Jump to content
FAS Goran
hansf

Fiat Grande Punto - saveti, iskustva pre kupovine

Recommended Posts

Meni GP po Sarajevu trosi 6-6.5l gradske voznje, tj one voznje gdje za 3 km treba 20 minuta i sa upaljenom klimom. Sto se tice obrtaja nastojim da radno podrucije drzim od 2000 do 2500 o/min.

Edited by Elra

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dajte ljudi neki savet. Nikako da spustim potrosnju po gradu ispod 7la ne bi smelo toliko,tako bar pokazuje bord comp.Neko mi rece menjaj brzine na 1500-2000 obrtaja,sta vi mislite.? jedino sam primetio kad ubacim u 4. , to je oko 60 km/h,trenutna potrosnja na comp-u pokaze 3-4l / 100.Vidim da nije isto voziti dizelasa i benzinca,ima razlike.Nikad nisam vozio dizelasa....

Kolega, 3 - 4 litre po gradu nećeš trošiti, osim da unajmiš crnce da ti guraju auto uzbrdo. To može na otvorenom, uz ovaj broj obrtaja koji si

pomenuo. Dakle, bez velikog ubrzanja i kočenja.  Međutim, i tih 7+ litara je previše. 

 

Kod mene board computer npr. pokazuje 5,3 prosek (na uzorku od nekih 900 + km) pređenih u proteklih mesec dana. Nije to vožnja u špicu,

ali jeste na relaciji Rakovica - N. Bgd (2/3 kilometraže), a preostalo je Rakovica-Konjarnik, Rakovica-Borča... Dakle, nije da baš razvijam

petu i šastu brzinu. A nisam ni vozač koji davi (najblaže rečeno :)) Govorim o relativno normalnoj vožnji, uz povremeno sitno divljanje (kad mi dođe).

Provozaj se sa nekim ko se razume u dizelaše, vidi da li imaš neki problemčić (mada ti beše nemaš dpf, da ti on pravi problem ?), probaj da meriš

potrošnju sipanjem do vrha (ako si u mogućnosti), ili resetuj trip A, pa napravi probnu vožnju od 50/100 km gradske vožnje. Mnogo je 7+ litara,

osim ako ne pališ/ne gasiš auto svakih 3 - 4 km.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Do 7L je normalno za taj motor po gradu, nista to nije cudno. Meni je konstantno oko 6.7-6.8 mereno po cepu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A sta bi ti hteo, 2l da ti trosi? Mora da si citao o potrosnji na mojagaraza :laughing:

Hteo bi da trosi manje od mog mk2 1.2 i 80ks HLX ,jer sto sam ga menjao ako ne zbog potrosnje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Svi bi voleli ali je nemoguce. To su sve ribolovacke price sa potrosnjama ispod 6l po gradu. Ja ti tvrdim da je to nemoguce. Covek je napisao da ide od Rakovice do NBG gde na rakovackom od 6km vozi konstantnom brzinom i dva puta prikoci i posle sve opet ravno do nbg. Tu trosi 5l bez problema. Ja svaki dan idem od karaburme preko 29, Takovske, Kneza Milosa i drugih delova grada i potrosnja je kao i tebi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Dajte ljudi neki savet. Nikako da spustim potrosnju po gradu ispod 7la ne bi smelo toliko,tako bar pokazuje bord comp.Neko mi rece menjaj brzine na 1500-2000 obrtaja,sta vi mislite.? jedino sam primetio kad ubacim u 4. , to je oko 60 km/h,trenutna potrosnja na comp-u pokaze 3-4l / 100.Vidim da nije isto voziti dizelasa i benzinca,ima razlike.Nikad nisam vozio dizelasa....

Kolega, 3 - 4 litre po gradu nećeš trošiti, osim da unajmiš crnce da ti guraju auto uzbrdo. To može na otvorenom, uz ovaj broj obrtaja koji si

pomenuo. Dakle, bez velikog ubrzanja i kočenja.  Međutim, i tih 7+ litara je previše. 

 

Kod mene board computer npr. pokazuje 5,3 prosek (na uzorku od nekih 900 + km) pređenih u proteklih mesec dana. Nije to vožnja u špicu,

ali jeste na relaciji Rakovica - N. Bgd (2/3 kilometraže), a preostalo je Rakovica-Konjarnik, Rakovica-Borča... Dakle, nije da baš razvijam

petu i šastu brzinu. A nisam ni vozač koji davi (najblaže rečeno :)) Govorim o relativno normalnoj vožnji, uz povremeno sitno divljanje (kad mi dođe).

Provozaj se sa nekim ko se razume u dizelaše, vidi da li imaš neki problemčić (mada ti beše nemaš dpf, da ti on pravi problem ?), probaj da meriš

potrošnju sipanjem do vrha (ako si u mogućnosti), ili resetuj trip A, pa napravi probnu vožnju od 50/100 km gradske vožnje. Mnogo je 7+ litara,

osim ako ne pališ/ne gasiš auto svakih 3 - 4 km.

 

Uvek resetujem trip A kad sipam gorivo,sad je tacno 7L za hiljadu dinara :) i predje 103 km.ali sam prelazio 2500 obrtaja.sad cu da probam da ga drzim do 2000 da vidim,mada mislim da ce mi svi iza mene svirati.

Moj kum ima sluzbenog audija A3 novog,1600 ccm, dizel, i pored svog divljanja koje pruza sluzbeni auto,bord pokaze 5,6L. (kakav je taj audi auto ljudi moji,da se razbolis)

Share this post


Link to post
Share on other sites

A sta bi ti hteo, 2l da ti trosi? Mora da si citao o potrosnji na mojagaraza :laughing:

Hteo bi da trosi manje od mog mk2 1.2 i 80ks HLX ,jer sto sam ga menjao ako ne zbog potrosnje.
A kolko ti je trosio benzinac ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni je oko 2000rpm idealno, ispod je trom previse.

Meni i Bravo 1.6 trosi oko 8l sad po ovom vremenu. Opet kazem ribolovacke price za fiata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mitros jel mislis na beograd ili neki dr grad?

beograd, (opstinana n.bgd-galenika i nazad. u polasku preko autoputa a povratak kroz zemun 20km u oba pravca.

 

 

A sta bi ti hteo, 2l da ti trosi? Mora da si citao o potrosnji na mojagaraza :laughing:

Hteo bi da trosi manje od mog mk2 1.2 i 80ks HLX ,jer sto sam ga menjao ako ne zbog potrosnje.
A kolko ti je trosio benzinac ?

 

pa bar litar dva vise.sad ce neko reci: "Pa sta oces vise."

Share this post


Link to post
Share on other sites

Svi bi voleli ali je nemoguce. To su sve ribolovacke price sa potrosnjama ispod 6l po gradu. Ja ti tvrdim da je to nemoguce. Covek je napisao da ide od Rakovice do NBG gde na rakovackom od 6km vozi konstantnom brzinom i dva puta prikoci i posle sve opet ravno do nbg. Tu trosi 5l bez problema. Ja svaki dan idem od karaburme preko 29, Takovske, Kneza Milosa i drugih delova grada i potrosnja je kao i tebi.

pa i ne baš.

 

Rakovačkim putem se nabije ujutru kolona duga 200-300 metara i tu se mili od ž.stanice do skretanja u ulicu pere velimirovića.

dva semafora ubijaju i ubacivanje sa mostića nad prugom i pravca miljakovca. nakon toga je idealno parče do topčidera, ali tu 

opet kreće kolona i dugačka uzbrdica sve do topčiderske zvezde. skoro ceo put je vožnja u dugoj koloni. preostaje meni deo preko

mosta do nbg. povremeno popizdim i preletim tu kolonu (što nikako ne ide u prilog štedljivoj vožnji), tako da ribolovačke priče i nisu

baš toliko ribolovačke.

 

beograd, (opstinana n.bgd-galenika i nazad. u polasku preko autoputa a povratak kroz zemun 20km u oba pravca.

 

to ti pričam. daleko je to od urbane gradske vožnje. preko 50 % otvorenog puta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziveo sam u rakovici do skoro, sto ne preseces kroz sumu pored imr hale? Izadjes lepo kod pumpe ili jos malo onim puticem pa preseces preko pruge kod zavoda u topcideru.

Tu je opet sve ravno i meni je na tim relacijama trosio oko 8l plina a po gradu opet oko 10l 1.2 16v.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da i ja postavim pitanje. Inače nije za mene nego može se reći za nekoga bliskog meni. Tako da nije moja odluka.

Ovako. Ta osoba trenutno vozi Clio II 1.2 16v i razmišlja o Puntu III 1.3 JTD. Je li ja pod Punto III mislim na Grande, Evo i Punto 2012.

Vjerojatno ovdje 99.9% korisnika slabo poznaje Split i okolicu ali... Osoba živi u Kaštel Starom (kod pruge) i često putuje kod roditelja u Šibenik te naravno u Split. Činjenica je da ako nije da će skoro do Splita biti samo cesta 2+2 ili 3+3 sa jako malo semafora, a gdje ih ima je zeleni val na 90 km/h.

E sada na koje probleme može naići kod polovnih 1.3 JTD, koje verzije gledati, a koje ne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislim da je dovoljan motor sa 55KW. Na stranu sto su sa njim manji eventualni troskovi odrzavanja od verije sa 66KW. Meni verzija od 66KW nije nista dinamicnija u svakodnevnoj vozni od verzije sa 55KW, na auto putu nisam imao priliku da vozim motor sa 66KW. Napomena da je plivajuci kod verzije sa 66KW skuplji nego kod 1.9 Multijet motora, a i bilo je nekih zezancija sa 6b mjenjacem.

 

Svakako sa iskusnim majstorom provjeriti stanje lanca. Grande Punto inace, nema vecih tipskih mana (izuzevsi 6b mjenjac na 1.3 Mjet 66KW), sve zavisi od modela do modela.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Granicnik na prednjim vratima "ne drzi" pa vrata se sama zatvaraju (padaju),koji profil majstora to radi?

Edited by Woodoo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav svima.

Planiram da kupim GP 1.3 Mjet i danas sam gledao jednog koji izgleda prilično dobro.

Imam jedno pitanje - na kolima je bila skinuta klema sa akumulatora i kada ga je prodavac upalio, nije ugasio onu žutu lampicu za motor (i na displeju je je pokazivao "check engine")?

Navodno, to se dešava kad se skine klema, pa mora da se resetuje u srvisu? Nisam siguran, možda je i tačno, pa vas pitam da li znate nešto o ovome.

Unapred hvala!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uslovno receno je dobro sto gori check engine, znaci da nisu obrisane greske iz kompjutera pa moze da se vidi ako ima nekih problema.

Mada mislim da ne bi trebao paliti uopste check, meni nije prilikom zamene akumulatora.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Povedi sa sobom nekog ko ima dijagnostiku i neka očita grešku. Nije to do skinute kleme. Vrlo često na tim motorima lampica sija (i kod mene bio slučaj) zbog zaprljanog egr-a.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala na odgovorima. U svakom slučaju sam planirao da ga neko očita.

Ako je EGR ventil, i može da se očisti, onda nije ništa posebno, ali ako treba da se menja onda je to oko 200 Eur?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav svima.

Planiram da kupim GP 1.3 Mjet i danas sam gledao jednog koji izgleda prilično dobro.

Imam jedno pitanje - na kolima je bila skinuta klema sa akumulatora i kada ga je prodavac upalio, nije ugasio onu žutu lampicu za motor (i na displeju je je pokazivao "check engine")?

Navodno, to se dešava kad se skine klema, pa mora da se resetuje u srvisu? Nisam siguran, možda je i tačno, pa vas pitam da li znate nešto o ovome.

Unapred hvala!

Nisam siguran da li ima veze sa skidanjem kleme. Kod mene je isto bila upaljena ta lampica (pisao sam o tome), ali je izgleda bila

vezana za problem sa turbinom (koja je bila prilično zaribala, tkzv. geometrija). Nekoliko dana kasnije, lampica se ugasila sama od

sebe, mada sam primećivao da kad upalim auto ta lampica na sekund, dva ne gori, pa se zatim upali. Taj interval se povećavao sve 

4 - 5 sekundi i kao što rekoh, u jednom trenutku je načisto prestala da se pali.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako je do egr-a, probaj da ugasiš softverski (oko 50e),ako je previše zaprljan,očistiš i posle zatvoriš softverski  i problem rešen. U svakom  slučaju dijagnostika će ti reći.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ćao svima, tražim da kupim auto. Gledam Fiat Grande Punto, pa me interesuje sledeće:

1. Koliko se krade Grande Punto?
2. Da li da kupim sa plinom (pošto dizel ne volim)? i koja je okvirna potrošnja po gradu plina i benzina?
3. Koliko dizel 1.3 multijet troši po gradu?
4. Na šta da obratim pažnju pri kupovini?

 

Možete i ostale savete da napišete. Hvala svima u napred na savetima.

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Napisani su i ostali saveti, ima malo preko 1.500 napisanih odgovora :whistle: pre tvog upisa, pa sada nakon spajanja tema, pogledaj sve ranije napisano u temi na kojoj smo. :thumbup:

 

Fiat Grande Punto nije posebno zanimljiv za krađu, ali...niko ti neće oprostiti ako ga ostaviš otključanim, ili sa ključem unutra. :) Naravno, saveti oko krađe su nezahvalni, osim proste načelne statistike da Grande Punto nije posebno zanimljiv, ali to ne znači da se nikada ne ukrade nijedan. Najbolje je da uplatiš kasko (nije to danas više skupo kao pre, može i na 12 mesečnih rata), i onda te ne zanima bilo šta oko krađe. :thumbup:

 

Benzin, plin, ili dizel zavisi od očekivane godišnje kilometraže i planiranog perioda zadržavanja auta kod sebe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Drugari, treba mi pomoc :)

Bio sam danas da gledam ovog GP-a i na prvi pogled (kao laiku) mi sve deluje okej. 
 
zza31.jpg
http://www.polovniautomobili.com/putnicka-vozila/7410076/fiat-grande-punto-13-mtj
 
Vidi se da je koza na volanu i menjacu pohabana, nista nije pocepano jedino sto su oguljeni dugmici na radiu, i spolja postoje bas bas mali tragovi od gradske voznje.
Uzet je u nekoj kompenzaciji i registrovan do 5.1.2016.. Kada sam ga upalio nije bilo lampica i nije se nista puno tresao (kao sto se drugarov 1.9 jtd u stilu trese), menjac je sa 6 brzina i deluje mi da ide glatko. 
 
Treba da odlucim da li je to dobra kupovina pa da ga teram kod majstora, sta vi mislite po slikama? 
Zaboravih, ovo mi deluje nekako cudno? Ova plastika preko motora je oguljena i kao da su kablici nekako krpljeni ili ne znam kako bih se bolje izrazio, je l' to normalno?
 
zza32.jpg  zza33.jpg
 
Proverio sam u Eper-u sad i dobio ovo
2Y - GRANDE PUNTO (2005-2008)   199.352.0.0 - 1.3 MJTD 16V GV E4 90CV 66KW 6M EMOTION-5 PORTE Engine: 1083235   Vehicle:   01043680 Prod. date: 18/1/2006
I broj motora se ne poklapa sa onim sto je na kolima? 
 
zza34.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...