Dule 021 660 Posted March 9, 2021 To je vazilo za one 2001-2005 ali nekima je ocigledno i danasnji 1,5 Dci smece na osnovu onih koji su se pravili pre 20 godina. Sto ti je onda JTD dobar kad je prethodni TD bio smece od motora? Zar zaista mislis da se nije nesto promenilo i popravilo u medjuvremenu a pogotovo sto je i Mercedes poceo da koristi 1,5DCi motor u svojim modelima? Mislis da bi dozvolili takav luksuz da ugrade nesto sto ne valja? Quote Share this post Link to post Share on other sites
jevta 251 Posted March 9, 2021 Nije on đubre nego kada ima kilometara kao što imaju auti kod nas onda će se svaki kvariti.A kvarovi na tom 1,5 koštaju više nego što on pruža u odnosu na 1,2 Quote Share this post Link to post Share on other sites
igor0511 2881 Posted March 9, 2021 Euro 5, a pogotovu 6 dizel cesto isti euro 4 setup sa eco friendly mapom. Vozio sam 2.0TDI sve 3 eko generacije i vidi se ogroman skok ucestalosti dpf regeneracija izmedju euro 5 i 6. A i subjektivni osecaj mi je da 140ks verzija euro 5 ide dosta bolje. Takodje euro 6 verzije trose vise ulja (mada moze biti i do konkretnog modela posto moj auto ne trosi ni gram ulja, ali rano mu je svakako). Zbog toga mislim da ce par narednih godina biti “bezbednija” kupovina neki atmosferski turbo koji nije previse nasviran i opterecen..dok i njih ne sahrane sa eko normama Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17648 Posted March 9, 2021 16 hours ago, Bojan1989 said: Posto nemam iskustva sa GP, zelim da saznam da li je uopste znacajna razlika sto se voznje tice izmedju ova dva agregata. Uz sve do sada napisano - evo i malo tehnickih parametara, mozda bude od pomoci za konacnu odluku. Imas ovde sve karakteristike 1.2 vs 1.4 8v uporedno: tehnicki detalji, power/weight odnos, ubrzanja, medjuubrzanja sa i bez promene prenosa (narocito znace ona od 60-100 i 80-120 km/h), fabricke i realno procenjene potrosnje, maksimalne brzine u pojedinim stepenima prenosa, itd... Kao dodatak, evo i power/torque dijagrama - takodje mozes vrlo lepo da uporedis ponasanje obe motorizacije u razlicitim opsezima obrtaja: 1 1 Bojan1989 and alfini0507 reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
stex_pb 828 Posted March 9, 2021 On 3/6/2021 at 9:55 PM, Bojan1989 said: Planiram da kupim manji gradski auto, koji nije mnogo skup za odrzavanje. Odlucio sam da to bude benzinac Grande Punto. Razmisljao sam da uzmem 1.2 8V, ali vidim da ima i 1.4 8V. Zanima me, da li je velika razlika u potrosnji i odrzavanju izmedju ova dva auta? Ili su u principu oba motora ista? Ako ipak odlučiš da uzimaš 1.2 Bilo bi dobro ako si u mogućnosti da ga provozaš kod nekoga, da se ne bi razočarao u njegove skromne performanse. Ja ga nisam vozio ali prijatelj ga ima i tvrdi da je uz brdo kao Jugo... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Bojan1989 0 Posted March 9, 2021 @Ivan Mnogo hvala druze. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Saul 1 Posted March 23, 2021 (edited) Pozdrav ljudi, da li moze misljenje za ovaj ? https://www.polovniautomobili.com/auto-oglasi/17869138/fiat-grande-punto-14-16v-sporting Edited March 24, 2021 by horvat dodat screenshot oglasa Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mijailović P. 3442 Posted March 24, 2021 Meni deluje korektno i trebalo bi probati auto. Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 7732 Posted March 24, 2021 Slazem se Послато са SM-A307FN помоћу Тапатока Quote Share this post Link to post Share on other sites
horvat 6456 Posted March 24, 2021 @Saul dobrodosao na forum. Jedna molba samo, praksa je kada se kaci oglas, da se okaci i screenshot kako bi ostao trag o njemu i kada istekne. Puntic zaista deluje dosta tacno, definitivno vredi pogledati Srecna kupovina, pa da ga i predstavis ovde na forumu, ako bude nesto Quote Share this post Link to post Share on other sites
Saul 1 Posted March 24, 2021 Hvala svima na misljenju i hvala na dobrodoslici. Sto se tice molbe, naravno, sledeci put cu okaciti. Ako ga kupim, predstvicu ga ! Pozdrav 1 horvat reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
gagi82 1 Posted April 2, 2021 (edited) Pozdrav drugari, i ja sam trenutno u kupovini auta, u porodici vec od ranije imamo jedan punto classic, a sad mi je u najuzi izbor usao punto evo. Svakodnevno pretrazujem oglase kod nas i nema bas previse izbora, svega 2-3 benzinca ona osnovna 1.2 51kw ili 1.3 multijet. Iskreno da kazem vise sam za benzinsku opciju medjutim ono sto sam trazio 1.4 ili 1.4 16v nazalost nema ni jedan, a nekako mi se ne uzima bas ovaj osnovni 1.2 8v. Druga mogućnost je da idem na 1.3 multijet, nemam nesto ni protiv njih, jedino sto su uglavnom svi po oglasima oko 200 hiljada na satu Koje su razlike izmedju razlicitih varijanti tih motora, vidim na wikipediji se pominje da postoji u verzijiama od 75, 90 i 95 ks, a kod nas po oglasima su skoro sve verzije od 85ks koja se ovamo nigdje ne pominju. Na sta bi trebao obratiti paznju prilikom kupovine auta sa tim motorom, postoje li kakvi simptomi koji mogu ukazivati na problem sa lancem lili dpf filterom ili nekim drugim vitalnim dijelom auta? Kako vidim da ima dpf , da li se i kod njega dopunjava ona tečnost kao kod psa grupacije? Malo je opširniji post, ako se jos neceg sjetim pitacu opet. I jos nesto, da li se u punto evo ugrađivao onaj motor iz grande punta 1.4 16v starjet 95ks, po wikipediji stoji da je taj motor isao samo u grande do kraja proizvodnje a u evo model da je isao obicni 1.4 8v i novi 1,4 multiair. Edited April 2, 2021 by Ivan Sredjen format Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dule 021 660 Posted April 2, 2021 Za 1,3 mjet ti ne izbacuje one stare motore nego taj sa 86 jer je on euro 5 a to je drasticbo losiji motor od onog starot 1,3 mjeta koji je realno bio jako dobar ali koliko je taj bio dobar toliko je ovaj los. Gledao sam u Evo da ima i 1,6mjet motor i sad se nalazi jedan na oglasima a to je drsticno bolji motor od tog 1,3 sto je euro5. Benzinci troskare ulje pa moras na to obratiti paznju. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17648 Posted April 2, 2021 2 hours ago, gagi82 said: I jos nesto, da li se u punto evo ugrađivao onaj motor iz grande punta 1.4 16v starjet 95ks Iskreno da kazem vise sam za benzinsku opciju medjutim ono sto sam trazio 1.4 ili 1.4 16v nazalost nema ni jedan Ovaj drugi neces ni naci u Evu , iza Grande Punta je izbacen klasicni 1.4 16v FIRE od 95 KS. Kao i kod dizelasa, stizu Euro 5 motori, a direktna zamena (za taj 95 KS) je MultiAir atmosferac od 105 KS. U sustini konstrukcijski vrlo slican, ali sa MultiAir jedinicom. Takodje su ubacili i daleko cescu turbo verziju MultiAir, koji je u Evu u najslabijoj izvedbi od 135 KS i 206 Njutna. Quote Share this post Link to post Share on other sites
gagi82 1 Posted April 2, 2021 To sam i pretpostavio. Kazu da je i taj motor dobar i stedljiv, a opet drugi kazu da je za izbjegavanje jer je pun elektronike. Najgore sto ni njim nema po oglasima kod nas. Evo sinoc sa naletio na jedan punto evo 1.3 multijet, po slikama jako ocuvan, jutros pišem covjeku da bi sutra dosao da pogledam auto, kaze nema problema. Maloprije dolazi poruka da ne dolazim da je kupac auta stigao :/ Bas nemam sreće. Bio sam spreman da uzmem i dizela koji je ocuvan ali nista ni od ovoga izgleda. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17648 Posted April 2, 2021 1 hour ago, gagi82 said: To sam i pretpostavio. Kazu da je i taj motor dobar i stedljiv, a opet drugi kazu da je za izbjegavanje jer je pun elektronike. Nije u pitanju elektronika, nego dodatna elektro-hidraulicna MultiAir jedinica (varijabilna kontrola usisa koja radi u nekoliko modova), ide na identican 1368 ccm blok. Pisao sam detaljno, sta gledati pri kupovini, koje revizije su za izbegavanje, kako proveriti koja je u pitanju... Da se ne ponavljam, imas sve na ovoj temi. Skoro su se pojavilo i par MultiAir upravo Puntica, pa mozes da pogledas i u predstavljanima. Tacno je, ti motori imaju veci obrtni, manje trose, jeftino redovno odrzavanje (veliki/mali servisi), registracija nije visoka... Samo sto, po mom skromnom misljenju, nema potrebe komplikovati sa MultiAir ako se ide na obicnu atmo verziju. MultiAir Turbo je vec druga dimenzija po performansama, a i ne daj Boze kvara same jedinice - cifre su u rangu standardnih dizelskih problema. Slatko ga vozim u Bravu bez i jednog jedinog problema, evo vec cemo uci u 4. godinu. Apsolutno se slazem sa Duletom, generalno su oko tih Euro 5 motora (i benzinci i dizeli), iskomplikovali stvari. Od neke klasike su ostali samo 1.2 i slabiji 1.4 sa 8v. PS: Nema potrebe da postavljas isto pitanje na vise tema . Quote Share this post Link to post Share on other sites
gagi82 1 Posted April 2, 2021 (edited) Vjerovatno da ih ima puno više kod vas tu u ponudi, ali ja sam u Bih i kod nas bas i nema. Svakodnevno pratim oglase kod nas, u ponudi su svega 2-3 benzinca 1.2 8v , ovo ostalo su sve 1.3 mjtd. Mislim da je bio samo jedan model sa tim 1.4 multiair, kako prodavac nije bio nesto komunikativan a i auto je sa preko 200k na satu, nisam ni previse insistirao oko njega. Ovaj mi je juce zapao za oko, jutros rekao da bi dosao pogledati auto, pa kasnije mi rekao prodavac da ne dolazim da ima kupca danas: https://www.olx.ba/artikal/42480922/fiat-punto-evo-1-3mjtd-mod2011-nov-auto/ , rekao sam da mi javi ako auto ne ode. Edited April 24, 2021 by Mijailović P. ubacen printscreen Quote Share this post Link to post Share on other sites
Decak Iz Vode 161 Posted April 2, 2021 Meni sa slika deluje lepo. Vidi se da je upicanjen za prodaju,ali to nije nista neubicajeno,mada ja vise volim kad motorni prostor nije opran npr. Doduse,ne bi bilo lose ni da su slike sa vise dnevnog svetla..ovo je slikano po nekom sumraku.. Ja inace ne bih gledao za sebe primerak sa troja vrata,ali ako to tebi ne smeta idi pogledaj. Inace,ni ovde nije bog-zna-kakva ponuda benzinaca..dominiraju takodje dizelasi Quote Share this post Link to post Share on other sites
gagi82 1 Posted April 2, 2021 Ovo je ovaj sto mi je prodavac rekao da je dosla musterija, vidjecu do kraja dana ako ga ne ukloni javicu se opet da vidim jel prodan ili nije. Meni iskreno ne smeta sto je sa troje vrata, inace imaju i jedan sa 5 vrata, nesto skuplji od ovoga, čak i nesto vise opreme, vidio sam da ima zadnje parking senzore, ali i nesto vise prešao. Quote Share this post Link to post Share on other sites
jevta 251 Posted April 2, 2021 Nemoj bežati od 1,2 običnog taj zadovoljava sve potrebe za najmanje para. Quote Share this post Link to post Share on other sites
horvat 6456 Posted April 6, 2021 (edited) https://www.polovniautomobili.com/auto-oglasi/17984139/fiat-evo-14b-turbo Edited April 6, 2021 by horvat 4 Woodoo, Ivan, italiano and 1 other reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Filip MK 4 Posted April 6, 2021 @Bojan1989 @gagi82 Ako ste u mogucnosti da nadjete zadnju generaciju GP-a 1,3 mjet za 75 ks Euro 4 (bez DPF-a), mislim 2009 godiste sa najvisim nivoa opreme, bilo bi prava stvar, osven ako ne trazite bas Evo i EURO 5 normu, tada mislim da je multiair bolja opcija (atmo ili turbo). Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17648 Posted April 6, 2021 Sa Euro 5 turbo motorima na Evu krece zanimacija. I sa dizelima i sa benzincima. Btw, odlican je primerak iznad. Ali svaki put kada na Evu sa MultiAir od 135 konja vidim menjac sa 5 brzina (FPT C510.5) - zapitam se gde je zapelo kod inzenjera . Pretpostavljam da je u pitanju bio tipican zabarski pristup. C514.6 koji su gurali u FIRE je bio sa premalo podrzanog torque, samo 147 Njutna. Opelove M32 (C544) i M20 nisu hteli vise da stavljaju, zbog silnih problema u samoj konstrukciji tih menjaca. A C635 (deklarisan na 350 Njutna) je predstavljen tek godinu i kusur kasnije od pojave Eva. Pretpostavljam da je bilo "daj sta das" , a da podrzava taj torque, tj. C510.5 . No ostalim modelima, C635 sestobrzinac po default ide uz tu motorizaciju. Ruku na srce, svuda je taj motor i jaci i sto je bitnije - sa prilicno vise torque. 1 Nikola031 reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Nikola031 940 Posted April 6, 2021 @Ivan, ne znam ima li Evo 1.4 turbo multiair jos nekih problema osim multiair jedinice, ali bi i to trebalo da je sredjeno u narednim iteracijama. Bas sam se zagrejao za tu motorizaciju Quote Share this post Link to post Share on other sites
darkman14 5900 Posted April 6, 2021 56 minutes ago, Ivan said: gde je zapelo kod inzenjera To su imali viska u magacinu, jedino objasnjenje. Isto kao i moje vecito pitanje sto 5x98 na 500L, a Bravo i Delta na 4x98. Quote Share this post Link to post Share on other sites