Jump to content
FAS Euroauto Goran
hansf

Fiat Grande Punto - saveti, iskustva pre kupovine

Recommended Posts

Evo jeste ishaban ali je mogao da prodje za 3400-3500. Medjutim veceras je prodat. 

Grande punto kaze brat da nije nista wow i da pogledam jos. 

Nesto trece sam nasla ,malo skuplje od planirane cifre,ali mislim da se isplati. Trebo bi sutra da odem da vidim. ;-)

 

P.s. Koliko je uzasna situacija kad imas auto koji "volis" ,sredjujes ga za sebe ,glancas, odrzavas... i onda izleti neka budala i razbuca ti ne samo auto nego i mozak. Odjednom ostajes bez auta , osudjen si na GSP, pa opet trazis da kupis nesto sto ti se svidja  ,da se uklopis...Uzas. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako iskoci nesto iz grupacije, a da mozemo da pomognemo, slobodno kaci link i PrintScreen.

9 hours ago, Jeca731 said:

Grande punto kaze brat da nije nista wow i da pogledam jos. 

Apsolutno se slazem, to je vecina nas ovde i prokomentarisala. Ne da nije wow, nego je klot primerak.

9 hours ago, Jeca731 said:

Evo jeste ishaban ali je mogao da prodje za 3400-3500. Medjutim veceras je prodat. 

Nesto trece sam nasla ,malo skuplje od planirane cifre,ali mislim da se isplati.

I to sam prokomentarisao, da deluje malo vise izgazeno nego sto pise na oglasu. Evo startuje od 3100-3200 (upitno u kakvom stanju), ponuda je prilicna, ima ih sa lepom opremom (B&M, digitalna klima, naslon za ruku, tempomat, alu-felne, itd...). Tako da je moj savet ne zaletati se, u svakom slucaju. Za planiranu sumu sigurno moze da se uzme korektan primerak, a slobodno mogu da se gledaju i oni od cca 4.000 EUR. Dolazi li u obzir 3v ili samo 5v?

Nesto trece je van grupacije? "Pobratim" GP/Eva je Corsa D, mada meni je Evo interesantniji autic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A tko nema face?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Ko nema, ima drugara da mu jos pre par nedelja javi za lep MultiAir Turbo primerak u Stragarima, je li tako @dekirs :D ?

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Šteta...

Послато са SM-A307FN помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Za mene jedna mana i nelogicnost da na Evu MA turbak od 135 KS ima FPT-ov C510.5 menjac (petobrzinac).

A obicni atmo MA sa 105 KS ima C514.6 :shock: . Final ratio 0.83 vs 0.76 .

Cudi me da nisu gurnuli tada novi C635 menjac, kao kod mene na slicnoj motorizaciji. Zabari.

S druge strane, verujem da na manju masu i sa malo "sabijenijim" nizim brzinama, MA Turbo ubrzava kao raketa u Evu.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma jedina mana mu je sto pod haubom nije 1.9mjt. Onda bi u paketu isao i 6-o brzinac i to je to :D plus doping malo..

Послато са SM-A307FN помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

U toj kombinaciji, za moj ukus i za tu klasu je jedino malo potezak u nosu, to sam bas primetio kao evidentnu razliku pri siftovanju sa JTD (i to jos na za broj vecem i tezem autu). Koliko se lepse vozi kroz krivine, ruku na srce ovaj je sada i lepo patosiran i sa sirim tragom tockova.

I druga stvar je sto smo (nazalost) sa 1.9 na cao-zdravo za bilo sta mladje, tacnije sve sto nije starije od 12 godina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taj Evo je u planu ako se ne proda dok prodam Alfu. Jedina mana taj menjac sa 5 brzina, al jbg.. Koliko para toliko muzike..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Napakuj mu petu od dizela :D

Послато са SM-A307FN помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Mislis 6u :D

Ma i ne treba mi, izlazak na AP imam jednom mesecno ako i toliko, za grad i magistralu ce biti vise nego dovoljan :D

Edited by dekirs

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Radili su to vec ljudi na GP/Evo turbo benzincima. C510.5 menjac je i na njima (1.4 MA T i 1.4 T-Jet), ali i na najslabijim 1.3 MultiJet. Interesantno je da su cak maltene svi prenosi identicni, sem te 5. brzine koja je duza na dizelu (0.76 vs 0.83). Posto se tom zupcaniku lako prilazi, menjali su samo njega. U stvari je najveci problem da ti prodaju samo pojedinacan deo :) .

Empirijski, recimo na T-Jet 120 masini u GP, na 120 km/h spusta obrtaje za oko 400 rpm (sa 3400 rpm, na oko 3000 rpm), sto nije za bacanje. Kada vec strucnjaci ne znam iz kog razloga nisu ubacili 6. brzinu na tu snagu.

Poredjenja radi, da su ubacili C635 menjac - kod mene tezi auto sa C635 i MA motorizacijom na pomenutih 3000 rpm ide 140 km/h. Znaci sa fabrickim setupom, +20 km/h sa 400 rpm manje, pa vidite koje je rasterecenje u pitanju. A na nasem ogranicenju na AP od 130 km/h, vrti se na laganih 2700 rpm. Otuda (kao i zbog MA razvoda) onako lepe potrosnje.

Ne znam sta im je bilo da taj menjac ne ubace i u Evo, kada je C635 izbacen nov 2010. A isao je na 1.6 MultiJet (iza M32) :blink:.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Zanimljiv hak :) 

 

Kad vec pominjes pricu o tim razlikama u duzini prenosa, i njihovim benefitima, treba napomenuti i drugu stranu medalje, a to je da se gubi na (medju)ubrzanjima sa duzim prenosima ;) 

Edited by horvat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Super je to sve, ali je za mene bespotrebno cimanje i komplikovanje. 

Plus treba mi auto sa minimalnim troskovima u naredne 2,3 godine. 

Kada kazem minimalne ne mislim na 1.2 benz u autu od 1500e odmah da se ogradim pre nego sto krenu predlozi :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Auto sa minimalnim troskovima u naredne 2god je taj koji imas ako je u dobrom stanju default_D.gif Bilo koji drugi da kupis kreces od v.servisa,m.servisa, treba ti drugi set tockova, mozda nesto oko trapa i kocnica, mozda prenos vlasnistva...pa izracunaj. Na tvom nekom autu u koliko je dobar verovatno nece biti radjeno nista od toga default_D.gif

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

To mi ne odgovara jer mi trebaju pare :)

Opet ne bih zeleo da vozim lominu neku jer znam da ce mi prekipeti za mesec dana, tako da se trazi balans neki...okej auto i da ostane para. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 hours ago, milandjbg said:

Druze a koji je menjac kod mene grande punto 1.3 90 hp,ima set brzina?

  Opelov M20. Ako nisi, moj ti je savet da zamenis ulje u menjacu. Posto je imao slicne bugove kao jos gori i "po zlu cuveni" takodje Opelov M32 (Fiatova oznaka C544) koji je bio cak deklarisan i na veci torque od 320 Njutna. Konstrukciono lose reseni, slabije podmazivanje i odlaze im lezajevi visih brzina. Imas po netu toga koliko hoces na gomili modela u koje je isao. Zamenom menjackog ulja bar smanjis mogucnost, to je smesan trosak od cca 20 EUR za 2l, odradis uz neki mali/veliki servis. Cak sam cesto nalazio da su ih punili i sa nesto preko fabricke preporuke, upravo zbog tih problema sa podmazivanjem. Mozes da dodas i neki MoS2 aditiv, recimo Liqui Moly ti je cca 800 kinti, tubica od 20g.

7 hours ago, horvat said:

Kad vec pominjes pricu o tim razlikama u duzini prenosa, i njihovim benefitima, treba napomenuti i drugu stranu medalje, a to je da se gubi na (medju)ubrzanjima sa duzim prenosima

U ovom slucaju sve ostaje isto, sem sto produzavas final ratio za cruising autoputem. Radili su ljudi, mislim da smo cak i na forumu pisali na tu temu i da je neko od kolega radio. Sto se tice medjuubrzanja, znas i sam koliko turbo benzinac moze da izvuce i sa ove prethodne 4 :) (u slucaju C510). Za moj ukus su recimo na C635 komotno mogli da stave jos duzu 6. brzinu.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Hm, sta ti znaci final ratio? Samo poslednji stepen prenosa ili finalni prenos diferencijala? Ako je ovo drugo, onda nije tacno to sto kazes, jer tako produzavas sve brzine (stepene prenosa), ali ako je prvo, onda da.

 

Ali svakako, to sto sam napisao, se nije odnosilo na taj hak za GP sa petom brzinom, jer to jeste kul, nego vise na ovo:

46 minutes ago, Ivan said:

Poredjenja radi, da su ubacili C635 menjac - kod mene tezi auto sa C635 i MA motorizacijom na pomenutih 3000 rpm ide 140 km/h. Znaci sa fabrickim setupom, +20 km/h sa 400 rpm manje, pa vidite koje je rasterecenje u pitanju. A na nasem ogranicenju na AP od 130 km/h, vrti se na laganih 2700 rpm. Otuda (kao i zbog MA razvoda) onako lepe potrosnje.

Generalno za preferiranje duzih menjaca. Hocu da kazem - ok ako je to necija preferencija, ali treba biti svestan i losih strana toga :)  

 

Npr. taj isti C635 u Giulietti Tjet i Tipu Tjet ima identicne prenose i razlika je samo final drive. Posledica su losija ubzanja (sa naglaskom na medjuubrzanja) kod Fiata, ali manje obrtaja pri kruzingu na AP. Pa ko sta voli ... Nije da je jedno ultimativno bolje od drugog, nego je stvar preferencije, odnosno balansa :)  

Edited by horvat

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minutes ago, horvat said:

Samo poslednji stepen prenosa ili finalni prenos diferencijala? Ako je ovo drugo, onda nije tacno to sto kazes, jer tako produzavas sve brzine (stepene prenosa), ali ako je prvo, onda da.

Da, mislim samo na poslednji stepen prenosa. Slazem se da su ukusi razliciti, ali u nekoj dinamicnijoj voznji po magistrali, sa preticanjima, necu stici ni do pete, a kamoli seste brzine dok put ispred nije cist. Zato kazem da je tih 5 meni sasvim OK projektovano, a sestu (kada je vec uglavnom za cruising) su komotno mogli jos da razvuku i spuste potrosnju. Nije lose 130 km/h na 2700 rpm, nas cetvoro sa punim Compactom do Istanbula i nazad (oko 2000 km maltene cistog AP i malo lokala tamo) islo je sa 6.43l po cepu. Sto je meni za turbo-benzin od 140 KS te generacije i vise nego dobar rezultat. Ali bi komotno ta 6. bez problema mogla da bude jos duza, opet kazem za moj ukus.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Menjao sam ulje igrom slucaja,posto sam menjao manzetnu do menjaca,i ja vidim lik istace ulje iz menjaca ja kazem ako je lose menjaj ga...i lik kaze da je za zamenu.Ot tada za nijansu menjac klizi lakse...Zasad nema nikakvih problema sa njim jedino je oroblem kad se menja iz 1 u 2 brzinu,jedva povuce uz brdo.Mora npr u prvoj da se zavrti na 3 hiljade obrtaja da bi u drugoj kolko tolko povukao..inace za auto put odlican menjac,za grad onako.

Edited by milandjbg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...