je bez obzira na svoju jednostavnost u proizvodnji ostala čak 23 godine, pri čemu je proizvedeno oko 4.5 miliona komada. U početku je Panda bila dostupna samo u verzijama Panda 30 i Panda 45, kasnije je ponuda naravno proširivana, a pojavila se i Panda sa pogonom na sva četiri točka koja je napravljena u saradnji sa Steyr-Daimler-Puchom AG. U januaru 1986. Panda dobija i moderni benzinski motor od 999 ccm iz Fiatove FIRE porodice.

Uspeh nije izostao, pa je milionita Panda ugledala svetlost dana 1984. godine (u avgustu 1988. sledi 2-milioniti primerak), 1990. je došla električna verzija Panda Elletra, dok je kraj za prvu generaciju Pande usledio u maju 2003. godine. Te 2003. na scenu stupa druga generacija koja se proizvodi u Fiatovoj fabrici u Poljskoj.

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

2011 Fiat Panda

A27Vi-5a41732d.jpg

I Fiatova Panda je doživela manje izmene za novu prodajnu sezonu.

Ipak, promene na Pandi modelske godine 2011 su veoma skromne pa je najveća novost u stvari to da svi motori sada zadovoljavaju Euro 5 standard, uz manju potrošnju goriva i emisiju CO2.

Tako Panda 1.2 8v sa benzinskim motorom od 69KS postiže maksimalnih 162 km/h, do 100 km/h ubrzava za 13.4 sekunde, prosečno troši 4.9 litara goriva na 100 km (fabrički podatak) i emituje 113 grama CO2 po kilometru, dok Panda sa dizelašem 1.3 Multijet 16v sa 75KS i standardnim DPF filterom ima potrošnju od 4.2 litra na 100 km (emisija CO2 iznosi 109 g/km a maksimalna brzina 165 km/h).

Što se ostalih detalja tiče, 2011 Panda je dobila i proširenu paletu boja (sada 15 boja, uključujući i nove "Azzurro Volare" i "Verde Eccentrico"), nove poklopce točkova, kao i kvalitetnije materijale i nove boje u enterijeru.

pUjj0-5a41732d.jpg

2011 Panda će moći da se dobije u šest verzija (Actual, Active, Dynamic, Emotion, Climbing i Cross), u varijantama sa pogonom na TNG i metan i sa 4x4 pogonom.

Što se cena tiče, primera radi, 2011 Panda 1.2 8v sa 69KS i Actual opremom u Italiji košta 9.250 eura.

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

moram da dodam da se u pandu MY"11 ugradjuje jos jedan motor 1.4 8v sa 77ks

U pravu si... iako je taj motor na CNG (zemni gas), svakako ide i na benzin.

I sad vidim "my dream car"... panda 4x4 CNG (1.4 Natural Power Cross 77 cv Euro 5) za "samo" 17.450,00 EUR!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bilo je u SAT-u pre par godina Panda 4x4 vs. Mercedes, e sad da li bese G ili M zaboravio sam...

Ako neko ima taj broj bilo bi interesantno da okaci test

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nesto mi tu smrdi. Tesko mi je da poverujem da spremaju dva razlicita modela crossovera - 500X i ovu Pandu

Share this post


Link to post
Share on other sites

S obzirom kako se u zadnje vreme frljaju sa modelima u okviru grupacije, nista me ne bi zacudilo...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislim da tek ovo nema veze sa realnoscu, vec je samo jos jedna slobodna vizija nekog "umetnika"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bolje da su pravili sa Bravom ove varijacije. Sigurno bi imalu ukupnu produkciju blizu 400 000.

 

bravosuv_jpg_100224987_l.jpg fiat_bravo_cross_recreacion_0.jpg 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Džepni terenac - "FIAT panda kros"

FIAT je najavio svoj najnoviji dodatak uspešnoj "panda" porodici u vidu "panda kros" malog terenca koji će svetsku premijeru doživeti početkom marta na Salonu automobila u Ženevi.

 

436945_74650fia_ff_jpg_ver_1392803839.jp

 

Zasnovan na uspešnoj formuli "pande 4x4", malog gradskog automobila koji, pored okretnosti u gradskim uslovima, može da ponudi i snalažljivost na terenu, novi "panda kros" je dodatno unapređen i osposobljen da savlada još zahtevniju terensku vožnju. Ključna novina na "panda krosu" je standardni "obrtni momenat na zahtev" sistem prenosa koji kontroliše elektronsko zaključavanje diferencijala i elektronsku kontrolu stabilnosti kako bi prilagodio obrtni momenat motora datim uslovima.

Vozaču su na raspolaganju tri moda vožnje:

 

"Auto" – automatska distribucija pogona između prednje i zadnje osovine na osnovu terena.

"Lock" – optimalno za svu terensku vožnju pri brzinama do 50km/h uz distribuciju pogona na točkove sa najviše gripa.

"Hill descent" – optimalno za vožnju niz strme nagibe

 

436944_74650afia_ff_jpg_ver_1392803861.j

 

Ovaj mali terenac je u svim bitnim aspektima napredniji od "pande 4x4" sa klirensom od 16cm, ulaznim uglom od 24° i izlaznim od 33°.

U ponudi će se naći sa dva agregata opremljena "start-stop" sistemom: 0.9 "TwinAir Turbo" motor sa 90KS i 145Nm obrtnog momenta uz potrošnju od 4l/100km i 1.3 "MultiJet II" turbo-dizel sa 80KS i 190Nm obrtnog momenta i potrošnjom od samo 3.9l/100km(po fabričkim podacima).

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...