Jump to content
FAS Goran
hansf

Fiat Grande Punto - saveti, iskustva pre kupovine

Recommended Posts

Koji je ovo sat, tj. od koje godine se ugrađivao ili neko prepakivanje? Ovo sam slikao u GP 2008. godište, obična oprema. Jako dobro izgleda.

viber_image_2022-12-13_18-17-00-637.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
23 minutes ago, Драган said:

Koji je ovo sat

Konfigurabilni Matrix displej. Isao je u verzijama sa Blue&Me Nav.

Na turbo benzincima ima mogucnost digitalnog prikaza pritiska turba, na dizelima ne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onda je ipak naknadno stavljen, u pitanju je 1.4 8v, skoro pa klot. 

Mada u krovu, iznad retrovizora, ima par dugmadi koje nisam viđao, jedno od njih je ono SOS...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa to ti je to, mala navigacija ili Blue&Me Nav ;) . Gore sam ti napisao. Ide samo preko tog malog ekrana izmedju cajgera.

Kod mene je na Bravu InstantNav sa 7'' ekranom pa ide velika navigacija preko njega. Ali ako podesis "Nav Info", onda osnovno moze da reprodukuje i na cajgerima ispred tebe.

Tj. identicno izgleda i taj Blue&Me Nav na Matrix ekrancicu, naravno uz glasovno navodjenje:

 

IMG_20210723_085521.jpg.e6d61ac14eb9641337840bcf415f13dc.thumb.jpg.6519b04a3e316a23e92a68cac06589fc.jpg

 

Konfigurabilni Matrix se zove jer mozes da biras koje informacije zelis da ti prikazuje u tom velikom centralnom polju.

Taj atmosferac koji si gledao nema, ali Grande/Evo turbo benzinci imaju i pomenuti digitalni prikaz turba. Imam neke svoje slicice, Bravo je opet u pitanju, ali isti princip:

 

5b07e71e94382_200520185445-Copy.jpg.80fbeaaaaac2a581e0e62a7348a2dec1.thumb.jpg.c5d016762a533d9a8962c7dc5179ceb1.jpg 711804974_IMG_20211130_134942.jpg.41e2c18f14f6f1eb4d86dea69ac0d553(1).thumb.jpg.863280181c1c5599f207317e847142fe.jpg

 

Klikne se samo na Engine Info, da bi se aktivirao prikaz:

 

061020185974.jpg.be532020254eeeee05064274598552f9.thumb.jpg.555d701f12640ef07c2e421bf9897ab8.jpg

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

moj GP ima istu ovakvu tablu sa cajgerima i velikim displejom, mnogo lepo izgledaju...kad otvoris vrata pojavi se fiat logo i mislim da se nekad pojavljuje i blue&me logo ili tako nesto sad i ne obracam paznju vise

Edited by OMP

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

3 minutes ago, OMP said:

moj GP ima istu ovakvu tablu sa cajgerima i velikim displejom, mnogo lepo izgledaju...kad otvoris vrata pojavi se fiat logo i mislim da se nekad pojavljuje i blue&me logo ili tako nesto sad i ne obracam paznju vise

jeste video sam danas oba prikaza, pa mi ništa nije bilo jasno, a ovaj na placu nema pojma osim da je top auto :D

Edited by Драган

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nesto na ekranu kao da fale neke cifre ili sam ocoraveo , dobar cajger , na delti mi je kao lepsi promena na belo , ovaj oranz su koristili i na punticima trebali su to malo da promene , vidi se da turbo motori ne vrte u obrtaj kao atmo hehe

Share this post


Link to post
Share on other sites
33 minutes ago, Драган said:

jeste video sam danas oba prikaza, pa mi ništa nije bilo jasno, a ovaj na placu nema pojma osim da je top auto :D

Dodjes ovde i procaskas zajedno sa zaludjenicima o svemu sto ti nije jasno ;) .

30 minutes ago, nemanja84bg said:

vidi se da turbo motori ne vrte u obrtaj kao atmo hehe

Na MultiAir Turbo, zbog varijabilnog usisa snaga je dostupna na jos nizim obrtajima :) (u odnosu na T-Jet npr.).

Maksimalna snaga je na 5.000 rpm, nema potrebe da se preterano vrte, samim tim 15% manja potrosnja. A obrtni povecan i dostupan od 1.750 rpm. Citaj, voznja nesto izmedju klasicnog turbo-benzinca i dizela :) .

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Ivan  i dalje kad vidim cajger zakucan na 6 mi je nekako sta znam 

.. zakljucan ne bih mogao da se priviknem , nista to nije kao stare atmo otkljucane generacije bez limitatora , da puca , vristi urla , kao one honde crx sto su bile na 9000 obrtaja zujalice , bombonice imale su i zvuk i sve , sve je to sad novo moderno priguseno da se ne cuje , da sljaste dugine boje , da auto sam vozi i skretucka ... ehhh steta, lepo bilo dok je trajalo nekako mi stare skole volimo to sve manuelno sa staklenim farovima i ono nekada kako je bilo ..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nasao si kome da pricas ;), takodje sam veliki ljubitelj klasike. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

My man :respect: nego sta , mora ispregledas klasiku da das final verdict  , znaci iskoronisao sam se dve nedelje nigde nula, klasika u garazi ucementirala se koliko i ja pa ajde kao danas je poterao malo na refiling pneumatika ... taj brodski osecaj je neopisiv kako lepo pliva onako komotno , nemogu to nove masine ti vitalni delovi su sitni nekako tanki... sve to tanko jednostavno nije to to , cim izadjem iz koronizacije eto me na okupljanju da vidis sta je debeljuca :thumbsup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

svi volimo tu klasiku koja vristi i vrti se ko luda, ne znam ko se lozi da ove danasnje brundave tupave zbuke, kad cujem mecedesove amg varijante kenja mi se, audi isto ocaj kao i cela vw grupa, sve to tupo nikakvo a onako naprijatno ti burgija po dzigerici i mozgu.

 

Ne fali na onom displeju od brojki nista, jedino sat ne pokazuje ili treperi pa ga aparat nije uhvatio, meni se na delti nikako ne svidja u beloj boji, ova oranz mi je skroz ok kao i sve sto unutra svetli tom crvenkasto oranz nijansom

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jurim taj sat za sa matrix displejem za Eva od kako sam kupio auto ali ga nigde nema. Po mom misljenju mnogo lepse izgleda (i korisnije) od ostale dve varijante displeja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@OMP koliko se secam zvanicni naziv te varijante je bio "instrument tabla sa konfigurabilnim matrix displejem".

E sad matrix pretpostavljam da se zove zbog matrice piksela za razliku od segmentnog displeja na ostalim varijantama.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni taj displej nista ne znaci ako auto ima falinku ili nesto nije bas , skinuti to i staviti da se u'eres ,turbometar nista ne znaci mehanicki deo ili radi ili ne radi ako duvka osetice se .. vidjao sam po aliju za pezoe te sitne ekranice verovatno ima i za fiatice pa bih tu probao , neverujem da kostaju nesto preterano e sad sta stize i kako ... 

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 hours ago, OMP said:

nego otkud taj naziv matrix i zasto

Tehnologija izrade ;) . Matricni STN ekran, sa rezolucijom bese oko 170x90 piksela (rekonfigurabilan i sa dvobojnim poljem za obavestenja, zuto/crveno).

Dok je standardni ekrancic alfanumericki STN (segmentni, kao na ranijim digitalnim satovima npr.).

16 hours ago, OMP said:

meni se na delti nikako ne svidja u beloj boji, ova oranz mi je skroz ok kao i sve sto unutra svetli tom crvenkasto oranz nijansom

+1

Jeste da su odavno moderne, ali te bele varijante osvetljenja mi se nikada nisu svidjale. Od kada su se pojavile, vozim ih toliko godina i ne mogu da se "odomacim" pa to ti je. Previse mi je kontrast i kada se smanji intenzitet, pogotovo nocu i pogotovo na otvorenom putu. Isto kao sto ni u kuci (ili enterijeru auta) ne mogu da svarim preterano belo LED osvetljenje, uvek mi je najprijatnije neko "toplije" 2700-3000K (i u LED varijanti).

U enterijeru auta, licno su mi uvek top bile npr. varijante osvetljenja koje vuku na crveno (raniji Audiji, Alfe, itd.), pa jos sa gomilom dugmica po kabini :D ... Za mene prava prica nocu, nenapadno, ususkano, prijatno, sporCki... Cisto licni ukus, ako vec caskamo.

A najveca :sick: od boje osvetljenja - ono nesrecno zuto kod Opela koje su furali jedno vreme (Astra H, Corsa D, ta generacija). Ko je ono smislio, skidam mu kapu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To za opel se slazem , belo mi ne smeta pogotovu sto su delte bogatije od punta, vece , dizajnerski lepse al sitnice su to mozda panorama extra al sve ostalo identicno , sedista mi deluju veca i lepsa na delti u principu identican auto , i dalje su to prilicno niska kola tu im najvise zameram za nase puteve i trotoare haos kako li se ljudi bore s time

Share this post


Link to post
Share on other sites




U enterijeru auta, licno su mi uvek top bile npr. varijante osvetljenja koje vuku na crveno (raniji Audiji, Alfe, itd.), pa jos sa gomilom dugmica po kabini  ... Za mene prava prica nocu, nenapadno, ususkano, prijatno, sporCki... Cisto licni ukus, ako vec caskamo.
A najveca :sick: od boje osvetljenja - ono nesrecno zuto kod Opela koje su furali jedno vreme (Astra H, Corsa D, ta generacija). Ko je ono smislio, skidam mu kapu.


Call me old fart, ali kako bre crvena boja osvetljenja nenapadna? Još samo fali ona Vagenova kombinacija plavo/crveno, pa da izbijanje očiju bude kompletno

A meni lično se na starim Mečkama i Opelima ta bledo žuta boja oduvek najviše sviđala



Sent from my SM-G770F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nenapadna, u smislu da mi je manji kontrast nocu izmedju puta i prigusenog crvenog. I mraka i prigusenog belog svetla.

Licno mi na otvorenom putu smeta bilo kakvo sljastenje po kabini. Cak i centralni veliki ekran ne drzim na "prisrafljenom" nocnom modu, nego maltene uvek na Dark modu. Posto zivimo i vozimo tu gde zivimo, tako da zbog nase zavidne saobracajne kulture i putne infrastrukture, koncentracija mora da bude na maksimumu. Po gradu OK, zbog ulicne rasvete. 

A vizuelno je boja osvetljenja opet stvar ukusa i licna stvar svakog od nas. Mada priznajem da sam moguce emotivno vezan i pod uticajem starijih vozila sa kojima sam pocinjao :D. A znamo kakve je table furao Peugeot tamo polovinom osamdesetih :)

Mozda si i ti u slicnom fazonu, pa volis te zute boje sveća iz perioda Forda T :stuart:

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 12/13/2022 at 9:07 PM, Ivan said:

Na MultiAir Turbo, zbog varijabilnog usisa snaga je dostupna na jos nizim obrtajima :) (u odnosu na T-Jet npr.).

Maksimalna snaga je na 5.000 rpm, nema potrebe da se preterano vrte, samim tim 15% manja potrosnja. A obrtni povecan i dostupan od 1.750 rpm. Citaj, voznja nesto izmedju klasicnog turbo-benzinca i dizela :) .

 

Da da upravo tako.. Kad se setim kako se taj 1.4 multiair turbo 135 lepo vozio.

Imao je fantastican obrtni moment ispod 2000 obrtaja kao dizel i upravo kako si rekao preko 5500 obrtaja nije imalo poente da se vrti.

Ali kakav užitak u vožnji je pružao zaista je neverovatno za jedan 1.4 motor. Izuzezno je voleo ispucavanja od semafora do semafora bez nepotrebnog proklizavanja kao na dizelima od preko 300nm. Jos uz sve to bio je jako tuh i štedan (7,5L prosečne potrošnje za preko godinu dana korišćenja).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iz mog iskustva od skoro 5 godina, bas zahvalan motorcic. Pre kupovine, najvise me je iznenadilo kako lepo i linearno povlaci upravo iz tih niskih obrtaja, a poredeci npr. i sa 1.6 MultiJet koji sam takodje gledao (i srecom odustao). Pogotovo u Sport modu.

Na Puntu je samo mana sto je uparen sa C510 menjacem (koji je isao na male 1.3 dizele). A imali su vec tada C635, pojacan sa deklarisanim obrtnim na 350 Njutna, sa 6 brzina (kacen na Giuliettu, Deltu, Bravo sa tom motorizacijom). Cisto da obori potrosnju i obrtaje na otvorenom putu.

Mogu misliti kako tek lepo ide na laganom Punticu.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni se cini da su mecke i benke imale identicnu oranz , znam da je kockaner koji smo imali bila u toj varijanti , to su fiatici preuzeli , lepa je to varijanta ;) mada bela na delti mi ne smeta valjda novije onako izgleda , i lepa kombinacija sa bojama enterijera , lepe su deltice bez obzira na bljesak iz table ali podigao bi im ja opruge za 15 cm minimum ,ma svakom bi podigao ipak su njive umesto puteva :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...