Jump to content
FAS Goran
hansf

Fiat Grande Punto - saveti, iskustva pre kupovine

Recommended Posts

Razmišljao sam i o 1.3mjet, jedino što sam video dosta primeraka koji su prešli Boga oca i veliki servis im je duplo skuplji od ,recimo, 1.2 benzinca a i opravke su skuplje. Nisam pametan ljudi, prvi auto kupujem, a od svih ovih sam se vozio u puntu 1.2 8 ventila i Lančiji Ipsilon 16 ventila, a ovo ostalo sve što znam sam kopao po tekstovima.

 

 

Edited by neshaoct
pismo Foruma

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako ubaciš plin i njega moraš da održavaš, taki bude blisko sa 1.3mjet.

A za benzin 1.2 8v, ja sam platio 7500rsd sa rukama za veliki servis ,menjao sve kaiševe, španer i pumpu za vodu...Mali servis , filter za ulje, 3l ulja, filter kabine i zamena tečnost za hlađenje je još jeftinije i to radim svake godine u proleće.

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@OnajŠtoZračiLjude

Dzibersko pitanje :) , ali moje prvo - koliko planiras da potrosis za kupovinu? Naravno, uz podrazumevani ostatak za prevod/registraciju, veliki/mali servis, inicijalno sredjivanje...

Odredio si klasu (SubCompact), brand, a u zavisnosti od cifre na raspolaganju ces gadjati model (Mk2, GP, mozda cak i Evo). Pa kada i to stavis na papir, mnogo lakse ces se opredeliti za motorizaciju (neke motore nemas u nekim modelima) i znatno ce ti suziti pretragu (a povecati mogucnost nalazenja dobrog primerka). Svi motori za koje se raspitujes su starije konstrukcije: 1.2 i 1.4 su atmo FIRE, 1.3 je prvi MultiJet, tj. svi su debelo provereni u praksi, pouzdani i prilicno jeftini za odrzavanje. U Evu imas vec i novije Euro 5 i dizelske i benzinske motore.

Licno mi GP i Mk2 nisu bas za u istu recenicu, GP (pogotovo Evo) je generacijski noviji, moderniji, lepsi, veci (sa vecim WheelBase, siri, duzi), primetno kvalitetniji i lepsi enterijer...

A na osnovu modela koji juris cemo i ovu nepotrebnu temu spojiti sa nekom od postojecih, u kojima se pise vise od decenije. Mozes da procitas detaljno o izboru za GP/Evo/MY12:

https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/41516-fiat-grande-punto-saveti-iskustva-pre-kupovine/

Punto Mk2:

https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/36826-fiat-punto-mk2-cena-prednosti-mane-šta-gledati-iskustva-i-mišljenja/

Mk2 1.2 16v vs 1.4 16v:

https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/47792-fiat-punto-mk2-12-16v-vs-14-16v/

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da ne tagujem posebno clanova foruma koji su trazili auto, ali ponuda clana @mitros je vise nego korektna, idelan auto za pocetnike, a sto da ne i za iskusnije, jeftino odrzavanje, servisi, registracija, osiguranje, a auto ima "domacu" istoriju od 9 godina. Ne gubite vremena po placevima. 

Iako sam moj Grande 1,3 mjet sa 75 ks 2008 godiste prodao pre skoro 2 godine (i sada sam u veci i bolji opremeniji auto - Senik) jos uvek se osvrcem po GP i malo se kajem sto sam ga prodao sa 120.000 na satu. Jeste da je Senik familijarniji, veci i udobnija voznja (a i klase su razlicne da bi pravio uporedbu) ali mi je GP bio mnogo practicniji.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Drugar gleda da kupi nekog Eva, i nasli smo jedan zanimljiv primerak:

 

https://www.polovniautomobili.com/auto-oglasi/10068231/fiat-grande-punto-14-turbo-ch-to-p

 

Screenshot_50.thumb.png.53bb4f2a22469afae885eaf333db9472.png

 

Motorizacija super, oprema super, ali mi je cudna stvar da je menjac petobrzinski :shock:. Proverim u eLearn, i stvarno sa 1.4 MultiAir turbo motorom ide menjac sa 5 brzina, a sto je jos cudnije u atmo MultiAir od 105KS ide sa 6 brzina. Kojom su se logikom vodili, nije mi bas najjasnije.

Edited by Nikola031
Ispravljen link oglasa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nelogicno, ali tacno :) . Na MA Turbo verziji je stari FPT-ov C510.5, dok je na obicnom MA opet stari FPT, ali C514.6 . Finalni prenosni odnosi su im 0,76 vs 0.83 .

Noviji C635 menjaci (sa pojacanim deklarisanim torque na 350 Njutna) su krenuli otprilike kada i sam MA motor, i obicno su isli u paru u drugim modelima. Ali sto je ovde jos cudnije - taj menjac postoji kod Eva, ali samo sa 1.6 MultiJet motorizacijom :D .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ono gore je posle cenzure,

                                     odelo sa kravatom je čulo reči:

 

pope in fiata.jpg

 

Slobodno prevedeno: Šta je ovo u p..ku materinu?

Edited by BaneJ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bene, sono 500L dalla Serbia...Molto bene!

Sent from my motorola one macro using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 hours ago, Nikola031 said:

ali mi je cudna stvar da je menjac petobrzinski

Ako smo kod menjaca i benzinskih atmosferskih motora za GP, i to ako gledamo prvu generaciju GP, dakle od 2006-2009 na sajtu PA ih ima 187 kom. I to ukupno. Sa sve varijantama sa TNG. Sa 5 vrata ih ima 113 kom. I pazi sad-sa manuelnim menjacem od 6 brzina i da je sa 5 vrata-SAMO 8 kom, tj 7 jer je jedan pogresno unet u oglas. 

Dakle, GP sa najboljim kompletom atmo motor+menjac sa 6 brzina ( najbolji prema misljenju vecine nas ovde) ponudjenih 7 sa petora vrata i 17 sa troja vrata. 

Ne bih ni ja znao da je ponuda, pa realno ocajna, da mi kolega koji trazi GP nije rekao da jedva da ima sta da se nadje u toj kombinaciji. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po meni je mnogo veca gre'ota ne sto izbacise ionako zastareo motor - nego i celokupan model iz produkcije :D .

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Ivan, realno varijante pred kraj proizvodnje su bile dosta ogoljene. Jedino mi se svidja ona fabricka multimedija sa navigacijom koja je ubacivana poslednje 2-3 godine umesto one standardne na Evu. To bih odmah uzeo kad bih nasao :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne postoji fabricka multimedija za gp/evo/my punto osim one sto viri sa vrha table. Sve ostalo su skalupili braca Kinezi...

Sent from my SM-A805F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Upravo to i ja htedoh da kazem, bar koliko ja znam... Ili ona TomTom, ubodna u slot iznad radija ili neki aftermarket.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliko ja znam  nema takve fabričke.  Dakle Kinez što i nije loše zbog Androida  i navigacije koju hoćeš. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Konkretno taj Daiichi je firma sa sedistem u Turskoj (a ima ih u Bursi i Istanbulu, vidjao sam reklame kada sam bio tamo). Pored Turske, naravno Shenzhen/Kina (jasno ti je i zasto), Indija, Brazil, itd... Rade uredjaje logicno za Fiat koji je vrlo prisutan tamo zbog Tofasa, dalje Ford, Huyndai, VW, Suzuki, Mitshubishi, itd...

A slicno tome imas i kod Kineza, tj. Androidi koje mozes da narucis preko ili da pazaris kod preprodavaca ovde.

Imas dosta oko toga u drugim temema u ICE podforumu, npr.:

https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/59504-fiat-nuova-bravo-grande-punto-multimedija-double-din-aftermarket-neoriginal-navigacija/

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Jeca731
Osim sto ocuvano izgleda i nekog prosecnog nivoa opreme, da li imas neki odredjeni kriterijum ? Mora iskljucivo benz ili moze i dizel ?
 

Edited by Ivan
Sredjen post, dodat tag, skinut TT potpis

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bas cudno da ti nadjes auto sa radkapnama? :D

Послато са SM-A307FN помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...