Jump to content
FAS Goran
hansf

Fiat Grande Punto - saveti, iskustva pre kupovine

Recommended Posts

Vi znate bolje od mene sta uzimam izgleda? 
Ako ne znate da citate nemojte da se pravite pametni. 
Lepo sam rekao da ni jednog jos nisam cuo na prvom paljenju da radi kako treba. To je predznak da su dizne lose i kao savet preporucujem da kad kupujete taj motor sa 84ks da ga vi prvi upalite a ne da vas doceka zagrejan jer tako su i ovi radili odlicno i u voznji bili odlicni al kad se iole zagreju. 
Znaci ili do 100-150k km pravih ili preko 300k jer tad su verovatno dizne promenjene a kod tih dizni jos uvek nema remonta a posto preko ne karabudze onda stave nove dizne. Ali sve sto sam do sad video je bilo preko 200k km ma sta vi mislili da uzimate jer se lako odradi kilometar sat i kompjuter. 
Sam motor je dobar ali su ukenjali stvar i sa turbinom koja je dobila vise elektronike tako da strucnjaci ne uporedjujte 1,3 mjet od 75ks sa 1,3 mjet od 84 ks jer to nisu isti motori tj nije im isto napajanje. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

3500 je maksimum, jer bih odradio veliki servis + registracija (ako je potrebno). Poznanik prodaje Eva 1.3 84 ks u odlicnom stanju za 4000, registrovan, odradjen veliki servis prosle godine, sto mu dodje na isto. Prvenstveno mi je bitna pouzdanost, za koju se slazu svi kod modela sa 75 ks. Zato bih mozda najpre njega uzeo, ali je jako slaba ponuda na oglasima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

O pouzdanosti samih motora ne mogu da napisem nista..nedovoljno se razumem.

9 minutes ago, zubar said:

Poznanik prodaje Eva 1.3 84 ks u odlicnom stanju za 4000, registrovan, odradjen veliki servis prosle godine, sto mu dodje na isto

Zato mi ovo deluje dosta pouzdano. Dakle,poznajes lika,pretpostavljam da si upoznat i sa nacinom na koji ga je odrzavao, trebalo bi sve da ti bude potpuno proverljivo..ne kazem da se na placevima ili kod preprodavaca ne moze naci lep primerak,ali ja bih uvek radije uzeo auto od vlasnika kojeg poznajem i za koga znam kako se brinuo o autu.  Moje misljenje..nista vise.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slazem se da je bolje kupiti od poznanika, naravno. Pogotovo sto je taj auto uvezen pre godinu dana, maksimalno mazen i pazen.

Prvi put kupujem auto, pa sam zato jako neodlucan.

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 minutes ago, zubar said:

Prvi put kupujem auto, pa sam zato jako neodlucan.

Been there,done that. :D Hocu reci - prosao sam to i sam..prosle godine sam uzeo svoj prvi auto u zivotu. Ti si vec doneo neke odluke ocito..zainteresovan si za Grande/Eva,trazis dizel 1.3 motor...i to je vec neki konkretan pocetak potrage,opredelio si budzet... Polako, najbitnije je naci lep i sto bolje ocuvani primerak.

Edited by Decak Iz Vode

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, Decak Iz Vode said:

O pouzdanosti samih motora ne mogu da napisem nista..nedovoljno se razumem.

Zato mi ovo deluje dosta pouzdano. Dakle,poznajes lika,pretpostavljam da si upoznat i sa nacinom na koji ga je odrzavao, trebalo bi sve da ti bude potpuno proverljivo..ne kazem da se na placevima ili kod preprodavaca ne moze naci lep primerak,ali ja bih uvek radije uzeo auto od vlasnika kojeg poznajem i za koga znam kako se brinuo o autu.  Moje misljenje..nista vise.

A sto ga onda prodaje kad je tako dobar? 
Ovih dana me je spopadala jedna forumasica za neki auto i to je bilo te ovo te ono i ja joj govorio sta da uzme a ona redovno gledala da uzme od poznanika i komsija i sta god je otisla kod majstora da pregleda nije valjalo sem jednog ali koji je bio papreno skup.

@andreja

Da taj Punto je posle svega tri meseca poceo da zeza sa diznama a kod mene je samo na prvom jutarnjem paljenju prve 2-3 sekunde pokazivao da ima neki prizvuk i malenu varijaciju na temu i posle toga je radio kako treba.  Bezazleno total jer posle toga je citav dan palio i radio odlicno ali eto to su pokazatelji da dizne nisu naj i to na kilometrazi od 230k km a tako je kod svih sto sam dosad video i vecina je presla oko 200-250k km. Jos je auto iz Holandije hde ljudi voze na otvorenom vise nego po gradu i imaju prilicno velike kilometraze. 
Sve u svemu pre bih uzeo benzinca pa nek dolivam ulje kad treba kad je GP Evo u pitanju. 
Mogu samo da kazem da je 1,4T-jet solidna kupovina jer sam gledao neke primerke sa 350-400k km i koji sasvim lepo rade. E sad da li troskare ulje kao obican atmosferac to ne znam ali sam video km i iznenadio se. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

On ustvari ni ne prodaje auto, tj nije imao jos u planu.

Stavise, ni ne zeli da meni proda auto, osim ako ja ne insistiram, upravo zbog dizni. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poštovanje.

Razmisljam da da kupim Fiat Grande punto 1.3 mjet 55kw. Cijena je 2000€ (nije registrovan) presao je 230k (barem tako pise)

Pa me interesuju neka vasa misljenja? Posto auto je relativno jeftino, a fino izgleda, pa mi to malo nije jasno.

Sta da gledam prilikom kupovine? Prodavac tvrdi da je sve okej, i da nema ulaganja u njega (u sto cisto sumnjam) Al' eto sta bih trebao paziti, neka manja ulaganja su okej, al' ne bih da se zavalim.

Ps. u pitanju je Bosna. Nadam se da sam dobrodosao, mi nemamo nekog ozbiljnog foruma za italijanska vozila.

Hvala unaprijed.

 

Edited by Ivan
Formatiran tekst

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Katurla

Pozdrav i za tebe, dobrodosao na forum, naravno ;) .

1.3 MultiJet su provereni motori, mali potrosaci, napravljeni u vise miliona primeraka, isli u gomilu modela razlicitih brendova... Cisto da znas da su sa lancem, a ta 75 KS verzija nema plivajuci zamajac. Obrtni mu je 190 Njutna, menjac provereni FPT-ov C510 petobrzinac. Generalno solidan autic, nema nekih izrazenih boljki. Tesko sta da mozemo ovako napamet da ti preterano kazemo, naravno dosta zavisi od stanja konkretnog primerka koji gledas, godista... Ako zelis, mozes da ostavis link i PrintScreen oglasa, pa da kolege i vlasnici prokomentarisu opremu, stanje... Mozes i da okacis VIN, pa da pogledamo tacan datum proizvodnje, kompletnu specifikaciju opreme (ako je navedena, mozes to i sam u ePer). Ako je slucajno uvoz iz Italije, mozes online na "Ultima Revisione" da proveris preko ITA tablica stanje kilometraze prilikom zadnjeg tehnickog tamo...

Najbolje da odvojis malo vremena i prelistas temu unazad, bas je detaljno pisano o modelu i kupovini.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav @hibi011, malo sam cunjao online ali nisam nasao konkretno, da li ovaj model 1.3Mjet 84ks ima ili nema plivajuci zamajac? Jer na sajtu Polovni Automobili neki prodavci oznace da ima, dok drugi isticu da ovaj model nema plijavuci zamajac. Sta je istina? :D Hvala na odgovoru.

 

Edited by Ivan
Prebaceno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Istina je da svi preko 75ks imaju plivajuce zamajce :D

Послато са SM-A307FN помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tako ti je to, generalno smo svi laici ovde pa uvek postoji mogucnost za neku nenamernu gresku :D Generalno nije ti ni bitno da li ima ili nema, ako ga ima i iole je dobar trajace 100god

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

A i sta god da te zanima, preko VIN raskupusas auto u ePer, pokupis serijske brojeve delova koji te zanimaju - a na dalje, Internet je cudo jedno sta sve ima :D .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ima ili nema  potpuno  je svejedno  jer ga nitko nije menjao osim ako se je neka budala iživljavala  na autu.  Relativno  mali okretni momenat koji u praksi  nije toliko nisko koliko piše (1500-1750okr/min) ne može ga lako uništiti.  Slabija karika je kvačilo. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skupo ga je zameniti to je cinjenica, ali ako je u dobrom stanju valja ga imati. Lepsi i mirniji rad motora... No, jos jedna stvar koja je vrlo cesta po oglasima, neki oznacavaju da je motor EURO4 a neki da je EURO5? Dakle 1.3 MJet 62KW?

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 8/4/2020 at 2:01 PM, Dule 021 said:

 Da taj Punto je posle svega tri meseca poceo da zeza sa diznama a kod mene je samo na prvom jutarnjem paljenju prve 2-3 sekunde pokazivao da ima neki prizvuk i malenu varijaciju na temu i posle toga je radio kako treba.  Bezazleno total jer posle toga je citav dan palio i radio odlicno ali eto to su pokazatelji da dizne nisu naj i to na kilometrazi od 230k km a tako je kod svih sto sam dosad video i vecina je presla oko 200-250k km. Jos je auto iz Holandije hde ljudi voze na otvorenom vise nego po gradu i imaju prilicno velike kilometraze. 

Može li se taj problem sa diznama videti na dijagnostici?

On 8/3/2020 at 11:42 PM, Dule 021 said:

Vi znate bolje od mene sta uzimam izgleda? 
Ako ne znate da citate nemojte da se pravite pametni. 
Lepo sam rekao da ni jednog jos nisam cuo na prvom paljenju da radi kako treba. To je predznak da su dizne lose i kao savet preporucujem da kad kupujete taj motor sa 84ks da ga vi prvi upalite a ne da vas doceka zagrejan jer tako su i ovi radili odlicno i u voznji bili odlicni al kad se iole zagreju. 
Znaci ili do 100-150k km pravih ili preko 300k jer tad su verovatno dizne promenjene a kod tih dizni jos uvek nema remonta a posto preko ne karabudze onda stave nove dizne. Ali sve sto sam do sad video je bilo preko 200k km ma sta vi mislili da uzimate jer se lako odradi kilometar sat i kompjuter. 
Sam motor je dobar ali su ukenjali stvar i sa turbinom koja je dobila vise elektronike tako da strucnjaci ne uporedjujte 1,3 mjet od 75ks sa 1,3 mjet od 84 ks jer to nisu isti motori tj nije im isto napajanje. 

Znaci li sve ovo sto si napisao i za model od 80KS tj 59KW?2014.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...