Jump to content
FAS Goran
hansf

Fiat Grande Punto - saveti, iskustva pre kupovine

Recommended Posts

5 hours ago, andreja.micovic said:

Očekujem da 1.9 troši do 2l dizela više po gradu (ako i toliko), a sad opet da troši 10-11 l/100km mi je naučna fantastika za taj motor (preleteo sam temu, samo sam neke brojke ukačio). Tu nešto ne valja

Ne valja jer su kratke relacije i gasenje odmah (da skratim pricu iz te teme, negde i protokomer/lambda bila losa pa dizala potrosnju). 

 

Za grad ne bih nikako 1.9 cak i ako ga ja imam u Bravu, sto bi placao skuplje reg i imao osetno tezi auto od manjeg dizela koji vise i trosi... 

5 hours ago, pilgrim011 said:

samo neću plin, još jedna komplikacija u najavi..

Greska.. Nisu to uredjaji iz 2000te godine da imas pun kufer stelovanja i malo pravih majstora vec moderni uredjaji koji rade lepo kada se nasteluju. Stag Qbox ili slicni i miran si. Jeste, kosta ugradnja, atest i sl ali ako prelazis godisnje 20.000km, isplati ti se za godinu i malo preko samo vozeci na plin i malo benza sto mu treba da se zagreje. Imas kolega ovde sto se lepo voze na plin cak i sa turbo benzincima. 

 

Ako prelazis tipa 5-6000 km, razlika u potrosnji benz/dizel ce ti biti na nivou pola nekog rezervoara sto je po meni zaista zanemarljiva razlika u odnosu sta vozis. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa evo da probam da sračunam na planiranih 10.000 km, 1.4 vs 1.3 GP. 

Ako računamo podatke sa auto-data, 1.4 troši prosečno 6.1l kombinovane vožnje na 100km, 1.3 4.4l. 

1.4: 610 litara na 10.000km (105.469 dinara po NIS cenama)

1.3: 440 litara (80.256 dinara po NIS cenama)

Razlika: 170 litara, tj. oko 25.000 dinara.

Ako ubacim plin u računicu, neka bude da troši 1.4 dva litra više na plin u proseku (da zaokružim na 8), to je 800 litara (74.720 dinara po NIS-u). Na to da dodam 350 evra za ugradnju plina, povremene troškove ateista i reatesta, nešto benzina koji se potroši i kad imam plin... Ne sviđa se meni ta računica, a posebno ne komplikacije oko atesta, onda problemi koji nastaju zbog plina (čitao sam bas ovde na forumu dosta slučajeva), uglavnom, ne bih plin nikako. Poštujem svačije mišljenje, naravno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znaš šta, već desetak godina vozim na TNG.

Zasto

Kupim Benzinca sa malom kilometrazom.
Prvi mi je bio sa 83000km, vozio ga do 230000km, na TNG, bez problema.
Drugi je kupljen sa 53000km, sad je na 115000, bez problema.

Hoću da kažem, atest je oko 100eur, ali na 5 God. Što je mali trošak. Ušteda ti je oko 20% u odnosu na čist benzin. Ali, problema nebi trebao da imaš.

Period otplate sa oko 10 000km /godišnje... Nije baš brz. Ali svakako nećeš imati probleme kao one koje možeš imati na dizelašu. Dizel i kod nas dolaze posle velikih Kilometraža, pa se žale da plivajući i dpf stradaju na 200 000km. Što su budalastina.

Ako planiraš duže da ga posedujes, a u skladu sa tendencijom rasta energenata, ja bih ti preporučio da kupiš Benzinca, uradiš TNG za oko 430eur sa atestom. I uživaš u godinama koje slede.

Sent from my STK-LX1 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
21 hours ago, OMP said:

Prvo kakav je to majstor kad to smatra manom motora, on umesto da ti kaze da treba da odrzavas auto , radis v.servis na vreme i sl. on te plasi pucanjem kajisa. Nece on sam od sebe da pukne ako je dobar to je jako glup razlog da te neko ubedi da ne kupis neki auto.

Evo kolegi skoro pukao zupčasti kaiš na Astri H, mislim da je 1.7 ISUZU. I to na 20 i nešto hiljada, kvalitetan kaiš. Tako da nažalost treba biti spreman i za takve situacije, nikada ne znaš.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oket, imajuci u vidu da ti je 90% grad ali bez guzve i mahom magistralom da ces voziti, a hoces jeftinije i pouzdanije odrzavanje, to je 1.4 motor ili 1.3mjet. Ne znam da li moze konverzija zubcanika 5.te brzina benzinca sa dizela (na pandi su radili) to bi bila usteda u potrosnji zbog prenosnog odnosa na APu. 

 

Sa druge strane mozes videti neke ekonomicnije benzince tipa 1.2 reno ili hdi/dci dizel motore za kojee vazi da su stedise. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, deda_bojan said:

Evo kolegi skoro pukao zupčasti kaiš na Astri H, mislim da je 1.7 ISUZU. I to na 20 i nešto hiljada, kvalitetan kaiš. Tako da nažalost treba biti spreman i za takve situacije, nikada ne znaš.

 

a kad je zamenjen taj kajis? to je bitan podatak pre svega, nov ili relativno nov kajis nece tek tako puci sam od sebe, treba naci uzrok sta je dovelo do toga ali nije iskljucena mogucnost ni loseg kvaliteta, to kvalitetan je vrlo upitno, mozda jeste zvucno ime proizvodjaca ali da li je stvarno to sto pise na pakovanju i spakovano u kutiju :) neretko se desavaju kod svih delova kopije tako da nije ni ovde iskljuceno.

A na kraju krajeva jbg ako ides sa pretpostavkom da ce ti mozda puci kajis onda ni jedan auto nije dobar ili svi treba da vozimo punta koji ne krivi ventile :)

59 minutes ago, ISV_01 said:

Ne znam da li moze konverzija zubcanika 5.te brzina benzinca sa dizela (na pandi su radili) to bi bila usteda u potrosnji zbog prenosnog odnosa na APu. 

 

 

pisano je ovde da su neki radili i da moze, ja sam to upravo ovde na forumu i cuo pa se nosim mislju da odradim, bas sam danas pricao sa drugarom majstorom, kaze nabavi zupcanike pa cemo da napravimo 

Edited by OMP

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne znam koliko je star, ali mislim da on taj auto nema duže od 2, 3 godine, a pošto je on radio veliki servis, ne bi trebao biti stariji. Baš zbog toga što kupujemo često mačku u džaku čak i kada želimo bolji kvalitet, treba razmišljati o svemu. Svi 1.4 8v ili stari 2.0hdi, kod njih se ništa ne desi kada budepne kaiš :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
32 minutes ago, OMP said:

 

pisano je ovde da su neki radili i da moze, ja sam to upravo ovde na forumu i cuo pa se nosim mislju da odradim, bas sam danas pricao sa drugarom majstorom, kaze nabavi zupcanike pa cemo da napravimo 

Ovo deluje kao super stvar, ali sam negde pročitao iskustva više ljudi (mislim da je ovaj forum, eventualno garaza.rs), da im se posle te konverzije javio neki problem, zaboravih šta. Sećam da je većina radila negde u Sremu, da li Inđija... 

Edit, tema se zove "Fiat Grande Punto 1.4 8v - menjač sa 6 umesto sa 5 brzina?", na drugoj strani pominju problem sa tempomatom. Stavio bih link, ali mi forum ne da da ubacujem linkove iz nekog razloga... 

Edited by pilgrim011

Share this post


Link to post
Share on other sites
24 minutes ago, pilgrim011 said:

menjač sa 6 umesto sa 5 brzina?",

Ako se menja ceo menjac cesto tempomat treba da se 'ponovo nauci' - resiv problem preko dijagnostike dal je u pitanju proxy ili slicno be znam (nisam upucen) , nista nemoguce. 

No da ne idemo u off jer ima tema za to. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja nemam tempomat, koji mi bas fali, ali ne kontam sto bi postojali problemi na tempomatu ako se samo 5. brzina menja, ok kad stavis menjac sa 6 brzina ali u ovom slucaju mi malo nelogicno a i da postoji problem trebalo bi da moze da se resi dijagnostikom

11 hours ago, deda_bojan said:

Ne znam koliko je star, ali mislim da on taj auto nema duže od 2, 3 godine, a pošto je on radio veliki servis, ne bi trebao biti stariji. Baš zbog toga što kupujemo često mačku u džaku čak i kada želimo bolji kvalitet, treba razmišljati o svemu. Svi 1.4 8v ili stari 2.0hdi, kod njih se ništa ne desi kada budepne kaiš :D

Pa dobro 2-3 god. plus pitanje koliko je km ubio za to vreme ali opet kazem upitan je i kvalitet kajisa kao i to da li je bas sam kajis problem, mozda spaner, roler, mozda nesto podletelo pod kajis, to su cesci uzroci nego dotrajali ili nekvalitetan kajis.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tema koju trazite. Ljudi su, koliko se secam, na 8v FIRE ubacivali zupcanik 5. brzine sa Pande 1.3 MultiJet, kod coveka u Sremskoj Mitrovici. Secam se da smo caskali ovde, pa dalji postovi:

https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/82102-fiat-grande-punto-14-8v-menjač-sa-6-umesto-sa-5-brzina/&do=findComment&comment=1584357

 

Ne mesam se u izbor, ali valjda covek treba i u necemu da uziva. A ne da jedan od glavnih parametara izbora bude koji motor ne krivi ventile kada pukne zupcasti :) .

Mislim, nije ni ova zamena zupcanika neki trosak, ali u startu se uzima nesto sto treba da se prepravlja. A i pitanje je kako ce taj duzi prenos nositi auto od 115 Njutna. Opet licni afinitet dolazi do izrazaja, treba i to probati kod nekoga. A ne kupovati napamet i na brzaka, pa se na tenane (potencijalno) kajati posle konverzije.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne bih ga po svaku cenu menjao samo ako je izvodljivo lako i brzo ...ne menja se tu prenos celog menjaca nego samo 5. brzina pa je skroz nebitno dal ces morati malo vise da ga navrtis u 4. da bi lepo primio 5. ili ce primiti odmah lepo sto mislim da na tjet motoru nema problema, mozda 8v to oseti. Odnos u ostalim brzinama ostaje isti i tu se nista nece primecivati.

Citajuci tu temu vidim pozitivna iskustva onih koji su to uradili.

Edited by OMP

Share this post


Link to post
Share on other sites

i 1.4  tiho i lepo radi, kad je dobar motor...meni 1.2 nije za taj auto, slabo je to dosta

Edited by OMP

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 2/11/2022 at 9:03 AM, OMP said:

Pa dobro 2-3 god. plus pitanje koliko je km ubio za to vreme ali opet kazem upitan je i kvalitet kajisa kao i to da li je bas sam kajis problem, mozda spaner, roler, mozda nesto podletelo pod kajis, to su# cesci uzroci nego dotrajali ili nekvalitetan kajis.

Zato i kazem, nikad ne znas sta ce se desiti, ako vec imam izbor, onda cu izabrati motor koji ce izdrzati takve stvari.

 

@Ivano

 

Ko se opekao na skupe popravke na motoru, taj ide na siguricu :D

Edited by deda_bojan

Share this post


Link to post
Share on other sites

A je l se ima budžet za 1.4 M air  u GP  EVO? 

Pre par godina mi je jedan takav naleteo nenadano, i dok buduća vlasnica nije došla po svog ljubimca, imao sam prilike da ga malo vozikam. Iskreno, još uvek nisam naišao na malog atmosferca koji je ostavio bolji utisak. 

A ona ga ne bi menjala za Mercedes, kako kaže. 

Godišnje predje oko 15000km. Najčešće se vozi sama, 80% gradske vožnje, ostalo magistrala i autoput. Prati tabelu održavanja, pregled pred tehnički i pred godišnji odmor. I to je to. Prezadovoljna kako je služi. Al kontam, kod nje ne postoji onaj momenat sumnje, skepse ili šta već gomila nas ima-da je auto ovakav, onakav , da taj motor troši ulje, da menjač strada....

Da nema snage.....da ne nabrajaam dalje. 

Zato se tako lako i odlučila da ga kupi, a bez imalo znanja o tipovima motora, performansama i ostalo, o čemu mi raspredamo od Kulina bana. (Ništa negativno. Samo konstaNtujem)

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 2/10/2022 at 8:06 PM, shuxx said:

Znaš šta, već desetak godina vozim na TNG.

Zasto

Kupim Benzinca sa malom kilometrazom.
Prvi mi je bio sa 83000km, vozio ga do 230000km, na TNG, bez problema.
Drugi je kupljen sa 53000km, sad je na 115000, bez problema.

+1.  Prvo Puntic 1.2 16v sa 100kKm, pa Idea 1.4 16V sa 70kKM. U oba nov sekvent. Nakon 15ak hiljada km se uradjaj isplati, posle, čista ušteda. 

Automobili su zdravi da se isplati ulaganje u TNG, tebi zaista treba auto da bi toliko prelazio godišnje. Pozitivnni zbir potencijalno postoji, naravno samo da se nadju pravi sabirci...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeftinije od dizela, jednostavniji motori, bez mogućih skupih kvarova. E sad, nemaju snagu i obrtni moment dizelaša. Meni sve zao kad vidim ljude kad kupe 15g star dizelaš, pa dijagnostiku, ne radi ovo, zapusi ono, a pare majstorima samo idu.

Zao mi je sto je država toliko opteretila TNG sa akcizama, atestima. Nije atest skup, i treba neka provera sistema, creva na par godina, ali zar mora atest na 5 god, kad je svugde u evropi na 10g.

Kada bi TNG bio 1/2 cene BMBa, mnogo više bi se koristio.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Od 1992. do Alfa Romeo 147 sa varijatorom (sto ce biti do pre 6 godina),svi su mi automobili imali plin...

Kada sam trebao da uradim sekvent plin u auto ,tu sam stao ....

Alfa je bila skupa za ugradnju,pa onda komplikacije sa papirologijom...pa smola

Punto Mk2 nije veliko potrošač,pa sam odustao i od ugradnje u njega...

Sada bi ugradnja bila isplativa,na ovu cenu benzina...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 hours ago, MS PK said:
a kada bi benzin i dizel bili jeftiniji tng niko ne bi ni koristio?

Grešiš sinak, mnogo grešiš
Tada bi TNG bio još jeftiniji...


 

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 hours ago, neshtry said:
Od 1992. do Alfa Romeo 147 sa varijatorom (sto ce biti do pre 6 godina),svi su mi automobili imali plin...
Kada sam trebao da uradim sekvent plin u auto ,tu sam stao ....
Alfa je bila skupa za ugradnju,pa onda komplikacije sa papirologijom...pa smola
Punto Mk2 nije veliko potrošač,pa sam odustao i od ugradnje u njega...
Sada bi ugradnja bila isplativa,na ovu cenu benzina...

Pa zadnjih 100god je na grubo upola cene od benzina, novi plinski uredjaji odlicno rade i prave vrlo malu ili ne prave razliku u potrosnji, tako da se sa te strane isplati takoreci oduvek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Svaki put se odusevim Tjet-om kad izadjem na otvoreno koliko lako ubrzava cak i na solidnim uzbrdicama a o preticanjima da ne pricamo...na AP sa 120 kad dodam gas kazaljka bas laganica ide do 160 npr. i oseti se da vuce,  mnogo bolje nego kod predjasnih dizela koje sam vozio ....inace na 120 mi je 3200rpm, vec na granici solidne buke, preko toga vec smeta, to je ono sto me bas nervira i zbog cega bih probao mozda varijantu sa 5. od 1.3 mjet-a...naravno i zimske gume doprinose malo vecoj buci nego sa letnjim ali opet je to bucno, na 110 mi je nekako optimalna voznja na AP

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...