Jump to content
FAS Goran
hansf

Fiat Grande Punto - saveti, iskustva pre kupovine

Recommended Posts

Neki od mojih drugara isto tako su kupili,ja ih pitam ,kako znaju da li treba veliki servis,oni kazu,a sta je to? Legende,sta ces...

 

Edited by Ivan
Ne citiraj prethodni post ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala, vjerovatno je to isti mjenjač kao u Grandeu 1.3 55KW. 

Kod mene nije pravio probleme.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ekipa, nov sam ovde pa želim prvo pozdraviti sve. 

Elem, sazrelo je vreme da kupujem prvi autić i GP mi se strašno dopao. Naišao sam na ovaj oglas, pa me zanima kako vam se čini?

http://www.polovniautomobili.com/auto-oglasi/15823823/fiat-grande-punto

 

Untitled.thumb.png.22a77227297e6faecb44cdc36e419e4a.png

 

Kako nemam nikakvog iskustva sa kupovinom ili znanja o automehanici planiram da svratim do nekog servisa i platim automehaničaru da pođe sa mnom i pregleda autić. Da li je to dobar plan ili je pametnije da tražim da sa vlasnikom odem do servisa da ga tamo pogledaju? Realan sam, ne znam ništa o motorima osim onog što temeljno pročitam, ali znam da je pametnije da imam pored sebe nekog ko zna. 

 

Edit: Kako se kreću cene tih pregleda, zna li iko? 

Imate li neki dodatni savet, trebalo bi u četvrtak da pogledam autić? Hvala unapred! 

 

Edited by Ivan
Dodat PrintScreen oglasa i sredjen tekst

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobrodosao na forum :) 

 

Ovde vec ima jako puno napisano o Grande Puntu, i svim njegovim izvedbama, motorima, problemima, tako da ces, uz malo vremena, strpljenja i pretrage, moci jako puno da naucis o tom autu. 

 

Neka praksa je, da uz svako postavljanje oglasa, ide i screenshot (barem prve strane) tog oglasa, kako bi ostala informacija na forumu i kad oglas istekne. :) 

 

Sto se tice gledanja auta sa majstorom. Mnogi ne zele da izlaze iz servisa, cak ni za novac U svakom slucaju, mislim da se temeljniji pregled moze obaviti u radionici, na dizalici, sa dijagnostikom, nego sto bi se obavio na placu/kod prodavca. Tako da, ako imas mogucnost da biras izmedju te dve opcije - savetujem da vozis u servis. Ovde na forumu ljudi vole da nose u autoservis Goran, gde su izuzetno strucni za vozila Fiat grupacije 

 

https://www.fiatservis.rs/kontakt.php

 

Mozes da vidis sa njima, da tamo odneses auto na pregled. 

 

Jos jedan savet bi bio da pronadjes jos par primeraka da pogledas. Grande Punto nije redak auto, pa se potrudi da pogledas sto vise primeraka mozes, cak i ako ti mozda nisu u odgovarajucem cenovnom rangu ili nisu sa pozeljnom motorizacijom, i slicno, jer ces tako najbolje steci 'oko' da razlikujes razdrndane od ocuvanih primeraka (posto kazes da ti je ovo prvi auto)... :) 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala na odgovoru! 

 

Imam još jedno pitanje. U želji da se edukujem o dizelima (pošto mi gro ljudi sugeriše da uzmem benzinca) krenuo sam da se čitam o DPFu ovde na forumu i koliko god se trudio da shvatim ozbiljnost tog dela i cenu održavanja, nije mi išlo. Da li ovaj model MJet 1.3 66KW iz 2006. ima DPF? Da li je taj filter baš toliki bauk? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Model iz 2006. nema DPF. Moj je bio 2009. i nije imao DPF.

Share this post


Link to post
Share on other sites

druze samo gledaj da je auto u dobrom stanju pre svega..Ako vozis otvoren put uzmi taj od 66 kv ako si u gradu dobar ti je i ovaj od 75 konja ili bilo koji benzinac.poenta je da je auto u dobrom stanju.Jer ako je u losem sta god da popravljas nece biti to to.Jer je vec doslo do zamora materijala.Pozdrav

Share this post


Link to post
Share on other sites

I bolje da je benzin za početnike, drugi po redu neka bude dizel.
Benzinci su jednostavniji

Poslato sa POT-LX1 pomoću Tapatoka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po meni su svi isti, isto se odrzavaju, pratis fabricke intervale i preporuke i toliko. Sad taj 1.3 dizel sa 75ks nema ni zupcasti kajs, niti trosi ulje, ako je dobar on je cak i jednostavniji za voznju generalno. Ako je los, onda je los i komplikovan svaki, bio to dizel ili benzinac :)

Послато са SM-J330F помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites
24 minutes ago, MS PK said:

Ako je los, onda je los i komplikovan svaki, bio to dizel ili benzinac

Upravo tako. Ako je auto dobar i lepo se odrzava, nece morati ni da dize haubu. Predrasude su cudo, a naslusao sam ih se i za benzince i za dizelase.

Kada bi ih slusao i kada bi gledao jedino da na autu ima sto manje stvari da se pokvari - vozio bih bicikl. Po mogucstvu obican kontras.

Uzmes ono sto se tebi svidja, sto ti lezi u voznji, sto je u najboljem stanju a mozes bez problema da odrzavas. To niko ne zna bolje od tebe samog :) . Naravno da niko ne spori da je atmo benzinac najjednostavniji i predstavlja sam start ponude vecine modela tog godista. Vec smo na ovom topicu dovoljno "izbalavili" na tu temu izbora, samo treba procitati.

Ako je od pomoci, generalna tema o DPF: https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/39223-partikularni-filter-dpf

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

1.2 8v benzin ni slučajno nije ni za uporedbu sa turbo dizelom, pogotovo ne može da napravi trošak kao turbo dizel. Ceo benzinski motor sa papirima je 100€, a toliko je otprilike turbina

Poslato sa POT-LX1 pomoću Tapatoka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije :D . Ako neces opet macku u dzaku, reparacija turbine ili "polovna kao nova" je 250-300 EUR sa rukama. Ali nemojte "plasiti" bilo koga unapred.

Pa vozio sam 1.9 turbo-dizelasa skoro 11 godina, a da nije pipnuto cuveno srpsko trojstvo strahova "turbina-plivajuci-dizne", ukljucujuci i kvacilo. A i taj mali 1.3 je peri-deri masinica, znam gomilu zadovoljnih korisnika. Sto nas vraca na pocetnu tvrdnju - da je najbitnije inicijalno stanje, eksploatacija i odrzavanje. A opet kazem, niko ne spori da najjednostavniji motor ima potencijalno manje troskove. Pa neka svako bira sta mu lezi i sta moze da odrzava, samo nisam ljubitelj predrasuda.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovaj benzinac od 70ks radi kao satić, ne čuje se u leru i vožnji, vrlo prost autić i pouzdan. Vozio sam ga par dana, skoro. Ali, plaćen je lepo i bez mane. Samo servisi.
Dizel, bolje ide, snažniji, malčice skuplji za održavanje. Oba su praktično nepoderiva. Ali dizel 1.3 jeftiniji za vožnju ako računamo potrošnju. Sve u svemu, samo da je očuvan , neka sevisna istorija i lični afiniteti.

Poslato sa POT-LX1 pomoću Tapatoka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav svima.Evo na preporuklu nekih prijatelja i ja se pojavih ovde.Kazu ovde se mogu naci mnoge info koje me zanimaju.Procitao sam dosta ovde postova i kolko vidim najvise se pominje ,reko bih,sad vec legendarni 1,3 mjt.Kako sam i ja u potrazi za necim ovako slicnim,resih da se ovde malo informisem.Samo mi nije bas najjasnije,sta je bitnije npr auto koji je star 10 ili 15 god i presao oko 200h ,ali redovno odrzavan ili neki duplo mladji,a presao isto toliko,ali nije bas preterano vođeno računa o njemu,ali je zato mladji 7,8 god.Moze li mladost auto nadoknaditi ako ga je neko estetski urnisao,da tako kazem.
Govorim o cifri oko 3000e,jer ne zelim vise da dam,jer mi nije bas neophodan da bi davao neke vece pare.Vidim na oglasima za ove pare ima godista od npr 2004-2009.Jel moguce da ista cena bude,a razlika je 5 godina?
Ne bi uzimao sa tim cuvenim plivajucim,niti sa DPF filterom,niti bi ikad uzeo sa 2/3 vrata.Hvala svima na neki sugestijama,predlozima i sl.
pozz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa vidiš i sam! Razlika može  biti i 5 godina a cena ista.  Dakle to očigledno  nešto  govori.  Ako Uzmeš nešto neodržavano  brzo ćeš samo za potrošne delove dati poveću sumu novca a da motor nisi ni pipnuo a tek tu može da te čeka velika rupa! 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Lovator bez love što više gledaš u oglasima automobile iz uvoza očuvane "kao čaša" mislim da ćeš na kraju prevagnuti da kupiš auto od nekog ko je kod nas duže vreme vozio auto i održavao ga ovde. Nekako mi svi oglasi od ovih iz uvoza deluju copy-paste i bili stari 5,10 ili 15 godina svi su prešli 150 do 180.000 km.

 

Za 1.3 mjet  u GP-u nema greške, pogotovo 55kw (75ks), što kažu kolege peri - deri motor, jeftin za održavanje, mali potrošač, ume da potegne, uradiš mali - veliki servis i bukvalno ne dizes haubu da pratiš potrošnju ulja što kod benzinaca bas i nije slucaj. Ako budeš naleteo na nekog ko ga kod nas vozi duže vreme, zakazi pregled kod majstora pa vidi sta i da li ima šta od ulaganja. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 3/19/2020 at 7:47 PM, Ivan said:

Bas lep autic, vidis da je bilo dobro sto si propustio prethodni ;) 

 odlicna oprema svakako :thumbup: .

 i bas retko izadje ovako nesto, obicno budu klotare.

Evo neki prvi utisci,posto sam sad imao vremena da malo vise isprobam svoj novi auto.
- Cini mi se da nije tako startan i agilan kao ovaj moj prethodni od 75ks (iako ima 5 ks vise?),tj da je malo lenj.Na jednom od detaljnih pregleda mi rekose da auto nije neko vreme vozen i da treba da se vozi da neke stvari nalegnu,(prosto receno).Pogledom odozdole mi rekose da je bas dobro odrzavan i delovi redovno menjani,(kazu neka picajzla vozila).Sto bi vecina prodavaca rekla "utegnut".
Sad bih imao par pitanja ako neko od iskusnijih moza da pomogne.

- gde bi mogao da popravim ukrasnu sajtnu-prag,jer su 2 zabice sto drze pukle,pa ne naleze dobro na ivicu sajtne.Kazu kod nekog plasticara?

- sta znaci kad se svetla za maglu naizmecno pale,priliko skretanja,levo-desno?

- sta u meniju na tabli znaci opcija ECO MODE pa ima on i off
- da li i gde da softverski iskljucim S&S sistem.
Inace mislio sam da ima vise mesta za sitnice,iako ima mesta i u naslonu za ruku...itd.Ali sve su to mala mesta.Npr fioka ispred suvozaca je manja nego na prethodnom modelu,tj plića,jer je prosto neverovatno da ne moze prsluk da stane jer ne mogu vratanca da se zatvore???itd...itd.Za sad toliko.
 

On 3/19/2020 at 5:23 PM, mitros said:

  I ovaj motor me malo cudi, 59kw,znam za one poznate od 55kw i novije od 62kw.Ne znam za ovaj od 59kw?
 

 

Edited by Ivan
Prebaceno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...