Jump to content
FAS Goran
hansf

Fiat Grande Punto - saveti, iskustva pre kupovine

Recommended Posts

4 hours ago, Dr.Boy said:

Ja hocu da kupim EVO ili Punto (znaci2010 god ili mladji)1.2 8v ili 1.4 8v pa me zanima da li je 1.4 8v mali potrosac

Tu su negde u par dl potrosnje, da bi se uopste o tome preterano razmisljalo. Fabrika je za verzije 1.4 8v deklarisala tu negde oko 6l kombinovane, a za 1.2 koji dl manje.

U praksi se na to doda 1-1.5l za benzinca, a kome je veci udeo u kombinovanoj gradska - moze i vise. Opet se sve svodi na uslove voznje.

Za mene je poprilicna mana za 1.4 8v menjac sa 5 brzina, na autoputu se bas vrti u obrtajima i urla. Doduse, 5 brzina ima i 1.2 ali je opet i manji motor.

 

Uvek volim da bacim pogled i na praksu, evo sta prijavljuju korisnici po cepu za potrosnju.

Oko 340 korisnika prijavljuje od 6.7 do 7l (Grande, Evo, Punto), za 1.4 8v:

 

Untitled10.thumb.png.4d252adc0eaf5d4a15d4f67d46570588.png Untitled11.thumb.png.5fe97e9d547c87e33398d0343d221da7.png Untitled12.thumb.png.b10de5c4e85e929969353a69817c5ef7.png 

 

A za 1.2, 230 korisnika prijavljuje od 6.4 do 6.6 l:

 

Untitled20.thumb.png.d6a8062fc0ea7abb1cc1fef750621e00.png Untitled21.thumb.png.65ddbde1e487b4ff650ac0cc09875fa5.png Untitled22.thumb.png.1c8318d6a09b11d96c5146202454734c.png

 

Sto se medjuubrzanja tice, 1.4 je ocekivano nesto bolji. Koga zanimaju detalji, lako moze da uporedi u Auto Catalogu.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tatin punto klasik(1,2 8v 2009 god ,kupljen nov) sam testirao na magistralnom putu brzina oko 70-80km/h i potrosnja je oko 4.7 litara,ako mu komp ne laže.  E sada naravno da na potrošnju utiče mnogo faktora al recimo uz normalnu vožnju ako ne prelazi 7 litara to je u redu za mene.

Potrošnja je jedna stavka,a drugo što me zanima jel 1,4 8v isto tako dobar i pouzdan kao i 1,2 8v?  I imam problem da nadjem auto kome su linije oko haube krila srazmerne(ako sam se dobro izrazio) i onaj deo oko farova haube. pa jel moguce da su svi udarani? Koja su vasa iskustva sta im je boljka na sta da se obrati paznja?

Edited by Dr.Boy

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, MiloshBg said:

Punto Classic 1.2 je najekonomicniji auto. Shodno snazi ide lepo a trosi smesno. 

moj punto zabije u gradu na 10l na minusu bez problema,5,9-6,2 na auto putu,7-8 kada je temp u plusu u gradu

Edited by neshtry

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, Dr.Boy said:

 I imam problem da nadjem auto kome su linije oko haube krila srazmerne(ako sam se dobro izrazio) i onaj deo oko farova haube. pa jel moguce da su svi udarani? Koja su vasa iskustva sta im je boljka na sta da se obrati paznja?

sastav fara, krila i haube su kod svakog grandea takvi, deluje da je far izbaceniji od krila ako na to mislis ali to je tako imao sam ih vise komada na svakom je bilo isto a i cesto zagledam u prolazu bas taj detalj. Zazori ne znace nista, moze da bude auto i udaran a pedantno sklopljen da se ne primeti

 

bord komp ne treba gledati, cesto laze i pokazuje manje

 

btw, poslao sam ti privatnu poruku

Edited by OMP

Share this post


Link to post
Share on other sites

Takođe zazor može da znači da je auto negde naslonjen ili očešan pa se branik malo povukao. Bez ikakvih strukturalnih oštećenja, lomljenja, krcanja..... Mislim da je 99% auta bar nekad neko očešao na parkingu 

Edited by stex_pb

Share this post


Link to post
Share on other sites

ma zazori jedino ako je nesto bas upadljivo pa se iz aviona vidi ali ima ljudi koji gledaju milimetre

 

Uvek se setim pre neku godinu dolaze kod mene za jedan auto otac i sin, obojica vidi se neuki sto se vozila tice ali sin (mlad cca 20 god) gledao malo po internetu i sad dosao kao sa nekim predznanjem ali onako sav samouveren i nadobudan.

Poneo neko parce plastike i pocinje da ga gura u zazore vrata, krila, svuda labavo, prolazi ta plastika lagano, rekoh sinak sta to radis, pa kaze proveravam zazore, a otkud znas koja mera treba da bude, dzabe guras tanka ti ta plastika, on kao ma nije bitno znam ja sta gledam :) ok reko.  Posle toga vadi magnet, krece redom da se lepi, dodje do prednjeg krila, ne lepi, on ponovo na drugom mestu, opet nista, kaze ocu ovo je radjeno, predje na drugo krilo opet isto, krece auuuu pa ovde ceo prednj kraj radjen, meni bese smesno reko dal da cutim i ostavim ih u neznanju ili da im kazem. Reko sinak gledao si nesto po netu ali nisi mi se lepo spremio za kupovinu, ajde kucni malo rukom u krilo pa ce ti biti jasno o cemu se radi, naravno plasticno je krilo. On se pogleda sa ocem kao u jbt nisam znao da i to postoji. Posle toga mu otac pokaza na drugi auto kao sta mislis o njemu, ovaj mali pa nisam jos nista citao o njemu na internetu moram da pogledam, reko pogledaj po netu ali ovaj put se dobro spremi da se ne blamiras sa ovakvim stvarima a i koliko god da se spremis opet neces znati ni videti pola toga sto moze da se sakrije ko hoce da sakrije.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa i meni je to bilo cudno za zazore al ipak da pitam,jer ipak ima iskusnijih od mene. 

Da da net i teorija su čudo,al praksa je nešto drugo. 

Inače jel ima nekih karakterističnih boljki kod Eva I Punta?

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 hours ago, neshtry said:

moj punto zabije u gradu na 10l na minusu bez problema,5,9-6,2 na auto putu,7-8 kada je temp u plusu u gradu

U AKK smo jedno vreme drndali jednog puntica, sve se raspadalo ali motor je bio kao puska, isao kao metak a potrosnja punog gasa po gradu nije prelazila 8l. 

Vise puta smo se kladili tako sto smo sipali odredjenu kolicinu i goriva i gledali koliko ce sa tom kolicinom preci... 8l je iznosila potrosnja po lokalu/gradu punog gasa. A svi znamo kako se sluzbena kola koriste... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li ima razlike što se tiče spuštenosti automobila između GP EVO i Fiat Bravo druge generacije? Da li je EVO nešto izdignutiji ili je isti kao Bravo? Preseo mi je Bravo jer mora da pazim kod neravnina na putu, a sad ne bih kupio GP EVO ako su isti po tom parametru?

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 hours ago, Dr.Boy said:

Inače jel ima nekih karakterističnih boljki kod Eva I Punta?

Kod EVA je maltene redovno da pukne tabla oko air bag-a ispred suvozača. To je mala pukotina i samo sa jedne strane ali verovatno budi sumnju kod nekih znalaca koji misle da je iskakao vazdušni jastuk. 

Kod GP-a to nije bio slučaj što govori da su bili kvalitetniji materijali.  

Hoće letva volana da im ode i sajle na ručici menjača. 

 

@mlnmnc

Isti su ali je EVO na metan kao jarac. Fabrički ima dosta veći klirens. 

Ja imam dva na metan i prosto mi je i ružno kako su dignuti a onda sam shvatio da su tako odrađeni fabrički. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 hours ago, MiloshBg said:

U AKK smo jedno vreme drndali jednog puntica, sve se raspadalo ali motor je bio kao puska, isao kao metak a potrosnja punog gasa po gradu nije prelazila 8l. 

Vise puta smo se kladili tako sto smo sipali odredjenu kolicinu i goriva i gledali koliko ce sa tom kolicinom preci... 8l je iznosila potrosnja po lokalu/gradu punog gasa. A svi znamo kako se sluzbena kola koriste... 

po meni to je realna potrošnja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Punto MK2b, 1.2 8V, otvorena voznja, 4.5 do 5 l, a grad, zavisi puno od grada, i noge vozaca, od 6 do 10L.

Sent from my SM-A536B using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vidjao sam EVO i bez metana da je visok, ne znam od cega zavisi ali mnogi su ko jarcevi, bas ruzno izgledaju

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 hours ago, Dr.Boy said:

 

Inače jel ima nekih karakterističnih boljki kod Eva I Punta?

Obzirom da ti gledaš 1.2 i 1.4 8v, tu nema nekih specijalnih boljki na koje treba obrati pažnju. 
1.4 16v Multiair  ima tu famoznu jedinicu regulacije otvaranja ventila, čija popravka nije baš jeftina. Ali ona sad nije neka boljka, već kako te zapadne. 

 

 

A što se tiče tih izdignutih EVA, ja sam baš nezadovoljan mojim što se tiče visine. Pentranje po ivičnjacima mu nije jača strana.... :(

Edited by stex_pb

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja nemam problema sa visinom iako je moj sport koji je malo nizi od obicnog ali nigde ne kacim, ne znam po kakvim se to icivnjacima penjete ?? ja jos imam i dodat lip napred na braniku

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne znam imao sam ih nekoliko a sad imam 2 Eva redovno se penjem po ivicnjacima nikad nigde ni blizu da zakacim, i ulazak u dvoriste mi je preko ivicnjaka a nemam problema cak i na onim visokim ivicnjacima koji su bas strmo oboreni, ne znam kojim delom auta kacis ali opet kazem sport koji je nizi od obicnog punta tih problema nema ne znam kako bi onda tek obican imao problem???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prednjim trapom uvek..... nikad ni sa jednim autom ništa nisam zakačio, imam osećaj da ovaj kači svaki. Kad silazim sa ivičnjaka bukvalno ga vagam ko da je od stakla. Nebitno da li silazim po jedan točak ili oba od jednom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li ti je auto standardne visine uopste? Tebi koliko kontam kaci prednji branik ali opet kazem meni je to cudno jer moj auto em je nizi em ima lip pa ne kacim, naravno gledam sto ostrijim uglom da se penjem ili silazim

Edited by OMP

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne branik, udarim odozdo trapom. Čak sam oštetio pletenicu auspuha. Ne izgleda ništa niži nego ni jedan drugi auto. Gume R15/65. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hm to mi jos cudnije sad, guma je standardna i ja sam je korisito prosle gume cak je malo i vislja od 16 koju sad vozim, bem li ga sta je tu problem pa kacis

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne bih da kudim auto, možda ja nešto ne radim kako treba :D Bukvalno sam odvalio pletenicu na dan kad sam ga kupio. nisam mogao da verujem na kako nisku stvar sam ga zakačio

Share this post


Link to post
Share on other sites

I moj stari Evo (1.3 mjet 85ks) je isto kacio dosta i sa 15" i sa 17" gumama a bio je standardne visine. Doduse najvise je kacio centralnim susplehom.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...