Jump to content
FAS Goran
hansf

Fiat Grande Punto - saveti, iskustva pre kupovine

Recommended Posts

1 hour ago, _Boki_ said:

Mene je zanimalo sldeće: Da li GP 1.2, potpuno opterećen (nešto tipa, četvoročlana porodica krenula na more, pun gepek stvari), može da se bez problema da se popne uz bilo koji nagib (od prosečnog brda u Beogradu, do recimo penjanja uz Zlatibor

Ja bih ti samo odgovorio kontra pitanjem :) - kako mislis da se uz iste te ulice u Beogradu, na Zlatibor ili na more islo sa Ficama, Peglama, kasnije Stojadinima, Jugicima, itd...? Dok sam bio klinac (a nisam bas ni toliko mator), tamo 80-ih je i 80-100 KS bilo ohoho (gledali kroz prozor na skalu koliko moze da juri :D). Drugo je pitanje kako, koliko smo danas razmazeni ili ne, sta sve mogu cak i prosecna savremena vozila...

Po meni su ti atmo motorcici idealni za pocetnike - da se nauci kako koji motor i u kojim opsezima razvija snagu, da se nauci tehnika voznje, preticanja, ponesto oko samog principa rada. Jednostavni su, pa zasto ne da se nesto i samostalno sredi, odrzava... Lako i jos bezbednije ces posle da vozis neki turbo, kada sve to drzis u malom prstu. Bukvalno se grozim kada danas po BG vidim klince u najnovijim modelima auto skola, sa turbo dizelima... Ne daj Boze na to jos i nezainteresovanost instruktora pogotovo za voznju na otvorenom i da je to samo "ubaci u 6. i teraj", eto problema u najavi.

Nije konkretno bas vezano za izbor - ali apsolutno se slazem sa svim ostalim prethodnim komentarima.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites
49 minutes ago, _Boki_ said:

@Nebek

Hvala na odgovoru!

 

@Ivan

Mene je zanimalo sldeće: Da li GP 1.2, potpuno opterećen (nešto tipa, četvoročlana porodica krenula na more, pun gepek stvari), može da se bez problema da se popne uz bilo koji nagib (od prosečnog brda u Beogradu, do recimo penjanja uz Zlatibor, sve i kad je za volanom vozač početnik?? :unsure:

Odgovorno tvrdim da će te GP 1.2 odvesti gde god želiš i uz bilo koji uspon hoćeš. Ja sam taj auto vozio 10 godina i u njemu ženu i dva muška deteta (od kojih je jedan visok 1,90m a drugi mlađi 1,80m) + krovni nosač sa kutijom + prtljag + uključena klima!? Šta ćeš više. Sve ovo što sam rekao važi za dobro očuvan auto odnosno za auto u dobrom stanju. Prema tome, opusti se i uživaj u vožnji jer vožnja je pravo zadovoljstvo.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 5/31/2021 at 2:26 PM, mitros said:

Za sta mu služi ova rupa,desno gore, u fioci ispred suvozača.

20210329_191150.jpg

20210329_191133.jpg

Da nema kao na starom Puntiću ispod te plastike taster za prekid dotoka goriva u slučaju prevrtanja ili sudara.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Da nema kao na starom Puntiću ispod te plastike taster za prekid dotoka goriva u slučaju prevrtanja ili sudara.
U tom slučaju mu reset neće trebati.

Послато са SM-A715F помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, knezevic76 said:

 a bogami i Begaljičko brdo.

Kad već spomenu, samo jedan mali off. Čini mi se da je tu skoro proklizao neki Lastin autobus, zbog kontra krivine. Gde mogu da se informišem šta je uopšte kontra krivina?? Guglovao sam, ali nisam bio zadovoljan nađenim rezultatima.

 

 

Nestao mi je  deo malopre kucanog teksta, još se navikavam na f-je foruma:

 

Elem, da ne tagujem sad svakog ponaosob, želim da se zahvalim svima koji su našli vremena da mi odgovore. Zaista ste mi razvejali svaku nedoumicu i nadam se da neće proći mnogo vremena do kad ću se pohvaliti novim autom :thumbsup: Hvala svima, još jednom!

Edited by _Boki_
typo

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 minutes ago, _Boki_ said:

šta je uopšte kontra krivina?

Krivina projektovana sa kontra nagibom, tj dok motas u krivini umesto da bude nagnuta tako da te 'drzi' u tvojoj osi kretanja, ona te 'izbacuje'. 

 

Ako gledas ovu opasnu krivinu i ponasanje GPja u njoj, samo oprez i ako si bas skeptican u ponasanje vozila, proveri amorte, vesanje i uzmi sire gume :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spoljašnji deo krivine ima nagib u minus i vuče auto ka njoj umesto ka centru same krivine. Pri velikim brzinama auto onda ima tendenciju proklizavanja u smeru kontra od okrenutog volana, obično "dupe" prvo hoće da pobegne.

Послато са SM-A715F помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, _Boki_ said:

Može neka slika (snimak sa YT ili kakva GIF animacija)?

Predimenzioniran primer :) , ali tu ces najlakse videti sustinu - stara Curva Parabolica u Monzi:

 

5693805642_b1fdf05967_b.thumb.jpg.4f4715774369370f939e96b80cc15e44.jpg

 

Isto to imas i na putevima, pogotovo po krivinama na magistralama (naravno daleko manje izrazeno), ukoliko su pravilno konstruisane i izradjene. Vidi se i vizuelno, a i oseti kao tendencija da auto dodatno drzi u krivini.

S druge strane, kontra nagib krivine je nagib na suprotnu (spoljnu) stranu. Zna da bude izuzetno nezgodno i opasno, pogotovo po mokrom. Kao sto ljudi vec rekose, izbacuje vozilo od apeksa (temena) krivine.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 hours ago, _Boki_ said:

Mene je zanimalo sldeće: Da li GP 1.2, potpuno opterećen (nešto tipa, četvoročlana porodica krenula na more, pun gepek stvari), može da se bez problema da se popne uz bilo koji nagib (od prosečnog brda u Beogradu, do recimo penjanja uz Zlatibor, sve i kad je za volanom vozač početnik?? :unsure:

 

meni je jedan čovek nekom prilikom rekao,

 

Ako ti nešto završava posao u 95% slučajeva, za onih 5% se snađi.

 

A ne da kupiš, npr velik, snažan auto, koji ti 100% završava, put na more, puna kola, 1000km, sve udobno, a 95% vremena voziš u gradu, sam.

 

Svaki auto će isterati uz svaki put, brdo, samo će ići u 2 ili 3 brzini, a ne u 4 ili 5 kod snažnog motora.

 

Gledaj auto koji ti svakodnevno završava posao, a za letovanje, zimovanje, istrpećeš tih par stotina km.

Share this post


Link to post
Share on other sites
36 minutes ago, shuxx said:

Svaki auto će isterati uz svaki put, brdo, samo će ići u 2 ili 3 brzini, a ne u 4 ili 5 kod snažnog motora.

A kako ce taj snazniji ici u 2. i 3. brzini :P ? Pomenuh i sam da poenta za bilo kakvu motorizaciju nije "da li ce", nego "kako ce" - jer se ranije putovalo i sa Ficama i Peglama. Ali su bili i puno drugaciji uslovi na putevima, intenzitet saobracaja, manje brzine pogotovo teretnih vozila... Lepo je imati odgovarajuci motor za neku karoseriju, ne pricam ni o kakvom jurcanju. Neopterecen motor za odredjenu tezinu - jednostavno lagodnija voznja, da se i po gradu lagano ubacis i promenis traku, vozis na niskim obrtajima uz manju potrosnju, da bezbedno pretices na otvorenom (ne mora to da bude ni pun auto ni klima, sta vec). Da negde po krivinama ili u brdu za preticanje mozes da iskoristis kratak pravac i ne smrdis kilometrima za zelenim Tamicem :) ... Pri tome naravno podrazumevam punu tehniku voznje, posto se ovde moze procitati da brzina/dve/tri nize na slabijem motoru resava sve situacije. Kao sto ih ne resava ni samo potapanje gasa u bilo kojoj brzini, na nekom turbo manuelcu (sto se ovde takodje moze procitati kao jedina prednost istih). 

Apsolutno se slazem da smo limitirani i sa kamerama (pogotovo po BG), zasedama, merenjem proseka... Takodje se slazem da u gro voznje koristim deo snage u bilo sta da sednem. Ali da se ne lazemo - velika je razlika u samom dozivljaju voznje, kada npr. sada u firmi sednem u novi atmo trocilindras (mada moram da priznam da opako zvuci :D) ili u nesto od blizu 200 KS. U nesto mi se ne seda za volan ni motorizacijom ni ergonomijom ni dizajnom - a za nesto jedva cekam da uzmem kljuceve.

1 hour ago, shuxx said:

A ne da kupiš, npr velik, snažan auto, koji ti 100% završava, put na more, puna kola, 1000km, sve udobno, a 95% vremena voziš u gradu, sam

Snazniji motor ne mora automatski da podrazumeva i veci auto ;) . Iznad neko opet napisa da 1.4 8v 77 u GP leti (da ne trazim) - a voleo bih da cujem utisak kada bi provozao isti taj auto sa 1.6 MultiJet 120 ili 1.9 MultiJet 130 ili 1.4 MA 135 :) . Normalna voznja, nista vise, pa da onda prodiskutujemo sta bi bila neka zlatna sredina (performanse/odrzavanje/potrosnja). Tu na kraju opet dolazimo do onog licnog - neciji afinitet, u cemu (i da li) uziva, troskove koje zeli da ima, itd... Da li odabrati ulaznu motorizaciju, sredinu ponude ili nesto trece. A tu svi mozemo da palamu*imo iz svog ugla do sutra :D .

Zato da ne off-ujem vise, posto je prica iznad generalna - apsolutno sam pri stavu da su pomenuti atmosferci iznad idealni za pocetnike. Stici ces svuda, nauciti poprilicno, a kada se ispraksujes posle je lako sesti u bilo sta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poenta, je uzeti auto koji ti završava većinu potreba, jer ako se auto dimenzioniše / bira, prema onom jednom letovanju, svi bi uzeli velik /snažan auto, da se udobno i komotno četvoročlana porodica preveze 1000km, sa gomilom prtljaga. Da pod klimom na uzbrdici ide 100kmh....B)

A zapravo toliki auto bi nam smetao, ostatak godine.

 

Išli smo na rafting ( 400km puta ), nas četvoro, i sa Z10 60ks, i sa Audijem A6 150ks. Ne mogu se porediti putovanja, udobnost. Ali atmosfera u kolima, je bila ista, šala, zezanje. I skoro isto vreme putovanja.

Edited by shuxx

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 minutes ago, Ivan said:

 posto se ovde moze procitati da brzina/dve/tri nize na slabijem motoru resava sve situacije

 

Ispade menjac najbitnija stvar...

Ja bih jedan 1.0 atmo sa jedno 8-9 brzina i onda samo jedno 5 brzina nize i baaaam vatra!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trkaci ostaju trkaci i pricaju o kolima za pocetnike. 

Ja eto verovatno šišam vecinu vas sa stazom a eto meni je dovoljan i 1,2 motor i cak sta vise vozim ga. 

Na auto putu pre neki dan,desna traka i 100-110 km/h i uzivancija. Kad sam vozio 159 1,9 JTDM isao sam 120. Jednostavno neki ljudi ne jure i nemaju potrebu za tim tako da nista nije za pocetnike nego uzimas ono sto ti odgovara. 

Ja sam eto vozio skuter od 600 ccm i 50ks iposle skoro 6 godina shvatim da bespotrebno bacam pare na gorivo i registraciju i prodam ga a uzmem 250 ccm sa kojima sam prezadovoljan. Jeste ne ide onako ali ne ide ni lose ali zato skoro duplo manje trosi i skoro duplo je manja registracija kao i odrzavanje jer tamo je kais bio 15000 din a ovde je 4300. 

Cuveni 1,2 je svakako kvalitetan motor i tu ne moze niko da kaze da je los i ako ga uzme vozac svestan njegovih mogucnosti ima da ga sluzi ko zna koliko. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 minutes ago, Dule 021 said:

Trkaci ostaju trkaci i pricaju o kolima za pocetnike. 

 

 

Prvo oni koji pricaju o njima ne pricaju o njima kao kolima za pocetnike, nego 1.4 77ks jede asfalt, a da na pricamo o tipu sa 1.4 90ks, taj je ovde vec poznat kao kakav hyper-car, samo moras da znas sa menjacem, 2-3-5 brzina dole samo gaz. Isto ti je to 1.2 ili 2.0 turbo, sve je to isto :thumbup: evo sad i na stazi isto, valjda moras da znas idealnu putanju sta li, a i taj 1,2 kad zarezi postanes Hamilton istog momenta...

 

Nemojte...

Edited by Milutinac

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kad već spomenu, samo jedan mali off. Čini mi se da je tu skoro proklizao neki Lastin autobus, zbog kontra krivine. Gde mogu da se informišem šta je uopšte kontra krivina?? Guglovao sam, ali nisam bio zadovoljan nađenim rezultatima.
 
 
Nestao mi je  deo malopre kucanog teksta, još se navikavam na f-je foruma:
 
Elem, da ne tagujem sad svakog ponaosob, želim da se zahvalim svima koji su našli vremena da mi odgovore. Zaista ste mi razvejali svaku nedoumicu i nadam se da neće proći mnogo vremena do kad ću se pohvaliti novim autom Hvala svima, još jednom!
Kada bi vozila izletala zbog kontra krivina i slicnih stvari , bilo bi manje jedno 50% stanovnika za godinu dana To ne treba da te interesuje unapred koja je kakva i nesto posebno kakav je put, dobro je da znas naravno ali nije toliko bitno uopste. Najbitnije ti je ono cuveno iz policijskog zapusnika, da " prilagodis brzinu stanju puta i uslovima saobracaja" To kada uradis, vise nije bitno ni kakav nagib ima krivina, ni da li ima ostecenja, prepreka i sl. Kada budes savladao tehniku voznje, to ti ulazi u rutinu i o tome i ne razmisljas, nego se ponasas tako da je bezbedno po tebe a i ostale ucesnike u saobracaju. To sto je taj autobus izleteo u kontra krivini, nije zbog same krivine. Nisam citao koji je razlog ali ako nije neki kvar na sistemu upravljanja ( pukla guma, nesto puklo u trapu) ili ga je neko "izgurao", onda je do vozaca svakako, sad , da li je upotreba telefona, neprilagodjena brzina po mokrom asfaltu, lose gume, dekoncentracija...

Послато са SM-A307FN помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Obicno 10 puta nesto napisem i 9 puta obrisem. Ovo je bio onaj 1 :D

 

12 minutes ago, Mijailović P. said:

Ko će sređivati ona kLJešta?! :thumbup:

 

Sama nece. Ostavio sam ih 15 dana u kutiji, otvorim, nista se promenilo nije :(

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minutes ago, Milutinac said:

Obicno 10 puta nesto napisem i 9 puta obrisem. Ovo je bio onaj 1 :D

 

 

Sama nece. Ostavio sam ih 15 dana u kutiji, otvorim, nista se promenilo nije :(

A da l ti trebaju ? To je pitanje... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Apsolutno se slazem sa ostalima u diskusiji. Upravo sam prvi i pomenuo da su svi pomenuti motori peri/deri, kao i sta je po meni idealno za pocetnike. O cemu smo iskljucivo i pricali, kontra nagibu krivina :) ...

Sve do tvrdnje da ispade da je bilo koji jaci auto samo za duza putovanja. Takodje, ne znam kako se bilo kakva diskusija tog tipa nekako uvek dobaci do argumenta o trkacima i jurcanju :blink: . Ni ovde ne vidim da to iko pominje - pricamo iskljucivo o komociji voznje, potrosnji... Koliko njih sam iskljucivo praksom npr. vec razuverio da jaci auto trosi manje od slabijeg (pogotovo ako imaju duze prenose), da registracija nije nikakav bauk, da odrzavanje moze da bude vrlo slicno ako je auto iole ocuvan...

1 hour ago, shuxx said:

Poenta, je uzeti auto koji ti završava većinu potreba, jer ako se auto dimenzioniše / bira, prema onom jednom letovanju, svi bi uzeli velik /snažan auto

A zapravo toliki auto bi nam smetao, ostatak godine.

Opet kazem da jaci auto ne mora da podrazumeva da je veliki ;) . Godinama se drzim narodne Compact klase, upravo jer mi najbolje vrsi posao BG/otvoreno, a gledam ga 90% i kao sledeci. Ako me na +1 klasu ne namami Francuz iz premium D segmenta, mamu mu *** :D .

31 minutes ago, MS PK said:

To kada uradis, vise nije bitno ni kakav nagib ima krivina, ni da li ima ostecenja, prepreka i sl. Kada budes savladao tehniku voznje, to ti ulazi u rutinu i o tome i ne razmisljas

Prosto ti bude lepo kada nailazis na krivinu sa pravilnim nagibom.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

@miase Kao da kazes - vozis da Tigar gumama, stignes gde hoces, sta ce ti onda Michelin guma...kad se i Tigar kotrlja...
Nece nista da mu skodi ako bude brze.bolje.jace kocio...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam sa Puntom idem u tazbinu u Kruševac,kod mojih u Leskovac,bio u Pešti sa njim….

Valjda mi što smo vozili zastave,škode i lade imamo drugačiju vozačku tehniku,a i 130 kmh nije nešto nedistižno.Ja znam limite vozila i prilagodim se tome

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minutes ago, neshtry said:

Valjda mi što smo

Ovo i na forumu pocelo "mi" i "oni" :D ?

U tom slucaju, rekao bih da sam i ja "mi" ;) . Mozda trunku mladji, takodje sam odrastao sa svim tim modelima u bivsoj SFRJ. Samo ne znam kakve to veze ima sa diskusijom...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako nema? 

Redovno pocinju objasnjenja kako se slab auto vuce iza kamiona i ne moze da ga pretekne jer je nebezbedno. 

Ko zna da vozi i sa malim autom ce da obidje kamion a nekima ni yih 200ks ne pomazu i predstavljaju rizicne vozace. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

52 minutes ago, Dule 021 said:

kako se slab auto vuce iza kamiona i ne moze da ga pretekne jer je nebezbedno

Licno nigde ne napisah niti da ne moze niti da je nebezbedno, nego da je znatno komotnije i opustenije. Isto kao sto nigde ne pominjem bilo kakve trkace i jurcanje, jer takodje vozim sasvim normalno i prosecnim brzinama.

Za vreme svog staza sam (kao i vecina nas ovde) vozio svasta - od atmo benzinjara, istih tih sa plinom, najobicnijih D tokom nesrecnih 90-ih. Preko eksplozije turbaka pocetkom 2000-ih: prvo turbo dizela, pa u zadnje vreme turbo benzinaca. Hibride i autonomnu voznju i dalje ne mogu da svarim. I sluzbeno i privatno, naravno da se svaki tip masine razlicito vozi i naravno da podrazumevam da eliminisemo pricu o tehnici voznje. Tj. podrazumevam da se svaki auto vozi u rezimima u kojima je najefikasniji (kada zatreba). Valjda "mi" :D bar znamo - tako da to otpada iz price (za razliku od "njih" koji znaju samo da potapaju gas).

Odrastao sam i naucio da vozim na porodicnom 1472 ccm i 75 KS. Pisah ranije, sa starim voznim parkom firme sam X puta (kada se razgrabe vece masine) isao upravo sa 1.2 Punticem do Podgorice ili Sarajeva. Meni opet bude lepo jer volim voznju - znam sta vozim, prilagodim se, pustim muzikicu, FIRE voli da se vrti, lepo zvuci, uvek otisao i vratio se bezbedno - tu se apsolutno slazemo. Ali kao sto napisah - znas limite i ima tu itekako kompromisa. I naravno da nije ni blizu isto, kao kada bih na isti taj put otisao sa jacim autom iste klase (da ne pricam o tada aktuelnim 407 ili CX-5 i ne mesam klase sto upravo izbegavam). Isto vazi i za voznju po gradu.

Poenta price je iskljucivo u tome da jaci motor ne mora automatski da znaci veci auto, divljanje, jurcanje, potapanje (kako se ovde predstavlja)... A i da je u rukama Mandusica Vuka, "nas" ili kako god - bilo koja ulazna motorizacija itekako stvar kompromisa. Da nece zavrsiti posao - naravno da hoce. Za pocetnike tek idealan.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...