Jump to content
FAS Goran
hansf

Fiat Grande Punto - saveti, iskustva pre kupovine

Recommended Posts

On 3/19/2020 at 7:47 PM, Ivan said:

Bas lep autic, vidis da je bilo dobro sto si propustio prethodni ;) .  

Imas ih i sa panoramom, 17'' felnama, diskovima pozadi, koznim profilisanim sedistima sa grejacima i elektricnim podesavanjem lumbalnog dela, senzorima za kisu, wooferom, airbagom za kolena vozaca, Stop&Start itd... Tempomat, naslon za ruku i neke pomenute stvari vidim da postoje, odlicna oprema svakako :thumbup: .

Konačno krenuh na neki malo dalji put pa da vidimo kako auto uopšte ide:ph34r:BG-KV,manastir Žiča,etno selo Lopatnica 230km,potrosnja po bordu 4,4L/100 sa uključenom klimom.Navigacija tacna u metar i potpuno se poklapa sa putem koji sam vec znao(samo da je proverim).Gledao sam da proverim sta sve od opreme i kako radi.Tempomat sam nekako nastelovao na 115km,ne vide se lepo one male crte,hteo sam na 120.Pri toj brzini ne oseca se brzina i nikakva buka,samo tihi rad ventilatora klime.O novim AS gumama sam pisao malopre u delu o gumama.Nisam znao kako tacno radi tempomat pa da to podelim ovde,brzo sam ga nastelovao na željenu brzinu,e sad kad dodam gas preko te brzine i pustim ga,on se vrati na zadatu brzinu,međutim kad prikočim ispod te zadate brzine,on ga ne vraća na željenu brzinu,nego moram ponovo da ga podesavam.I tako svaki put kad padne ispod zadate brzine.Valjda tako radi.Možda da je adaptivni tempomat,vraćao bi u oba slučaja na zadatu brzinu.Ajmo dalje,automatska klima?hmm šta je sad to?Uključim FULL AUTO da vidim sta se događa,žena pita šta to znači,kažem da auto sam određuje koja nam temperatura odgovara :wub: i sam određuje brzinu ventilatora i gde će da duva.Izgleda da ova opcija vredi,spoljna temp bila 37,ja stavio 22 i samo u početku se čuo ventilator,posle je smanjio sam brzinu ventilatora i više ga nisam čuo.Sve je bilo prijatno i baš FULL AUTO.Pri 115-120,auto samo pliva i ništa se ne oseća.Na 130 vec osećam razliku i osećam brzinu.Blue&me radi kako treba,lepo se čuje,USB takođe.U povratku smo se vraćali preko Vrnjačke banje i tada je posle 206km bord pokazao ravno 4.0L/100 isto sa ukljucenom klimom,ne znam kako?Sve u svemu,sve je radilo kako treba,čak sam provalio da se i prozori mogu zatvoriti-otvoriti daljinskom komandom,kao i da ima hill holder.Možda ima još nešto,što još nisam provalio,da ima.Toliko o prvim utiscima posle nekih 450km.

 

 

Edited by neshaoct
prebačeno

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 hours ago, mitros said:

brzinu,međutim kad prikočim ispod te zadate brzine,on ga ne vraća na željenu brzinu,nego moram ponovo da ga podesavam.I tako svaki put kad padne ispod zadate brzine.Valjda tako radi

Obican tempomat (ne znam za adaptibilni) kada se pipne kocnica se automatski iskljucuje. Vrlo verovatno napravljeno kao i sigurnosna varijanta, to je ok. 

Inace ne moras ponovo podesavati, imas dugme RES na rucici tempomata i ako ti je tempomat ukljucen i dalje si u istom stepenu prenosa (npr 5/6) vratice ga na predjasnje podesenu brzinu. 

Bord inace laze (kako gde i kako za koliko) te je savet 'cep' metoda ako bas zelis znati kolika mu je realna potrosnja. No da ne idem u off, najvaznije je da si zadovoljan i da je auto ispinio ocekivanja :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@mitros

 

Nisam imao taj od 80ks pa ti ne mogu reci jer ja sve sto napisem, pisem iz licnog iskustva a ne da sam cuo ili slicno. 
Kad su tako malo dizne tek krenule ne znam da li se moze otkriti na dijagnostici ali verovatno moze kad su ozbiljnije otisle. 

 

 

Edited by neshaoct
dodao tag

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 hours ago, mitros said:

Uključim FULL AUTO da vidim sta se događa,žena pita šta to znači,kažem da auto sam određuje koja nam temperatura odgovara :wub:

FULL AUTO sluzi da na tvoju zadatu temperaturu, sistem (sa ocitanih parametara sa unutrasnjeg senzora temperature i solarnog senzora) najbrze odreaguje i automatskim menjanjem podesavanja postigne zadatu temperaturu. Znaci najlaksi nacin koriscenja digitalne klime je namestiti zeljenu temperaturu u kabini (Mono/Dual) i pritisnuti FULL AUTO. Sistem dalje sve odradjuje sam, a uz temperaturu neka podesavanja se mogu naknadno menjati.

Pored FULL AUTO, recimo zimi moze da ti bude korisna MAX DEF funkcija (Defrost) - kada sednes u auto, samo kliknes to dugme i automatika sve podesava za brzo odmagljivanje (kompresor klime, temperatura, smer i jacina duvanja, grejaci stakala,...). Iz tog razloga je, naravno i vremenski ogranicena. Kompresor se , standardno, ne pali ispod 4C spoljne temperature. Imas jos i AQS, ako prolazis kroz neko zagadjeno podrucje (Air Quality Sensor). Ako je u AQS modu, zbog zagadjenja recirkulacija moze da ostane zatvorena najduze 15 minuta, nakon cega se u bilo kom slucaju otvara na minut i ponovo zatvara (ako ima potrebe).

Za tempomat ti rece kolega, gasi se i na kocenje, ali i na pritiskanje kvacila. Ako nije bio gasen na OFF, preko RES dugmeta (Resume) se vraca na ranije zapamcenu brzinu. Dok, u slucaju prekoracenja te brzine, pustanjem gasa se automatski vraca na zapamcenu, sve je OK ;) .

 

 

Edited by neshaoct
tehničko formatiranje nakon spajanja postova

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Gapple

Malo kasnim sa odgovorom, ali vidim da su ti neke kolege već odgonetnule da 62kW nema plivajući zamajac i tu nemaš više šta da lupaš glavu :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 9/1/2020 at 10:52 AM, Ivan said:

 

Pored FULL AUTO, recimo zimi moze da ti bude korisna MAX DEF funkcija (Defrost) - kada sednes u auto, samo kliknes to dugme i automatika sve podesava za brzo odmagljivanje (kompresor klime, temperatura, smer i jacina duvanja, grejaci stakala,...). Iz tog razloga je, naravno i vremenski ogranicena. Kompresor se , standardno, ne pali ispod 4C spoljne temperature. Imas jos i AQS, ako prolazis kroz neko zagadjeno podrucje (Air Quality Sensor). Ako je u AQS modu, zbog zagadjenja recirkulacija moze da ostane zatvorena najduze 15 minuta, nakon cega se u bilo kom slucaju otvara na minut i ponovo zatvara (ako ima potrebe).

 

Pa nemam to MAX DEF dugme? kao ni AQS,???,primetio bi valjda da ima,ili...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neki nemaju MAX DEF dugme ali imaju objašnjeno u uputstvu ili nacrtano na štitniku za sunce kako se ručno uključuje ta funkcija.
NPR, ventilacija na najače, smer duvanja na šoferku, grejač zadnjeg stakla upaljen i uključen kompresor klime.

Послато са SM-A715F помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 hours ago, mitros said:

Pa nemam to MAX DEF dugme? kao ni AQS,???,primetio bi valjda da ima,ili...

Te funkcije su imali Fiati pre 20 godina na digitalnoj klimi, a da nece noviji ;) . Ne znam tacno koja je verzija Puntica kod tebe (secam se samo iz price da je MY2012), ali te funkcije su npr. na ovim dugmicima:

1. MAX DEF, brzo odmagljivanje auta, objasnio sam sta sve podrazumeva i da je vremenski ograniceno zbog grejaca.

2. AQS, senzor kvaliteta vazduha se ukljucuje preko dugmeta recirkulacije - kako ga klikces, imas polozaje otvoreno, zatvoreno, ukljucena automatika sa AQS. Videces po simbolu AQS koji se ukljucuje u okviru ikonice. Takodje, AQS ne moze da radi ako je digitalka ugasena na OFF, tada automatski zatvara klapnu recirkulacije. U AQS modu, recirkulacija moze da bude ukljucena najduze 15 min, zbog priliva vazduha spolja.

 

dualzoneac.thumb.jpg.0e2d41300232190692811c40c980a684.jpg

 

A imas i kompletno Korisnicko uputstvo okaceno na forumu (ako vec nisi video):

https://www.fiat-lancia.org.rs/Manuals/other/Grande_Punto_Evo/Punto_Evo_SRB.pdf

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

To naravno ima,samo nisam znao da se tako zovu. :wub:

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav svima,

nov sam na forumu pa sam otvorio novu temu. Nisam bas upucen kako i sta. :)

Elem zanima me Fiat Punto Evo 1.3 84ks. Cuo sam da je taj motor dobar, pa me zanimaju vasa iskustva - kako vas sluzi ko ga ima, kakva je potrosnja, odrzavanje, problemi itd.

Hvala unapred pozdrav svima :)

 

Edited by Ivan
Spojeno, sredjen format

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Braca92

Pozdrav i dobrodosao na forum!

Nepotrebno otvorena tema spojena je sa postojecom o kupovini Grande Punta/Punta Evo/Punta MY2012.

Prelistaj malo ovu temu kada ugrabis vremena, svakako ce ti brojne informacije koristiti. A koliko se secam, upravo na zadnjih par strana se pisalo o tim Euro 5 1.3 MultiJet i mogucim bubicama. Po forumu imas teme i o 1.3 motorima, generalnu temu sa potrosnjom, pisano vec naveliko (mozes sve da pronadjes pomocu Search, dok se neko od vlasnika ne oglasi ;) ).

Srecno sa kupovinom, a ako nadjes neki interesantan primerak na oglasima, slobodno u ovoj temi ostavi link i PrintScreen oglasa, ako zelis da ga malo "raskupusamo" i prokomentarisemo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Braca92

 

Ako je uvoz iz Italije daj broj tablica u ITA.

Samo po broju šasije lako i besplatno teško da može bilo ko... Ne u smislu da treba da platiš nekome sa Foruma, nego se to plaća drugima, kao npr.:

klik OVDE

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Braca92

Evo ti ispod izvod iz ePer - mozes da vidis tacan datum proizvodnje, kompletan listing opreme, motorizacija+menjac, itd...

Ako je uvoz iz ITA i imas broj tablica - moze da se preko Ultima Revisione proveri kilometraza na zadnjem tehnickom pregledu.

 

Untitledqq.thumb.png.7bb33aa82e93cae4088b4d8bbc29be4d.png Untitledqq1.thumb.png.4dddc9b582a5d6746584b5969bcbd254.png

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 9/11/2020 at 12:51 PM, Braca92 said:

To je ovaj ne dozvoljava mi da kopiram link nesto

 

evo uspeo

https://www.polovniautomobili.com/auto-oglasi/16876298/fiat-evo-13-jtd-dynamic

 

 

272861D1-F63B-4B7C-95E6-DD3799C66AE6.jpeg

Ovde mogu da iskomentarisem samo cenu jer sam godinu dana pratio cena/godiste,to je to,mislim da je cena OK u smislu godista i pogotovo opreme.Mada se vec na slici vidi da nema ASR,e sad ,sta jos nema?

On 9/11/2020 at 12:44 PM, Ivan said:
On 9/11/2020 at 12:41 PM, neshaoct said:

 

Ako je uvoz iz Italije daj broj tablica u ITA.

Samo po broju šasije lako i besplatno teško da može bilo ko... Ne u smislu da treba da platiš nekome sa Foruma, nego se to plaća drugima, kao npr.:

klik OVDE

Jel vredi ovo platiti,jer moj broj nema nigde u ePer u zbog onog slova u oznaci brojeva,a ovde je nasao neke podatke.
ZFA1990000P134155

 

Screenshot 2020-09-12 192008.jpg

Edited by mitros

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 hours ago, dragann01 said:

Da li ova razlika u boji govori da airbag ispaljen/zamenjen?

 

volan gp01.jpg

Iz fabrike takav nije izašao sigurno, a ne znam koji još drugi razlog može biti da se menja taj deo volana. :thumbup: 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moraces da verujes da je info tacan....mislim, moraces-ne mora nista, htedoh reci, mozes, a i ne moras. :yes

On 9/12/2020 at 7:39 PM, neshaoct said:

Iz fabrike takav nije izašao sigurno, a ne znam koji još drugi razlog može biti da se menja taj deo volana. :thumbup: 

Ulubila se od mnogo trubljenja....?;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
E ljudi imam registarske tablice iz italije poslao mi covek u poruci  a kako da znam da je to za taj auto kilometraza a ne neki drugi?

Neka ti posalje kopiju saobracajne, sliku na viber...

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 5/18/2020 at 11:30 PM, Axic said:

@Lovator bez love što više gledaš u oglasima automobile iz uvoza očuvane "kao čaša" mislim da ćeš na kraju prevagnuti da kupiš auto od nekog ko je kod nas duže vreme vozio auto i održavao ga ovde. Nekako mi svi oglasi od ovih iz uvoza deluju copy-paste i bili stari 5,10 ili 15 godina svi su prešli 150 do 180.000 km.

 

Za 1.3 mjet  u GP-u nema greške, pogotovo 55kw (75ks), što kažu kolege peri - deri motor, jeftin za održavanje, mali potrošač, ume da potegne, uradiš mali - veliki servis i bukvalno ne dizes haubu da pratiš potrošnju ulja što kod benzinaca bas i nije slucaj. Ako budeš naleteo na nekog ko ga kod nas vozi duže vreme, zakazi pregled kod majstora pa vidi sta i da li ima šta od ulaganja. 

Nije tacno,moze da te zakolje samo tako. Bolje benzinac,kakav dizel.

 

On 5/7/2020 at 1:30 PM, MS PK said:

Mislio sam na "preko 1200eur za 35hkm"

Evo na 40 hiljada km preko 1500eura(ne racunam mali,veliki servis,registraciju naravno).Najgori auto koji sam imao do sad,pricam iz licnog iskustva da ne shvate neki pogresno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uzeo si verovatno najeftiniji grob koji se je prodavao pa si pukao!

Ne znam sta ljudi ocekuju od gradskog auta sa 200+ hiljada Km???

Ja sam za 11 godina vlasnistva i 70 000Km promenio samo senzor vode u filteru goriva. Celih 20e! i 100 e zamena vodene pumpe spanera i Pk kaisa na 100 000Km

 

 

Edited by neshaoct
rečnik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...