Jump to content
FAS Goran
hansf

Fiat Grande Punto - saveti, iskustva pre kupovine

Recommended Posts

@misko123

Nepotrebno otvorena tema je spojena sa postojecom o kupovini GP. Pa mozes da iscitas ili pretrazis pomocu Search, pisalo se konkretno i o tom agregatu koji te zanima, Opelovom M32 menjacu na njemu, itd...

To sto nas pitas, moras ipak sam da odlucis :) i zavisi od tvojih potreba i uslova voznje. No1, u pitanju su razlicite klase vozila, Stilo je klasa iznad uz sve sto to nosi - vise mesta za putnike, veci gabaritima, sa vecim gepekom, vecim medjuosovinskim i tragom tockova... Ako se uzme neki restyle (2004-5-6) ili ocuvan auto od vlasnika, moze vrlo lepo da se prodje, dosta opreme, provereni motori i menjaci, bagatela odrzavanje...

Taj Stilo koji gledas je pre restyle, u pitanju je Unijet sa 8 ventila i Getrag petobrzincem. A Stilo koji si imao Multijet 16v, FPT C530 sestobrzinac - malo drugacija prica, 50 Njunta veci obrtni, 25 KS vise... Puntic takodje MultiJet 16v, potencijalno problematicni Opelov M32 menjac (Fiatova oznaka C544), manji, zgodniji za parkiranje i provlacenje po gradu, bas momacki autic u Sporting varijanti. Sa tim motorom je kao zvrk, za moj ukus je jedino malo tezak u nosu za tu klasu i pretezno gradski auto. Ni sa jednom motorizacijom neces pogresiti jer su proverene (MultiJet je mozda za nijansu skuplji za odrzavanje), a provozaj i gledaj ono sto tebi lezi, na sta ce ti srce zaigrati i sto je u boljem stanju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vozio sam GP 5 godina, doduše 1.3 mjet ,a posle toga 3 god stilo 3V 1.9 JTD 115KS, ako zanemarim snagu motora meni se više dopao GP.

Lepše se vozi GP dinamičniji je bolje leži u krivini, jako okretan,direktniji i precizniji volan. što se tiče prostora unutra mislim da uopšte nema razlike sem što je GP malo uži, a prostor za noge mislim da je isti kao i na 3V stilu, karavan je prostraniji od 3v stila ima više mesta na zadnjoj klupi.

 

Ja sam visok 196cm i veruj mi da mi GP nije bio mali auto, mali je po spoljnim gabaritima a unutra je prostran. Kad uporediš ova dva automobila gledajući ih bočno vidi se da GP ima kraću haubu i manji gepek ,zato je neprimetna razlika u kabini bez obzira na 15 cm razlike u dužini u korist stila.

 

GP ima moderniji ditajn i spolja i unutra,po mom ukusu, ukusi su različiti tako da razumem ako neko misli drugačije.Sedišta su lepša i bolja u GP čak i ona najobičnija a sport u GPu je 3 klase iznad stila. 

Oba automobila su bila u odličnom stanju i GP je ostavio celokupno bolji utisak na mene,jedino što sam želeo veću snagu i to sam delimično rešio čipovanjem pa je išao skoro kao jtd, bar je meni subjektivno tako delovalo.

 

Najbolji je savet koji si već dobio da sedneš i provozaš i jedan i drugi i onda doneseš odluku, jer nekad je taj osećaj presudan i dobiješ druhu sliku o autu.

 

Na primer kod sam kupovao zadnji auto pre 2 god. krenuo sam da kupim lagunu 3 ( nadam se da nećete mnogo da me zezeate zbog lagune) gledao sam par komada i probao, bio je jedan dobar primerak u ful opremi, ali nekako mi nije bilo to to. Nisam našao neku zamerku toj laguni ali sam bio neodlučan i rešimo ja i drugar da pogledamo jednu alfu 159 koja mi se jedino svidela od sto komada u oglasima koliko je bilo u tom trenutku.

 

Pogađate naravno da sada vozim alfa romoe 159 1.9 16v sportvagon već 2 godine :) , kada sam probao alfu koja je bila u odličnom stanju odmah sam znao da je to ono što želim bukvalno posle 500m vožnje, tako da je jako važno da probaš oba automobila i biće ti sve jasnije.

Nadam se da sam ti bar malo pomogao :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Ivan

Hvala na savetu, izvinjavam se sto sam otvorio tu temu, trazio sam ali nisam nasao na forumu, zato sam se odlucio da pitam, hvala jos jednom.

 

Edited by Ivan
Skinut nepotreban citat

Share this post


Link to post
Share on other sites
21 hours ago, Bingodalton said:


GP vise mladalacki auto i cipnut bas lepo povlaci, 
 

Ako mislis na svoj onda se ne bi moglo reci da lepo povlaci!

Mnogo ispravnije bi bilo brutalno ili tako nesto.. Kao iz pracke ispaljen a gume skripe i u 3 brzini! Imao sam kratko Alfu 164 V6 sa puno vise konja ali kidanje naslona sedala iz dizelskih podruma okretaja je neuporedivo!

Share this post


Link to post
Share on other sites

1.9 130 je na 280 Njutna, pa zavisi sa cim se poredi - za iole novije turbake to je maltene standard... MultiJet manjih zapremina i snage opusteno idu na 320 Njutna (recimo 1.6 MultiJet II 120). Vise to cak nije neki torque ni za moderne turbo benzince, koji iz 2-3 puta manjih zapremina u odnosu na ranije postizu identicne ili vece snage i veci obrtni, takodje na obrtajima iz bunara. I imaju bolja ubrzanja i daleko manju potrosnju u odnosu na stare motore velikih zapremina... Pa T4 Firefly (1332 ccm) je vec na 180 KS i 285 Njutna u Renegade, za Alfu su se pominjale i vece cifre... Da ne duzim, ali slazem se da je Puntic sa tim motorom pravi zvrk, jedina "mana" je tezina 1910 ccm agregata u nosu.

Ako se porede dimenzije GP vs Stilo, nije u pitanju samo duzina. Stilo ima oko 10 cm vece medjuosovinsko, 10 cm siri auto, 5 cm siri trag tockova, veci gepek, veci rezervoar... Jednostavno se u svemu vidi razlika u klasi, masivnosti (Compact vs Subcompact klasa)... Unutra je meni primetnije manje mesta u Punticu (pogledati samo naslon za ruku i njegovu sirinu na Stilu, mesta za noge, prostor oko pedala i odmorista za nogu,...). Sto se kvaliteta i dizajna enterijera tice, GP mi odskace tek od Eva pa nadalje, gde cajgerima, tablom, piano plastikom i sl. podseca na Nuova Bravo, sto je vec generacija iza Stila. Ova generacijski slicna vozila, polovinom prosle decenije, su vrlo priblizna po tom pitanju.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vrlo cesto se vozim u GP-u (2011 ili 2012) i prostora je osetno manje nego u Stilu. Drugar i ja malo gabaritniji, zguzvano napred. U Stilu je znatno komotnije i za noge i po sirini.

Sent from my SM-J530F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Upravo o tome i pricam - dve razlicite klase su u pitanju, koliko god da je nekome slicno. Dodatno sto je 3 Porte Stilo u svoje vreme bio jedan od sirih Compacta (na sve to, kupe je dodatnih 3 cm siri i od 5v i od karavana). A koliko znaci 10 cm medjuosovinskog, lepo se vidi na primeru razlike npr. Nuova Bravo i Delte. Ista "C-Platform" 2. generacije, samo vece medjuosovinsko i pozadi vec mesta kao u autu klase iznad.

Sto se tice prostora, takodje se lako izmeri rastojanje od pedala do naslona zadnjeg sedista i uporedi... A zaje*avali smo se svojevremeno i uporedjivali za Stilo, Bravo, GP... Puntic je solidan sa prostorom, ali je ipak Subcompact sto se vidi po masi stvari - a poredimo ga sa, za broj vecim, Compactom maltene iste generacije.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najbolje je da covek iznese prioritete. Ja licno bih pre uzeo GP 3v nego Stila 5v (iako je skucen) jer je pravi metak onaj sa 130ks i znatno mirniji u kabini od JTD Stila.

Sent from my SM-J530F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni je GP nekako bolji od stila, sta znam, moderniji, bolji je za voznju, a bolji je i osecaj u kabini.

 

Evo kad poredim stari bmw5 i novi bmw3, petica u vecini stvari bolja, al opet se osete godine razlike i u datumu proizvodnje i u tehnickom smislu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa noviji je i bolja su sedista, zato ti je bolje. Nekako deluje stegnutije, sta znam.

Sent from my SM-J530F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

To je sigurni, mene GP bas pozitivno iznenadio prvi put kad sam seo u njega, kao od stene odvaljen,
Oseti se ta cvrstoca, nemacka skola mozda :D

Послато са Mi MIX 2 помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni stilo bolje lezi za voznju, em sto je siri unutra primetno em mi nekako nizi a i bolje se drzi ( kupe naravno) . Takav mi je subjektivni osecaj :)

Послато са SM-J330F помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da se nadovezem, vozim gp 1.9 vec 6 god, menjao sam ukje u menjacu 2x, presao nepunih 100.000 ukupno, od toga remapirano 90.000 i nemam problem sa menjacem. Ne bi se reklo da ga stedim. Set kvacila zamenio pre 80.000, sa zamajcem. Sve vreme remapiran, ne proklizava, nijednom, izmereno 179ks.
Sad cu ga ureci garant :)))

Sent from my SM-G960F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa 95ks obavezno je bez plivajuceg, pogotovu kod Opela. Kolega molim vas, verujte prodavcu, Opel sigurno ne komplikuje dodatno motor koji dobije od Fiata, posebno ne zamajce. Posle H serije sve je isto, koji sraf su samo ubacili viska, evo Insignija cist primer kako nista nisu dirali oko Fiatovog agregata i nema kvarova :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Plivajući zamajac za Corsu D 1.3 cdti 95ks4835868cae80d8c67d6e057e3034b380.jpg

Poslato sa POT-LX1 pomoću Tapatoka

Share this post


Link to post
Share on other sites
16 minutes ago, ISV_01 said:

Sa 95ks obavezno je bez plivajuceg, pogotovu kod Opela. Kolega molim vas, verujte prodavcu, Opel sigurno ne komplikuje dodatno motor koji dobije od Fiata, posebno ne zamajce. Posle H serije sve je isto, koji sraf su samo ubacili viska, evo Insignija cist primer kako nista nisu dirali oko Fiatovog agregata i nema kvarova :thumbup:

Malo si mi nejasan,ako svi znamo da je 75ks bez plivajuceg,kako onda kazes da je 95ks OBAVEZNO bez njega.TJ koji onda ima plivajuci po tebi,ako su ovo jedina 2 modela od 1248ccm?
Moze li se u ePeru videti po broju sasije da li ima plivajuci?

Edited by mitros

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 minutes ago, neshtry said:

Opel Corsa nije u ePeru

Poslato sa POT-LX1 pomoću Tapatoka
 

JBG zaneo sam se,:pizza::cry:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@mitros Malo vise sarkazma je sadrzano u mom postu, a ne ozbiljnosti :lol: Cisto kazem da prodavcima iz prilozenog, ne treba uvek verovati na svemu sto kazu/napisu. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samo najslabiji GrandePunto dizelka nema plivajući zamajac,od dizelki, a svi imaju DPF

 

Poslato sa POT-LX1 pomoću Tapatoka

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...