Jump to content
FAS Goran
hansf

Fiat Grande Punto - saveti, iskustva pre kupovine

Recommended Posts

1 minute ago, OMP said:

Gledaj da nema na sajtnama, patosu, kosevima i sl delovima karoserije.

Hvala na odgovoru. Da li mozes da mi objasnis kako ja kao laik to da vidim? Gde treba da gledam? Znam sta su sajtne, ovo ostalo ne. Mozda je najlakse da mi pokazes na nekoj slici.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije taj auto sklon koroziji bar ne u nekoj bitnoj meri i da moze nesto da steti, kao sto rekoh na tim nekim delovima koje si video je manje vise normalno da se javi povrsinska korozija.

 

mpr. ovo zutom bojom zaokruzeno nije cudno kod tog auta, to je nosac motora i hoce da ga uhvati korizija kao na slici, ali ovo zaokruzeno zelenom bojom ne sme da ima koroziju, ni ovde ni sa leve strane gde se malo teze vidi ali kao sto rekoh nije to problem kod tog auta ali desi se, doduse retko, da se malo i tu pojavi povrsinska korozija na sastavima.

 

 

image.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ZuriosmJa bih taj iz Nemacke zarad spoljasnjeg izgleda prekocio. Svaki koji dodje iz Austrije, Nemacke brzo pokaze koroziju ako ne i odmah sto mislim da je slučaj kod ovog prvog sto si okacio. 

 

Taj drugi sto je motor masan nije neki bauk, mozda da se zameni neki dihtung, povremeno proveri potrosnja ulja i to je to. Oba motora 1.2 i 1.4 ti pomalo troskaraju ulje da ne budes u čudu ako neki kupiš pa pomisliš da je motor loš.

 

Da sad gledam auto mislim da bih pre trazio neki registrovan na domaćim tablicama kojeg vlasnik vozi duže vreme nego li i iz uvoza. Koliko god mi mislili da stranci bolje održavaju kola od naših sve više mislim da je obrnuto jer iz bojaznosti da nešto ne crkne i napravi skuplji kvar naš vozač sad krene da menja delove čim pre. 

 

Stoji priča da ima i nemarnih koji popravljaju kad im ostane na ulici i koriste auto kao prevozno sredstvo od tačke A do B  i ne mare za izgled i ispravnost. 

Edited by Axic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nema pravila oko odrzavanja kola ni kod nas ni preko, ima i tamo ljudi koji sve odrzavaju po ps-u a ima i onih aljkavih koji samo teraju, potpuno isto kao i kod nas, razlika je u kvalitetu delova,  nisu isti delovi i maziva u inostranstvu i kod nas pa tako npr. kod njih je normalno da velike servise rade na 100 ili 120k km i ne brines a kod nas se na 60k vec spremas da radis i mislis se dal moze jos malo :)

Sa korozijom isto nema pravila, to sto je dosao iz nemacke ne znaci da je los ili iz bilo koje druge zemlje vec iz dela zemlje, ima delova gde ima vise padavina pa se tamo vise i soli tako da ne treba generalizovati.

 

Gledaj odozdo svuda sta mozes da vidis, na patosu nece biti korozije sigurno to moze samo po nekim zavucenim delovima tipa dzepovi pozadi ispod gepeka gde je smesten lonac..na svim kolima su uglavnom najkriticnija mesta gde sneg i so mogu da se zavuku i duze ostanu tj mesta koja voda ne spira tako lako bilo pranjem ili u voznji.

Edited by OMP

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niko da uvidi sledeće i da u skladu sa tim posavetuje onog koji Žuri...:

23 hours ago, Zuriosm said:

...Da li mozes da mi objasnis kako ja kao laik to da vidim? Gde treba da gledam? Znam sta su sajtne, ovo ostalo ne. Mozda je najlakse da mi pokazes na nekoj slici.

 

Jako teško, i bez nekog osnovnog iskustva, razumevanja, poznavanja - nikako. 

 

Najbolje je da povedeš nekog ko se stvarno razume jer takav može da pogleda i vidi sve za 5min a ti možeš da gledaš ceo dan, i da sumnjaš, i da skoro pa sigurno doneseš pogrešnu odluku. Niko se nije naučen rodio i niko nije za 1 dan na internetu savladao materiju... Treba iskustva. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

za koroziju ne treba da budes strucan da je primetis, e sad dal je nesto radjeno na autu, farbano, krpljeno, peglano to vec treba strucnost zato i kazem sta moze on sam da gleda i vidi ne zalazeci u neke detalje jer je to bzvz crtati i objasnjavati ako se ne razumes

Share this post


Link to post
Share on other sites
23 hours ago, Zuriosm said:
Hvala na odgovoru. Da li mozes da mi objasnis kako ja kao laik to da vidim? Gde treba da gledam? Znam sta su sajtne, ovo ostalo ne. Mozda je najlakse da mi pokazes na nekoj slici.

Posto se ne razumes, taj auto konkretno mora na dizalicu ili kanal da se utvrdi odakle se sliva toliko ulje, a kada bude u servisu videces i sam da li ima korozije po patosu i drugim delovima :D
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pre svega da se zahvalim punooo @MiloshBg @Nikola031 @Ivan

Zbog vas sam bio potpuno siguran i sam sebi potvrdio kupovinu auta za koji sam se raspitivao. Uskoro više informacija i slika o automobilu! Pa se sigurno družimo i na nekim skupovima!

 


@Zuriosm evo ja sam u sličnoj situaciji kao ti. Samo što sam se ja zaleteo na auto koji mi se svideo estetski da pritom ne znam ništa o tom modelu... I onda sam dva cela dana izučavao i čitao po internernetu, a i ovde na forumu, sve što sam mogao da prikupim o tom modelu za to godište. 

Druga stvar jeste da povedeš nekoga sa sobom koji se razume u automobile. 

Srećno u daljoj potražnji kola! 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na kraju, koliko god gledao i istaživao, sve se svodi da je polovan auto mačka u džaku. Znam ljude koji su kupili prvi auto koji su videli i vozili ga godinama bez ikakvih problema, kao i ljude koji su auto voditi na detaljnu proveru pa posle 6 meseci uložili preko 1000 evra.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

To je normalno ko god da ga gleda ne moze sa sigurnoscu da potvrdi da ce te auto sluziti godinama bez problema jer neke stvari ne mogu da se vide i predvide, sa tim moras da se pomiris pri kupovini auta i da malo i rizikujes.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zašto izbegavati auta iz Nemačke zbog soli? Prvo, ne bacaju svugde istu količinu "soli", zavisj od dela zemlje, blizine planine itd. Drugo, nije to baš klasična so, živim na obroncima Švarcvalda gde generalno ima dosta snega i dosta bacaju rizlu, sva tri auta su mi Italijani ( skloni trulenju,  što bi rekli zli jezici ) i nijedan nije imao ni tačkicu rđe odozdo, da ne pominjem vidljivu rđu. Delta je stara već 14 godina, imala je par dobrih grebanja na parkinzima i čak ni požutelo nije. Ododzdo je bela, kao da je juče izašla iz fabrike. 147 je bila stara 9 god kad sam je kupio, takođe nigde ništa. Na Giuliettu da ne trošim reči, odozdo je mogla kao nov auto da prođe da nisam zakačio šuspleh xy puta zbog spuštenog auta.

Tako da nema potrebe otpisivati auta samo zato što iz Nemačke, posebno što ljudi ovde generalno dobro održavaju automobile ( naravno postoje izuzeci). 

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, Flipnjača said:

Uskoro više informacija i slika o automobilu! Pa se sigurno družimo i na nekim skupovima!

Super, 'ajde neka je sa srecom, da lepo sluzi! Sa tim motorom, lagani Puntic ide kao blesav.

Pa navrati na druzenje, da malo pretresemo masinu uzivo, pripomognemo sa cackanjem, dijagnostikom ili korisnim informacijama ako nesto zatreba, itd...

 

3 hours ago, Flipnjača said:

Pre svega da se zahvalim punooo

@Dzimbo , opet spavas jbt, zamalo da nam promakne... Pisi jos jednog od ovih sto se zahvaljuju na listu za cascavanje :P . Ti vec razrezi da li ce da bude Stepin Vajat, Duff ili nesto slatko.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ukoliko se ovo sa snimka dogodi, MA jedinici nema spasa:

Otkinut je navoj na vođici aktuatora na trećem cilindru, moguće da je starija verzija jedinice ali ne vidim kako ovo ima veze sa intervalom zamene ulja.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@nobutado

Lupam sad, ako može da se reši otkinut navoj svećice/dizne/ventila, garant može i ovo.
Samo da MA dohvati ekipa iz Pakistan Truck. Ima da u garaži bez struje izliju celo kućište. Bez ikakve zaštitne opreme, samo u japankama :P

 

Edited by Ivan
Skinut nepotreban citat, dodat tag

Share this post


Link to post
Share on other sites
48 minutes ago, Dzimbo said:

@Ivan zaboravio sam prijavim odmor, molim te isprati to. :D

Sve OK brate, odmaraj ti, ali najavi bar onda unapred da preuzmem smenu... Vidis da nam promicu, a mi nista.

Sto je jos vise zabrinjavajuce - jos od kako @moron pokusava da izvrda cascavanje za Jazz-a, vidis da ova devijantna pojava u narodu uzima sve vise i vise maha.

I sta cemo onda ako pustimo to tek tako niz vodu? Nemoj da smo neozbiljni u organizaciji :P ...

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 hours ago, Axic said:

Da sad gledam auto mislim da bih pre trazio neki registrovan na domaćim tablicama kojeg vlasnik vozi duže vreme nego li i iz uvoza.

Problem je sto registrovanih ima jako malo. Gledao sam sve sa oglasa koji su u mojoj blizini i uzivo je skroz druga prica nego na slikama.

10 hours ago, PremieRacing said:

Najbolje je da povedeš nekog ko se stvarno razume jer takav može da pogleda i vidi sve za 5min a ti možeš da gledaš ceo dan, i da sumnjaš, i da skoro pa sigurno doneseš pogrešnu odluku.

Shvatam, ali stvar je u tome sto nemam koga da povedem, zato sam i odlucio da pitam vas ovde. :D

Majstor koji mi je odrzavao prethodna 2 automobila nece da ide da gleda automobile sa mnom.

8 hours ago, Flipnjača said:

Evo ja sam u sličnoj situaciji kao ti. Samo što sam se ja zaleteo na auto koji mi se svideo estetski da pritom ne znam ništa o tom modelu... I onda sam dva cela dana izučavao i čitao po internernetu, a i ovde na forumu, sve što sam mogao da prikupim o tom modelu za to godište. 

Druga stvar jeste da povedeš nekoga sa sobom koji se razume u automobile. 

Srećno u daljoj potražnji kola! 

Hvala! Definitivno smo u istoj situaciji. :D Kao sto sam vec napisao, nemam koga da povedem, tako da sam odlucio da se informisem ovde. Srecno sa novim autom!

7 hours ago, stex_pb said:

Na kraju, koliko god gledao i istaživao, sve se svodi da je polovan auto mačka u džaku.

Slazem se.

Edited by Zuriosm
Ispravka

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Zuriosm, ja sam imao slicnu situaciju. Moj savet je da se strpis malo, sacekas da se pojavi neki dobar primerak i onda odreagujes. Ja sam dugo jedan pratio, kad je vlasnik spustio cenu, onda sam otisao da pogledam. Takodje nisam imao nekog iskusnijeg da ide samnom, ali sam na forumu dobio mnogo saveta, plus je na temi zaista svasta ispisano. Kad sam nasao auto koji mi se svidja, dogovorio sam se sa prodavcem da dodje sa kolima do Gorana u servis, da tamo odradimo pregled i ako Goran kaze da je sve ok i nema nekih vecih mana, da kupim kola. Tako je i bilo na kraju.

 

I ja sam kao ti u pocetku gledao 1.2 i 1.4, od 1.2 sam nakon citanja foruma i nekih diskusija odustao, plus je oprema uglavnom bila katastrofa. 1.4 u ok opremi i ok stanju je bilo jako malo i onda sam polako presao na 1.3 mjet, kojih ima sa finom opremom, plus novijeg godista. Sacekao malo, skupio malo vise novca, sacekao da se pojavi neki koji mi se bas svidi i na kraju uzeo novije godiste. Ima i 1.3mjet mane, ali jbg, ima i nekih prednosti :).

Edited by Misha87

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...