Jump to content
FAS Goran
hansf

Fiat Grande Punto - saveti, iskustva pre kupovine

Recommended Posts

Imam par pitanja u vezi Grande Punta...

Prvo je vezano za ljuscenje koze volana koje je ocigledna boljka ali me zanima recimo kolika je srazmera u odnosu na predjenu kilometrazu?

Recimo vidim jednog sa navedenih 115000 km i oljuscena 1/3, a na drugom od 150000 2/3 volana, da li je to realno?

Posle koliko kilometara pocinje da se ljusti kozni volan, da li su ova dva primera verovatnije na 200 i 300000 km?

 

Druga nedoumica su mi haube, na retko kojem je prednja linija uz branik ravna u dlaku i bez lufta, da li je luft posledica otvaranja ili udaranja?

 

Trece su motori, posto ne bezim od benzinaca jer ce se auto malo voziti (do 10000km godisnje) a jeftiniju su i mozda manje presli, da li je taj 1.4 motor stvarno kao mrtav konj sto se performansi tice? citam kako se mnogi zale na performanse, a i jedan prodavac mi je sam rekao da ne vuce auto bog zna sta. Pitam se  kako onda onaj 1.2 u opste pokrece Grandea i da li je taj 1.2 u svakom slucaju za izbegavanje?

 

Da li se klimatronik kvari i tesko popravlja tj da li je bolje uzeti polovnjaka  sa manuelnom klimom?

 

Gledam starije modele zbog cene ...dakle 2006 -7 uglavnom. Auto ce se koristiti samo u gradskoj voznji i vozice ga zena tako da performanse mozda i nisu najbitnije vec pouzdanost i izdrzljivost.

 

Edited by Nenad777

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moj ima 95k km i za sada se koza na volanu odlicno drzi, tj nemam nikakvih tragova koristenja. Proizvodnja april 2009 god.

Ne koristim kreme za ruke, ne znoje mi se ruke pa je mozda i to razlog :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Guljenje koze volana i rucice menjaca apsolutno nema veze sa kilometrazom! Ja sam imao GP-a sa pravih 130Kkm kupljen, pocelo je da se guli na oba mesta, neka tanka koza je tu stavljena i to kako sam tada cuo, posebno na prvim godinama proizvodnje.

Motor 1.4, imao ga, lenj jeste, ali sasvim dovoljan za prosecnog vozaca, nemoj to da te brine...plus ovaj info, kazu da taj 1.2 ne ide nista losije nego 1.4!

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Nenad777 said:

Trece su motori, posto ne bezim od benzinaca jer ce se auto malo voziti (do 10000km godisnje) a jeftiniju su i mozda manje presli, da li je taj 1.4 motor stvarno kao mrtav konj sto se performansi tice? citam kako se mnogi zale na performanse, a i jedan prodavac mi je sam rekao da ne vuce auto bog zna sta. Pitam se  kako onda onaj 1.2 u opste pokrece Grandea i da li je taj 1.2 u svakom slucaju za izbegavanje?
 

Za 1.2 mogu da ti kažem da jeste poslab za takav automobil, ali ne toliko da ne može da se vozi normalno. Zavisi za šta ti treba, za neko jurcanje svakako nije. Za gradsku vožnju je ok, na autoputu se malo muči. Dobre strane su mu pouzdanost, mala potrošnja, proveren motor koji se ne kvari.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bas tako, uravo je to dilema, pouzdanost i jeftino odrzavanje naspram startnosti, brzine...do prvog kvara. Evo jedan moj drugar upravo trazi GP-a , ali hoce samo 1.4 ili 1.2, ja mu nasao neke 1.3mjet, par ovi munjenih 1.9, ma ni da cuje...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Auto ce biti drugi u kuci, dakle samo za grad ce se koristiti. Znaci funkcionalan je i sa 1.2, da znam da ne izbegavam ni njih jer su  i najpovoljniji sa cenom ti 1.2

NED ti kazes da je na 130kkm   POCELO, onda na 150 ne moze iti izguljen ceo ili na 120 pola volana kao sto sam vidjao. Ako pocne da se ljusti na 130, pretpostavljam da se ozbiljnije oguli koza na 200Kkm , to i jeste logicno.

Jos mi samo objasnite taj luft napred na haubi i da li se klimatronici kvare, da gledam manuelnu klimu samo?

 

 

 

 

Edited by Nenad777

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nemoj manuelni molim te, moj je bio sa dig klimom, pa to je drugi auto u odnosu na manuelnu...sve se kvari, tako da nema pravila.

Jedan drugar ima Punta, kupjen nov, sada ima 60hiljada, oguljen volan skroz, hrapave mu ruke, sta li je????

Sto se tice lufta, i moj je imao sa jedne strane malu razliku, a nikada nije bio udaran, mene je to nerviralo, stelovao sam, podmetao gumene podloske samo da uparim strane, ma kakvi...mislim da su uglavnom plasticna krila kriva za to?!?!?!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, znaci relativna stvar su volani, a klimatronik znam da je bolja i lepsa stvar nego me brine sto gledam kola 10 godina starosti pa me brine i kvarljivost te elektronike. Kad smo kod elektronike, jel odlazi ECU kao kod stila benzinaca?

Edited by Nenad777

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volan, na prvim godinama GP-a relativna stvar, klimu bih ja uvek digitalnu trazio, a sto se tice straha zbog godina, valjda je i ostatak auta star koliko i klima, tako da ne bi trebala bas ona da te brine!

Za ECU stvarno ne znam, ali nisam cuo da se iko zalio?!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Procitajte temu od pocetka i naucit ce te nesto! Sve sto se pita je vec nekoliko puta receno.

 

Od pocetka priozvodnje do sredine 2008 volan se ljustri! Koliko, zavisi od kilometraze i da li je bio garaziran ili na suncu.  Ako je dosta oguljen znaci i da je verovatno dosta i presao.

Da je 1.2 motor preslab fabrika ga ne bi ugradjivala ali u odnosu na dizel od 130 Ks je slab.

Automatska klima ima vise delova pa je samim time i kvarljivija a i popravci su veoma skupi. Ukoliko na nekom konkretnom primerku ona dobro radi, niposto zbog nje ne treba bezati od kupnje.  Nitko ti ne moze garantovati da ti nakon predjenih 100 km od kupnje nece puknuti radilica na motoru pa pogotovo da ce i automatska klima raditi dobro.

Kakve si srece tako ce ti i biti ali doslovno! Pravilo je da pravila nema.  Kvarljivije jesu ali ne toliko da je to alarmantno i da predstavlja prepreku za kupnju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Drugaru je zvekno reostat na automatskoj na grandeu, pase sa nove korse i alfe mito, 30e polovan, skoro pa dzabe jer su izuzetno pouzdane pa nikom ne treba.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sve receno za volan. Moj je ocajan, a evo kod mene se 30.000 ne menja. Prethodni vlasnik je bio pusac, da ne pominjem koliko su komande bile masne od znoja. Ljustenje nije merilo kilometraze, eto.

Zazor haube i branika ima svaki i to je normalno. Pogledaj slike na internetu i videces. Recimo da i Audi A6 ima neke cudne zazore haube i branika pa se niko ne brine.

Za Grande vidjam jedan narandzasti koji je stavio keder traku na ivicu haube da zatvori taj zazor. :)

Kad biras opremu uzmi automatsku klimu, opustenija je, a sto kazu ne kvari se posebno.

Kolega sa foruma ima jednog 1.4 sa plinom i kaze da trosi ko upaljac u zenskim rukama.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni je otisla letva volana jos u garanciji i to je cest kvar kod ranijih godista, valjda je fabrika kasnije to ispravila...

Sto se klime tice, ja sam je naknadno ugradjivao i svi koji su bili ukljuceni u proces su mi rekli da ugradim manuelnu (ja sam bas hteo automatsku, rekoh kad vec ugradjujem, svr jedno)

Problem kod automatske su neke klapne koje se nalaze ispod table i ako se pokvare, mora da se vadi cela unutrasnja jedinica klime i stavlja nova...

Kao sto rece Zvezdo, sve je pitanje srece, mozda ce raditi, mozda ne... Meni iskreno nije tesko da pritisnem dugme i okrenem tockic gde zelim da duva...

1.2 motor je pouzdan, ja za 10 god. i 150.000km nisam nista menjao, jeste slab ali kad se naviknes nije problem, za po gradu je ok ako ne preferiras sportsku voznju...

Ono sto je bitnije je prostranost, 4-ro se voze udobno, gepek je manji za neka duza putovanja, isao sam i do Atine i do Italije, ako imas tempomat i sportska sedista, put se ne oseti, jedino je zvucna izolacija lose uradjena, prednji tockovi se cuju jer je podkrilo od plastike tj. kao da ga nema pa se zvuk prenosi u kabinu kao da tocak otpada kad se predje preko rupe, pogotovo na gradskim brzinama, na auto putu je manje izrazeno, kapiram da problem moze da se resi kupovinom boljih guma...

Volan se guli jer je koza fabricki farbana, koristili su losiju kozu pa su morali da je farbaju i ustvari se ta farba skida u zavisnosti od toga kako je cuvana...

Edited by lufti

Share this post


Link to post
Share on other sites

Danas se kilometraza lagano proverava dijagnostikom, a ne zagledajuci volan (koji moze da se zameni, presvuce...).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam cuo da ako je kilometraza profy skinuta nema sanse da se utvrdi dijagnostikom :huh:

E sad, ok, da batalim volan kao pokazatelj koliko je auto rabljen...

dajte mi neki reper specifican za Grandea koji pokazuje koliko je vozen.

Ja cu svakako kada odaberem kandidata otici do nekog Fiat servisa ali da ne cimam i sebe ni druge nekim krsevima :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa bre ja sve vreme citam ovo oko volana i mene bi bas bilo briga kakav i da l je pohaban je kad se za 50eur presvuce da bude k'o lutka. :)

Oko motora za GPa ja sam za 1.4 16V i 95ks Nikako ne bih isao na onaj od 65ks jer sada u mk2 imam 80ks i bilo bi to samo silazenje sa konja na magarca. Mada, ko ima dosta gradske voznje i ponekad malo dalja putovanja-to je taman, posebno sto nije zahtevan motor za odrzavanje. 

Klima kao klima-digitalna je samo komplikovanija da se popravi ako nesto rikne. Klapne, motorici, zupcanici...ali jeste lepo kad sistem sam steluje temperaturu kako je podeseno. Verujem i da auto kod digitalne klime optimalnije koristi KW motora. 

Sto se tice sedista, kako Lufti kaze, vredi ih nabaciti iz Sport verzije jer i na oko izgledaju duplo bolje nego obicna, a kamoli prilikom koriscenja. 

Ono sto bi moj GP trebalo da ima je sledece> motor 1.4 16V, sedista iz Sport modela, tempomat, zatamnjena stakla i za leto neke lepe felne sa puno krakova u 16 cola.  I ja tu vise nista ne bi' dir'o. B) Za pocetak...

Nenad777, polovan auto se ocenjuje po tome koliko je jos zivota ostalo u njemu, a ne po tome koliko ga je imao.  Barem sam se ja vodio time kad sam trazio auto. 

Edited by gile smederevo

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 hours ago, Ivan said:

Danas se kilometraza lagano proverava dijagnostikom, a ne zagledajuci volan (koji moze da se zameni, presvuce...).

Kako to misliš, Ivane ? 

 

Zar nisu uspeli nedavno da osmisle način da i to zaobiđu ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nema tu repera koliko je vozen, prosto odes, vidis auto jel ti se svidja, upalis ga, vidis kako radi na leru, provozas ga po mogucstvu i na niskim i visokim obrtajima,

po auto putu ako je moguce ili nekom regionalnom da vidis kako se ponasa pri vecim brzinama, vidis da li nesto skripi, sta ti smeta, kako ti se svidja sveukupna ocuvanost,

i na kraju kod nekog dobrog majstora da proveri motor i mehaniku koliko moze.

Polovan auto je uvek macka u dzaku...

Ako ti se posle svega svidi, KUPIS i VOZIS!!!

Simple as that!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Druze, ako to ispunjava tvoje standarde, ali zapamti , tvoje, ne nase ili bilo cije, ti kupuj, naravno sa preduslovom da je to iole dobro ocuvano...nekada ces nesto morati i da popravis, ali i to je car polovnog auta, zar ne???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nenad 777, daj si malo vremena i pročitaj temu od početka. Sve lepo piše.

Da li je auto prešao puno vidiš po sedalu vozača,istrošenosti papučica, pojasu, volanu.... to uporediš sa očitanom kilometražom iz dijagnostike koja se nalazi na 4 mesta....

Kilometraža manje više, polaziš od opšteg stanja vozila!

Auto može da je vožen samo autoputem i da ima 300 000km a izgleda kao nov. Može i da ima pravih 57 000km a izgleda kao grob! Za taj od 57 000 km bi svi rekli da ima 570 000km. Auto vožen samo po gradu, neka dostava, Ulazak,izlazak kreni ,stani... kao auto koji je prešao milion!

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 hours ago, plavac said:

Kako to misliš, Ivane ? 

 

Zar nisu uspeli nedavno da osmisle način da i to zaobiđu ?

Ne pricam o kilometrazi na instrument tabli, ako na to mislis. Pogleda se preko dijagnostike stanje na ECU vozila, uporedi sa stanjem na centralama drugih komponenti, kod dizela cak moze da se preracuna preko broja regeneracija DPF filtera, itd...

A sto kaze Zvezdo, i kad utvrdis tacnu kilometrazu, opet je samo jedan reper, a bitno pitanje je kako je auto vozen i odrzavan - tj. gleda se opste stanje vozila.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...