Jump to content
FAS Goran
hansf

Fiat Grande Punto - saveti, iskustva pre kupovine

Recommended Posts

suspleh je drugo to hoce da se deformise pa da stoji nize ili da nije lepo zakacen ili ostecen itd. ja sam skoro utezao moj suspleh u jednom delu bio kao malo naduven i visio par cm pa sam ga fiksirao nezavisno od fabrickog kacenja i sad njim ne mogu da zakacim a vidim da je u tom delu vec bio izgreban sto znaci da je kacio

Edited by OMP

Share this post


Link to post
Share on other sites

A jel EVO ima šus pleh.....:(

Kod mene je ispod motora sve luftiguz....:)......a ima i neki lim oko zadnjeg lonca ( mislim bio je, nekad valjda, sad ga pola nema ) 

A što se tiče spuštenosti niži je ali opet ne baš prenizak. Vešanje je sportsko niže ali ga 17-ke malo dižu. 

Treba i znati penjati se na ivičnjake i takve stvari, nije sve u visini B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislim da nemaju sve motorizacije suspleh, ovaj 1.2 sto je kod mene i jos jedan za koji znam nemaju suspleh a moj tjet ima...kod dizela je to obavezno kod svih kola a kod benzinaca dosta redje se srece.

Ima da se kupi i nov i polovan

Edited by OMP

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Old school said:

Vešanje je sportsko niže ali ga 17-ke malo dižu. 

Upravo suprotno, ta veca colaza spusta neznatno ;) . Ako se gleda fabricka 205/45/17, u poredjenju sa 185/65/15 ili recimo 195/55/16.

1 hour ago, Old school said:

A jel EVO ima šus pleh.....:(

Ukucas svoj VIN u ePer i pogledas kako je auto izasao iz fabrike do poslednjeg srafa.

Kod mene, Bravo Sport MultiAir je fabricki isao bez suspleha. Mislio sam da je skinut i planirao da kupujem odmah, ali kada sam video ovaj podatak, odustao sam jos pre 5 godina. Neka se 'ladi kako je fabrika zamislila, sigurno vlasnik nije konfigurisao maltene punu opremu, a trazio da ostane bez suspleha :D .

Takodje, imam najnizu fabricku verziju vesanja koja je isla na Bravo kao model. Jedino sto se razlikuje je sto se trudim da na otvorenom zaobilazim predmete na putu (ako je to moguce) i zimi mora da se pripazi kada kolotrazi zalede u nekim zabitim ulicicama. Ostalo sve apsolutno normalno.

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 hours ago, Ivan said:

Upravo suprotno, ta veca colaza spusta neznatno ;) . Ako se gleda fabricka 205/45/17, u poredjenju sa 185/65/15 ili recimo 195/55/16.

.....pa kao što kažeš,neznatno

12 hours ago, Ivan said:

Ukucas svoj VIN u ePer i pogledas kako je auto izasao iz fabrike do poslednjeg srafa.

Ima :(

 

 

 

 

Šus.jpg

 

Šus1.jpg

 

Ne znam ni da li da ga stavljam :whistle:

Edited by Old school

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Old school

To ti je generalna slika za grupu delova. Ako nisi, sada odes na tabelu desno od slike (ako si isao na pretragu po svom VIN) i pogledas da li je suspleh u spisku sive ili crne boje.

Ako je crne boje i mozes da kliknes na link sa cenom i detaljima - isao je fabricki. Ako je siv i precrtan - nije bila fabricka opcija.

 

Imao sam suspleh na bivsem JTD Stilu. Da pomaze da se motorni prostor manje prlja od prasine, da je delimicno zasticen od trenutnog udara neke zesce vode ili uletanja necega odozdo - to je neosporno.

S druge strane, benzinci se daleko vise greju od dizela, iz tog razloga mnogo vise trpi i turbina, koja u odnosu na bas taj JTD ima i dodatno vodeno hladjenje. I pogotovo je na udaru toplote njen izduvni deo, ukljucujuci i osovinicu Wastegate ventila. Koja zna da glavi, a na nekim ranijim IHI verzijama turbina na T-Jet su cak znala da pucaju i kucista u tom izduvnom delu. Ja sam upravo i mislio da je suspleh bio skinut i hteo da ga montiram odmah na velikom servisu po kupovini. Ali kao sto napisah, kada sam video da ga auto ni fabricki nije imao, uz konsultaciju i sa nasim Goranom, resio sam da ostavim tako. Najmanji mi je problem bio da dodam jos par desetina EUR (posto vec ima bocne susplehe, suvozacki stiti deo oko remenica, samo bi trebalo zasrafiti centralni). Neka se on 'ladi :) kako ga je i fabrika ispratila napolje (a auto nije neki klot, nego skoro puna oprema i u tom trenutku najjaca benzinska motorizacija), tako da nisam hteo da pametujem. Za 5 godina i bukvalno nikakav problem, sem prasnjavog motornog prostora koji obrisem s vremena na vreme. Pri tom, uopste ne kazem da je moj postupak i misljenje ispravno :D .

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

pa najbolje tako ako ga je fabrika stavila ok ako nije opet ok zasto stavljati naknadno verovatno ima razlog zasto nije stavljen, da je zastava pa da povezemo sa sankcijama kao kad su u juga stavljali volane iz fice koji su im ostali na lageru ili kad si dobijao auto bez rezervnog tocka i alata i ne znam cega sve jos ne secam se

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav ljudi, gledam nekog Grande Punta da uzmem pa sam naleteo na neki. Povoljan ali se mora sređivati svašta. Puknuta su oba fara, tj. varena su na gornjoj strani, ali to ću sačekati majstora još da vidi. Ono što me zanima je rupa tj. linija na tabli oko air-baga (nadam se da se vidi na slici). Neko je gore spominjao za Evo da je to čest problem, ali da li ovo govori da je bio ozbiljniji sudar?

IMG-95a22dec8a5cbd4af43f55ea0c5834aa-V.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 hours ago, OMP said:

ako je linija samo u ovom delu na slici onda nije nesto bitno poceo da se otvara poklopac kao kod EVA jer da je menjan ceo videlo bi se verovatno svuda u krug

Skoro sam siguran da je samo sa te strane, ali eto nisam više obratio pažnju. Idem u ponedeljak ponovo da ga vidim... Ali opet ne razumem, linija se javlja zato što je udaren (ali ne dovoljno jako) ili zbog toga što je Made in Italy?
Ono što sam video je da je farban prednji branik i jako loše namešten, sa zazorima oko farova koji su vareni. I ova rđa u motornom delu, da li je problematična, ako se vidi?

IMG_20221211_000555.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Plastika airbag-a hoce sama od sebe da krene da se otvara, ako kazes da je branik radjen i da su zabice fara popucale ocigledno je da je auto bio cuknut napred ali verovatno nedovoljno da se aktivira airbag i ocigledno da ni farovi nisu slomljeni ci nisu zamenjeni, znaci da je verovatno bio naslonjen napred. Na dijagnostici bi mogla da se vidi crash data koju je airbag centrala zabelezila ako nije resetovano.

Korozija u motornom prostoru se srece kod mnogih kola na odredjenim delovima motora, nosaca pa i karoserije tako da korozija na ovoj slici nije nista cudno.

Edited by OMP

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala za komentare, ako uhvatim majstora pogledaću s njim. Mada malo sam se ohladio, zvao sam danas par ljudi za delove, polica gepeka, farovi, rezervni točak, suncobran...dižu cenu autu još više nego što je njegova startna cena bila malo "povoljnija". Ali to je radost kupovine auta iz uvoza kada moraš da ga dovedeš u pristojno stanje...

Share this post


Link to post
Share on other sites

sta fali suncobranu?

zasto bi menjao farove zbog popucalih nosaca ako su farovi ok, lako se srede te palstike.

rezervni tocak i alat jesu bitna stvar a malo su im naduli cene, moj punto je dosao sa kmpresorom i setom za krpljenje sto sam prvom prilikom zamenio kad mi naleteo drugi punto sa tockom :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onaj držač vozačevog sunobrana je slomljen pa stoji nakrivljeno, to bi me nerviralo tako :), a za farove sad i nisam siguran što bi ih menjao, mislio sam da nisu stabilni ili slično.
Baš su fine cene i točka i police...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam taj problem na svom puntu privremeno rešio tako što sam prebacio nosač sa suvozačkog. Tu mnogo manje smeta što stoji nakrivo, a i suvozačica je kriva jer je skršila vozački, dok je vozila, tako da ako ... 

 

I tako je privremeno ostalo sve dok nisam prod'o punta, a evo sad i novi vlasnik, čika  Zoki, privremeno tako vozi ... :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

drzac suncobrana je problem na gp ja sam kod mene napravio o plastike, ne lici na original i nije za oko ali zavrsava posao i manje smeta nego kad mi visi suncobran, svakako ne bih kupovao drugi suncobran zbog toga a sam drzac sumnjam da ce neko da proda

Share this post


Link to post
Share on other sites
55 minutes ago, Reacher Gilt said:

tako što sam prebacio nosač sa suvozačkog. Tu mnogo manje smeta što stoji nakrivo

I tako je privremeno ostalo sve dok nisam prod'o punta, a evo sad i novi vlasnik, čika  Zoki, privremeno tako vozi

A znači takvima sevam ksendžu u beonjaču, šinko :D .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Društvo, da li je neko u skorije vreme radio mali i veliki servis za 1.3 mjet GP/Evo/Punto 11' i novija godišta. Kako se kreću cene sa originalnim delovima? Iscitah temu malo, odradih "search" ali nista nobije nisam uspeo da nadjem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ne verujem da je neka bitna razlika u ceni za dizel vs benzinac u slucaju fiata, ja to uvek racunam oko 200-250e sve sa rukama za koji god auto i toliko me uvek i kostalo

Edited by OMP

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 hours ago, Misha87 said:

Društvo, da li je neko u skorije vreme radio mali i veliki servis za 1.3 mjet GP/Evo/Punto 11' i novija godišta. Kako se kreću cene sa originalnim delovima? Iscitah temu malo, odradih "search" ali nista nobije nisam uspeo da nadjem.

Na tom motoru su malo skuplje ruke za veliki servis - 100 + eura. 

Sto se delova tice uzmes Febi/Swag set koji ima Iwis lanac koji je i u prvoj ugradnji a cena je oko 100e takodje + pumpa vode i razvod PK. Sve skupa (delovi i ruke) moze kostati 300-350e ali si miran sigurno 150000km uz redovnu zamenu ulja. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...