Jump to content
FAS Goran
hansf

Fiat Grande Punto - saveti, iskustva pre kupovine

Recommended Posts

6 hours ago, Ivan said:

@Avocado

Kao prvo, pozdrav i dobrodoslica na FLCS forum. Nepotrebno otvorena tema spojena je sa postojecom.

O svemu sto te interesuje ovde se diskutuje vec deceniju i kusur unazad. Tako da slobodno iscitaj malo bar novija iskustva na ovih dosadasnjih 189 strana.

Od Punta Evo, pripazi na probleme na (tada) novim Euro 5 motorima. I kod dizela i kod pojedinih benzinaca, pisali smo o svemu detaljno.

Tu smo za sve nedoumice, slobodno okaci neki konkretan primerak iz oglasa (link i PrintScreen) koji ti upadne u oko, pa da malo prodiskutujemo, itd...

 

Hvala puno, vec sam krenue da citam temu. Pozdrav.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pozdrav drugari 

nadovezo bi se ovde na temu jer nemam puno iskustva  imam punta mk2  1.2  16ventila   - onaj sporski hgt izgled ( kupio ga jer je lep - ima pragove stop svetla fensi - to je prvo auto i kupovini je presudilo to sto je lep ) Nakon sto sam sve zivo na njemu izmjeno imam solidno auto u dobrom stanju al staro i lim je na par mjesta truo  tako da je vreme da se kupi nesto drugo a ovaj cu da poklonim ocu . Zapeo mi je za oci novi punto evo - one izduzene farove  da nećoram ko sa ovim sto ga imam , zelim nesto novije auto , manjih dimenzija za manje para i nekako sam se nasao tu 

treba mi preporuka koji je najbolji motor u toj klasi - prednost dajem benzicima jer nemaju dpf , turbinu i plutajuci zamajac - imam prosecnu platu i dizem kredit da kupim kola stoga damije da neko ulaganje nebude preskupo , ali isto tako bi volio mrvicu jaci motor od 1.2 jer mi otegne vreme preticanja drugog vozila .  Tako molim vas za preporuke koji je motor najbolji u ovoj klasi 

unapred hvala

 

Edited by Ivan
Spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Grande punto imas 1.4 u 3 verzije motora sve tri su dobre, 77, 95 i 120 konja, ovaj zadnji je turbo i ima plivajuci tako da pretpostavljam otpada u tvom slucaju.

Punto EVO 1.4 imas u verzijama 77 , 105 i 135, opet zadnja varijanta otpada kao iz prvog razloga a verzija od 105 konja ima multiair jedinicu koja takodje moze praviti odredjene probleme, tako da ti ostaje da gadjas verzije od 77 konja ili 95 koja nema u Evo samo kod grande punta.

Edited by OMP

Share this post


Link to post
Share on other sites

ne kapiram salu al ajde. iz dobre namere sam napisao kolika je cena plivajuceg na tjet-u da nije preveliki trosak i da se taj motor ne bi trebao izbegavati zbog njega. ko ne veruje imam racun pa mogu dokazati 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@andjelko90

Pitanje je spojeno sa temom u kupovini Grande Punta/Punta Evo/Punta.

Prelistaj od kraja bar deo od ovih 190 strana, sve sto te zanima je do detalja ispisano. Da se ne ponavljamo po 100 puta sa istom pricom - generalno su od Euro 5 motora i Punta Evo malo uke*ali ponudu (kod benzinaca) i kvalitet (kod dizela).

2 hours ago, OMP said:

turbo i ima plivajuci tako da pretpostavljam otpada u tvom slucaju.

Punto EVO 1.4 imas u verzijama 77 , 105 i 135, opet zadnja varijanta otpada kao iz prvog razloga a verzija od 105 konja ima multiair jedinicu koja takodje moze praviti odredjene probleme

Sve se slazem, samo da dodam da 135 ima i turbo i plivajuci zamajac i MultiAir :) . Po meni je, od Eva, kod benzinaca najnelogicniji izbor obican MultiAir 105. Ako se vec ulazi u pricu sa jedinicom, bar da se imaju performanse - a bez turba (105 verzija) jes' da ima +10 KS ali je na samo 130 Njutna, maltene kao 1.4 16v 95 verzija na Grandeu. Jedini vidljiviji benefit je nesto niza potrosnja, ali opet uz potencijalnu jedinicu nad glavom. Obican FIRE od 77 KS vrsi posao za grad, ali je tanak za otvoreno, 5 brzina sa kojima se dernja i trosi na autoputu...

Best buy za odrzavanje je bio 1.4 16v 95 atmosferac. Ali sa njim si ogranicen iskljucivo na Grande i starije primerke do 2009. (ako se trazi mladje godiste).

30 minutes ago, Mijailović P. said:

Ništa. Malo se šalimo.

Postovani Mijailovicu, bolje da si pomogao co'eku i ovo spojio. Nego sto zaje*avas posten narod :P .

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Ivan

Pomoglo mi je puno i procitacu sve pa cu verovatno postavit koje dodatno pitanje -  auto koje budem kupovo mora da bude 2011 ili novije godiste damije kupiti sa 4 tvora vrata  i da  je preso manje od 200 000  ,hocu sto novije zbog trulezi i zuba vremena jer to novo auto planiram zadrzat najmanje  narednih 5 godina. Cjenu do koje cu ici je nekih 5-6 hiljada eura . Da  samo napomenem zbog odrzavanja sam pomenio sam da dajem prednost benzicima jer nemaju turbine plivajuci zamajac itd medjutim nije iskljucena varijanta ni da cu kupit dizela ako je motor pouzdan jer predhodno auto ( moje prvo auto ) imam 3 godine i za te tri godine sam samo jednom izaso na autoput sa njim i preso 600 km , sve ostalo je bila gradska i prigradska voznja u radijusu od 100 kilometara . Ukupno sam preso  25 000 kilometara i 2 put sam radio mali i 1  veliki servis. Ne ocekujem da cu novo auto nesto ucestalije voziti tak za prosek da cu preci max 10 000 godisnje. 

imam dostupan ovaj 

FIAT PUNTO EVO 1.3JTD 59KW 2014 GODIŠTE  
4tvora vrtata crni  prešao 198 hiljada za malo manje od 5 hiljada eura zajedno sa registracijom

 

Edited by Ivan
Skinut nepotreban citat

Share this post


Link to post
Share on other sites

@andjelko90GP novije verzije dizela 1.3 sa 62kw izvbegavaj ne zbog DPF  i plivajuceg vec zbog problematicnih dizni. Od starijih onaj sa 55 i 66 kw su mali potrosaci, nisu skupi za odrzavanje. Verzija 55kw 5 brzina nema plivajuci, verzija 66kw 6 brzina sa plivajucim.

Nego neko od kolega vec rece da sad zamena tog plivajuceg nije neki bauk kao nekad. Ako naleti od dizela pogledaj i 1.6 sa 120ks ali su oni retki u GP, vise ih ima u novom Bravu, Delti i Djulijeti 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mozeli neko da mi napise kao sto je to ovde na wikipedi https://sh.wikipedia.org/wiki/Fiat_Punto

kategorizaciju svih dizel i benzin motora za punto evo od 2011  pa nadalje - nisam nigde pronasao informacije za novija auta -  mnogo mi je nepoznat teren sad gledam klipove i recenzije i testove da skontam razlike izmedju skracenica TDI JTD MJTD   sad  se pominje  neki GP , problem je sto deluje ko nuklearna fizika . I tad cu procitat sve ove predhodne postove i napravit uporednu tabelu sebi 

Share this post


Link to post
Share on other sites
47 minutes ago, andjelko90 said:

sad  se pominje  neki GP

Do 2009.: Grande Punto

2009-2011.: Punto Evo

2012+: Punto

 

Oko motorizacija za svaku verziju je sve detaljno ispisano na temi godinama unazad. Samo treba da procitas. Ako nekoga ne mrzi da ponavlja po ko zna koji put, dopisace.

 

Isto to, po verzijama i motorizacijama mozes da nadjes ovde, otvorio sam ti bas za Punto:

https://www.auto-data.net/en/fiat-punto-model-761

 

Jos bolja stvar, koju licno koristim - sa detaljnim tehnickim specifikacijama, performansama, grafikonima, medjuubrzanjima, poredjenjima, itd. Imas gomilu filtera, pa unesi sta te vec bude zanimalo od verzija:

https://www.automobile-catalog.com/#gsc.tab=0

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav svima, brzinsko pitanje. 

Kako da proverim oznaku ili broj MultiAir jedinice ugrađenog u određeni model preko ePar-a, s obzirom da imam broj šasije automobila.  Pokušavao sam nekoliko puta ali nisam uspeo da pronađem. Sutra idem da gledam auto pa bih voleo da proverim da li je menjan MultiAir uređaj. Punto Evo 1.4 MultiAir 135 Ks je u pitanju.

Hvala svima, i veliki pozdrav. 

Nadam se da postajem novi član kluba uskoro.

 

Edited by Ivan
Spojeno, sredjen format

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdravo, najbolje ti je da proveris koja je verzija MultiAir jedinice na samom autu, jer postoji velika verovatnoca da je vec menjana, pa ono sto pise u ePER nije validno.

@Ivan je lepo objasnio kako se to gleda u ovom postu:

 

Ako imas jos pitanja slobodno pitaj, ima nas nekoliko na forumu koji vozimo MultiAir :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Flipnjača

Pozdrav i dobrodosao na FLCS forum. Nepotrebno otvorena tema spojena je sa postojecom o kupovini Punta.

1 hour ago, Flipnjača said:

Kako da proverim oznaku ili broj MultiAir jedinice ugrađenog u određeni model preko ePar-a, s obzirom da imam broj šasije automobila.

Malo je zavuceno u ePer, pogledaj na putanji CRANKCASE AND CYLINDERS HEAD -> DISTRIBUTION -> CRANKSHAFT AND GEAR TIMING SYSTEM. Pa pod tim stavku ACTUATOR, koji je jedini enabled za tvoj VIN koji si uneo. Sa tom MultiAir jedinicom je auto izasao iz fabrike.

Koliko sam vidjao iz iskustva - ovo sto se kod nas dovozi je uglavnom sa 55228221 ili 55236341, tj. prve dve revizije. Vec i na oko se sa 90% sigurnosti moze videti da li je menjana/nova.

Kolega je ostavio link iznad, gde sam do detalja objasnio sta i kako proveriti uzivo.

1 hour ago, Flipnjača said:

Nadam se da postajem novi član kluba uskoro.

Clan foruma i kluba mozes da budes i sa biciklom ili kao pesak ;) . Sta god pazario na kraju, ovde mozes naci gomilu korisnih stvari, a tu smo najvise zbog druzenja.

Ako nadjes neki interesantan primerak na oglasima, slobodno postavi ovde link i PrintScreen oglasa, da to malo pretresemo u sitna crevca.

Srecno sa potragom.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala još jednom i hvala na dobrodošlici!

Znao sam da ćete mi brzo odgovoriti i pomoći! I hvala vam na tome.

Pronašao sam u ePer-u, u pitanju je 55228221 fabrički. Ukoliko je neki drugi broj to znači da je promenjen i da bi trebalo da je sve u redu i da sam miran, koliko sam razumeo po forumu?

Auto je prešao proverenih 193hiljade km, da nagovestim.

 

Na šta bih još trebao da obratim pažnju pri gledanju auta? U suštini sam ja odlučio da kupujem taj auto i tu nema dileme. Jedino bih voleo da budem siguran da je ispravan jer dižem kredit za taj auto, što za mene nije mala stvar... 

 

Edited by Ivan
Ne citiraj prethodni post

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 hours ago, Flipnjača said:

Ukoliko je neki drugi broj to znači da je promenjen i da bi trebalo da je sve u redu i da sam miran, koliko sam razumeo po forumu?

Ukoliko je noviji broj (neki od onih navedenih u mom postu u drugoj temi), u pitanju je novija revizija. Sa tom koju si ocitao je izasao iz fabrike.

Sa svakom novijom se smanjuje mogucnost problema, ali opet je u pitanju prica kao i za svaki polovnjak - zavisi kako je odrzavano, na koliko je menjano ulje i koje gradacije, da li je ciscen/menjan mali MA filter, kako je vozen... Pravilo je da nema pravila. Nedavno me kolega sa foruma zamolio da skoknemo da pogledamo jednu Deltu, presla je pravih malo jace od 200k km i radi kao satic, upravo sa tom fabrickom revizijom koju si i ti ocitao. Ostavio sam utiske ovde, da ljudi koji idu da gledaju znaju sta da ocekuju:

https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/57388-lancia-nuova-delta-iskustva-saveti-mišljenja/&do=findComment&comment=1669612

 

Procedura je standardna, dobro pregledaj sve sto mozes, provozaj, nakaci dijagnostiku i njom ocitaj sve sto mozes... Pa ako zadovolji sve tvoje zahteve, pravo kod nekog proverenog majstora na dizalicu, za konacan amin.

12 hours ago, Flipnjača said:

Na šta bih još trebao da obratim pažnju pri gledanju auta? U suštini sam ja odlučio da kupujem taj auto i tu nema dileme

Da ne baksuziram, ali nemoj samo da se razocaras kada krene pregled uzivo. Gledao sam par automobila u zadnje vreme i za drugare i za sebe i prilicno sam razocaran. Ponuda je i ovako losa od Corone naovamo, a sve to na slikama deluje mnogo bolje nego uzivo. Kada samo krene da "iskace" jedno po jedno.

Nema na cemu, svakako ti zelim srecu i izboru, pa da se, Boze zdravlja, druzimo i uzivo na forumskim okupljanjima.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, Flipnjača said:

Ukoliko je neki drugi broj to znači da je promenjen i da bi trebalo da je sve u redu i da sam miran, koliko sam razumeo po forumu?

 

 

Nazalost nema pravila. Moja MultiAir jedinica je vec menjana u inostranstvu pre nego sto sam kupio auto pa je i ta revidirana crkla tako da je sada u autu treca po redu. Isto tako, znam ljude koji voze prvu i sve ostale revizije bez ikakvih problema. Bukvalno je kako ti se posreci. Inace MA jedinica je prakticno najskuplji kvar koji te moze zadesiti na autu, ostale stvari su mala maca za to :D. Kada je sve ok, auto je super za voznju i ne trosi puno (moj prosek za skoro 2 godine je oko 7 litara).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam se bio bas nameracio neku djulietu da pazarim al me bas odbija MA ne volim kad mi visi nad glavom nesto sto znam da je problematicno i sto moze da iznenadi a nema sigurice, ja sam mislio da su novije vrevizije bolje ali citajuci malo po netu nisu mnogo bolje i nema pravila sem kod automobila koji su tip top odrzavani i na vreme a znaj ga sad i nadji takav. Vidim da cu neki bravo 150 da gledam sto mi je i bio prvi pik pre GP-a al nije naleteo

Edited by OMP

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, OMP said:

Vidim da cu neki bravo 150 da gledam sto mi je i bio prvi pik

Posto je T-Jet 150 poznat kao Srki, pogotovo po gradu (zbog cega je i totalno izbacen iz produkcije 2010. zbog nemogucnosti ispunjavanja Euro 5 normi) - meni je recimo racunica bila sledeca. Mislim da je vrlo realna ali opet se ogradjujem i zavisi od vozaca do vozaca, tj. uslova voznje.

Samo za razliku u gorivu (BG auto), u periodu vlasnistva, ustedis za potencijalnu igranku sa MA jedinicom. A ako si ubo ocuvan primerak da te ne zadesi problem sa istom, samo si za toliko u plusu.

Kako - razlika u deklarisanoj kombinovanoj T-Jet 150 vs MA 140 je 1.4 l, znaci za BG auto to moze da bude samo isto ili vise (grad+otvoreno), gledajuci i SpritMonitor. MA ima upravo Idle/Low rpm mod rada (ili LIVO, Late Intake Valve Opening). Dalje, licno ne koristim Stop&Start ali ko koristi moze i tu da ustedi.

Neka to bude 1.5 l razlike na 100 km, godisnje prelazim prosecno 12.000 km. Znaci to je razlika od 1.5 x 120 = 180 l goriva. Neka je neka srednja cena benzina 170 din (bilo je i vise i manje), to mu dodje malo jace od 30.000 din ili 260 EUR godisnje (i to da uopste ne racunamo aditivirani benzin koji bi sipao u oba, kada razlika moze da prebaci i 300 EUR). Pa tih 260-300 EUR puta koliko godina zadrzis auto (a licno volim da napi*anim auto i ne menjam cesto) - pa racunajte koja je razlika samo na gorivu u periodu vlasnistva.

Za te pare mozes MA jedinicu da sredjujes kako volis :D, cak i najskupljom varijantom, tj. novom kod ovlascenih (a mogucnosti su od reparacije, ako je moguca, za 150 EUR pa navise, preko polovnih, pa do nove). A ako te auto posluzi tih 50-60-70.000 km kod tebe i prodjes bez tog troska, cista usteda je u pitanju. Plus sto ima veci obrtni, dostupan na nizim obrtajima, vuce lepo kroz ceo raspon, lepse se vozi (u Sport modu to je bas finih 260 Nm, kao 1.9 Common Rail dizeli prvih generacija). Dodatni "minus" za T-Jet 150 je sto mogu da se uzmu samo oni stariji, sa pocetka produkcije, a to su vozila stara vec 13-16 godina (na nasim oglasima su vecinom najstariji, 2007-2008). Takodje, zbog manjeg obrtnog, T-Jet u voznji trazi malo vise rada menjacem (sto mi licno ne predstavlja nikakav problem, cisto kao zapazanje).

Racunica se naravno menja ako se planira ugradnja gasa, auto se planira na krace u vlasnistvu, prelazi se znatno veci procenat kilometraze na otvorenom putu (kada im je potrosnja mnogo vise uporediva), ako se prelazi manja godisnja kilometraza, itd... To je bio deo licnog razmisljanja kod odluke, koje se bar do sada samo potvrdilo u mojoj praksi. Redovno drzavanje i registracija su im identicni. T-Jet je svakako prva generacija novijih malolitraznih turbaka, jednostavan, robustan, veci trosadzija sa manjim obrtnim - pa ko sta voli :) .

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 minutes ago, knezevic76 said:

Ako će te utešiti, mali broj ljudi uopšte zna bilo šta vezano za MA jedinicu.

Sent from my 2203129G using Tapatalk
 

Pritom sam ja čovek koji se razume u automobile ali sam ovaj put kupio auto isključivo prema karakteristikama i budžetu  :D  Nisam imao uopšte vremena da istražujem šta kupujem već sam hteo Grande preko 100KS , preko 2009. Onda sam skontao da grande i EVO nisu isto pa sam se odlučio za Evo a Turbo je ispadao iz budžeta. Pa sam onda video da MA ide i sa 6 brzina i to me je prevagnulo za atmosferac. Bukvalno kupio prvi koji sam video da ispunjava sve što sam tražio. Vodio sam se logiko, kupujem sirotinjski auto, ne pada mi na pamet da nešto istražujem, kad ono međutim :D

Edited by stex_pb

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...