Jump to content
FAS Goran
hansf

Fiat Grande Punto - saveti, iskustva pre kupovine

Recommended Posts

Nisam ispratio tu pricu, ali pre ce biti da se nije moglo uraditi iz nekog razloga, mozda nedostatak alata/znanja da ne naklapam sad, al 15-20ks trebao biti lako ostvariv i realan dobitak na tim motorima, makar po stranim sajtovima.

Koliko se secam 75 ima fiksnu, a 90 varijabilnu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jeste verzija od 90 ks ima varijabilnu. Sada je priča da se verzija od 75 ks opušteno diže na 95 ks na valjcima a kome dim ne smeta može i preko 100.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zaista ne znam ali zanima me u čemu je stvar? Mislim da sam i na forumu kačio odgovore naših priznatih tunera u vezi chipovanja GPa. Zbog tih iskrenih i rekao bih profesionalnih odgovora sam zaboravio na chip. Pre godinu videh ispis sa dyno mašine gde GP od 75 KS vrti 95 KS bez dima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gresi ljudi jbg, bolje i tako nego da su se ucili na tvojoj masini, ja bih sad to cipnuo, em je cena cipa pala jer vise nije aktuelna generacija, em sad imaju proverene mape.

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 hours ago, vagenovac said:

Mozda,je utvrdio preko dijagnostike da je cipnut, sto nije nemoguce, a sa 90 na 105ks odnosno samo 15ks treba da je laganica dici.

P.s. da je rekao 120ks pa da budemo skepticni u broj ks

Sent from my KIW-L21 using Tapatalk
 

 

 

 

Možda glupo pitanje, ali kako je moguće ustvrditi preko dijagnostike je li na autu napravljen Remap?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa sa obicnom dijagnostikom, ako testiras u voznji lako vidis razliku, ako se ne varam 1.3mjt treba biti 1400bara gorivo ili pritisak turbine, recimo mislim da je na 1.9 16v fabrika 2350 (a vrednosti obicno odu 200-250mb za turbinu, i do 200bara za gorivo), na nekim dijagnostikama se moze videti ako je pisano u softver, ako nije originalan, negde treba znati sta se trazi, dok recimo u ovlascenim vagen servisima kada spoji originalnu dijagnostiku koja je zakacena na net odmah im iskoci ako je kacena neoriginalna dijagnostika, a ne ako je menjan softver.

Tako da ako je poznavaoc mogao mu je majstor to utvrditi preko dijagnostike, tacnu snagu ne naravno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav svima, nov sam na forumu, moj prvi post.

Citam cesto postove na forumu, ima jako zanimljivih podataka..Od nedavno sam vlasnik Fiat Grande Punta 1.2 benzinac sa 69 ks..Sredina 2015 sa 24 hiljade na satu, kupljen u salonu jos u garanciji..Pa eto, ako nekog bude zanimalo da prenesem neka svoja iskustva ovog automobila tu sam..

Edited by Sasa_Tv

Share this post


Link to post
Share on other sites

E pa Saša "raspali",lično me sve interesuje,održavanje i potrošnja najviše,pa onda karakteristike.Nadam se da ću u posed takvog jednog-brzo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa evo uvodno receno trazio sam bas nekog benzinca "malog" kao drugo auto sa obzirom da vozim passat karavana 1.9 tdi..

Iskren da budem nisam od njega previse ocekivao da kazem, vise zbog nekih prica, predrasuda, malog 1.2 motora itd..Ali sad mogu da kazem da sam sa autom odusevljen ali naravno ima i svojih mana..Pa da krenem redom..Sto se auta tice, 1.2 motor, 8 ventila, 51kw ili ti 69 konja, euro 5 motor.5 vrata, klima, abs, ebd, asr, centralna, volan podesiv po visini i dubini, dual drive servo, el.podizaci samo naprijed, el.retrovizori sa grijacima, audio komande na volanu itd itd itd..Pozicija za upravljacem se nadje jako lagano, sjedista lijepo profilisana, udobna sa izrazenim bocnim potporama..Volan bas onakav kakav treba da bude..Visok sam 186 i zaista ima mjesta na pretek..Visoko se sjedi za volanom, veliki retrovizori, idealan za grad..Pregledan bar za mene..E sad ne bih ulazio u detaljne analize niti sam strucan da ti sad to objasnim sve do detalja..Plastika konzole sasvim ok, nije ona skroz tvrda plastika, nema za sad tragova habanja..Inace sve jako lijepo, funkcionalno..Nista ne skripi, nista ne cvrci a vozim ga po svakakvim putevima..Mjenjac poprilicno precizan, mekan ali nije za brzo saltanje..Papucica kvacila zacudjujuce i prijatno   mekana, milina..U rikverc saltanje nekad nece iz prve, to im je mana fabricki, valjda nedostatak sinhrona za rikverc, nek me ispravi neko ako grijesim..Muzika sasvim ok, putni racunar daje mnostvo informacija..Uz njega idu i fabricka dnevna svjetla, klima hladi perfektno a grijanje unutra kao furuna..Zadnja klupa pristojno udobna, za ovu klasu mislim da ima najvise mjesta za putnike..Gepek solidan za ovu klasu..Gledao sam i manje..Da sumiram, sto se tice enterijera za mene je prelijep, funkcionalan..Za pohvalu..Jedini nedostatak naslona za ruku ko je navikao na njega i ne bi skodila jos po koja pregradica za razne stvarcice..E sad ukratko o motoru, voznim karakteristikama itd..Ovaj motor sam izabrao jer trosi jako malo, odrzavanje je smjesno, sa ovim novim modelom su prelezane djecije bolesti..A naslusao sam svega, da jedva nosi svoju karoseriju, da je slab itd..Ono sto me odusevilo je zvucna izolacija, bukvalno se ne cuje u leru motor...Za mene ide i povlaci sasvim pristojno..Ne ide kao passat boze moj ili druga auta vise klase koja sam vozio i posjedovao ali price da jedva nosi sebe itd su za mene smjesne..Sasvim solidno i lijepo ide..Postaje zivahan od 2500 obrtaja, bez problema krstari na 80-90 sa minimalnom bukom..Malo postaje bucniji na 120-130 i preko 3000 obrtaja..Auto nije za jurcanje i divljanje i rizicna preticanja i nisam ga za to ni kupio..A sa njim vozim i brzo i preticem kad treba i kao neko ko svakodnevno vozi dizela od 130 konja nisam ni malo razocaran sa ovim autom..Cak naprotiv prijatno iznenadjen..Brzine su kratko proracunate pa tako vozim petom na 60 km/h...Ljudi moraju da shvate da kada uzmu auto iz ove klase ne mogu da ocekuju ne znam ni ja sta..Sto se mene tice imam samo 2 zamjerke vrijedne pomena..Jako je tvrd, svaka rupa se i neravnina  osjecaja ali su srecom sjedista udobna tako da meni ne smeta toliko.To je to za tu klasu..I druga mana preosjetljive kocnice..Bukvalno me prvih 5 dana lijepio za soferku dok se nisam navikao..Na putu je jako stabilan, upravljiv, nikakvih zamjerki nemam..Sto se servisa tice ovde kod nas u CG, deru tako da u ovlascenom servisu filter vazduha, ulja, polen filter, selenia c3 3 litre, metlice brisaca, komplet zamjena antifriza, svjecice, i pk kais koji sam zamjenio sve zajedno sa rukama oko 250 e mislim.. U Srbiji sve ovo 100 e jeftinije..Nikakvih kvarova nisam imao, pk kais na njihovu preporuku zamjenjen vandredno, 2 sijalice i to je to..Svaki dan ga vozim bukvalno, i na duze relacije..Moja potrosnja sa malom tezom nogom na gasu je 5.4 na otvorenom, 7.2 zimi po gradu, trenutno 6.5 prosjek na zadnjih 900 kilometara..Uspio sam na otvoreno da ga spustim jednom na 4.8 normalnije voznje..I da zavrsim, auto za svaku preporuku kome treba auto za svakodnevnu upotrebu da ga vozi i ne zali, jako zahvalan..Za duza porodicna potovanja natovaren ne bas ali boze moj, dodju ljudi u CG na more jugom..Sve je stvar ukusa..Ono sto je meni bitno je 5 zvjezdica za bezbjednost na crash testu..Uzeo sam ga sa dozom rezervisanosti ali sada sam prosto odusevljen sa ovim autom iz ove klase...Ima svojih mana naravno ali sve ukupno jako dobar auto..Ako te jos nesto zanima slobodno pitak pa koliko budem mogao ja cu ti docarati.image-0-02-05-435f2653ddad49e0b9a657a571e1136621a0984ecd2b08900528ee8be683bf51-V.thumb.jpg.0133468cfc1c1706d25a59b764e03f35.jpg

image-0-02-05-ff95fbb5885fc14388b948e128d54a12863f5a9d1a993e60b52142c199e57174-V.jpg

image-0-02-05-fb2c4cf3b4f3ecdab88c4e29a90aab68cb37eded504f7d0757b6a309733db34d-V.jpg

image-0-02-05-957f9e8ecedb884bd126396d61349adc1cfbd4f3096f0b2719b40770283b468a-V.jpg

image-0-02-05-b0271df7c953c42f4f15e92bdda97d3634316e3f4b03f50420917e8c872f0163-V.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Sasa

Hvala ti sto izneo svoje iskustvo, koristice, a tebi zelim da te Grande Punto dugo sluzi bez najmanjeg problema! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja volim da kazem koliko para toliko i muzike..Sve zavisi koliko novca mozes da odvojis za automobil i sta od njega ocekujes..Prosjecan balkanac bi za male pare da vozi auto staro 10-12 godina, da malo trosi, da je jaki dizelas i da mu se pri tome nista ne kvari..Nece da moze sto bi rekli..Treba biti realan i ako posmatras neki automobil treba ga uporedjivati sa automobilima iz iste klase i onda prosuditi sta dobijas za taj i taj novac i da li postoji bolji druge marke za slicne pare..I uvijek cu za iste neke pare recimo da uzmem mladjeg benzinca do 50 hiljada predjenih recimo nego dizela sa 200 i kusur hiljada..Svako ima svoju racunicu. Ja sam automobilom zadovoljan, trosi malo, odrzavanje je jeftino, prelijep je, ima dosta prostora, vozne karakteristike su mu mu odlicne, za svakodnevnu upotrebu odlican auto..Koristim ga za grad i kao drugo auto, samo rijeci hvale..Motor sasvim zadovoljavajuci, sigurno je da ne ide kao jtd ali ne ide ni lose, price da jedva nosi samog sebe itd su za mene smijesne.Uostalom probaj auto, vidi da li ti odgovara.. I ti sam najbolje znas koliko ti je dzep dubok i sta najbolje/najmladje/najocuvanije mozes da dobijes tj kupis za svoj novac..

Share this post


Link to post
Share on other sites

..I uvijek cu za iste neke pare recimo da uzmem mladjeg benzinca do 50 hiljada predjenih recimo nego dizela sa 200 i kusur hiljada

 

E to je ono što ja stalno govorim. Ispravno razmišljanje!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sve to stoji samo je problem kad  ponudis nekom benzinca treba da se dobrrrrrooooo razmisli da se uzme i jos je cinjenica da idu samo malolotrzani benzinci a oni veliki do 20000 kubika stoje i stoje jer  se za takav auto automatski podrazumeva da treba plin da mu se ugradi i da je to trosak.

A ako ima plin onda je olaksavajuca okolnost i tad se lakse odlucuje za kupovinu takvog benzinca.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolega poseduje Grande Punta sa 1.2 motorom, ali je stariji model (ne znam tačno koje godište), drugačiji i skromniji (stariji) enterijer od ovoga gore, verovatno jedan iz prvih serija, plus trovratni. Ide on sasvim o.k, no primetio sam da na 3.500 obrtaja ide 110 km/h dok moj Punto Classic na istom broju obrtaja ide 130 km/h. Dakle, Grande 1.2 i pored toga što je jači 9 KS - ima i drugačiji menjač, da bi lakše nosio težu karoseriju. No to znači da i troši malo više. Jedina stvar koja mi se pored toga kod njega nije dopala je izuzetno neudobna zadnja klupa, loše su profilisana sediša tako da kada sednem pozadi sedište me bode u predelu lopatica (visok sam 184 cm), iako je zadnji naslon podignut. Osim toga, tapacirung ispod stražnjice je onako profilisan/udubljen pa je time još dodatno stanjen i na svaku neravninu tučeš koskama o tvrd pod (pa još sve pomognuto lošim zadnjim amortizerima, što kolega verovatno i ne primećuje da su odavno za zamenu). Na kraju sam morao sesti u sredinu gde je tapacirung malo deblji, da se sav ne izubijam. Moj Classic je pozadi pojam udobnosti za ovoga. Nadam se da su to kod novijih ispravili. Sve ostalo je u plusu u odnosu na Classica, vidi se da je auto dosta novije generacije, prostraniji, lepši... :)

TT

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ja volim da kazem koliko para toliko i muzike..Sve zavisi koliko novca mozes da odvojis za automobil i sta od njega ocekujes..Prosjecan balkanac bi za male pare da vozi auto staro 10-12 godina, da malo trosi, da je jaki dizelas i da mu se pri tome nista ne kvari..Nece da moze sto bi rekli..Treba biti realan i ako posmatras neki automobil treba ga uporedjivati sa automobilima iz iste klase i onda prosuditi sta dobijas za taj i taj novac i da li postoji bolji druge marke za slicne pare..I uvijek cu za iste neke pare recimo da uzmem mladjeg benzinca do 50 hiljada predjenih recimo nego dizela sa 200 i kusur hiljada..Svako ima svoju racunicu. Ja sam automobilom zadovoljan, trosi malo, odrzavanje je jeftino, prelijep je, ima dosta prostora, vozne karakteristike su mu mu odlicne, za svakodnevnu upotrebu odlican auto..Koristim ga za grad i kao drugo auto, samo rijeci hvale..Motor sasvim zadovoljavajuci, sigurno je da ne ide kao jtd ali ne ide ni lose, price da jedva nosi samog sebe itd su za mene smijesne.Uostalom probaj auto, vidi da li ti odgovara.. I ti sam najbolje znas koliko ti je dzep dubok i sta najbolje/najmladje/najocuvanije mozes da dobijes tj kupis za svoj novac..




 
Vec sam napisao koliko realno trosi, ali ajde, ponovicu
grad oko 8 l/100km, s tim sto ako se bas pazi, moze to i bolje
magistrala oko 6
auto-put 10/11 (pri 120 km/h s tim sto ja imam tempomat, pri 140 je veca potrosnja)
ovo vazi kada se vozi na 2000 rpm, s tim sto je pri 120km/h otprilike 3800 rpm, i pri tim obrtajima se NE OGLUVI, znaci nije kao u automobilu vise klase gde je izolacija uradjena perfektno ali nije ni da ne mozes da cujes saputnike, znaci normalna jacina muzike i sve ok, malo se cuje zvuk vetra kod glave vozaca od retrovizora, ali nema govora o tome da je nepodnosljivo.
Vozio sam deonice od 1500km (120/140 km/h) i nisam ogluveo i saputnici se nisu zalili. Ono sto moze da bude problem pri duzoj voznji su sedista, kao i kod svakog drugog automobila te klase, ali se to resava kupovinom sportskih sedista za GP-a, koja sada kostaju 100 eura komplet...
 
Naravno da moze da se pretekne autobusdefault_laugh.png, s tim sto mora da se radi menjacem jer auto nema dovoljno snage, jednom kad se vozac navikne na datu konjazu, nije problem, ali mu treba vise vremena nego automobilu od 100/120 ks i SVAKO ko je vozio jaci automobil ce reci da je 1.2 GP SLAB.
 
 
Sto se voznje tice, ono sto ume da nervira je lose uradjena izolacija oko prednjih tockova (blatobrani su plasticni bez ikakve izolacije), sto dolazi do izrazaja pri brzinama do 50 km/h, kad se prelazi preko rupa, pri vecim brzinama nije toliko izrazeno...
Auto je prostran i komotno mogu da se prevezu 4 odrasle osobe, gepek je dovoljan samo za stvari dva putnika pri duzim putovanjima (odlazak na more)...
Za 11 godina nisam imao nikakvih intervencija na motoru, problem je elektrika, pregorele sijalice, ulazak vode u instalaciju, sprzeni dzekovi...
 
a pre nekog vremena sam pisao i kako se vozi:
 
Radi se prosto o osecaju vozaca prilikom odredjenih situacija. Vozim GP-a 1.2 vec 10 godina pa mogu iz iskustva da kazem da prilikom svakog preticanja mora da se dobro razmisli da li ce auto biti sposoban da bezbedno izvrsi preticanje, pogotovo ako se radi o brzinama vecim od 70km/h, pogotovo ako je auto opterecen prtljagom ili saputnicima. Prosto receno, potrebna je dodatna koncentracija i umece voznje. Motor je slab i to se oseca...svi iskusni vozaci koji su seli u auto su prvo  primetili nedostatak snage i to najvise smeta. Naravno da auto moze da se svakodnevno upotrebljava, problem je u osecaju sigurnosti, da li moze da povuce u datom trenutku. Jako je naporno stalno voziti na visokim obrtajima a smeta i usima, o potrosnji da ne pricamo...Zato kazem da je nastimovan za penzionersku voznju, prosto, ne moze da izmami osmeh vozaca, a priznacete, ponekad je to najvaznijedefault_laugh.png
 




Sve to stoji samo je problem kad  ponudis nekom benzinca treba da se dobrrrrrooooo razmisli da se uzme i jos je cinjenica da idu samo malolotrzani benzinci a oni veliki do 20000 kubika stoje i stoje jer  se za takav auto automatski podrazumeva da treba plin da mu se ugradi i da je to trosak.
A ako ima plin onda je olaksavajuca okolnost i tad se lakse odlucuje za kupovinu takvog benzinca.

Srecno sa novim autom i mnogo bezbednih kilometara Vam zelim.
Citam opis i ne mogu da se ne slozim sa svim iznesenim ocenama i komentarima. Kao sto sam vec negde pisao svaki auto ima svoje prednosti i mane a sta ce biti dominantno zavisi od potreba i zelja korisnika.
GP je za potrebe koje ste naveli vise nego sjajan automobil. Ja GP nisam vozio do jednom na kratko, ali sam neko vreme vozio 1.2 u Z10. Jedina i najveca mana je nedostatak snage pod klimom i potrosnja koja je po gradu bila 8-8,5 litara sto smatram da je mnogo za lagan auto i mali motor. Inace, GP je prelep auto i vrlo rado bih ga vozio kada bi uzimao drugi auto u kuci, za suprugu u lokalu i za gradsku voznju.Pozdrav


Sent from my Samsung

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni se danas ponudio  GP 1,4 2008 i zamalo da ga uzmem jer je imao i panaorama krov  pored fabrickih alufelni ali onda vidim da je ceo ofarban u krug i to onako ,ni tamo ni amo i  nisam ga uzeo jer  treba tu da se smirgla i polira   a i na kraju bi se opet videlo da nije kao casa a ja volim uglavnom takva kola.

Poceo sam da pisem ovo zbog toga sto sam vec imao takav 1,4 i bio razocaran kako ide ali danas sam probao ovog i ili sam ja omatorio  ili ovaj ide veoma pristojno ,cak sta vise,odlicno.

U svakom slucaju uzeo ga je neki drugi trgovac i usminkace ga  da  se sjaji  i da nekom zatrepere okice.:happy:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja cu ponoviti jos jednom sto sam rekao, koliko para toliko i muzike i to je tako i nikako drukcije..Ovaj Fiat Grande Punto je na akciji nov kostao nesto oko 10 000 e ?!  :lol: Pa za 5-6-7 hiljada ne moze iole ozbiljan auto iz viseg segmenta da se kupi, star 4-5 godina do 100 000 predjenih, i odmah se ogradjujem, ne racunam razne golfove i passate i mercedese stare cca7- 10 godina, sa predjenih 300-400-500 hiljada koji su na zapadu tehnicki receno lesevi a kod nas "nova auta" . Za ovu cijenu koju sam naveo dobija se jako pristojan auto, nov, sa garancijom, jednostavan motor koji zna svaki majstor da odrzava, jeftin za odrzavanje..U mom postu je pisalo da ga koristim kao drugo auto, za svakodnevnu upotrebu, za deri i peri sto bi rekli..Pretezno gradska voznja..I zato konstatacija, tipa na 140 ne ispadaju usi ali je buka je velika i izolacija slaba itd? Pa to auto nije ni namjenjeno za voznju od 140 ?? A mozda ja grijesim..To je gradsko auto i kao takvom mu treba "suditi" .Dovoljno komforan, motor koji svojim performansama zadovoljava svakodnevnu potrebu, prihvatljiva potrosnja, okretan, upravljiv, city rezim servo volana..To ja potenciram, brkamo babe i zabe..Nazalost svi bi mi voljeli da vozimo bolja, kvalitetnija auta ali nam je drzava takva nazalost..Moje misljenje je da je ovaj auto u ovom segmentu i za ovu cijenu i paket opreme medju boljima..:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pravilo je da se uz link ka oglasu ostavi i PrintScreen, kako bi znali o cemu se radi i kada oglas istekne ili bude obnovljen.

GP.thumb.jpg.0538c427a02afc375771f2cf07a0f9c7.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...