Jump to content
FAS Euroauto Goran Vlada
hansf

Fiat Grande Punto - saveti, iskustva pre kupovine

Recommended Posts

Pozdrav ljudi,

Zainteresovan sam za kupovinu Fiat Punta Evo 1.6 mjet sa 120ks,pa sam hteo da vas pitam ima li neko iskustva sa takvim automobilom,kakav je motor,koliko kosta da se uradi veliki servis,svi se plase tog plivajuceg zamajca pa koliko on kosta da se zameni i kada se menja?

Hvala :)

 

 

Edited by Ivan
Spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Rile_KG

Pitanje je spojeno sa postojecom temom o kupovini Grande Punta/Punta Evo . Ne bas tako cesta kombinacija sa 1.6 motorom, ali lep izbor koji ce sa lakocom nositi tu karoseriju.

Mozes da iscitas i dosadasnja iskustva kolega, a o 1.6 MultiJet motoru i svemu sto te zanima imas i na tehnickim temama, kao i u temam o drugim modelima gde je taj motor cesci (pre svega Nuova Bravo). Zamajac - uz promaju, najveci strah u Srba :) .

Skoro je na forumu bio predstavljen jedan, doduse Grande, takodje 1.6 MultiJet 120:

 

 

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne vredi,lutam i trazim novijeg GP od mog ali ne vredi.Poceo sam po komsiluku da stavljam cedulje na brisace kad u prolazu vidim nesto sto mi zapadne za oko. Bio sam zapeo za dizelasa (2012-2015) do 5000e, i da ima ESP i ASR,ali jednostavno nema,iako svi pisu da ima,kao da se na samoj slici instrument table ne moze videti npr da li ima ASR. Sta kolege forumasi mislite da li da uzmem u obzir i benzinca od 1,4. Drugar mi ga nasao u Svici sa predjenih 87000 a ja nisam hteo dalje da slusam jer nije dizelas,da li sam pogresio. ???
Da li se kilometraza na stranim placevima moze uzeti kao merodavna,tj dal oni vracaju ili to rade samo nasi kad ih teraju ovamo?Inace prelazim godisnje oko 5000 km.
Ej zivote...lutalico.Molim za neki savet,predlog,pomoc...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cudno mi je da na sajtu polovnih automobila,vec neko vreme nema benzinaca u ponudi,ima li neki razlog za ovo?

Edited by mitros

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 hours ago, mitros said:

Cudno mi je da na sajtu polovnih automobila,vec neko vreme nema benzinaca u ponudi,ima li neki razlog za ovo?

tzv.Gluvi telefoni

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 hours ago, rage_man said:

Ne vidim zasto ne bi uzeo benzinca, sta te 'kolje'?

Sent from my SM-A520F using Tapatalk
 

I sam razmisljam,toliko je hvaljen ovaj MJT da nisam primetio da toliko hvale nekog benzinca.Jedino to i mozda psihicka blokada da za 100ccm vise prelazim granicu za skuplju registraciju.:D
Zato i pitam vas forumase,da li da razmisljam o benzincu,ako mi se ovaj MJT koji imam lepo pokazao,jer ga menjam samo zbog mladjeg godista.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kao neko ko nema predrasuda prema pogonskom gorivu (vozio i atmo benzin, turbo dizel, sada turbo benzin) - nekako mi za 2012+, u toj ponudi motora, opet nekako najlogicnije za nase uslove dodje MultiJet. Naravno, ako ne gledas samo dzep, za tih 5000 km godisnje.

U pitanju je opet vraceno ime Punto (posle Punta Evo), a po meni najveci nedostatak benzinaca u tim godistima je sto u nekom srednjem rangu snage, nemaju nikakvog benc turbaka sa malo boljim performansama. Tu "rupu" u ponudi motora generalno ispravljaju tek sa najnovijim GSE motorima (T3 i T4 FireFly).

Puntici startuju sa 0.9 TwinAir egzotikom, pa 1.2 Euro 5 od 69 KS i 1.4 8v od 77KS (mislim da je od Eva izbacena 1.4 16v atmo varijanta). Sledeci je obican MultiAir 16v od 105 KS (ne dobija se puno, za potencijalnu igranku sa MA hidro-razvodom). I na kraju, jedini pravi turbak je vec primetno ozbiljnija motorizacija za tu karoseriju i tezinu, u vidu MultiAir 16v Turbo, od 135 KS (vozim upravo taj motor u Sportu, samo 140 varijanta).

FIRE atmosferci jesu jednostavni i pouzdani, ali se naravno svaki turbak mnogo lepse vozi. A MultiJet ima upravo lepu ponudu bas tu ispod 100 KS, sa cca 200 Njutna (naspram malo jace od 100 Nm kod obicnih atmosferaca). Pa sta vise volis i gde se pronalazis :) , ako ti voznja nije samo puka racunica. Uz sve ostalo (odrzavanje, robusnost, potrosnja) i kako se MultiJet pokazao - moj glas u takvoj ponudi motora uvek ide za turbak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Običan benzinac najpouzdaniji i najpovoljniji za eksploataciju.Ko hoće više treba da razmotri kupovinu većeg ili sportskog auta.GP je gradski auto koji može ponekad da posluži za neko putovanje.To je moje mišljenje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ali i najlosije ide i nema tog uzivanja u voznji kao sa turbo motorom.

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
43 minutes ago, jevta said:

Običan benzinac najpouzdaniji i najpovoljniji za eksploataciju.Ko hoće više treba da razmotri kupovinu većeg ili sportskog auta.GP je gradski auto koji može ponekad da posluži za neko putovanje.To je moje mišljenje

Ne razumem rezon? Da kupi veći ili sportski auto? Šta je to sportski auto? Koliko mora da ide 0-100, 0-160, 80-120, i slično da bi se okarakterisao kao sportski. Ili mora da ima sportsko vešanje, pa da se dobro vozi i na stazi, slalomu... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sportski je onaj koji zadovoljava neke lične sportske afinitete.Veći je onaj koji je jači i udobniji na dužim putovanjima.

GP je gradski auto i najslabiji ide više nego dovoljno dobro za upotrebu u gradu i na relacijama po lokalnim putavima.Jedino gde pokazuje malo nemoći je auto put ali tome nije ni namenjen.

Velika većina vozača nije videla auto put ,a ne koristila ga.Jedan deo ga koristi jednom godišnje i tu opet može sa takvim slabim autom.A ona manjina koja puno kilometara pravi neka kupuje auta više klase namenjena za to.

Najveći problem je kupovina auta prema željama ,a ne potrebama.Posle kuku skupo održavanje pa skupa registracija pa jel može običan zamajac umesto plivajućeg......

Ljudi lažu sami sebe šta im treba i šta mogu sebi da priušte.

 

GP je auto koji pruža prosečno zadovoljstvo u vožnji uz izuzetno male troškove u odnosu na ostale modele i to ga čini izuzetnim autom za korišćenje u srbiji.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Apsolutno se slazem da je u pitanju jeftina varijanta, sa najmanje rizika od cuvenih strahova kod Srba (uz promaju, turbo/dizne/zamajac). Ali evo vozio sam par puta novi sluzbeni Classic na malo duzi put (u trenutku nedostaka veceg vozila). Upravo sa tim najslabijim 1.2, plus verovatno laksi auto, plus prazan... Ako to nekome ide "vise nego dovoljno dobro" po lokalnom putu/magistrali, onda su nam ocigledno razlicita ocekivanja i iskustva. Cak i za gradski autic. Za mene je to jednostavan i pouzdan motor, ali samo za prevoz od A do B po gradu, bez ikakvog uzivanja.

A kada sam pomenuo turbaka u Puntu, ni na kraj pameti mi nije bilo bilo kakvo "divljanje" niti sportski automobili. Vec lakoca voznje, pa i po BG u svakodnevnoj voznji valjda negde treba da ubrzas, prodjes nekoga da bi uskocio i promenio traku i sl. A na magistrali ako povezes nekoga i ukljucis klimu, da ne cekas avionsku pistu da bi pretekao autobus, kamion i sl. (i ako po PS pripremis auto, uhvatis zalet)... I MultiJet koji pominjem koliko znam nije nikakav sportista, vec prosecan gradski autic od 80-90 KS, ali i cca 200 Njutna (skoro duplo vise od atmo). Svakako da je atmo motor jednostavniji, sa bagatelnim odrzavanjem, ali isto tako ako se uzme odrzavan turbak moze vrlo lepo da se prodje (imam odlicno iskustvo sa vec 2 komada). Pa svako neka bira sta voli, izneo sam svoje misljenje da tom autu kod benzinjara fale mali turbaci u nekom srednjem rangu snage (ako su vec izbacili 1.4 16v atmo). Tu "rupu" u ponudi ispravljaju tek sa novim T3 i T4 GSE, koji verovatno s razlogom izbacuju matori FIRE atmo koji vuce korene jos iz 80-ih. A o poredjenju voznje atmo i turbo slicne kubikaze i snage - stvarno nema potrebe.

Problematika kao na temi o novom Tipu - jos malo pa ispade da je idealan motor za taj auto (naravno najjeftiniji i najprostiji) 1.4 FIRE atmo od 95 KS, to kida, to se otima... A tek kad krene cela filozofija o saltanju i da je tu resenje svih problema... Pa cim nesto trazi puno rada menjacem, uglavnom znaci underpower motor za tu tezinu. A ovi ostali koji kupuju jace (iliti odgovarajuce) masine u Compact klasi ispadose *** koje nepotrebno traze vise :lol: .

 

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Upravo si napisao da sam u pravu da je taj najslabiji najbolji za upotrebu i time potvrdio moje pisanje.

Što se uživanja u vožnji tiče za to nije dovoljan ni taj novi turbo. Po meni treba samo 2 točka i  više konjića nego što ima taj novi turbo:D

Ili nešto što ide u prirodu;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
40 minutes ago, jevta said:

Upravo si napisao da sam u pravu da je taj najslabiji najbolji za upotrebu

Kome je bitna jedino prosta tehnologija i puki prevoz od A do B - naravno da ce gledati tako, apsolutno se slazem. Ko trazi iole vise od auta, svakako ce za sebe gledati moderne turbake (dizel/benzin), koji imaju brojne prednosti, pre svega bolje performanse i nesto manju potrosnju. Ako se lepo probere, odrzava i posluzi (ili npr. kao novi), cak i sa cenom odrzavanja mogu da budu maltene u rangu atmo motora (licno iskustvo). Pa kome je sta bitno, neka bira sta je za njega najbolje.

A i dalje stojim iza svog stava da izbacivanjem iz ponude T-Jet, kao i 1.4 16v kod Punta 2012+, nema benzinskog pandana MultiJet-u u tom rangu snage. Daleko bilo da tvrdim da je bilo sta "najbolje" za nekog.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Čovek pitao za prevoz 5000 godišnje.

Čak sam bi fin ekonomija kaže da se za tu kilometražu koristi taksi.

Da ja sam kupio SUV zato što to volim

Ali sa oba pojedinačno pravim više kilometara;)

Edited by jevta

Share this post


Link to post
Share on other sites

I ja sam isto to naglasio i takodje pomenuo tih 5000 km...:

13 hours ago, Ivan said:

FIRE atmosferci jesu jednostavni i pouzdani, ali se naravno svaki turbak mnogo lepse vozi.

Naravno, ako ne gledas samo dzep, za tih 5000 km godisnje.

Pa sta vise volis i gde se pronalazis :) , ako ti voznja nije samo puka racunica.

Nigde nisam napisao da je bilo koji motor "najbolji" ;) , ne zelim bilo kome da gledam u dzep, a i svi smo razliciti. Cisto caskamo o odnosu ponude benzin/dizel u tom srednjem rangu snage.

Mali off: Kao sto si ti imao zelju za SUV, eto i ja bukvalno na prvu voznju i stanje kupih motorizaciju koju vozim vec godinu i po. Kao paralela prici iznad - po performansama i utisku u voznji, npr. "jednostavni" Bravo 1.4 FIRE 90 KS i ovo su kao du*e i glava, bukvalno 2 razlicita auta. Na sve to, skoro litar manja kombinovana potrosnja, maltene iste cene velikog i malog servisa, samo cca 3k din skuplja registracija, daleko bolja oprema - puno stvari ZA... S druge strane stoje plivajuci zamajac, turbo, IC, MultiAir hidro-razvod kao skuplji sklopovi. Kad podvucem crtu, za tu karoseriju, anemicni 1.4 90 atmo ne bih ni pogledao pored turbaka. Naravno da ni za jedan necu reci da je najbolji, svaki ima neki plus i minus i svako bira prema sebi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posle više "pokušaja" i kupovine nekih drugih auta,na kraju sam računajući da sam već i stariji kupio sebi i ženi GP Evo,ali sa tim 1.4 8v benzincem,uvoz iz Slovenije.Definitivno ga je vozila žena,jedan vlasnik.Stvarno prelepo izgleda,neka crna boja sa nekim crvenim perlama,kad je napolju sunčano onda kao da je metalik neka bordo boja a kada je tamnije onda kao crna.2010 godište i nepunih 110000,na deklaraciji a i na satu.Po kompletnoj očuvanosti(i unutrašnjosti) to bi trebalo da je to,motor suv,bez dima izuzetno mirno i tiho radi.Kako mi je slava iduće nedelje,registracija će morati sačekati do 01.11.Eh sad,par sitnica sam morao zažmuriti....dve gume sam kupio(znači dve loše),podizač zadnji levi ne radi(kurbla) i ono što me interesuje zasada najviše.Pošto je dotična,sad kako dočarati(kad stignem slikaću),nešto pokupila putem,prednje levo podkrilo ima u donjem delu oštećenje(fali jedan manji deo).ne znam da li ovi benzinci imaju šuspleh odozod,podkrilo ću menjati(10e novo),nego da li u tom ćošku dole ima neku zaštitu odozdo?Kao da nedostaje tu parče,no kako ga nisam dizao na dizalicu ne znam 100% da li nedostaje ili ne....ako benzinci nemaju zaštitu odozdo onda ne nedostaje,nego se tu malo...ta plastika(a ima je),pokrivila.Izvana nema nikakva oštećenja,temeljno pregledano...a unutra je ona varijanta sa crvenim gornjim delom instrument table,tako ima i neke umetke na sedištima,uglavnom prezadovoljan sam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nesto kontam da je to kod prednjeg tocka a moze da bude plasticna zastita kod maglenki sto je kod krila blatobrana, ako se na to misli.
Benzinci nemaju suspleh jer se vise greju, dok je isti kod dizela must-have.

Sent from NOMU S10 PRO using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kad namotam volan pun levo, unutar blatobrana se vidi ovo:

 

97b7eb3d436fb9ace7b0068dd2f5e17a.thumb.jpg.fa6e1b3d4d0b84d0ff7dd2ddb5bbf90b.jpg

A sa suprotne strane, odozdo se vidi ovo:


Untitled5.thumb.png.ce05851af844cc725674c170085e93b5.png

 

Izvinjavam se unapred, ako sam negde pogrešio u odgovaranju i postavljanju slika.
 

Edited by Ivan
Skinuti nepotrebni citati i sredjene slike

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rezoni su ok(imao sam slično na Golfu 4),ali da su točkovi bili preveliki potpisao bi se i na drugoj strani.Nema veze.Više me interesuje,postoji li tu neka plastika,ispred podkrila?Ako ima kako se zove i da li može posebno da se kupi?

Послато са SM-A520F помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Puklo ti je plasticno potkrilo. Tesko da je zbog veceg tocka :), videlo bi se sa habanje sa unutrasnje strane. Verovatno naslonjeno negde ili od snega/leda...

Sto se tice suspleha, uvek preko VIN vozila moze da se proveri u ePer da li je fabricki isao (pricam generalno). Benzinci su vrlo cesto bez istog.

 

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...