Jump to content
FAS Goran
hansf

Fiat Grande Punto - saveti, iskustva pre kupovine

Recommended Posts

To je vazilo za one 2001-2005 ali nekima je ocigledno i danasnji 1,5 Dci smece na osnovu onih koji su se pravili pre 20 godina. 
Sto ti je onda JTD dobar kad je prethodni TD bio smece od motora? 
Zar zaista mislis da se nije nesto promenilo i popravilo u medjuvremenu a pogotovo sto je i Mercedes poceo da koristi 1,5DCi motor u svojim modelima? Mislis da bi dozvolili takav luksuz da ugrade nesto sto ne valja? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije on đubre nego kada ima kilometara kao što imaju auti kod nas onda će se svaki kvariti.A kvarovi na tom 1,5 koštaju više nego što on pruža u odnosu na 1,2

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Euro 5, a pogotovu 6 dizel cesto isti euro 4 setup sa eco friendly mapom.

 

Vozio sam 2.0TDI sve 3 eko generacije i vidi se ogroman skok ucestalosti dpf regeneracija izmedju euro 5 i 6. A i subjektivni osecaj mi je da 140ks verzija euro 5 ide dosta bolje.

 

Takodje euro 6 verzije trose vise ulja (mada moze biti i do konkretnog modela posto moj auto ne trosi ni gram ulja, ali rano mu je svakako).

 

Zbog toga mislim da ce par narednih godina biti “bezbednija” kupovina neki atmosferski turbo koji nije previse nasviran i opterecen..dok i njih ne sahrane sa eko normama

Share this post


Link to post
Share on other sites
16 hours ago, Bojan1989 said:

Posto nemam iskustva sa GP, zelim da saznam da li je uopste znacajna razlika sto se voznje tice izmedju ova dva agregata.

Uz sve do sada napisano - evo i malo tehnickih parametara, mozda bude od pomoci za konacnu odluku.

Imas ovde sve karakteristike 1.2 vs 1.4 8v uporedno: tehnicki detalji, power/weight odnos, ubrzanja, medjuubrzanja sa i bez promene prenosa (narocito znace ona od 60-100 i 80-120 km/h), fabricke i realno procenjene potrosnje, maksimalne brzine u pojedinim stepenima prenosa, itd...

 

fg.thumb.png.c04e1826661c0a3c913249b794d197b6.png fg1.thumb.png.7b046cc644c4e0b78c36647cbc43af66.png

 

Kao dodatak, evo i power/torque dijagrama - takodje mozes vrlo lepo da uporedis ponasanje obe motorizacije u razlicitim opsezima obrtaja:

 

fg2.thumb.png.429e0c3f0775d54919e611a9ddbfef60.png

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 3/6/2021 at 9:55 PM, Bojan1989 said:

Planiram da kupim manji gradski auto, koji nije mnogo skup za odrzavanje. Odlucio sam da to bude benzinac Grande Punto. Razmisljao sam da uzmem 1.2 8V, ali vidim da ima i 1.4 8V. Zanima me, da li je velika razlika u potrosnji i odrzavanju izmedju ova dva auta? Ili su u principu oba motora ista? 

 

 

Ako ipak odlučiš da uzimaš 1.2 Bilo bi dobro ako si u mogućnosti da ga provozaš kod nekoga, da se ne bi razočarao u njegove skromne performanse. Ja ga nisam vozio ali prijatelj ga ima i tvrdi da je uz brdo kao Jugo...

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Saul dobrodosao na forum. Jedna molba samo, praksa je kada se kaci oglas, da se okaci i screenshot kako bi ostao trag o njemu i kada istekne. 

 

Puntic zaista deluje dosta tacno, definitivno vredi pogledati :) 

 

Srecna kupovina, pa da ga i predstavis ovde na forumu, ako bude nesto :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav drugari, i ja sam trenutno u kupovini auta, u porodici vec od ranije imamo jedan punto classic, a sad mi je u najuzi izbor usao punto evo. Svakodnevno pretrazujem oglase kod nas i nema bas previse izbora, svega 2-3 benzinca ona osnovna 1.2 51kw ili 1.3 multijet. Iskreno da kazem vise sam za benzinsku opciju medjutim ono sto sam trazio 1.4 ili 1.4 16v nazalost nema ni jedan,  a nekako mi se ne uzima bas ovaj osnovni 1.2 8v.

Druga mogućnost je da idem na 1.3 multijet, nemam nesto ni protiv njih, jedino sto su uglavnom svi po oglasima oko 200 hiljada na satu 

Koje su razlike izmedju razlicitih varijanti tih motora, vidim na wikipediji se pominje da postoji u verzijiama od 75, 90 i 95 ks, a kod nas po oglasima su skoro sve verzije od 85ks koja se ovamo nigdje ne pominju. Na sta bi trebao obratiti paznju prilikom kupovine auta sa tim motorom,  postoje li kakvi simptomi koji mogu ukazivati na problem sa lancem lili dpf filterom ili nekim drugim vitalnim dijelom auta? Kako vidim da ima dpf , da li se i kod njega dopunjava ona tečnost kao kod psa grupacije?

Malo je opširniji post, ako se jos neceg sjetim pitacu opet. 

I jos nesto, da li se u punto evo ugrađivao onaj motor iz grande punta 1.4 16v starjet 95ks, po wikipediji stoji da je taj motor isao samo u grande do kraja proizvodnje a u evo model da je isao obicni 1.4 8v i novi 1,4 multiair.

 

Edited by Ivan
Sredjen format

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za 1,3 mjet ti ne izbacuje one stare motore nego taj sa 86 jer je on euro 5 a to je drasticbo losiji motor od onog starot 1,3 mjeta koji je realno bio jako dobar ali koliko je taj bio dobar toliko je ovaj los. Gledao sam u Evo da ima i 1,6mjet motor i sad se nalazi jedan na oglasima a to je drsticno bolji motor od tog 1,3 sto je euro5. 

Benzinci troskare ulje pa moras na to obratiti paznju. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, gagi82 said:

I jos nesto, da li se u punto evo ugrađivao onaj motor iz grande punta 1.4 16v starjet 95ks

Iskreno da kazem vise sam za benzinsku opciju medjutim ono sto sam trazio 1.4 ili 1.4 16v nazalost nema ni jedan

Ovaj drugi neces ni naci u Evu ;) , iza Grande Punta je izbacen klasicni 1.4 16v FIRE od 95 KS. Kao i kod dizelasa, stizu Euro 5 motori, a direktna zamena (za taj 95 KS) je MultiAir atmosferac od 105 KS. U sustini konstrukcijski vrlo slican, ali sa MultiAir jedinicom.

Takodje su ubacili i daleko cescu turbo verziju MultiAir, koji je u Evu u najslabijoj izvedbi od 135 KS i 206 Njutna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To sam i pretpostavio. Kazu da je i taj motor dobar i stedljiv, a opet drugi kazu da je za izbjegavanje jer je pun elektronike. 

Najgore sto ni njim nema po oglasima kod nas. Evo sinoc sa naletio na jedan punto evo 1.3 multijet, po slikama jako ocuvan, jutros pišem covjeku da bi sutra dosao da pogledam auto, kaze nema problema. Maloprije dolazi poruka da ne dolazim da je kupac auta stigao :/ 

Bas nemam sreće.  Bio sam spreman da uzmem i dizela koji je ocuvan ali nista ni od ovoga izgleda.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, gagi82 said:

To sam i pretpostavio. Kazu da je i taj motor dobar i stedljiv, a opet drugi kazu da je za izbjegavanje jer je pun elektronike. 

Nije u pitanju elektronika, nego dodatna elektro-hidraulicna MultiAir jedinica (varijabilna kontrola usisa koja radi u nekoliko modova), ide na identican 1368 ccm blok. Pisao sam detaljno, sta gledati pri kupovini, koje revizije su za izbegavanje, kako proveriti koja je u pitanju... Da se ne ponavljam, imas sve na ovoj temi. Skoro su se pojavilo i par MultiAir upravo Puntica, pa mozes da pogledas i u predstavljanima.

Tacno je, ti motori imaju veci obrtni, manje trose, jeftino redovno odrzavanje (veliki/mali servisi), registracija nije visoka... Samo sto, po mom skromnom misljenju, nema potrebe komplikovati sa MultiAir ako se ide na obicnu atmo verziju. MultiAir Turbo je vec druga dimenzija po performansama, a i ne daj Boze kvara same jedinice - cifre su u rangu standardnih dizelskih problema. Slatko ga vozim u Bravu bez i jednog jedinog problema, evo vec cemo uci u 4. godinu.

Apsolutno se slazem sa Duletom, generalno su oko tih Euro 5 motora (i benzinci i dizeli), iskomplikovali stvari. Od neke klasike su ostali samo 1.2 i slabiji 1.4 sa 8v.

PS: Nema potrebe da postavljas isto pitanje na vise tema ;) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vjerovatno da ih ima puno više kod vas tu u ponudi, ali ja sam u Bih i kod nas bas i nema. Svakodnevno pratim oglase kod nas, u ponudi su svega 2-3 benzinca 1.2 8v , ovo ostalo su sve 1.3 mjtd. Mislim da je bio samo jedan model sa tim 1.4 multiair, kako prodavac nije bio nesto komunikativan a i auto je sa preko 200k na satu, nisam ni previse insistirao oko njega. 

Ovaj mi je juce zapao za oko, jutros rekao da bi dosao pogledati auto, pa kasnije mi rekao prodavac da ne dolazim da ima kupca danas:

https://www.olx.ba/artikal/42480922/fiat-punto-evo-1-3mjtd-mod2011-nov-auto/ , rekao sam da mi javi ako auto ne ode.

Untitled.thumb.png.9365f1fac51a142c92b8afc9dc132206.png

Edited by Mijailović P.
ubacen printscreen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni sa slika deluje lepo. Vidi se da je upicanjen za prodaju,ali to nije nista neubicajeno,mada ja vise volim kad motorni prostor nije opran npr. Doduse,ne bi bilo lose ni da su slike sa vise dnevnog svetla..ovo je slikano po nekom sumraku..
Ja inace ne bih gledao za sebe primerak sa troja vrata,ali ako to tebi ne smeta idi pogledaj.

Inace,ni ovde nije bog-zna-kakva ponuda benzinaca..dominiraju takodje dizelasi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovo je ovaj sto mi je prodavac rekao da je dosla musterija, vidjecu do kraja dana ako ga ne ukloni javicu se opet da vidim jel prodan ili nije.

Meni iskreno ne smeta sto je sa troje vrata, inace imaju i jedan sa 5 vrata, nesto skuplji od ovoga, čak i nesto vise opreme, vidio sam da ima zadnje parking senzore, ali i nesto vise prešao. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Bojan1989 @gagi82 Ako ste u mogucnosti da nadjete zadnju generaciju GP-a 1,3 mjet za 75 ks Euro 4 (bez DPF-a), mislim 2009 godiste sa najvisim nivoa opreme, bilo bi prava stvar, osven ako ne trazite bas Evo i EURO 5 normu, tada mislim da je multiair bolja opcija (atmo ili turbo).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa Euro 5 turbo motorima na Evu krece zanimacija. I sa dizelima i sa benzincima.

Btw, odlican je primerak iznad. Ali svaki put kada na Evu sa MultiAir od 135 konja vidim menjac sa 5 brzina (FPT C510.5) - zapitam se gde je zapelo kod inzenjera :lol: .

Pretpostavljam da je u pitanju bio tipican zabarski pristup. C514.6 koji su gurali u FIRE je bio sa premalo podrzanog torque, samo 147 Njutna. Opelove M32 (C544) i M20 nisu hteli vise da stavljaju, zbog silnih problema u samoj konstrukciji tih menjaca. A C635 (deklarisan na 350 Njutna) je predstavljen tek godinu i kusur kasnije od pojave Eva.

Pretpostavljam da je bilo "daj sta das" :D, a da podrzava taj torque, tj. C510.5 .

No ostalim modelima, C635 sestobrzinac po default ide uz tu motorizaciju. Ruku na srce, svuda je taj motor i jaci i sto je bitnije - sa prilicno vise torque.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Ivan, ne znam ima li Evo 1.4 turbo multiair jos nekih problema osim multiair jedinice, ali bi i to trebalo da je sredjeno u narednim iteracijama. Bas sam se zagrejao za tu motorizaciju :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
56 minutes ago, Ivan said:

gde je zapelo kod inzenjera

To su imali viska u magacinu, jedino objasnjenje.

 

Isto kao i moje vecito pitanje sto 5x98 na 500L, a Bravo i Delta na 4x98. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...