Jump to content
FAS Goran
hansf

Fiat Grande Punto - saveti, iskustva pre kupovine

Recommended Posts

Iz komentara: 

 

"Evo da vam odgovori glavni krivac, glumac tekstopisac i producent. Da, dobro ste videli, pogrešno sam se uhvatio za pištolj koji je najbliži kameri, ni sam ne znam zbog čega. Obično u privatne automobile sipamo gorivo tokom testa, dok su ona koja dobijemo od uvoznika uglavnom napunjena. Slučaj je hteo da je vlasnik Grande Punta nama izašao u susret i dao nam auto pun puncijat goriva. Dakle, sam kadar sipanja, kada vidite da se pomera brojač na točilici smo "lažirali" jer je sipano u pomoćni automobil koji se koristi za snimanje scena prolazaka. Kako sam obraćao pažnju na tekst i mizanscen oko aplikacije, "ugasio" sam deo mozga i uhvatio se za "stotku" a ne za G-Drive dizel. Hvala na gledanju, nadam se da ne zamerate :)"

Share this post


Link to post
Share on other sites

@gile smederevo

Druze u pravu si da je uzeo stotku, ali sreća pa im je samo trebao kadar sa pumpe kako "sipa" gorivo, inače bi vlasnik dodao još nešto na listu popravki :lol:

 

 

 

Edited by hibi011

Share this post


Link to post
Share on other sites

testautomobila.jpg TestAutomobila video: Fiat Punto Evo

 

Na testu je Fiat Punto Evo, model iz 2010. godine, ima 1.3 MultiJet snage 95 konja: 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Definitivno u Top 3 automobila svoje klase. Polo, Clio i Punto Evo/Grande Punto

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slažem se da su nedostaci manjak i (ne) upotrebljivost pregrada za sitnice, ali tako je bilo vreme. Nešto se ne sećam da se tada furala ova (suluda?) moda "turi flašu u svaku pregradu", zbog po radi hidriranja (čak ni Bravo nema te ostave za flaše).

Sa druge strane tvrda plastika je opšteprisutna u autima B segmenta, a posebno tada! Onda, sećam se jer sam ga novog kupio, GP je JEDINI u B segmentu 2007. imao ABS i suvozačev Airbag kao standard!

I da dodam, da sam u prvih godinu dana sa njim imao manje problema nego sa Toyotom Auris (istoj sam reklamirao naslone za glavu i spremao se da reklamiram škripucanje vozačevog sedišta)!

Edited by bane1321

Share this post


Link to post
Share on other sites

Grande Punto je najkompletniji Fiatov proizvod. Ni sa jednim drugim modelom, ne računajući mini klasu, nisu usjeli da naprave tako zaokružen automobil koji može da se nosi sa najboljim predstavnicima klase.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uvek su i dominirali u manjim klasama automobila. U Minicar klasi, to su i dan danas 500 i Panda koji brojno razbijaju konkurenciju. Panda je prosle godine bila najprodavanija sa 184.000 komada, 500 je imao 175.000 u Evropi. Prvi sledeci pratilac u klasi je tek ispod 100.000 komada. A za mene je njihov najkompletniji proizvod (u trzisnom smislu) upravo mali 500, koji i posle 12 godina konstantno drzi ili cak i povecava prodaju.

Isto je vazilo i za Puntica, koji je bio dominantan kada se pojavio u prvoj generaciji polovinom 90-ih. Ali je prodaja vremenom padala, trzaj je bio sa GP polovinom prosle decenije i poslednji sa Puntom Evo. Od tada je prodaja konstantno padala, dok na kraju sam model nije nazalost totalno ugasen. Evo kako se drzi npr. pomenuta konkurencija (Polo, Clio) uprkos najezdi B Crossovera:

 

Untitled1.thumb.png.8fd19341647db352257492f92678e18a.png

 

PS: Apropo testa iznad - ne znam da li iko iste dozivljava za ozbiljno. Poprilicno dezinformacija i pausalnih ocena, meni vise deluje kao zaje*ancija :) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kopiranje Carwow i drugih, sličnih YT kanala. Simpatično, za neki prvi dojam o autu, ali ništa više!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Punto je trebao da dobije nasljednika 2012 godine, ali eto neznalice iz FCA su ga umjesto toga ubile.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Ivan@bane1321

Ovaj tip godnama radi testove polovnjaka, ali nekako mu fali malo ozbiljniji pristup da bi test bio još kvalitetniji, a i objektivniji. Ali bože moj, svako radi na svoj način :D

Neću reći ništa loše za njegov kanal i sam sam gledao neke testove, ali to je moje mišljenje. Generalno ima površnih kanala (domaćih i stranih) koji manje više svaki model na testu ishvale bez nekih ozbiljnijih informacija, ili možda bolje da kažem konkretnijih informacija iz prakse korišćenja tog vozila.

To što neko izgugla specifikaciju o vozilu i njegovu potrošnju (po fabrici) mi nije ni T od testa automobila, ali za nekoga je možda taj info i par lepih reči o kolima dovoljan da prelomi kupovinu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ženina kuma se odlučila da joj prvi auto bude Grande Punto. Bio je kod mene na malo doterivanja tokom kog sam imao prilike da se detaljnije upoznam sa mukama koje muče ovaj model, a ovaj primerak ih je imao verovatno sve:od kvaka na zadnjim vratima koje neće da otvore vrata, preko pokvarenog prekidača za svetla do potpuno dezintegrisanog kucista filtera vazduha. (1.4 16v). Na kraju dodah i parking senzore, da ga makar sačuva sa zadnje strane.

Inače, 133000km na satu i sa solidnim oziljcima iz gradskih borbi. 

Nasuprot tome, mehanika je u skoz zadovoljavajućem stanju. Malo je štucao dok nije dobio  nove svećice, ali sad apsolutno opravdava zašto je jedan od najpouzdanijih i najrentabilnijih Fiatovih mali motora. 

Zanimljivo je da od opreme ima dosta toga ,čak i tempomat,ali nema maglenke. Tipično Fiatovski. Ističu se meni lepe 16ke alu kao optimum stila i upotrebne vrednosti. 

Evo malo random slika. Ako treba , nek admini naprave novu temu, mada (ne)će biti novih upisa. Ovo sam čisto onako usput ubacio, da kolege ako vide ove tablice u nevolji, stanu da pomognu.

 

IMG_20200711_160722.jpg IMG_20200711_142256.jpg IMG_20200708_210014.jpg IMG_20200708_190654.jpg

 

IMG-75ade9db84f007323a182f733f1880ce-V.jpg IMG_20200704_173812.jpg IMG_20200701_205206.jpg IMG_20200701_192106.jpg

 

Donor-Punto mk2 1.2 16V:

 

IMG_20200628_175234.jpg IMG_20200628_175226.jpg IMG-fb9bf840b69eb0ed9ee7f9d08890f394-V.jpg IMG-d7ebacda06397b921235b9f3474d9ab5-V.jpg

 

IMG-5051bc7b42dfdae327d855ee5423bd34-V.jpg IMG-79d4b6a66d56476077f1ee2d896b1348-V.jpg IMG_20200718_113318.jpg

 

Edited by Ivan
Sredjene slike i formatiran tekst

Share this post


Link to post
Share on other sites

Predpostavljam da na treci mislis  dizel 1.3 multijet:rofl:

Ajde jos jedno pitanje ... 1.2 ima start-stop, 1.4 nema... Da li uzeti sa ili bez?

 

Edited by Ivan
Ne citiraj prethodni post ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma svi su im motori dobri, pogotovo ova dva sto si navela :D Da li uzeti sa start-stop, ja licno ne vidim svrhu toga sem neke glavobolje u buducnosti
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 hours ago, MS PK said:

 Da li uzeti sa start-stop, ja licno ne vidim svrhu toga sem neke glavobolje u buducnosti

Moze li se taj cuveni S/S nekako skroz ukinuti,softverski ili nesto slicno.?

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 hours ago, gile smederevo said:

Ženina kuma

 

Pih, kako si ovo rekao, kao da je tudja. A skoro pa je rod rodjeni, mislim, ako me razumes... :)

Sta se neckas - hoces novu temu, ili neces? Mada sta si sve odradio u uvodnom postu, neko ne odradi toliko na 30 strana teme :D mislim da zasluzuje :)

Ps - odlican zenomobil, jednostavan, pouzdan, i moze da stavi u njega sve sto zamisli...manje - vise

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, mitros said:

Moze li se taj cuveni S/S nekako skroz ukinuti,softverski ili nesto slicno.?

Naravno, pa šta sve danas ne rade softverski, verujem da je ovaj zahvat jedan od lakših :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 hours ago, Jeca731 said:

Ajde jos jedno pitanje ... 1.2 ima start-stop, 1.4 nema... Da li uzeti sa ili bez?

Imam ga na autu i prvi potez po paljenju auta je da ugasim go*no :) . Samo bespotrebno urnise ostale komponente stalnim paljenjem/gasenjem motora po gradu, maltene sva elektronika ostaje upaljena dok je motor ugasen, itd... U mojim uslovima voznje po BG, u praksi provereno za smesnu ustedu u gorivu, koja verujem kasnije visestruko dodje na naplatu.

Razlika ti je npr. i akumulator - za S&S sisteme ne idu obicni, nego posebni EFB i AGM akumulatori, koji su primetno skuplji.

Summa summarum, ne bi mi to bio neki bitan parametar pri kupovini polovnjaka, svakako bih pre gledao koji je noviji, u boljem stanju i naravno onaj koji mi vise lezi sa performansama.

Oba 1.2 i 1.4 FIRE za koje pitas su peri-deri, jednostavne i trajne 8v masinice, jeftine za odrzavanje i registraciju. Jedino sto bih, ako mozda imas iole vise otvorenog puta, za Grande (koji je vec ozbiljniji i tezi auto od Mk2) isao na 1.4 16v verziju. Nepunih 30 KS i 30 Njutna vise od entry 1.2 motorizacije, plus u odnosu na ova dva je i 6 brzina, manje trosi i lepse se vozi na otvorenom... Ako je auto pretezno za grad i nezahtevnu voznju, onda su i ovi manji 8v petobrzinci sasvim OK resenje.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites
16 minutes ago, Ivan said:

Imam ga na autu i prvi potez po paljenju auta je da ugasim go*no :) . Samo bespotrebno urnise ostale komponente stalnim paljenjem/gasenjem motora po gradu, maltene sva elektronika ostaje upaljena dok je motor ugasen, itd.. 

Razlika ti je npr. i akumulator - za S&S sisteme ne idu obicni, nego posebni EFB i AGM akumulatori, koji su primetno skuplji.

Pa ako je S/S stalno ugasen i nikad se ne koristi,mora li se onda uzeti taj skuplji akumulator kad mu dodje vreme za zamenu,ili to jednostavno softver ne dozvoljava.:wallbash:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako auto i S&S sistem originalno koriste EFB akumulator (mikro hibrid 1 vozila), moze se menjati sa EFB ili AGM akumulatorima.

Ako koristi AGM (napredniji i skuplji mikro hibrid 2 sistemi, sa regenerativnim kocenjem) ide iskljucivo AGM. Svuda je preporuka nikako ne ici sa obicnim olovnim. Ovi akumulatori imaju vise zbijenih ploca izmedju kojih je sloj od fiberglasa, tako da omogucavaju mnogo vecu izdrzljivost, primetno veci broj ciklusa punjenja/praznjenja, cak do 5 puta brze punjenje, delimicnu napunjenost, itd... 

Da ne off-ujem, pisali smo dosta na temi o akumulatorima, menjali su vec ljudi... Za nasa vozila sa S&S (MH1) uglavnom idu EFB, cena im se vrti oko 12-13.000 din. Imas detaljno ovde, takodje i proceduru zamene, pa provrti par postova gore-dole ;) :

https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/31753-o-akumulatorima/&do=findComment&comment=1526810

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Forumasi pomoc, Planiram da kupim GP dizela sa 5v,  Kako vam se cini ovaj, dao bi ga za 2500e? Znam da model sa 75KS nema famozni plivajuci a da ovaj sa 90 ima. Koliko bi kostala zamena ako je los. E da i jos jedno pitanje da li ovi noviji GP sa 84KS imaju plivaju, DP filter....

 

grande ogl01.png

https://www.polovniautomobili.com/auto-oglasi/16618763/fiat-grande-punto-13-multijet

 

i da li mislite da se isplati dodati nekih 600e za noviji ovaj?

 

grande ogl02.png

https://www.polovniautomobili.com/auto-oglasi/16660831/fiat-grande-punto-13-mjt

za ovaj drugi su ostavili broj sasije

 

ZFA19900001510379

4C - GRANDE PUNTO (2008-2009)  
199251201000 - 2V-1.3JTD-75CV-E4-DYNAM -4P.GS.5M-I/CE
Engine: 3140600   Vehicle:   00513412 Manuf. date: 16/4/2009

 

 

Edited by neshaoct
dodao printscreen

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 hours ago, Milutinac said:

 

Pih, kako si ovo rekao, kao da je tudja. A skoro pa je rod rodjeni, mislim, ako me razumes... :)

Sta se neckas - hoces novu temu, ili neces? Mada sta si sve odradio u uvodnom postu, neko ne odradi toliko na 30 strana teme :D mislim da zasluzuje :)

Ps - odlican zenomobil, jednostavan, pouzdan, i moze da stavi u njega sve sto zamisli...manje - vise

Dobro ubedio si me. Stavi onda naslov Fiat Grande Punto 1.4  16V kumin prvenac :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zvao sam coveka koji prodaje sivog, posto se dobro poznajemo dace mi ga za 3000e. Sutra cu da idem da ga pogledam. Od koje godine je poceo DPF filter u GP?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...