Jump to content
FAS Goran
hansf

Fiat Grande Punto - saveti, iskustva pre kupovine

Recommended Posts

Ako je fabricki, proguglaj koliki su rezervoari KPGa. A ako nije, tesko je reci.

Takodje, autonomija zavisi i od pritiska na koji se napuni. A to zavisi od pumpe do pumpe.

Ja upravo ovih dana dobih jedan auto na KPG... testiram potrosnju tj autonomiju


Sent from my SM-A536B using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja imam dva EVA na metan a zapremina boca je 13 kg s timsto ne znam koliko realno prelaze jer ih ne vozim ali bi trebalo da trose oko 3 kg na otvorenom mada to zavisi i od brzine. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heh,

sprint monitor kaze 4-4.5 kg prosek, sto bi ako kazes 13 kg moglo da izadje do 300km.

Octavia  G-tec, Golf i Leon TGI  i astra K, imaju boce od 15.5-16 kg a trose isto toliko. Ali to su vec ozbiljniji automobili a i cenovni rang.

Svakako impresivno za tako mali auto , sto mi je sasvim ok.

 

Hvala, Ivane ;)

Edited by hansf

Share this post


Link to post
Share on other sites

Opel Zafira 1,6 trosi na otvorenom 4 a u gradu 6 tako da GP mora trositi samo manje. 

Ali zato sam napisao da sve zavisi od brzine jer nije isto kad na otvorenom vozis 100-110 ili  130-140 ili vise. Tu razliku ta manja kola sa malolitraznim motorima itekako osecaju. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voznja na metan je bas dzabe samo sto je malo pumpi u srbiji i sem grande punta ne vidim koji bih drugi auto mogao da vozim i da mi odgovara a da ima fabricki metan posto je malo kola sa time, ono sto znam tj sto vidjam ovde i po CH oglasima su zafire, multiple, punto, panda, citroen c3, skode rumster i ne znam jos nesto dal ima, verovatno ima ali od pobrojanog ne bih vozio nista

Edited by OMP

Share this post


Link to post
Share on other sites

@OMP Passat B7 i oktavia A6 u 1.4tsi izvedbi imaju dovoljno veliki benzinski rezervoar (mislim tipa 30l) i dovoljno velike boce. Nesto mi je u glavi da je domet reda 900km kombinovano.

http://cngeurope.com/natural-gas-vehicles/volkswagen/

 

nadjoh
image.thumb.png.6810da2b1f1fbcf0f100390f25b647db.pngimage.thumb.png.a009424ecd818c37a2cfb0b001f580ea.png

Edited by andreja.micovic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo nekog spiska da se vidi koliko koji ima litrazu. 

 

IMG-28114c74287c47fa5552c4fabc92dd7d-V.jpg IMG-dfc9406ccdd5169853c6b6262a2fe373-V.jpg IMG-bc259a824c220e40b01cfee9084352c0-V.jpg IMG-e7bc610cb303f8b5b6aad10d21eb8d33-V.jpg IMG-b0d1f15ec62e410c8251cac94e1066dd-V.jpg IMG-42f2683cb2d444e866b50e1bfb4353cf-V.jpg IMG-31c9000f58cb0d6cc421438b93f4173b-V.jpg IMG-773ac96dffb29f73c6986b0bf2629eb9-V.jpg

 

Edited by Ivan
Sredjene slike

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 hours ago, andreja.micovic said:

@OMP Passat B7 i oktavia A6 u 1.4tsi izvedbi imaju dovoljno veliki benzinski rezervoar (mislim tipa 30l) i dovoljno velike boce.
 

 

tacno pasata sam zaboravio a imam jednog u komsiluku kao i vw kedi i turan tako da eto taj pasat bih mozda i vozio ovo ostalo nikako

Edited by OMP

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 hours ago, Dule 021 said:

Evo nekog spiska da se vidi koliko koji ima litrazu. 

 

IMG-28114c74287c47fa5552c4fabc92dd7d-V.jpg IMG-dfc9406ccdd5169853c6b6262a2fe373-V.jpg IMG-bc259a824c220e40b01cfee9084352c0-V.jpg IMG-e7bc610cb303f8b5b6aad10d21eb8d33-V.jpg IMG-b0d1f15ec62e410c8251cac94e1066dd-V.jpg IMG-42f2683cb2d444e866b50e1bfb4353cf-V.jpg IMG-31c9000f58cb0d6cc421438b93f4173b-V.jpg IMG-773ac96dffb29f73c6986b0bf2629eb9-V.jpg

 

Vidi ovo,

nisam ni znao da ford trpa CNG u mondeo i fokus.

Ali ruku na srce, tank od 13l je smejurija u takvom autu.

Tu mi GP izgleda mnogo bolji.

Steta sto i to sve polako zamire. Mnogi CNG modeli su prestali da se proizvode (passat su ukinuli u B8 npr.) iako je fabrikama izuzetno lako prilagoditi SUS motor na prirodni gas.

Sve se fokusira na struju, barem na severu evrope.

Od kad je ovaj katalog?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Katalog je iz 2008 godine. 

Imao sam VW Touran 2.0 CNG kog sam prodao brzo i u knjigama sam nasao i ovo sa modelima koji imaju metan. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

logicno da je katalog iz vremena kad su ovi modeli iz njega bili i aktuelni, ta kola na metan najvise kupuju oni koji prevoze putnike ili robu pa se najvise i kupuju turani, zafire, kedi i dostavni program, ovde kod mene ih mahom taksisti voze ima i po neka pandica i c3 ostalo jako slabo vidjam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Boce za metan su bas teske, debelozidne. A male zapremine. Tako da je potrebno neko vece i jace vozilo da bi poteglo tu masu.

Mislim da su dodatne boce oko 150 kg.

Bas se oseti.

Sent from my SM-A536B using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Interesantno, isti automobil, na jednom oglasu 5.250e, na drugom 4.999e :). Na jednom devet slika, na drugom 15. Ne razumem bas logiku, ali ok :). Mozda je jedan stavila zena na prodaju, a drugi muz :).

 

1901306123_Screenshot2022-07-17at04-20-23FiatGrandePunto1.4PolovniAutomobili.thumb.png.bfabff4ceb732c57985de40887eaf1c0.png936970161_Screenshot2022-07-17at04-20-47PolovniFiatEVO1.4sport2014_god.PolovniAutomobiliSrbijaZvezdara.thumb.png.6906ef60f0864673447d533860e3198f.png

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 7/16/2022 at 10:12 AM, shuxx said:

Boce za metan su bas teske, debelozidne. A male zapremine. Tako da je potrebno neko vece i jace vozilo da bi poteglo tu masu.

Mislim da su dodatne boce oko 150 kg.

Bas se oseti.

Sent from my SM-A536B using Tapatalk
 

verovatno pricas o celicnim. Mislim da se u nijedan od fabrickih modela ne ugradju odavno  vise celicni nego karbonski, kevlarski, itd. Tezine idu od 30-60% celicnog.

Milslim, zamisli GP 1.4 ili neki slican auto sa dodatnih 150kg...:lol:

negde sam procitao da su boce podeljene u 4 klase:

Klasa 1 celicni

Klasa 2 celicni sa kompozitnim krajevima

Klasa 3 kompozitni sa nekom alu oplatom

Klasa 4 full kompozitni

 

Tako idu  i tezine

U GP mislim da idu ove najlakse ispod gepeka

                                                                                    

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sve si lepo napisao, kako raste klasa boca, raste i cena, a težina pada. Pa biraj. 

Trenutno vozim Golf plus 2007god, 1,6 /100ks na metan. Ima 3 boce po 4 kg.

Našao sam podatak da je auto oko 1300kg fabrički, bez CNGa. Kasnije je ugrađen. Takođe nađoh i atest sa merenjem auta na oko 1500kg. Odatle moje mišljenje o težini boca.

 

Skoro sam počeo da radim u BEDEM Pančevo, distributer metana, pa ću se vremenom sve više upoznavati sa tematikom, i davati proverene informacije o metanu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Izbacio mi YT predlog ova dva klipa, ne znam lika, ali sam naucio malo gledajuci klipove, u smislu kakva su kola u inostranstvu i koliko kostaju :). verovatno ih kad ih sredi ovde prodaje za 3.5-4k evra. Interesantan je ovaj drugi, gde prica kako automobil prolazi tehnicki u Holandiji. Realno, neke stvari i imaju logike.

 

https://www.youtube.com/watch?v=7f80fLABPO8

 

https://www.youtube.com/watch?v=VZe_6sahwnU

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Drugari, potrebna mi je ponovo pomoc, a verujem da cete vi da mi pomognete najbolje. Pozvao sam coveka za Fiata Bravo za koji sam postovo link, ispricao je sve sta je imao, rekao mi je da je ugasio izvadio dpf i ugasio egr i cipovao automobil kao sto na oglasu i pise. Ali, kada vec bijem put od skoro 200km do valjeva, naleteo sam na jos jedan autic, malo je off topic, jer se ne radi o Bravu, vec grande puntu. Konkretno ovaj:

https://www.polovniautomobili.com/auto-oglasi/20387181/fiat-grande-punto?attp=p0_pv0_pc0_pl1_plv0 

 

grande punto.png

 

Vlasnik mi je rekao da je,po njegovim recima, servisirao kompresor klime konkretno je zamenio remenicu pk kaisa i ulje u kompresoru i napunio je, ali kaze izgleda da negde pusta freon i jos od ulaganja ima "famozne gumice" na uljnoj pumpi koje nije zamenio kada je radio veliki servis. Moje pitanje je koliko to moze biti problematicno i da li je skupo da se zameni? Da li ima ovaj fiat problem sa kompresorom klime? U pitanju je 1.6 120hp motor. Hvala sima unapred.

 

Edited by Ivan
Prebaceno, sredjen format

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Scentic preporuka je da se na 1.6mjet i 2.0mjet zamene te gumice. Same gumice su tipa 600njak dinara (opelove) ili mislim oko 20tak eur (fiatove). U sustini su iste. 

E sad, ruke zavise od majstora, koliko ko sebe ceni. Treba skinuti karter, kad je vec dole valjalo bi ga i oprati, predihtovati i vratiti nazad. Nema dihtunga vec se stavlja diht masa. Ako ne sija lampica za ulje ili nemas informaciju tipa "Inufficient oil pressure" na tabli, moze se voziti do sledeceg servisa kad ces vec menjati ulje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@andreja.micovic a reci mi za klimu, da li ima taj 1.6mjet problem sa klimom, posto vlasnik tvrdi da je klima hladila bas dobro i od jednom prestao da hladi, a klima je letos bila napunjena, da li moze da bude da je kompresor samo negde procureo? I naravno koliko to moze biti ozbiljno?

Edited by Scentic

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Scentic koliko ja znam, nijedan mjet nema problema sa klimom tipa da je nesto defektno izaslo iz fabrike, kao ta gumica uljne pumpe, npr. Uglavnom je to do samog vlasnika, koliko je vodio racuna, servisirao... 

Koliko vidim manuelna je klima, samim tim i manja glavobolja i verovatno jednostavniji problem. 
To se napuni sa onim markerom, vozi se i vidi se gde curi, mislim da drugo pametnije resenje nema. 

Moze biti i da mu je klapna ostala zaglavljena, sta znam, pisem napamet. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Scentic Koliko sam upucen u materiju, vise steti da bude tu nego da se ugasi. Nuspojava je sporije zagrevanje motora zimi zbog ugasenog egr-a jer se gasovi ne vracaju na dodatno filtranje vec idu odmah napolje. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...