Jump to content
FAS Goran
hansf

Fiat Grande Punto - saveti, iskustva pre kupovine

Recommended Posts

znam samo kada sam kupovao mog da mi je maltene uslov bio samo da je taj od 75 ks baš zb og tih svih paprenih intervencija..

Share this post


Link to post
Share on other sites

1.3mjet 75ks je sa finansijske tačke gledišta zaista bestbuy.

 

Ima lanac, nema plivajući, često bude i na 14'' i još su delovi za njega smešni.

Edited by igor0511

Share this post


Link to post
Share on other sites

ma gp sa 1.3mjet motorom je ekstra,ja sam njega samo hteo da kupim,al eto naisla mi musa neocekivano,sudbina

ako kupujes auto,slobodno kupuj ovaj gp 1.3 i neces pogresiti

Share this post


Link to post
Share on other sites

tako bi trebalo em kao povrh svega dugovečan. naravno samim tim nema tu nekog prevelikog užitka al nema ni čupanja kose kada nešto rikne. sve u svemu za naše uslove i puteve više nego korektan auto. a pri tome i ima dosta skromnu potrošnju..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kakve paprene investicije, kakvo skuplje odrzavanje, ima jedino taj zamajac koji se menja jednom u 100-150k u najgorem slucaju, a po svakom parametru je daleko bolji od 75ks.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa zar zamena zamajca nije investicija?

Koga to snadje brzo ce zazaliti neki boljitak u odnosu na verziju sa 75Ks. Probao sam tog od 90Ks i ostao zatecen! ocekivao sam nesto vise.

 

@igor GP nema 14'' felge. 15'' je najmanja dimenzija, zbog velicine diskova 14'' ne stane.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa zar zamena zamajca nije investicija?

Koga to snadje brzo ce zazaliti neki boljitak u odnosu na verziju sa 75Ks. Probao sam tog od 90Ks i ostao zatecen! ocekivao sam nesto vise.

 

@igor GP nema 14'' felge. 15'' je najmanja dimenzija, zbog velicine diskova 14'' ne stane.

 

1.3 Multijet sa 90 KS ne ide znatno bolje od verzije sa 75 KS i ima 2-3 veoma osjetljive stvari. Zamajac koji je skupljio nego onaj koji ide na 1.9 Multijet, mjenjač tj sinhroni 2 i 3 brzine koji nisu dobro dimenzionisani i turbina sa zakretnim lopaticama kojoj nema reparacije.

 

Verzija sa 75 KS je puno bolja i sasvim dovoljna za GP i normalnu voznju.

 

Sto se tice stabilnosti jedan je od najboljih u klasi, dosta je tvrd i jedan je od najneudobnijih u klasi. Prostranost je odlicna a meni i preglednost.

Edited by Elra

Share this post


Link to post
Share on other sites

Složio bih se sa kolegama, ako se gleda GP a da je što jeftiniji za održavanje onda je najbolje uzeti varijantu bez plivajućeg zamajca a 75 KS je sasvim dovoljno za normalnu vožnju. Mom stricu je na GP 1.9 120 KS plivajući zamajac potrajao nešto preko 200k km a zamena ga je koštala oko 700€ (600€ delovi + 100€ ruke). Uzeo je Luk set jer je on i fabrička ugradnja a za 1.3 je zamajac još skuplji, ne znam zašto. Ja sam uzeo Lanciu Ypsilon sa 1.3 motorom i menjačem 5 brzina koji nema plivajući zamajac jer taj auto najviše ganja gospođa pa i ako upropasti kvačilo trošak je zaista neznatan.

 

Kada sam gledao svojevremeno GP jedini od 90 KS i 6 brzina koji je došao u obzir je bio u odličnoj opremi (alu felne, panorama, Blue&Me, troje vrata i tamnosiva metalik) ali je bila ozbiljna kilometraža i verovatno da bi se zamajac menjao u perspektivi. Uzeo bih takav auto samo kad bi bio 400€ jeftiniji u smislu da "podelim" troškove zamene zamajca sa starim vlasnikom a kad se stavi nov trebalo bi da si miran barem 150k km ako ne i svih 200k km tako da je to najčešće jednokratan trošak. Za koju godinu više i nećemo razmišljati o plivajućim zamajcima. Najpre jer će ih svaki automobil imati a posle jer će se omasoviti elektro automobili :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

A zasto?

Ako bih uzimao 1.9 ili 2.0 motor uzeo bih Alfu 159.

Prednost GPa je jeftina registracija.

Ja prelazim malo kilometara godisnje i skupo mi je da mi velik i snazan motor stoji u garazi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imam ja i ovako razloga da se vozim ali nemam vremena! Robijam na poslu!

Letos sam sa motorom jedva 800 km napravio a da nisam išao na more tj dobio godišnji autom bi prešao 1500 km.

159ka je džaba! Toliki komad auta sa najmodernijim motorom za tako malo para!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jesi li i ti probao tog od 90Ks?

 

Kada sam kupovao GP, probao sam i verziju sa 90 KS i ovaj primjerak je bio mrtav ispod 2200 o/min. To mi se nikako nije svidjelo.

Iznad 2200 o/min povuce ali nista specijalno za razliku od +15 KS.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nisam probao al sam čuo od dosta ljudi koji jesu i svi su imali isti komentar. u fazonu da ne znaju da je taj od 90ks da nikad ne bi po vuči primetili..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako ima turbinu sa promenljivom geometrijom morao bi da povlaci ranije. Cemu inace sluzi takva turbina? Ne znam u kom rasponu je na tom gp-u najveci obrtni moment ali i ovaj obicni ranije povlaci

Share this post


Link to post
Share on other sites

To i uporno pričam. Negde su pogubili silne konje. Kao i 75 do 2000 mrtav motor. Šta radi var. turbina veliko pitanje.

Okačiću kasnije dijagrame snage.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam isto isao tom logikom medjutim... kao sto i Elra primecuje, ostao sam zatecen i neprijatno iznenadjen ocekivao sam mnooogo vise. Do 2000 okretaja je potpuno mrtav! pa zasto onda ima turbinu promenljive geometrije? Verzija od 75Ks podivlja od 1700 okretaja! Jedina benificija varijabilne turbine je sto je ubrzanje linearno i preko 3000 okretaja.

Ponavljam verzija od 90Ks ima drugu pumpu (1600 Bara) druge dizne i turbinu varijabilne geometrije! samim tim i 15Ks vise ali ispostavilo se je...  samo na papiru!

Chipovan Mk2 sa 70Ks ide mnogo bolje od njega!


E sad da li sam ja probao los primerak ne znam ali nije mi delovao kao los ili sam previse ocekivao unapred znajuci razlike?

Kada sam probao chipan Mk2 ocekivao sam da ide kao moj GP kad ono..medjutim...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da.


Nisam pitao cija mapa ni koliko konja na papiru ali! 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam se pre nekoliko dana vozio u maxi doblu, glanc novom, sa tim motorom od čini mi se 95 ks. Junački se bori, moram da priznam. Do duše i nemam nekog iskustva sa takvim mašinama, ali definitivno loš izbor za onu mrcinu. Jednom sam vozio dobla malo starijeg i manjeg sa 1.9 i to prosto leti.

Ipak, raduje me vaša cela priča da je moj izbor od 75KS u mom budućem GP pravi izbor.

Edited by paliic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...