Jump to content
FAS Goran
hansf

Fiat Grande Punto - saveti, iskustva pre kupovine

Recommended Posts

 

 

Kada se obori zadnja klupa u gepeku se dobije stepenica!!! NEDOPUSTIVO i tacka!

 

Jel moze neko da mi objasni zasto je ovo toliki problem pa se uvek pominje i u novinama i u emisijama pa vidim i ovde na forumu, mislim sta je konkretno problem oko tog stepenika, sve sto si zamislio da stavis u gepek sa spustenim sedistima, stace unutra, sa stepenikom ili bez njega ... 

 

Pre svega jedno pitanje. Vidim imas punta Mk2, Kakva je situacija na Mk2 sto se tice zadnje klupe?

Jako dugo sam imao Mk1 i kada mu se obori zadnja klupa dobije se ravan pod. Kao sto rekoh kod GPa se dobije (kao i u Chromi) stepenica!!!

 

U cemu je problem?

Onaj tko je ikada nesto tovario u auto koji ima tu stepenicu savrseno zna o cemu se radi. Svi auti imaju veci ili manji prtljaznik prema tome namenjeni su i za prevoz tereta.

Uzmi na primer vrecu cementa,brasna,zemlje za cvece...kutije.... ako je pod ravan spustis dole i gurnes do kraja bez po muke isto tako i istovar. Ukoliko ima stepenicu a radi se o teretu od 40-50 Kg, treba da budes dizac tegova i jos da imas ruke od 1,5 metara. Kada istovaras onda vuces prema prema otvoru prtljaznika i deo ostane na toj stepenici te postoji velika mogucnost puknuca vrece ili kutije.

Konkretno, kada se budes zenio i kupovao pice i ako u autu imas stepenicu onda ces videti o cemu se radi. Isto tako ako natovaris neki teret (kutiju,ves masinu.....) taj teret pola stoji na stepenici odnosno na oborenom naslonu i preko ruba se klacka u prtljazniku, dakle sigurno ce se ostetiti ili ce jos i ostetiti unutrasnjost automobila.

Stavi neku plocu (npr stiropora) Zbog velicine, oblika prtljaznika moras uzduzno, tamo gde ti je u stvari pod prtljaznika imas neiskoristenu rupu duboku debljine naslona.....

 

Da se razumemo ja moj auto ne koristim kao teretni, za te potrebe imam velik izbor ali da dovezem samo jednu plocu stiropora moram obarati zadnju klupu!

 

Bodove na testovima itekao nosi upotrebljivost prtljaznika ciji se volumen meri mislim teniskim lopticama sto u realnim uslovima nema nikakve veze. Kod GPa (kod mk1&2 manje) nosac zadnje police nedopustivo duboko ulazi u prtljaznik i strasno smeta unosu bilo kakvog tereta! Pogledajmo svete krave nemackih proizvodjaca koji marljivo skupljaju bodove? 

Talijani zbog 2-3 cm krace sedece povrsine imaju losa sedala i gube bodove jer se neudobno sedi..........................

To su sve mozda sitne stvari ali te sitnice na probirljivom trzistu i te kako smetaju!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kod mk2 stoji naslon malo pod uglom kad se sedalni deo uspravi i naslon spusti da lezi, ali nista strasno

 

ja sam jednom vozio drugaru ves masinu i babi frizider pa sam morao da spustam sedista, ali mi nije smetalo ni malo

 

primetio sam da to uvek napomenu u emisijama pa sam zato i napisao

 

sto se tice bodova, kod nas niko ne gleda bodove i ocene u emisijama pa na osnovu toga kupuje auto, prvo se gleda cena,  a onda sve ostalo

 

cak su i 500L ljudi kupovali zbog odlicnih uslova kredita, a ne zato sto im je takav auto bas potreban, da nije bilo tog popusta ne bi bilo ni toliko 500L-a kod nas

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nase trziste nije vredno pomena. 500L je odlican auto ali ima u svojoj klasi zestoku konkurenciju a da kod nas drzava po pitanju cene ne cini ono sto cini tesko da bi ih videli na putevima.

Svi novi auti su odlicni, ali sitnice odlucuju. Netko stedi gde se ne vidi i ne oseca a netko ono sto bi mogao napraviti jos bolje napravi da bude gore!

Trziste je nemilostrdno pa rezultate vidi po prodaji.

Fiata jos jedino spasava dizajn a sto se ostalog tice svesno kaskaju za ostalima.

Da Fiati bolje drze cenu (bili bi skuplji kao polovni) nitko ih ne bi kupovao, Svete krave Nemackih proizvodjaca su daleko pozeljnije a kvare se kao i svi drugi.

 

Odlutah! Puno citam literaturu o autima pa me nervira sto Talijani sami rade protiv sebe!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imam par pitanja za iskusnije vlasnike Grande Punta. Ovaj auto sam vozio u više navrata u 1.9 verziji i izuzev poprilično "mekanog" volana i relativno duge palice menjača nisam imao drugih zamerki, naprotiv, oduševio me je. Ja bih sebi uzeo  1.3 dizel, 3 ili 5 vrata. Ono što mene zanima je da li svaki GP ima hill holder ili je to bila opcija? Da li USB ulaz imaju samo verzije sa Blue&Me sistemom? Koje su stvari izmenjene prilikom restylea? Na šta treba posebno obratiti pažnju prilikom kupovine (čitajući temu vidim da relativno često odlazi senzor položaja volana)?

Share this post


Link to post
Share on other sites

eto ja imam GP i moj nema HILL HOLDER iako ima dosta visok paket opreme tako da mu to dodje kao neka opcija.. a sto se tice usb mislim da si u pravu da imaju samo opcije sa Blue&Me sistemom ali nisam siguran (posto ni to moj Gp nema). tako da ne znam da li sam ti bog zna koliko omogao sa ovim odgovorom ali eto.. ja konkretno vozim  taj 1.3 od 75 konja tj ona najslabija verzija i skroz sam zadovoljan i potrosnjom i kako taj auto ide, a tek oni jaci mogu da zamislim sta tek rade. a oko kupovine probaj da vidis da nije imao bas neku tesku havariju  ili da nije stukao 1000000 km a sve ostalo je manje vise relativna stvar.  na koji restyle mislis? na Punto evo?

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

 

Kada se obori zadnja klupa u gepeku se dobije stepenica!!! NEDOPUSTIVO i tacka!

 

Jel moze neko da mi objasni zasto je ovo toliki problem pa se uvek pominje i u novinama i u emisijama pa vidim i ovde na forumu, mislim sta je konkretno problem oko tog stepenika, sve sto si zamislio da stavis u gepek sa spustenim sedistima, stace unutra, sa stepenikom ili bez njega ... 

 

Pre svega jedno pitanje. Vidim imas punta Mk2, Kakva je situacija na Mk2 sto se tice zadnje klupe?

Jako dugo sam imao Mk1 i kada mu se obori zadnja klupa dobije se ravan pod. Kao sto rekoh kod GPa se dobije (kao i u Chromi) stepenica!!!

 

U cemu je problem?

Onaj tko je ikada nesto tovario u auto koji ima tu stepenicu savrseno zna o cemu se radi. Svi auti imaju veci ili manji prtljaznik prema tome namenjeni su i za prevoz tereta.

Uzmi na primer vrecu cementa,brasna,zemlje za cvece...kutije.... ako je pod ravan spustis dole i gurnes do kraja bez po muke isto tako i istovar. Ukoliko ima stepenicu a radi se o teretu od 40-50 Kg, treba da budes dizac tegova i jos da imas ruke od 1,5 metara. Kada istovaras onda vuces prema prema otvoru prtljaznika i deo ostane na toj stepenici te postoji velika mogucnost puknuca vrece ili kutije.

Konkretno, kada se budes zenio i kupovao pice i ako u autu imas stepenicu onda ces videti o cemu se radi. Isto tako ako natovaris neki teret (kutiju,ves masinu.....) taj teret pola stoji na stepenici odnosno na oborenom naslonu i preko ruba se klacka u prtljazniku, dakle sigurno ce se ostetiti ili ce jos i ostetiti unutrasnjost automobila.

Stavi neku plocu (npr stiropora) Zbog velicine, oblika prtljaznika moras uzduzno, tamo gde ti je u stvari pod prtljaznika imas neiskoristenu rupu duboku debljine naslona.....

 

Da se razumemo ja moj auto ne koristim kao teretni, za te potrebe imam velik izbor ali da dovezem samo jednu plocu stiropora moram obarati zadnju klupu!

 

Bodove na testovima itekao nosi upotrebljivost prtljaznika ciji se volumen meri mislim teniskim lopticama sto u realnim uslovima nema nikakve veze. Kod GPa (kod mk1&2 manje) nosac zadnje police nedopustivo duboko ulazi u prtljaznik i strasno smeta unosu bilo kakvog tereta! Pogledajmo svete krave nemackih proizvodjaca koji marljivo skupljaju bodove? 

Talijani zbog 2-3 cm krace sedece povrsine imaju losa sedala i gube bodove jer se neudobno sedi..........................

To su sve mozda sitne stvari ali te sitnice na probirljivom trzistu i te kako smetaju!

 

Sve tacno. Punto mk2 ima ravan pod kad se obori zadnja klupa. Dok nisam ugradio plin citav pod je bio ravan, a utovar i istovar tereta je bio laganica. Sad postoji taj stepenik od 5cm i stvarno zapinjem kad auto pretvorim u VAN verziju.(par puta sam rekao da je Fiat napravio Punta u karavan verziji, u Srbiji bi mu podigli spomenik zahvalnosti. Fiat Palio karavan je koliko upotrebljiv, toliko i dizajnerski rogobatan. )  Nije to toliko cesto, ali opet.... E, sad. i ja se pitam cemu taj korak unazad pa je resenje kod GPa takvo kakvo jeste?  :question:

 

Stranom kupcu ce bas tih spomenutih 2-3 cm da naprave razliku prilikom izabira auta jer ce za bilo koji imati iste ili jako slicne troskove odrzavanja. Npr, radni sat je isti za bilo koji auto. Originalni delovi su jednako skupi za bilo koji auto iste klase. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala na odgovoru. Stric poseduje GP sa 1.9 motorom koji ide kao raketa. Od opreme ima sve sem panorama krova i zato mi se i dopalo kad sam video da ima Hill holder, B&M, bord komp, tempomat... U suštini, kad probaš tako bogato opremljen primerak i sa jakim motorom onda se lako odlučiš šta da kupiš... Već imam odličnog majstora kod koga održavam druga kola i koji radi italijane pa mi je i zbog toga GP privlačniji nego Corsa, iako je ista platforma. Da ne govorim da mi je lepši i po pravilu bogatije opremljen i mlađi za istu cenu.

 

Gledam oglase ali definitivno dok se ne pogleda uživo nemože se doneti neka odluka. Ima lepih primeraka bez MF volana i maglenki, poneki se provuče i bez fabričke muzike ali se sve to (izuzev MF volana) lako rešava za sitan novac. Kožni volan i menjač ne znam da li su prednost ili mana, ispada da ćeš ga presvući svejedno. Nije mi hitno ali ću pratiti ovu temu pa kad nešto izleti predstavljam ga ovde na forumu :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Boljka koznog volana i rucice menjaca je ispravljena  sa restyle-om gp-a tj u gp evo varijanti ,  imam ga i vidim da je od visokokvalitetne koze  i evo cetvrtu godinu gazi i dalje je ko nov.  Moj od opreme nema jedino panoramu , tempomat i hill holder , sve ostalo je tu. Usb dolazi samo sa blue&me .

Mislim da je najbolji izbor motorizacije po meni upravo 1.3 od 75ks . nekom je to malo ali ovo je pre svega gradski auto, Ja imam 1.6 mjt od 120 ks i prosto mami da se gazi i stisne a ipak nisam kupio auto za to , da sam to hteo uzeo bih 147-icu ili brava, koji su nesto  upravljiviji. moram da imam malo samokontrole  :smoke:

Ima i 1.3 od 80-92 ks u najnovijim verzijama ali oni su previse isforsirani po mom miljenju  sa skupim i komplikovanim turbinama kao i ovaj moj , dolaze uz plivajucim zamajcem i DPF-om ,  za razliku od ovog od 75 ks, u prevodu dosta skuplje odrzavanje i popravka kvarova ako ih bude.

Edited by knezilija

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma da, zato sam se i odlučio za slabiju verziju. Treba mi za gradsku vožnju uz niske troškove eksploatacije i registracije... Drugo, ne verujem da se u gradskoj vožnji primeti razlika između 75 KS i 90 KS, možda tek na otvorenom jer ovaj potonji ima i 6. brzinu.

Ono što me ne raduje je da slabo ima fabričkih Alu felni za GP na oglasima. Čeličnih ima koliko hoćeš i za male pare ali Alu baš slabo :-(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probao sam i taj sa 90 KS i nije puno živahniji (možda lošiji primerak) u odnosu na slabijeg brata, ali zato vuče par skupih problema. Plivajući i čuvene menjače sa 6 brzina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Capture.jpg

 

http://www.polovniautomobili.com/oglas3927782/fiat_grande_punto_13_mjet_75_ks/

 

Pogledaj ovaj. Prodaje ga kolega Dule sa foruma. Jako korektan prodavac.

Bolje da daš u startu malo više, nego za manje da kupiš neku rupu bez dna u koju ćeš stalno trpati pare.

 

 

Sad vidim da ste okacili link ka mom oglasu ali moram da vas razocaram i kazem da sam juce prodao ovaj prelep auto koji je zaista bio u sjajnom stanju.Oglas sam okacio u subotu a vec u nedelju su ga gledali neki momci i ponudili 4500 sto je realno malo za ovakav primerak a onda je juce zvao jedan novosadjanin  koji je ponudio jos manje  tj 4300 i onda mi je pukao film i rekao sam da ga nedam ispod 4800 na koje je on i pristao  ali posle pregleda kod majstora gde je ustanovljeno da treba da se ocisti EGR ventil  i to je bilo sve na autu od gresaka. Lako sam posle izbrojao pare  kad je covek video da kupuje odlican primerak.

Lovaca na nisku cenu ima koliko hoces ali ljudi ne radi se vise za 1000 eura pa da se spusta 500-700 eura u staru a pritom se ne zna ni na sta.

 

 

 

Lovaca na nisku cenu ima koliko hoces ali ljudi ne radi se vise za 1000 eura pa da se spusta 500-700 eura u staru a pritom se ne zna ni na sta.

:thumbsup:

 

Ja sam taj novosadjanin koji je "lovac na nisku cenu" :welcome:.

Uzgred auto je placen 4.750e i nisam primetio da je Duletu t.j. Dusku kako ga ja znam,pukao film. Naprotiv.

Posto volim da su mi kola apsolutno ispravna,ako nekoga interesuje mogu napisati sta sam sve radio (platio) da ga dovedem u to stanje.

Izvinjavam se sto tek sada komentarisem ove postove,ali tek odnedavno sam clan FLCS,a i tek sada sam nabasao na njih. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moj Grande Punto je 2009. 55 KW, i do sada je presao 55000 km. Ima kozni volan sa komendama radio i Blue&Me sistema i kozni mjenjac. To su na mom modelu u Fiatu odradili kvalitetno i ne vidim da ce se poderati tako lako u narednom periodu. 55KW je dovoljno za grad i magistralnu voznju bez ambicija za preticanjem i trkanjem. Moze on fino da povuce, ali daleko je to od 1.9 motora.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Od sredine 2008 godine je resen problem sa "ljustrenjem" koze na volanu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bio danas da vidim auto iz ovog oglasa: http://www.polovniautomobili.com/oglas4335679/fiat_grande_punto_13_mjet/

 

gp75.jpg

 

Malo je reći da sam se razočarao. Naravno, ne očekujem da kupujem novi auto ali ovaj zahteva zaista dosta ulaganja da se dovede u pristojno stanje. Već nakon par minuta sam znao da ovo nije automobil kakav tražim. Kaseta otvorena jer se brava pokvarila, guma nosača krovne antene propala, sve 4 gume Michelin zimske ali skroz propale (imaju šaru ali su ispucale), brava zadnjih levih vrata ne radi, na više mesta propale presvlake a takođe i tapacir vozačevih vrata (cigarete), vozačevo sedište propalo i da ne spominjem gomilu sitnih ogrebotina i da čitav enterijer izgleda izmučeno i istrošeno :-( Sa druge strane eksterijer je OK: sva stakla su originalna, zazori na karoseriji dobri izuzev što je hauba blago izdignuta (par mm) na jednom kraju i par ogrebotina po vratima. Na buster je lako upalio i motor radi mirno, nema sumnjivih zvukova koji bi ukazivali na neko veće ulaganje (izuzev akumulatora ali to je ionako potrošna roba), jedino je boca antifriza potamnela da sam pomislio da je neko sipao plavi greškom (ali nije). Km nije prava, preko 200 kkm ima, to se vidi iz računa u servisnoj knjizi ali se vidi da je auto redovno održavan. Ono što me je prijatno iznenadilo je da ima Blue&Me. Cena je malo jaka za auto kome su potrebna dodatna ulaganja (navodno bi zadnja cena bila 3.500) ali možda sam nekoga zainteresovao da ga pogleda ako ga sve ovo gore napisano nije obeshrabrilo.

Što se mene tiče, potraga se nastavlja :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako je to taj auto (99 % na slikama da jeste) koji se prodaje od prošle godine onda beži. U avgustu kada sam ga gledao , bio isto sa trulim gumama, oštećenim zadnjim branikom, mislim bez police i bilo čega u gepeku. Enterijer užas i otpalo dugme radija. Odustao sam od bilo kakve vožnje. I cenu je bio spustio na oko 3100 e.

Generalno ako ćeš dobrog GP moraćeš dobro i da platiš, sve ostalo blagi užas. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stalno listam stranjske oglase i ovaj mi je zapao za oko samo tako. Otprilike bi sa carinom izasao oko 3700eur

http://www.anibis.ch/fr/automobiles-voitures-de-tourisme--113/fiat-grande-punto-19jtd-abarth,-2006,-248-km,-3'400--6521862.aspx?sf=ag_4&atxl=13358_%25punto%25&aral=833_2002_&aidl=115&p=3&fcid=113

 

Screenshot_3.jpg

Edited by gile smederevo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne verujem da je to taj, ovaj ima račun iz servisa od oktobra u IT. A ovome je dugme radija prelepljeno folijom da se prikrije koliko je izlizano, pokvaren prekidač za podešavanje retrovizora...

 

Ma ne može biti ista ili niža cena polovnjaku ovde u odnosu na Nemačku ili Holandiju, logično da uvoze krševe koje srede pa kako se zalomi. Sreća da je ovo zahvalan motor i da ono što uvezu sa 200+ kkm može još dosta da se vozi. Da gledam benzinca mnogo bih se lakše odlučio, više je očuvanih (što je i logično). I izgleda da je denivelisana prednja ivica haube normalna pojava, većina ima malo veći zazor levo (ili se barem tako čini na slikama).

 
 
Nije mi žurba za kupovinu, skupljam još parica pa će se lakše naći nešto da valja :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moze li mi neko reci nesto o Fiat Grande Punto 1.6 Multijet 16V DPF, kako su se pokazali ovi motori, jel vrlo malo su zastupljeni ,trazio sam po fotumu al dzaba!

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imaš taj motor u novom Bravu tako da sve što važi za njega važi i za GP. A dosta su retki kod nas i dalje. Po meni prava mera za Puntića.  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa evo moguda ti kazem da taj motor u puntu ide kao nevreme,  jedino cime bas i nisam zadovoljan je buka koja je manje vise veca nego kod 1.9 motora, nekako drugaciji zvuk, sirov, metalan, mada  tako je napravljen , nije uopste napadan vec jednostavno drugaciji. Nije bas i za kratke relacije , jer treba mu 3-4  kilometra  da odlepi kazaljku temperature(zadnjih meseci),  kad dodje toplije vreme naravno da je bolje sto se toga tice, trosi oko 6-7l  u gradu(kratke relacije, hladni startovi), 4l  otvoreno i oko 3.5 l kad se bas bas penzionerski najstedljivije vozi na otvorenom(po boardu) .

Trenutna potrosnja se skoro  udupla kad pocne regeneracija DPF-a i tako.... standardno .

Prva mi je godina sa njim tako da su to utisci za sada,...kod mene jos treba da se pokaze.

Edited by knezilija

Share this post


Link to post
Share on other sites

Izuzetno redak model GPa i kao takav skup! Voleo bih takvog!

Jedino DPF (kao i kod svih auta) moze praviti probleme ako auto ne izlazi iz grada.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa evo moguda ti kazem da taj motor u puntu ide kao nevreme,  jedino cime bas i nisam zadovoljan je buka koja je manje vise veca nego kod 1.9 motora, nekako drugaciji zvuk, sirov, metalan, mada  tako je napravljen , nije uopste napadan vec jednostavno drugaciji. 

 

100% se slazem, obzirom da imam Dobla Maxi sa ovim motorom. Bas je bucan i ima drugaciji zvuk od starog 1.9

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...