Jump to content
FAS Goran
hansf

Fiat Grande Punto - saveti, iskustva pre kupovine

Recommended Posts

Evo da otvorim novu temu ,kao sto vidite tice se grande punta... :rolleyes:

Primecujem da u ovom podforumu jako malo ima o njemu, valjda se ne kvare i ljudi su prezadovoljni

njime... :whistle:. Salu na stranu ima ih sve vise i vise, sto kupljenih ovde sto uvezenih, jos uvek su cene polovnjaka dosta visoke u proseku su skuplji od stila ako gledamo isto godiste.... :question:, ali mislim da ce za koju godinu postati jedan od popularnijih polovnjaka kod nas.

Ono sto bih ja na pr. voleo da znam:

-1.3 multij.(ima dosta vlasnika punta 2 ovde) koliko sam cuo pravi se u Poljskoj, znam da je proglasen za motor godine...Voleo bih da nasi serviseri (napr. mikisxy, Goran zemun) kao i vasnici postojecih napisu nesto o kvalitetima ,nekim ucestalijim problemima ako ih ima... zanima me da li je sistem ubrizgavanja i elektronika kompletno Bosch ili neki drugi mix experiment kao na renou 1.5 dci :rofl:(nadam se da nije). Turbine, da li su Garett ili druge. Ima li neki sa predjenih 300000 sa utiscima :D itd.

- Kakvo je podvozje na Grande-u, kako izdrzava nase puteve, menjac (meni licno se ne cini precizan kao na mom Stilu ,malo je glindzav ili sam probao los model),uopste da li postoje neki tipicni kvarovi kao kvar serva na Puntu 2 i sl.

- Benzinci 1.2 i 1.4 kakvi su i kako podnose plin....

- Dajte neke cene odrzavanja.... :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vozio sam benzince i mogu ti reci da izmedju 1.2 i 1.4 u realnoj voznji nisam primetio neku razliku, subjektivni utisak. Kod 1.4 me razocarala 2. brzina jer se u drugoj nista ne desava, ali bukvalno. Auto pocinje da ubrzava tek u trecoj. Da li je to posledica sto je auto bio sluzbeni ne znam, napisace jos neko svoje iskustvo.

Cene odrzavanja znam samo kod ovlascenog:

Redovan servis za benzince je 115 evra i ukljucuje filter za ulje, Selenia K P.E. 5W/40, 3 litra, filter za vazduh i polen filter.

Veliki servis je 210 evra.

Redovan servis za 1.3 mtj je 180 evra i ukljucuje filter za ulje, Shell Helix Plus S 5W-40, 3 litra, filter za vazduh, polen filter i filter goriva.

Veliki servis je 120 evra.

Zamena kompleta kvacila je od 300-330.

Share this post


Link to post
Share on other sites

1.2 odlicno podnosi plin, sto kazu prima se u 99,9% slucajeva. Do 2500-3000rpm mozda cak ide bolje na plin, nego na benzin, iznad malo slabije, ali razlike su toliko minimalne da je mozda i neki psiholoski efekat (detaljnije vezano za plin kad malo prodje vremena, ovo je utisak posle 400km od ugradnje)

Ulje -2,6 l Selenia K

Filter ulja bese do 500din

Svecice NGK verovao ili ne najeftinije u delti - oko 550 din kom

filter vazduha isto nesto smesno

Soferka 28-30000din u delti, ovako od 11000 pa na gore

Plocice bese u delti oko 5000-6000 ovako od 2100-4000 kit kom i sl.

Imas modele sa greskom -dal bese gornji srafovi letve volana ili tako nesto- otklanja se besplatno u ovlascenim servisima

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne znam sto mi premestise temu u kupovinu, ali dobro..... :unsure:

Pokrenuo sam je samo iz znatizelje da saznam nesto vise o nasledniku Punta iz prve ruke, mozda pomogne ljudima prilikom izbora. Inace ja sam zadovoljan svojim Stilom za sad ne mislim da ga menjam ali u nekoj buducnosti ko zna....

Hvala ljudi....kolika vam je potrosnja plina-benzina na vasim modelima?

Isto tako kolika je potr. 1.3multij.?

Neke probleme vezane za servo i letvu volana procitao sam i na nekim drugim forumima, nadam se da nije presao virus sa Punta 2 i da nije skupo za resiti.... :X

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmm -šta reći o Mjet 1.3 ??? po meni zahvalan motorčić ali ima onu neodlučnost do 2000 obrt, a onda kreće ono JEt ... jedino što i troši ko jet barem meni u gradu ili drugi sa jtd lažu ...

baš zamalo da uzmem u nedelju jednog Grandea 2007 ex-van, ali se nismo našli za doplatu jer moj nema klimu ...

slažem se da će uskoro biti best bay, jer ovi Stilići 3v sa Mjet motorima drže cenu ko blesavi, a Grande 3v sa 1.3Mjet uopšte nije loš !!! :thumbsup::welcome:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ocu da kupim grande punta 1.3 mjet zanimaju me iskustva ,ako moze neko da kaze ko poseduje ovaj autic ,takodje cene servisa na koliko km se menja ulje filteri ,da li se kvare sta im je boljka i slicno?

Share this post


Link to post
Share on other sites

POZDRAV!

Od skora ga imam. malo lenj ispod 1800 al se navikneš a posle... leti. do 3000 okr. (120 kmh) troši ko upaljač! Do sad na 2 rezervara po računaru prosek 4,0 i 4,1litar a po pumpi 4,3l. Ali 90% otvorena cesta malo grada. Servis ovisi gde radiš! po knjizi ulje , filter i fil. vazduha čak na 30000 km ili 2 god. a filter goriva na čak 60000Km! Moj ima tek 40000Km a prvi servis mu je rađen na 20000Km pa sam onda i ja uradio na 40000 (kupio ga sa 100% realnih 39 i kusur Km. U tzv FIAT servisima gule kožu i debelo se ugrađuju u delove i preporučuju kao naše gorivo putevi mentalitet kriza... pa da se servis radi na 10000Km !?! (da se više zaradi na tvojoj grbači) iskreno mislim da je 15-20000Km OK ali ovisi jel se stalno vozi po gradu ili otvoreno (autoput). Inače ide 3,5 litara ulja po 800 din filter ulja po 550 din i vazduha i eventualno klime oba ispod 1000din pa ti računaj.Govori se o nekih 300000 Km ? mislim da taj motor konstrukciski nije predviđen za tolike kilometraže dakle 300000 mu je gornja granica!

Share this post


Link to post
Share on other sites

U ovlascenim kod nas se mali servis radi na 15.000 a veliki na 60.000. I na 15.000 se menja filter goriva.

Za benz. varijante je servisni interval produzen na 20.000, i ne menja se filter goriva.

Share this post


Link to post
Share on other sites

...Govori se o nekih 300000 Km ? mislim da taj motor konstrukciski nije predviđen za tolike kilometraže dakle 300000 mu je gornja granica!

Ma, kakvi...nemojte ovako nagađati. :thumbup:

Onda svi ovi iz uvoza koji dolaze kod nas su već za otpad...a, znamo da nisu već ih ljudi i ovde voze godinama...onda ih prodaju, pa ih onda i neki drugi vlasnik ovde opet vozi godinama...

Par primera...

SLSir.jpg SLUNA.jpg

prva registracija: februar/2006

1.3 16v M-Jet

kilometraža: 270.000

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?lang=en&id=129935491&pageNumber=1&tabNumber=1

-------------------------

hSLdr.jpg hSNIA.jpg

prva registracija: novembar/2005

1.3 16v M-Jet

kilometraža: 232.000

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?lang=en&id=130168896&pageNumber=1&tabNumber=1

-------------------------

Share this post


Link to post
Share on other sites

Phantom@

koliko je tvoj presao? Na koliko se menja lanac?

Jel zna neko ono sto sam pomenuo kakva je pumpa, turbina, dizne...eg.Bosch, Delphi, garett ili neka kombinacija.....

Jos nisam cuo da je neko radio remont turbine i dizni na fiatima tako i da jeste to su verov. pojedinacni slucajevi stoga mislim da je sistem ubrizgavanja komplet Bosch kao kod mene na 1.9 multij., turbina je Garett(mislim) ispravite me....

Inace Grande Punto je za mene izuzetno lep auto, utisak kvari kvalitet plastike enterijera, malo glindzav menjac, i naravno cuo sam opet problematiku oko trapa, letve volana , serva i sitnica koje zivot znace :veryangry: Za koliko para se resavaju ovi problemcici pretpostavljam da je skuplje nego kod prethodnika.... :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

+/- 200.000 km je neka realna procena mada na satu piše 157 000 odnosno 67 000 sad sa novom tablom ... a za sve ostalo imaš teme o Puntićima mk2b tamo piše :thumbup::welcome:

Share this post


Link to post
Share on other sites

U ovlascenim kod nas se mali servis radi na 15.000 a veliki na 60.000. I na 15.000 se menja filter goriva.

Za benz. varijante je servisni interval produzen na 20.000, i ne menja se filter goriva.

Od kad je ovaj info??

U moje vreme (zvuci kao da imam 150 god) grande 1.2 i 1.4 redovan servis na 15.000km, a 1.3 i 1.9 na 10.000km (fabricki intervali su 30.000 benz 20.000 dizel ili jednom godisnje ali su u startu prepolovljeni u delti)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zamena lanca i lancanika u motoru 1.3 MultiJet se vrsi na 240.000km. Od skoro godinu dana i u Srbiji je redovan servis na pomenutom kao i na 1.9 MultiJet na 20.000km.

Share this post


Link to post
Share on other sites

He moj info od 2007 znaci vise nije aktuelan. Jbg bezim od delte od kad su mi klinci sa prakse i preko omladinske izlomili masku ispod brisaca i jos neke plastike zbog zamene soferke koja je naravno posle pustala vodu.

Nikad mi nece biti jasno sto sam nisam odradio stvar, nego se zarekao da necu odvijac pipnuti dok je auto u garanciji

Share this post


Link to post
Share on other sites

...Govori se o nekih 300000 Km ? mislim da taj motor konstrukciski nije predviđen za tolike kilometraže dakle 300000 mu je gornja granica!

Ma, kakvi...nemojte ovako nagađati. :thumbup:

Onda svi ovi iz uvoza koji dolaze kod nas su već za otpad...a, znamo da nisu već ih ljudi i ovde voze godinama...onda ih prodaju, pa ih onda i neki drugi vlasnik ovde opet vozi godinama...

Pa ceo motor se smatra rezernim delom i to itekako potrošnim!

Možda je i moguće da pređe i 300 000 ali koliko će se stvari za to vreme izmenjati?

Što se dizela tiče vreme Mečki 123 i Golfa 2 je odavno prošlo! Dakle preko 300 000 bez ozbiljnijih intervencija je prošlost!

Pogotovo mislim na ove male motoriće dakle 1.3 kod FIATa. Ovi veći dakle 1.9 su manje opterećeni i samim tim i robusniji ali opet ostaju turbina pumpa i dizne a to košta!

Koliko čujem generalka je i kod nas prošlost! Pravac otpad po drugi motor i to je u konačnici daleko jeftinije rešenje, naravno ne mislim na naše otpade!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Okreni telefona otpada i pitaj koliko Fiatovih dizel motora 1.9 ili 1.3 prodaju... :whistle:

Uz iole normalno održavanje i 1.9 i 1.3 debelo prelaze 300.000 Km...i ne menja im se turbina, niti im menjaju dizne.

Ništa 1.3 nije posebno opterećen, jer nije iz njega izvučeno 150KS ili 200KS, već ispod 100...

1.9 ide od 80KS do 190KS u varijanti sa dve turbine kod nove Delte. Takođe, nije isto 1.9 8v unijet i 1.9 16v multijet...

1.3 16v multijet je savremeniji motor od 1.9 8v unijet...zato što je tehnologija dodatno napredovala sada Fiatu više i ne treba 1.9 da bi izvukao oko 120 KS, već to radi iz 1.6 16v M-Jet...

Da ne dužim...nikakva granica od 300.000 ne postoji...jer bi onda 90% dizela koji se kod nas voze već odavno završili karijeru...a, nisu... :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dok ne nađem ono o konstrukciskom veku evo makar ovo:

xX_WS.jpg

x_68r.jpg x_HyA.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da se nadovezem na temu, da li je pametna kupovina 1.2 8v Grande Punta? Znaci, ne zanima me ono tipa " nije startan, ugusi ga klima...", vec konkretno kako se pokazao na GP-u? Jedan off , zivi li ko na NBG, blizu studentskog grada?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Video sam u oglasima jednog GP-a 1.2, a nalazi se bas tamo , na NBG-u, pa rek'o ako neko zivi blizu da "skokne" da ga pogleda, ako mu to ne predstavlja problem naravno, cisto da znam da li da dolazim za BG ili ne.... :sofa:

Dakle kolege , otvoren je konkurs za dobrovoljce, javite se ovde za dalje instrukcije..... :rofl::rofl::rofl:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cao drugari ,planiram da kupim gp 1.3multijet cim naletim na dobar ,zaima me da li moze da se proveri stanje motora kad se prikljuci na dijagnostiklu i kada se izmeri kompresija?? Svaki savet o kupovini dobro dosao Hvala!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...