Jump to content
FAS Goran
hansf

Fiat Grande Punto - saveti, iskustva pre kupovine

Recommended Posts

4 hours ago, milandjbg said:

jedino je oroblem kad se menja iz 1 u 2 brzinu,jedva povuce uz brdo.Mora npr u prvoj da se zavrti na 3 hiljade obrtaja da bi u drugoj kolko tolko povukao

Pa naravno da mora uzbrdo, da bi u drugoj brzini pao bar na obrtaje na kojima ima najveci torque. Po fabrici je to na nesto oko 1800 rpm, znaci moze da bude samo vise :) , zavisi i od konkretnog primerka i njegovog stanja.

Btw, meni 3000 rpm na dizelu nije bilo nikakvo "vrtenje" :) , terao sam JTD opusteno s vremena na vreme i u crveno. Cisto da se malo produva i ostane u formi, radio je kao satic i kada je prodat. Upravo ljudi prave kontra efekat, satiruci dizelase konstantnom voznjom na malim obrtajima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije u losem stanju,provereno presao 190 hiljada..Fino odrzavan i cuvan.

Jedino u gradu se malo alabije snqlazi ali sato na otvorenom kida uparen sa ovim menjacem pun pogodak.Mozda treba ocistiti zakrilca turbine,jer zna nekad da se umrtvi kada je dugo u gradu,ali cim ga malo zavrtim u vece obrtaje vrati se sve u normalu,i posle pali turbinu na 1800 kada i treba a od 2000 obrtaja povlaci extra...Za otvoren put je bas dobar..A da vredi da se zavrti to da,jedan kolega mi je rekao da ga ubacim u cetvrtu i da ga vozim jedno 10 ak kilometara na 3500 obrtaja da lepo produva sve...on to radi i kaze da je presao 160 000 bez ikakvih vecih intervencija...I da mu auto radi kao sat..i dalje..

I

Share this post


Link to post
Share on other sites
46 minutes ago, Ivan said:

Pa naravno da mora uzbrdo, da bi u drugoj brzini pao bar na obrtaje na kojima ima najveci torque. Po fabrici je to na nesto oko 1800 rpm, znaci moze da bude samo vise :) , zavisi i od konkretnog primerka i njegovog stanja.

Btw, meni 3000 rpm na dizelu nije bilo nikakvo "vrtenje" :) , terao sam JTD opusteno s vremena na vreme i u crveno. Cisto da se malo produva i ostane u formi, radio je kao satic i kada je prodat. Upravo ljudi prave kontra efekat, satiruci dizelase konstantnom voznjom na malim obrtajima.

Potpisujem sve od slova do slova :)

 

Ne mora uopste grad da umrtvi auto, lepo kada auto postigne radnu temperaturu pun gas do 4000-4500rpm i tako redovno i da vidis kako ce biti "produvan" nonstop. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, to mu je jedan od uslova da motor ostane u dobrom stanju. 

 

Kao sto je trcanje dobro za zdravog coveka i odrzava zdravlje i kondiciju, ako je covek (motor) bolestan, nije problem u trcanju.

Takodje kao i za trcanje bitno je prethodno zagrejati se, a i ohladiti se ako je forsiran mnogo (kilometrima pun gas, a ne par sekundi, to nije forsiranje) :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slazem se,planiram neki put pa cu malo da ga izduvam a mogu i neki aditiv,kada sam bio sipao za dizne wayns videla se je razlika..

Vrvt ima nesto i za turbinu map senzor ako nije mnogo prljavo da procisti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne treba ti nikakav put da ga malo produvas, kad postigne radu temperaturu u gradu, recimo skreces na uslovno desno na semaforu druga brzina pun gas od 2000-4000rpm i tako svaki dan makar jednom i eto :)

Ako su ti relacije po gradu takve da uglavnom ne postizes radnu temperaturu onda ti zagusenost i razni problemi ne ginu.

Послато са Mi MIX 2 помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 6/25/2020 at 3:30 PM, milandjbg said:

Iskreno ja to i radim,samo sam se tripovao,da ne sjebem nesto,jer sam smatrao da tako kidam auto...

I ja tako i sad mislim,ali nikako da se odviknem od toga.Mada sam pre neki dan provozao 2.brzinom na oko 3500,ceo potez oko buvljaka pa preko mosta na Adi,nekih 10 ak minuta.Pa šta bude:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav drugari, planiram da kupim Grande Punto pa ako mozete da preporucite koju varijantu? Nevazno mi je dizel ili benzinac. Sta se najmanje kvari? trenutno mi je to najvaznije.

 

Edited by Ivan
Spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

@pivopija

Pretpostavljas da nisi prvi koga interesuje kupovina GP ;) . Iz tog razloga je nepotrebno otvorena tema spojena sa postojecom.

Na prethodnih 147 strana, ispisanih za vise od 10 godina, mozes da procitas sve sto te zanima. Dovoljno je vec da prelistas i nekoliko poslednjih strana, gde se po ko zna koji put pisalo o izboru izmedju mogucih dizelskih i benzinskih motorizacija. Od pocetnika ili kolega kojima nisu bile bitne performanse, do ozbiljnijih masina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala druze!

A sta mislite o 1.3 multijet od 90ks. Vozio sam godinama Bravo mk1 1.6 16v. Da nece ovaj motor biti preslab u poredjenju sa prethodnim?

 

Edited by Ivan
Ne citiraj prethodni post ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pogledaj malo po netu medjuubrzanja za oba modela... Pa ces se, s obzirom na pitanje "da nije preslab" - verovatno poprilicno iznenaditi rezultatima poredjenja :) . Pri tome ne mislim na "klinackih" 0-100, nego bas medjuubrzanja 60-100 ili 80-120 u istom stepenu prenosa, kroz brzine - ono sto se najvise koristi u svakodnevnoj eksploataciji.

Poredis atmo i turbo motor i tu je najveca razlika. Mali dizel jeste 15-ak konja slabiji, ali ima skoro 50% veci obrtni. Sto doprinosi performansama, dobrim medjuubrzanjima i na nizim rpm, samim tim opustenijoj voznji sa manje saltanja, manje potrebe da se motor tera u obrtaje, itd... Na kraju krajeva, pored performansi, sve se to odrazi i na primetno manju potrosnju.

Sto se velicine/tezine tice, noviji automobili (nizeg) SubCompact segmenta su odavno sustigli, a neki i pretekli Compacte ranijih generacija. Konkretno, koliko se secam da je GP cak i trunku duzi od Bravo Mk1, skoro isto medjuosovinsko, velicina gepeka... Ono sto je ostalo na strani Compacta tih generacija je i dalje bila sirina vozila.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po specifikacijama je benzinac brži za skoro sekundu do stotke. I to je sve. Barem po mom iskustvu. Vozio sam Mareu sa tim motorom I sad dizela sa 86ks. Najveću razliku ćeš videti pod opterećenjem, klima, putnici, prtljag, uzbrdice. Tu dizel odnosi pobedu. O potrošnji da ne govorimo.
Lično gotivim više benzince, I taj 1.6 se lepo vrti i vozi, al dizel turbak je druga dimenzija i tu nema poređenja.
 

Edited by Ivan
Skinut nepotreban citat i TT potpis

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ubedili ste me. Uzecu GP 1.3 multijet sa panoramom.

 

Edited by Ivan
Ne citiraj prethodni post ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probaj, probaj, probaj :) ... Tu smo da procaskamo, iznesemo iskustva i konsultujemo se, ali svi smo ovde razliciti.

1 hour ago, knezevic76 said:

Lično gotivim više benzince, I taj 1.6 se lepo vrti i vozi, al dizel turbak je druga dimenzija i tu nema poređenja.

U slucaju ovih nasih najcescih kubikaza ispod 2l, mnogo veca razlika je sto bas i nema mesta poredjenju atmo i turbo motora.

Tj, mnogo vise znaci to, nego da li je benzinac ili dizel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

polovniautomobili.jpg PolovniAutomobili video: Grande Punto

 

Testirali smo Fiat Grande Punto iz 2008. godine i pokušali da saznamo zašto je toliko popularan kod naših vozača. Jeftino održavanje uz dobre vozne karakteristike predstavljaju glavne adute ovog mališana iz Torina. Okretan u gradu, ali i dovoljno veliki za duže puteve, Grande Punto zaokružuje potrebe mladih vozača ili manje porodice na jednom mestu:

 

 

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...