Jump to content
FAS Goran
hansf

Fiat Grande Punto - saveti, iskustva pre kupovine

Recommended Posts

E drugari, evo mene nazad, bejah u gužvi ovih dana. Ukratko, izbegavam placeve jer ne znam ništa o automobilima, a problem mi je da nađem majstora da ide sa mnom. Inače, auto je bio super, neko je pominjao da se razlikuje set guma pomenut u oglasu sa onim na automobilu - ima čovek oba seta, idu uz auto. Greška je bila u oglasu i kod godine uvoza - 2020. je uvezen, tako da je u vlasništvu od tada, ne 2021. Kola sam video i provozao se malo, sve super, odlično očuvan, dogovorio se samo da pogleda moj majstor i to je to. Sad, dan pre pregleda, klinac koji nastupa u ime tate vlasnika mi javlja da ipak ne prodaju, a bio mi je sumnjiv još kod dogovora inicijalnog - pominjao nešto u smislu ako se nešto promeni, javiću... Ubiću se k'o siroče. 
Sad opet moram da se bacim na gledanje oglasa, a izbor nikakav. Mislim da ću morati da proširim na Bravo i Fiestu. A možda i na placeve. Kad bi neki stručan forumaš, tipa [mention=205]Ivan[/mention] bio spreman da mi pravi društvo uz nadoknadu, lakše bih proširio priču na placeve. Ako ovo čita Aleksandar Todorović, neka zna da me njegova pomoć ne interesuje, jer je uber seljačina. 
Takav auto se kupuje odmah , sada si platio skolu tj. naucio iz svoje greske :D

Послато са SM-A307FN помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

E jbg, a opet, maltene svi bi rekli generalno, ako se ne razumeš, da ne kupuješ bez da majstor pogleda... Mislim da to o čemu ti pričaš važi za vas sa foruma (cenim da je to jedno 90% forumaša barem) koji znate da razlikujete DPF od EGR,  a to nisam ja, nažalost. :(

 

Edited by Ivan
Skinut nepotreban citat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma sta da vidimo sa slika, sem neke vizuelne stvari, jedino ko bas zna konkretan primerak da je gledao i sl. pa da nesto kaze.

Samo da nadjes nekog da ide sa tobom i gleda kola posto kazes da se nista ne razumes drugacije neces da kupis auto ili kad natrci od nekog forumasa nesto.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni se sa slika najvise dopada prvi..benzinac od 95ks..jeste da je najstariji po godistu,ali je i najniza cena od sva tri. Vide se tragovi ostecenja na pojedinim delovima audio-sistema,ali nista strasno obzirom na godinu proizvodnje i eksploatacije..znam da su GP sa pocetka proizvodnje (2005&2006) imali problema sa letvom volana..ne znam je li to reseno vec sa primercima iz 2007? Na to obrati paznju npr. Ovo ti pisem iz licnog iskustva kupovine..

Obavezno sa sobom povesti ili majstora ili makar ortaka/drugara koji ima veceg iskustva sa autima..koji ce primetiti ono sto tvom neiskusnom oku moze da promakne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Super, hvala ti, i meni je favorit. Istina, kao da je slikan sa dva različita aparata / telefona - boja sedišta deluje potpuno drugačije na dve slike. Što se tiče letve i drugih potencijalnih problema, da, radim trenutno na tome da angažujem majstora, treba da mi javi samo da li je voljan da mi pravi društvo, a pošto mu je plac u komšiluku, nadam se da neće biti problem. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dogovorio se danas sa majstorom da pogledamo auto sa placa, ali saznam u međuvremenu da je prodat sinoć. :(

 Prosto neverovatno, a drugi automobili stoje mesecima po oglasima... Da li mislite da je motor 1.9 overkill za GP i šta su negativne strane? Ne računam cenu registracije. I ako rikne plivajući, koliko to otprilike košta da se sredi? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Motor kao motor je neunistiv a i zamajac vise nije bauk, ne znam sad koje su cene ali kontam da set kvacila i zamajac mogu da se pazare za 300e samo sto ja ne bih nikad kupio gp sa tim motorom, jak i tezak motor za relativno malu i slabu karoseriju.

Problem sa letvom volana je izrazen i kod lancie Y i Muse, probas u mestu volan levo desno da cujes da li lupka a takodje se oseti i na rukama preko volana taj luft, ali uglavnom lako resiv, postoje 3 scenarija dva lako resiva a treci je cela letva remont ali u redjim slucajevima.

Share this post


Link to post
Share on other sites
48 minutes ago, pilgrim011 said:

Da li mislite da je motor 1.9 overkill za GP i šta su negativne strane?

Prevelika potrosnja Grande Punto

 

Inace motor sa 130ks mislim, sam po sebi pouzdan i robustan sto kaze kolega, trkalica. 

Samo pouzdan primerak da nadjes i iole odrzavan, moze dosta da te sluzi. 

 

@OMP

Ako je set kao za Brava 88kW, cela LUK garnitura sa zamajcem sam kod mog majstora platio 42K (cena za mene) ali verujem da mozda moze i neki jeftiniji set. 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja i u broj vecem autu vidim primetnu razliku kada nema tolike mase u nosu (kao sa 1.9 u bivsem Stilu). Daleko se lepse vozi, preciznije prolazi kroz krivine, deluje mi i da je manje opterecenje na trapove (evo pune 4 godine sa 17'' tockovima, nista nije pipnuto niti ima naznake da ce nesto "prokuckati").

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdravo ljudi, samo da vas obavestim da se moja odiseja valjda završila, kupio sam danas kola. Pošto mi se konstantno dešavalo da me nešto omete u kupovini već odabranog primerka, danas sam se naoštrio da ću kupiti ako mora i bez konsultacije sa majstorima, pa šta ubodem. Krenuo sam sa drugarom koji se ništa specijalno ne razume u problematiku, možda malo bolje od mene. Elem, pošli smo na plac da pogledamo i kupimo malo skuplji Toyota Auris, pošto je i taj model bio u razmatranju. Ispostavilo se da je prodat pre nedelju dana, samo ga gazda nije skinuo sa oglasa. :rant:

E onda sam rešio da pozovem za jedan GP 1.3 75ks koji mi je delovao pristojno, i na kraju ga uzeh, čini mi se da nije krš. Kvačilo je meko, motor prede, limarija nije trula, reče čovek da nema DPF fabrički (ePer mi nije pomogao - pominje dva neka tipa vozila,jedan sa, jedan bez DPF - videću sa majstorom), ima ogrebotina nekih, i tako.

Elem, ne znam da li je pitanje za ovde, pošto je auto već kupljen, ali zna li ko kakav je to auto za koji ePer ima minimum informacija, ali jedna od njih kaže "

SPECIAL VERSION PANORAMA (4 SEATS) "

, a očitana saobraćajna kaže "broj mesta za sedenje: 5. Pritom, prilično sam siguran da automobil nema panorama krov. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja se ne bih zamarao na tvom mestu sta pise u eperu...uzeo si auto i u zdravlju da ga vozis!
Bitno da se tebi svidja...
Kad se nesto bude pokvarilo, popravis i vozis dalje. Bitno da te sluzi, ne ti njega.

Sent from my SM-A805F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 hours ago, pilgrim011 said:

Zdravo ljudi, samo da vas obavestim da se moja odiseja valjda završila, kupio sam danas kola. Pošto mi se konstantno dešavalo da me nešto omete u kupovini već odabranog primerka, danas sam se naoštrio da ću kupiti ako mora i bez konsultacije sa majstorima, pa šta ubodem. Krenuo sam sa drugarom koji se ništa specijalno ne razume u problematiku, možda malo bolje od mene. Elem, pošli smo na plac da pogledamo i kupimo malo skuplji Toyota Auris, pošto je i taj model bio u razmatranju. Ispostavilo se da je prodat pre nedelju dana, samo ga gazda nije skinuo sa oglasa. :rant:

E onda sam rešio da pozovem za jedan GP 1.3 75ks koji mi je delovao pristojno, i na kraju ga uzeh, čini mi se da nije krš. Kvačilo je meko, motor prede, limarija nije trula, reče čovek da nema DPF fabrički (ePer mi nije pomogao - pominje dva neka tipa vozila,jedan sa, jedan bez DPF - videću sa majstorom), ima ogrebotina nekih, i tako.

Elem, ne znam da li je pitanje za ovde, pošto je auto već kupljen, ali zna li ko kakav je to auto za koji ePer ima minimum informacija, ali jedna od njih kaže "

SPECIAL VERSION PANORAMA (4 SEATS) "

, a očitana saobraćajna kaže "broj mesta za sedenje: 5. Pritom, prilično sam siguran da automobil nema panorama krov. :D

Mozda sam prevideo, ali ako zelis proveru u eperu moras nam dati broj sasije. Drugacije ne mozemo i necemo nagadjati.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa ne znam koliko je za ovu temu - kapiram da je više za onaj podforum namenjen predstavljanju vozila članova, ali eto imam zasad par slika, pa ću okačiti. U suštini ništa specijalno ne izgleda, posebno ne unutra, vlasnik je bio pušač, čak sam nasledio i "piksla holder", malo je volan pohaban, ali mislim da je motor dobar i nigde nije truo auto, niti ima korozije, koliko sam video. Spolja ima nekih ulubljenja malih. Razmišljam da ove felne 17 inča zamenim za 15-ice zbog većeg klirensa, tj. zaštite pre svega kartera. Mislim da sam čitao da hoće da strada u suprotnom. Možda mogu nešto i da zaradim u toj transakciji - ove felne valjda solidno koštaju. 

IMG_20220326_213802.jpg

IMG_20220326_213543.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zamolio bih da se drzimo teme - a to su saveti za kupovinu GP. Za predstavljanja, tehnicke price, itd. imamo odgovarajuce, postojece podforume i teme.

Prica o dimenzijama guma i felni prebacena je u odgovarajucu temu:

https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/83326-fiat-lancia-alfa-dimenzije-felni-i-guma/&do=findComment&comment=1643032

 

@pilgrim011

Slobodno iscitaj malo linkovan topic, pisano je gomilu puta na istu temu (imas i konkretno za GP i za druga vozila). Svakako ce ti koristiti, tema o izboru dimenzija felni/guma postoji od kada je foruma, tj. pisemo tu vec 13 godina i ima preko 100 strana iskustava ;) . Generalno ti i za druge stvari uvek moze pomoci Search foruma.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Drugari, koliko ste zadovoljni sedistima i generalno udobnoscu u GP modelima? Nesto sam pricao sa drugarom i on mi kaze da mu je Clio udobniji od GP. Ja se nisam nesto mnogo vozio u Cliu, ali mi GP deluje poprilicno udobno, nista spektakularno, ali zadovoljavajuce. Kakva su vasa iskustva u poredjenju sa nekom konkurencijom (Fiesta, Yaris, Clio, Sandero). Uglavnom tu 08-12' godista.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Clio 3 ima nejvece medjuosovinsko rastojanje, 2750mm, GP je malo kraci.
Nemam licnog iskustva, ali cenim da je Clio 3 najudobniji u klasi.

Sent from my STK-LX1 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni se Clio svidja. Sto je moglo sa interneta procitao sam. 1.2Tce motor sa 103ks i 145Nm@3500rpm... Sasvim dovoljno posle trenutne Z10 sa 60ks i 102 Nm. Karavan.

 

Ima ih restyle od 2009 do 2012 god.. Od 3300eur pa na vise.

Registracija tesko da moze da bude jeftinija, oko 20 000 din.

Like...

 

Sent from my STK-LX1 using Tapatalk

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Drugari, koliko ste zadovoljni sedistima i generalno udobnoscu u GP modelima? Nesto sam pricao sa drugarom i on mi kaze da mu je Clio udobniji od GP. Ja se nisam nesto mnogo vozio u Cliu, ali mi GP deluje poprilicno udobno, nista spektakularno, ali zadovoljavajuce. Kakva su vasa iskustva u poredjenju sa nekom konkurencijom (Fiesta, Yaris, Clio, Sandero). Uglavnom tu 08-12' godista.
Rekao bih naravno da je Sandero najgori a ovi ostali da su takoreci svi isti, neke minimalne razlike. Od navedenih sam vozio Gp i Klio

Послато са SM-A307FN помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Udobnost na strani francuza. Mozda i samog Sandera mk1 (imamo sluzbeni Stepway 1.5dci/75ks) sa 300k kao terensko vozilo i nije neudoban u odnosu na npr Fiestu, GP. 

Sto se tice enterijera, ako prezubcis mnogo pleha, nesigurnost samog auta po pitanju bezbednosti, nezanimljivu unutrasnjost sa previse plastike, Stepway je vrlo isplativ za odrzavanje sa renoovim motorom. Klirens za offroad je zaista dobar premda u off road voznji volan je 'mekan' na vece uvale, rupe (cimne mnogo). Sedista su posle ove km kod vozaca i suvozaca propala jer deo koji je potpora za donji i srednji kicmeni stub propao (dal se ispresovao sundjer il sta vec) tako da te u stvari neprijatno pritiska gornji deo kicmenog stuba do vrata jer ti je donji i srednji utonuo u sediste. 

A da, trosi kao upaljac i delovi su jeftini. 

Clio je za kultivisane ljude koji cene vise od negativnog navedenog za Stepway. Shuxx spomene klio karavan, meni lep clio mk3 karavan. 

 

Sluzbenu fiestu 1.4tdci imamo (mislim da je iz 2015) doduse VAN verzija, meni neudobna skroz. Enterijer je dosta kvalitetan i lepo se vozi. Ide mnogo na zivce njegov infotaiment i povezivanje bluetootha, non stop nesto bipka, pita, bem ga sta je... Mozda lako resivo jer se nikad nisam time ni bavio (iskljucim ja radio i sve gluposti, ne slusam ih) al nervira prvih 2-3 min po paljenju. 

 

GP Evo je lep koncepcijski auto, samo gledaj koji motor uzimas, pisano je o dizelima. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...